Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Olisi mahdollisuus ostaa Alfa Italiasta ystävältäni.
Suomen byrokratia on pääosin selvillä, mutta onko jollain kokemusta miten Italiassa pitää toimia viranomaisten kanssa ?
Oman käsityksen mukaan ja traficomin ohjeiden mukaan ajaisin auton Italian rekisterikilvillä Suomen ja myyjä pitää sen rekisterissä Italiassa kunnes olen rekisteröinyt sen Suomessa. Otan tuontimatkan ajaksi autoon suomalaisen vak.yhtiön liikenne ja kaskovakuutuksen ( varmistettu vak.yhtiösta) runkonumerolla ja rekisteriotteen teho, paino ym tiedoilla.
Italialainen ystäväni kauhistelle etukäteen byrokratiaa.
No, tietysti saahan sen rekassa Suomeen ilman rekisterikilpiä.
Suomen byrokratia on pääosin selvillä, mutta onko jollain kokemusta miten Italiassa pitää toimia viranomaisten kanssa ?
Oman käsityksen mukaan ja traficomin ohjeiden mukaan ajaisin auton Italian rekisterikilvillä Suomen ja myyjä pitää sen rekisterissä Italiassa kunnes olen rekisteröinyt sen Suomessa. Otan tuontimatkan ajaksi autoon suomalaisen vak.yhtiön liikenne ja kaskovakuutuksen ( varmistettu vak.yhtiösta) runkonumerolla ja rekisteriotteen teho, paino ym tiedoilla.
Italialainen ystäväni kauhistelle etukäteen byrokratiaa.
No, tietysti saahan sen rekassa Suomeen ilman rekisterikilpiä.
- Kari
- Maunu
- Viestit: 3546
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Niin kauan kun tuo auto on rekisterissä Italiassa, niin se on mahdollista ajaa Suomeen.
Muutaman auton olen ajanut sieltä myyjäliikkeen kilvillä.
Näihin on myyjän puolesta saanut 7 päivää ajoaikaa / vakuutusta.
Monikaan ei tuohon taivu, koska kaikki liikennerikkomukset esim. ylinopeudet kameraan jää myyjän maksettavaksi.
Valtakirja kaveriltasi kannattaa pyytää, ettei tule ongelmia rajalla. Minulta ainakin sitä pyysivät Sveitsin ja Itävallan rajalla. Kaverini ajoi toisella autolla edeltä eikä häneltä kysytty mitään. Näytti kaiketi Italialaiselta
Kilvet täytyy postittaa Suomesta takaisin Italiaan, jolloin myyjä saa poistettua auton Italian rekisteristä.
Muutaman auton olen ajanut sieltä myyjäliikkeen kilvillä.
Näihin on myyjän puolesta saanut 7 päivää ajoaikaa / vakuutusta.
Monikaan ei tuohon taivu, koska kaikki liikennerikkomukset esim. ylinopeudet kameraan jää myyjän maksettavaksi.
Valtakirja kaveriltasi kannattaa pyytää, ettei tule ongelmia rajalla. Minulta ainakin sitä pyysivät Sveitsin ja Itävallan rajalla. Kaverini ajoi toisella autolla edeltä eikä häneltä kysytty mitään. Näytti kaiketi Italialaiselta
Kilvet täytyy postittaa Suomesta takaisin Italiaan, jolloin myyjä saa poistettua auton Italian rekisteristä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Tässä on jonkin sortin viive mutta EU:ssa se kyllä poistuu automaattisesti, kun se tulee toisessa maassa rekisteriin Rekisteröinti ei ole mahdollista useammassa maassa samaan aikaan. Mahdollisesti kilpien palautus nopeuttaa prosessia tai sitten ei. Pidin hollannin kilpistä Harrikkaa ajossa Suomen ulkopuolella ja lopulta ajoin sen Suomeen toukokuussa 2014 ja rekisteröin tänne. Siinä oli tietysti autoverotuksen viive ja jotenkin muistelen, että hollantilainen kaverini kuittasi saaneensa kirjeen, että nyt se on poistetu Hollannin kilvistä - tämä kävi mahdollisesti vasta elo-syyskuussa. Mutta tapahtumasta on siis se 10 vuotta ja on mahdolista, että on nopeutunut tässä välissä.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Suomessa autovero auttaa asiaa (verotusviiveen lisäksi esim. 25v taikaraja) mutta voi olla, ettei muuallakaan välttämättä uudet tulokkaat pääse heti kilpiin. Ts. ostaja kelkkoo auton kotiinsa, mutta rekisteröi sen vasta vaikka vuoden päästä, niin se rekisteri-ilmoituskin lähtee lähtömaahan tietenkin vasta sitten vuoden päästä. Tai jos laite tulee osiksi tai kilpuriksi, ei välttämättä ollenkaan.
