Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
En ole koskaan Alfaa omistanut, enkä edes penkillä käväissyt, mutta nyt tytär iski silmänsä 940 Giuliettaan, kun Pösö taitaa mennä purkuun robottivaihteiston takia.
Siispä kysymyksiä, kun nyt ryhmäläisille on kertynyt jo kokemusta tästä mallista. Noita alkupään malleja saa alkaen 4-5000 e. silloin on ajettu 2-300tkm ja tyttären ajot ovat ehkä 10-12 tkm/v, joten kilometrit eivät vielä säikäytä. Hintataso on erikoinen, sillä samaa rahaa pyydetään jostain pienestä melkein 10 vuotta vanhemmasta japsikipostakin.
Lueskelin tätä megaketjua ja muutama askarruttava asia tuli mieleen. Näihin olisi kiva saada ryhmältä kommentteja. Samalla tiivistyisi muillekin tähän näitä asioita yhteen nippuun.
- Multiair -
Joutuuko näitä tosiaan vaihtamaan 60 tkm välein, jolloin esim. 300 ajetussa se pitäisi olla vaihdettu jo 5 kertaa! Eli onko se niin kuluva osa? Luin tuolta, että on täysin öljynvaihdoista kiinni. Eli jos öljynvaihtoja ja ko. yksikön vaihtoja ei ole dokumentoitu, pitääkö lähteä siitä oletuksesta, että se pamahtaa kuukauden sisään?
- jakohihna -
Ilmeisesti vaihtotarve 60 tkm?
- TCT automaatti -
Vaikuttaa olevan samaa sukua VW:n surullisenkuuluisan DSG:n kanssa, mutta joidenkin tietojen mukaan paremmin toteutettu. Mutta saako sen ajettua remppakuntoon keskimäärin millä matkoilla? Velipojalta meni DSG Passatissa remppaan jossain 200 tkm kantturoissa mielestäni. Tämän peruseella 2-300 ajetussa sekin on "kuukauden sisään" menossa, ellei ole jo vaihdettu.
- ruostuminen -
Onko näissä 2010-luvun Alfoissa miten pahaa ruostumistaipumista?
- jotain muuta huomioitavaa -
Mihin kehotaistte kiinnittämään huomiota koeajolla?
Onko muita sudenkuoppia?
Tietenkin 10+ vuotta ja noin paljon ajettu auto on aina yksilö, mutta kokemuksistanne olisin kiitollinen. Ja jos joku tunnistaa entiseksi autokseen nyt myynnissä olevia, niin YV:nä saa paiskata luottamuksella viestiä.
Siispä kysymyksiä, kun nyt ryhmäläisille on kertynyt jo kokemusta tästä mallista. Noita alkupään malleja saa alkaen 4-5000 e. silloin on ajettu 2-300tkm ja tyttären ajot ovat ehkä 10-12 tkm/v, joten kilometrit eivät vielä säikäytä. Hintataso on erikoinen, sillä samaa rahaa pyydetään jostain pienestä melkein 10 vuotta vanhemmasta japsikipostakin.
Lueskelin tätä megaketjua ja muutama askarruttava asia tuli mieleen. Näihin olisi kiva saada ryhmältä kommentteja. Samalla tiivistyisi muillekin tähän näitä asioita yhteen nippuun.
- Multiair -
Joutuuko näitä tosiaan vaihtamaan 60 tkm välein, jolloin esim. 300 ajetussa se pitäisi olla vaihdettu jo 5 kertaa! Eli onko se niin kuluva osa? Luin tuolta, että on täysin öljynvaihdoista kiinni. Eli jos öljynvaihtoja ja ko. yksikön vaihtoja ei ole dokumentoitu, pitääkö lähteä siitä oletuksesta, että se pamahtaa kuukauden sisään?
- jakohihna -
Ilmeisesti vaihtotarve 60 tkm?
- TCT automaatti -
Vaikuttaa olevan samaa sukua VW:n surullisenkuuluisan DSG:n kanssa, mutta joidenkin tietojen mukaan paremmin toteutettu. Mutta saako sen ajettua remppakuntoon keskimäärin millä matkoilla? Velipojalta meni DSG Passatissa remppaan jossain 200 tkm kantturoissa mielestäni. Tämän peruseella 2-300 ajetussa sekin on "kuukauden sisään" menossa, ellei ole jo vaihdettu.
- ruostuminen -
Onko näissä 2010-luvun Alfoissa miten pahaa ruostumistaipumista?
- jotain muuta huomioitavaa -
Mihin kehotaistte kiinnittämään huomiota koeajolla?
Onko muita sudenkuoppia?
Tietenkin 10+ vuotta ja noin paljon ajettu auto on aina yksilö, mutta kokemuksistanne olisin kiitollinen. Ja jos joku tunnistaa entiseksi autokseen nyt myynnissä olevia, niin YV:nä saa paiskata luottamuksella viestiä.