Muutama tälläinen kokemus, niin johan alkanee leviämään tieto, että auto ei välttämättä häviäkään rekisteristä ja maksut juoksee kun se lähtee ulkomaille. Seuraavana pykälä sitten jengi helposti kieltäytyy myymästä, jos ei saa itse palauttaa kilpiä ja poistaa autoa rekisteristä näin, ihan vaan varmistaakseen asian. Ja jos vielä lähipiirissä on kokemusta, että suomipoika ei palauta kilpiä vaikka niin lupaa, niin ne kilvet saattaa jäädä lähtömaahan vaikka kuinka olisi itse lähettämässä niitä ja kilvittämässä autoa heti.
Helppo ajatella itsekin, myisittekö autonne Ruotsiin jos naapurilla olisi kokemus, että kesti vuoden ennenkö ajoneuvovero lakkasi juoksemasta, kun ei kilpiä tullutkaan? (No, Suomessa on luovarit ja liikennekäytöstäpoistot helpottamassa, mutta noin ajatustasolla)
Karilan tapauksessa helpottaa mitä ilmeisimmin se, että lähtöpäässä omistaja on tuttu, joka varmaan luottaa paremmin. Kannattaa kuitenkin ne kilvet toimittaa takaisin ihan luottamuksen ylläpitämiseksi ja prosessin helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi, etenkin jos ei täällä aja suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Muutama tälläinen kokemus, niin johan alkanee leviämään tieto, että auto ei välttämättä häviäkään rekisteristä ja maksut juoksee kun se lähtee ulkomaille. Seuraavana pykälä sitten jengi helposti kieltäytyy myymästä, jos ei saa itse palauttaa kilpiä ja poistaa autoa rekisteristä näin, ihan vaan varmistaakseen asian. Ja jos vielä lähipiirissä on kokemusta, että suomipoika ei palauta kilpiä vaikka niin lupaa, niin ne kilvet saattaa jäädä lähtömaahan vaikka kuinka olisi itse lähettämässä niitä ja kilvittämässä autoa heti.
Helppo ajatella itsekin, myisittekö autonne Ruotsiin jos naapurilla olisi kokemus, että kesti vuoden ennenkö ajoneuvovero lakkasi juoksemasta, kun ei kilpiä tullutkaan? (No, Suomessa on luovarit ja liikennekäytöstäpoistot helpottamassa, mutta noin ajatustasolla)
Karilan tapauksessa helpottaa mitä ilmeisimmin se, että lähtöpäässä omistaja on tuttu, joka varmaan luottaa paremmin. Kannattaa kuitenkin ne kilvet toimittaa takaisin ihan luottamuksen ylläpitämiseksi ja prosessin helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi, etenkin jos ei täällä aja suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- karila
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Hyviä pointteja, kiitos.
Polforea: mikä on tämä 25 v taikaraja ?
Auto on nimittäin erinomaisessa kunnossa oleva 166 2.5 busso, käyttöönotto Italiassa helmikuu 1999, eli 25 v.
Auto on tarkoitus ajaa about suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Tähän lisäkyssäri. Autossa on vain kesärenkaat, joten jos haku venyy kunnes lumi maassa,pitääkö ostaa Travemūndessä viimeistään halvat kitkat alle kun tulee Suomeen ?
Entä rekisteröintikatsastus , onnistuuko kesärenkailla , jos sula keli / lumi maassa ?
Polforea: mikä on tämä 25 v taikaraja ?
Auto on nimittäin erinomaisessa kunnossa oleva 166 2.5 busso, käyttöönotto Italiassa helmikuu 1999, eli 25 v.
Auto on tarkoitus ajaa about suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Tähän lisäkyssäri. Autossa on vain kesärenkaat, joten jos haku venyy kunnes lumi maassa,pitääkö ostaa Travemūndessä viimeistään halvat kitkat alle kun tulee Suomeen ?
Entä rekisteröintikatsastus , onnistuuko kesärenkailla , jos sula keli / lumi maassa ?
- Kari
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
25 vuotiaan verokohtelu on armeliaampaa. Joissakin tapauksissa huomattavasti armeliaampaa.karila kirjoitti: ↑07 Marras 2024, 19:53Hyviä pointteja, kiitos.
Polforea: mikä on tämä 25 v taikaraja ?
Auto on nimittäin erinomaisessa kunnossa oleva 166 2.5 busso, käyttöönotto Italiassa helmikuu 1999, eli 25 v.
Auto on tarkoitus ajaa about suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Tähän lisäkyssäri. Autossa on vain kesärenkaat, joten jos haku venyy kunnes lumi maassa,pitääkö ostaa Travemūndessä viimeistään halvat kitkat alle kun tulee Suomeen ?
Entä rekisteröintikatsastus , onnistuuko kesärenkailla , jos sula keli / lumi maassa ?
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Pähkinänkuoressa niin, että alle 25-vuotiaalle autolle verottaja etsii chattiautosta vastaavan tai mielestään vastaavan, laskee paljonko siinä on veroa jäljellä ja käyttää sen verotonta hintaa veron perusteelle.
Mutta kun käyttöönotosta on kulunut se 25v, niin verottaja vetääkin hihasta uuden mielestään vastaavan auton, katsoo sen verottoman hinnan ja laskee siitä kaavalla, jossa joka kuukausi vähennetään edellisen kuukauden hinnasta 1%. 25v kohdalla kuukausia on kulunut 300 ja verrokin alkuperäisestä verottomasta hinnasta on jäljellä 4,9% (ja yhä laskee kun kuukausia kertyy), joka tosiaan erikoisempien ja kalliimpien autojen kohdalla voi olla erittäin helpottavaa, etenkin jos verottajan hihasta löytyy miellyttävähintainen verrokki.
Mutta kun käyttöönotosta on kulunut se 25v, niin verottaja vetääkin hihasta uuden mielestään vastaavan auton, katsoo sen verottoman hinnan ja laskee siitä kaavalla, jossa joka kuukausi vähennetään edellisen kuukauden hinnasta 1%. 25v kohdalla kuukausia on kulunut 300 ja verrokin alkuperäisestä verottomasta hinnasta on jäljellä 4,9% (ja yhä laskee kun kuukausia kertyy), joka tosiaan erikoisempien ja kalliimpien autojen kohdalla voi olla erittäin helpottavaa, etenkin jos verottajan hihasta löytyy miellyttävähintainen verrokki.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5618
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Lisäksi ennen vuotta 2001 käyttöönotetuissa päivävero on laskettu kokonaispainon, eikä CO2-lukemien mukaan, mikä bussojen tapauksessa yleensä helpottaa merkittävästi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Asiaa Kari! Nyt on herraskaista kulkua tiedossa.karila kirjoitti: ↑07 Marras 2024, 19:53Hyviä pointteja, kiitos.
Polforea: mikä on tämä 25 v taikaraja ?
Auto on nimittäin erinomaisessa kunnossa oleva 166 2.5 busso, käyttöönotto Italiassa helmikuu 1999, eli 25 v.
Auto on tarkoitus ajaa about suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Tähän lisäkyssäri. Autossa on vain kesärenkaat, joten jos haku venyy kunnes lumi maassa,pitääkö ostaa Travemūndessä viimeistään halvat kitkat alle kun tulee Suomeen ?
Entä rekisteröintikatsastus , onnistuuko kesärenkailla , jos sula keli / lumi maassa ?
Itse maksoin oman 2001 vuoden 166:n tuonnista syksyllä 2019 autoveroa 263 eur. En valittanut.
Tekniikan läpikäynti täällä oli tietty kallista, joten isot huollot ja tekniikan korjaukset voi olla järkevää tehdä Italiassa. Täällä sitten ruostesuojaus ja tarkistukset maahantuonnin jälkeen.
Renkaista voi tulla kitinää. Laitoin juuri alle noi talvikitkat, mutta kyllä niitä voi saada lainaankin katsastukseen ennen talvisäilöön laittoa. Niissä on 3PMSF-merkki, joskin en moisilla lipsuttimilla vapaaehtoisesti talvella ajelisi.
Cotzy
- karila
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Juu, tässä pidemmän aikaa terveyden kanssa paininut niin tällaiseen mukavan tuntuiseen projektiin tuli tartuttua...Cotzy kirjoitti: ↑08 Marras 2024, 11:22Asiaa Kari! Nyt on herraskaista kulkua tiedossa.karila kirjoitti: ↑07 Marras 2024, 19:53Hyviä pointteja, kiitos.
Polforea: mikä on tämä 25 v taikaraja ?
Auto on nimittäin erinomaisessa kunnossa oleva 166 2.5 busso, käyttöönotto Italiassa helmikuu 1999, eli 25 v.
Auto on tarkoitus ajaa about suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Tähän lisäkyssäri. Autossa on vain kesärenkaat, joten jos haku venyy kunnes lumi maassa,pitääkö ostaa Travemūndessä viimeistään halvat kitkat alle kun tulee Suomeen ?
Entä rekisteröintikatsastus , onnistuuko kesärenkailla , jos sula keli / lumi maassa ?
Itse maksoin oman 2001 vuoden 166:n tuonnista syksyllä 2019 autoveroa 263 eur. En valittanut.
Tekniikan läpikäynti täällä oli tietty kallista, joten isot huollot ja tekniikan korjaukset voi olla järkevää tehdä Italiassa. Täällä sitten ruostesuojaus ja tarkistukset maahantuonnin jälkeen.
Renkaista voi tulla kitinää. Laitoin juuri alle noi talvikitkat, mutta kyllä niitä voi saada lainaankin katsastukseen ennen talvisäilöön laittoa. Niissä on 3PMSF-merkki, joskin en moisilla lipsuttimilla vapaaehtoisesti talvella ajelisi.
Cotzy
Tarkistin Traficomilta tätä rekisteröintiä:
Kun ulkomaan ( EU) rekisterissä olevan auton rekisteröi Suomeen, Trafi lähettää tiedon, tässä tapauksessa Italiaan. Mutta siinä on viive koska keräävät kuukauden rekisteröinnit ja lähettävät ne kerralla Italiaan ja se on sitten Italian "trafin" aktiivisuudesta kiini koska poistuu tätä kautta Italian rekisteristä.
Asiaa voi nopeuttaa lähettämällä myyjälle kopion Suomen rekisteriotteesta, myyjä näyttää sen Italian viranomaiselle. Ja samalla Suomesta lähetän Italian kilvet kuriirilla myyjälle, niin homman pitäisi olla selvä, ehkä.
Busso on tarkoitus huoltaa Italiassa ennen kotiinajoa.
Netistä katsottuna auton voi katsastaa myös kesärenkailla talvella, täytyy sekin vielä tarkistaa.
- Kari
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
^ Jos tarttet talvirenkaita lainaan ajelemaan hetken myös Suomessa joulukuussa, pistä viestiä.
Toptip paluumatkalle. Pariisin kautta koukatessa 166:n voi jättää päiväparkkiin vähiten kalliisti. Se kun painaa vain sen 1550 kg, niin tulee halvemmaksi kävelyretki kaupungilla kuin noin millään alle viisivuotiaalla autolla !
https://mobilityportal.eu/paris-triple ... -vehicles/
Cotzy
Toptip paluumatkalle. Pariisin kautta koukatessa 166:n voi jättää päiväparkkiin vähiten kalliisti. Se kun painaa vain sen 1550 kg, niin tulee halvemmaksi kävelyretki kaupungilla kuin noin millään alle viisivuotiaalla autolla !
https://mobilityportal.eu/paris-triple ... -vehicles/
Cotzy
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Auton voi maahantuontikatsastaa kesärenkailla, se tieto on 100%.karila kirjoitti: ↑08 Marras 2024, 15:59Juu, tässä pidemmän aikaa terveyden kanssa paininut niin tällaiseen mukavan tuntuiseen projektiin tuli tartuttua...Cotzy kirjoitti: ↑08 Marras 2024, 11:22Asiaa Kari! Nyt on herraskaista kulkua tiedossa.karila kirjoitti: ↑07 Marras 2024, 19:53Hyviä pointteja, kiitos.
Polforea: mikä on tämä 25 v taikaraja ?
Auto on nimittäin erinomaisessa kunnossa oleva 166 2.5 busso, käyttöönotto Italiassa helmikuu 1999, eli 25 v.
Auto on tarkoitus ajaa about suoraan rekisteröintikatsastukseen.
Tähän lisäkyssäri. Autossa on vain kesärenkaat, joten jos haku venyy kunnes lumi maassa,pitääkö ostaa Travemūndessä viimeistään halvat kitkat alle kun tulee Suomeen ?
Entä rekisteröintikatsastus , onnistuuko kesärenkailla , jos sula keli / lumi maassa ?
Itse maksoin oman 2001 vuoden 166:n tuonnista syksyllä 2019 autoveroa 263 eur. En valittanut.
Tekniikan läpikäynti täällä oli tietty kallista, joten isot huollot ja tekniikan korjaukset voi olla järkevää tehdä Italiassa. Täällä sitten ruostesuojaus ja tarkistukset maahantuonnin jälkeen.
Renkaista voi tulla kitinää. Laitoin juuri alle noi talvikitkat, mutta kyllä niitä voi saada lainaankin katsastukseen ennen talvisäilöön laittoa. Niissä on 3PMSF-merkki, joskin en moisilla lipsuttimilla vapaaehtoisesti talvella ajelisi.
Cotzy
Tarkistin Traficomilta tätä rekisteröintiä:
Kun ulkomaan ( EU) rekisterissä olevan auton rekisteröi Suomeen, Trafi lähettää tiedon, tässä tapauksessa Italiaan. Mutta siinä on viive koska keräävät kuukauden rekisteröinnit ja lähettävät ne kerralla Italiaan ja se on sitten Italian "trafin" aktiivisuudesta kiini koska poistuu tätä kautta Italian rekisteristä.
Asiaa voi nopeuttaa lähettämällä myyjälle kopion Suomen rekisteriotteesta, myyjä näyttää sen Italian viranomaiselle. Ja samalla Suomesta lähetän Italian kilvet kuriirilla myyjälle, niin homman pitäisi olla selvä, ehkä.
Busso on tarkoitus huoltaa Italiassa ennen kotiinajoa.
Netistä katsottuna auton voi katsastaa myös kesärenkailla talvella, täytyy sekin vielä tarkistaa.
Autokaupan ammattilainen
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Kalliissa autossa tai mottoripyörässä se 25 vuoden raja on hyvinkin tärkeä. 24 vuotiaasta loistoautosta voidaan pyytää vaikka mitä, realistista tai ei. Ja verottaja tulkitse sen käyväksi hinnaksi. Itse noiden kanssa tapellut lähinnä Harrikoiden kanssa.
25 vuotta täyttäneestä se lasketaan kuten tuolla sanottiin.
Minulle tuli 2005 verotuksen muutosvaiheessa tilanne, että 1972 Cadillacista verotettiin 1600 eur. Käytäntöä tarkennettiin samana syksynä ja 25 vuoden raja otettiin käyttöön. Tulli sovelsi valituksia saanutta käymistilassa olevaa verokäytäntöä silloin täysin mielivaltaisesti niin, että vanhemmilla autoilla ei ollut mitään erioikeuksia verotuksen suhteen. Sitten se muistaakseni ihan eduskunnasta vauhtia ottaen muutettiin. Tein valituksen ja vetosin uuteen käytäntöön. Meni läpi ja uusi vero oli 500. Tuli reilun vuoden kuluttua 1100 takaisin.
25 vuotta täyttäneestä se lasketaan kuten tuolla sanottiin.
Minulle tuli 2005 verotuksen muutosvaiheessa tilanne, että 1972 Cadillacista verotettiin 1600 eur. Käytäntöä tarkennettiin samana syksynä ja 25 vuoden raja otettiin käyttöön. Tulli sovelsi valituksia saanutta käymistilassa olevaa verokäytäntöä silloin täysin mielivaltaisesti niin, että vanhemmilla autoilla ei ollut mitään erioikeuksia verotuksen suhteen. Sitten se muistaakseni ihan eduskunnasta vauhtia ottaen muutettiin. Tein valituksen ja vetosin uuteen käytäntöön. Meni läpi ja uusi vero oli 500. Tuli reilun vuoden kuluttua 1100 takaisin.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Tosiaan Alfan arvostuksen ollessa Suomessa mitä on, niin 166:lla tuskin 25v raja kovin isoa eroa tekee.
Mutta rekisteröintiprosessin läpivientiin sillä voi saada arvokkaita (kirjaimellisesti, siis myyjälle kalliita) kokemuksia ulkomaille, jos jotain kallista kulkinetta panttaa vaikka vuoden verran varastossa ennen verotusta että tarvittava ikä tulee täyteen. Niistä kokemuksista todennäköisesti harrastajien piirissä tieto leviää ja "Suomesta ei aina tule rekisteröintitieto kovin nopeasti" ja pontta allensa.
Mutta rekisteröintiprosessin läpivientiin sillä voi saada arvokkaita (kirjaimellisesti, siis myyjälle kalliita) kokemuksia ulkomaille, jos jotain kallista kulkinetta panttaa vaikka vuoden verran varastossa ennen verotusta että tarvittava ikä tulee täyteen. Niistä kokemuksista todennäköisesti harrastajien piirissä tieto leviää ja "Suomesta ei aina tule rekisteröintitieto kovin nopeasti" ja pontta allensa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
En osaa sanoa kuinka paljon "Suomesta ei aina tule rekisteröintitieto kovin nopeasti" tarinaa maailmalla kiertää mutta tiedän kyllä useammankin hieman arvokkaamman auton vaeltaneen Suomeen 23-24 vuotiaana ja jääneen odottamaan "oikeaikäisyyttä". Hyvä väli kunnostaa ja entisöidä tuontiauto rauhassa kun tietää että tien päälle ei kuitenkaan ole kiire.Polforea kirjoitti: ↑11 Marras 2024, 07:52Tosiaan Alfan arvostuksen ollessa Suomessa mitä on, niin 166:lla tuskin 25v raja kovin isoa eroa tekee.
Mutta rekisteröintiprosessin läpivientiin sillä voi saada arvokkaita (kirjaimellisesti, siis myyjälle kalliita) kokemuksia ulkomaille, jos jotain kallista kulkinetta panttaa vaikka vuoden verran varastossa ennen verotusta että tarvittava ikä tulee täyteen. Niistä kokemuksista todennäköisesti harrastajien piirissä tieto leviää ja "Suomesta ei aina tule rekisteröintitieto kovin nopeasti" ja pontta allensa.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfan osto Italiasta yksityiseltä
Ilmeisesti ainakin sen verran, että mm. Ruotsista ja Italiasta on tosiaan kieltäydytty päästämään kilpiä myydyn auton matkaan kohti Suomea, että saa katkottua omat velvollisuutensa kotimaassaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.