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
>Ei se hajoa automaattisesti, mutta mitään kaavaa ei ole tiedossa miksi ja milloin se hajoaa. Pitäisi olla melko tarkka ajoprofiili tiedossa kuljettajasta, jolla se on hajonnut. Omassa käytössä se ei hajonnut 300k matkalla, mutta ajoin lähes kokonaan pitkiä 100km matkoja kerralla ja huoltoväli oli 15k/6kk. Tosin moottori oli viimein hajotessaan 400tkm kohdalla täysin puhdas sisältä, kun taas sen korvannut vaihtomoottori oli 150tkm ajettuna ihan sontaa täynnä. Olisiko se sitten kuitenkin kyse siitä, että on vihkon mukaan "huollettuja" autoja ja sitten on niitä jotka on oikeasti huollettu.Joe Cool kirjoitti: ↑05 Loka 2024, 14:06- Multiair -
Joutuuko näitä tosiaan vaihtamaan 60 tkm välein, jolloin esim. 300 ajetussa se pitäisi olla vaihdettu jo 5 kertaa! Eli onko se niin kuluva osa? Luin tuolta, että on täysin öljynvaihdoista kiinni. Eli jos öljynvaihtoja ja ko. yksikön vaihtoja ei ole dokumentoitu, pitääkö lähteä siitä oletuksesta, että se pamahtaa kuukauden sisään?
>Kyllä on 60tkm, väittipä ohjekirja mitä tahansa. Vaihdatin aina samalla myös vesipumpun, kun jakopään osat ei maksa juuri mitään. Hihnapyörät pitää myös vaihtaa aina silloin tällöin.
>Ei ole oikeastaan suurempaa ruosteongelmaa. Peräkontin kansi kannattaa katsoa läpi, koska se ruostuu ensimmäisenä. Helmojen takaosa on toinen, mikä kannattaa painella käsin läpi. Helmassa on koko matkalta massaustulppia ja kun ne jossain vaiheessa tippuvat tielle, niin helman sisään alkaa pääsemään hiekkaa.
>Takalasin pyyhin ja valot kannattaa tarkistaa. Johtosarja on lähes poikkeuksetta poikki tai myös BCM:n pari komponenttia saattavat olla irti tinauksesta. Auton alle kannattaa ryömiä rohkeasti ja katsoa missä kunnossa takapään puslitus on. Vaihtotyö maksaa rahaa. Jos se tuntuu koeajossa huonolta, niin jossain on jotain vikaa. Ehjä Giulietta on hyvä ajaa.
Re: Giulietta 940
Kiitos erittäin napakasta ja tarkasta vastauksesta.
Vaihteiston osalta ei ole ilmeisesti myöskään mitään tietoa keskimääräisestä kestoiästä ja remontin tarpeesta?
Mitenhän tuollaisen todellinen taajamakulutus lienee. Tyttären ajo on pääosin Kehä III ympärillä, kehää ja alueen pikkuteitä sekä Helsingissä kaupunkiajoa, eli taajama-ajoa 75-80% ja loput maakuntamatkoja. Pikkupösö 1007 vei 1.4 l koneella normikulutuksista huolimatta sen 9 litran pintaan, kun kaasua piti painaa hulluna, että pääsi valoista liikkeelle hitaan robottivaihteiston kanssa. Tuossa on tehoa lähteä liikkeelle pienelläkin kaasulla ja se teho tytärtä tuossa myös viehättää.
Vaihteiston osalta ei ole ilmeisesti myöskään mitään tietoa keskimääräisestä kestoiästä ja remontin tarpeesta?
Mitenhän tuollaisen todellinen taajamakulutus lienee. Tyttären ajo on pääosin Kehä III ympärillä, kehää ja alueen pikkuteitä sekä Helsingissä kaupunkiajoa, eli taajama-ajoa 75-80% ja loput maakuntamatkoja. Pikkupösö 1007 vei 1.4 l koneella normikulutuksista huolimatta sen 9 litran pintaan, kun kaasua piti painaa hulluna, että pääsi valoista liikkeelle hitaan robottivaihteiston kanssa. Tuossa on tehoa lähteä liikkeelle pienelläkin kaasulla ja se teho tytärtä tuossa myös viehättää.
Re: Giulietta 940
Tökki jotenkin yhteys ja tuli tuplana, eikä antanut poistaa, joten editoin tuplan näin
Viimeksi muokannut Joe Cool, 05 Loka 2024, 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 579
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
^ Olen ajellut nelisen vuotta kahdella eri Giuliettalla yhteensä kymmeniä tuhansia kilometrejä, ja keskikulutus on aina asettunut omassa ajossani 6-7 litran väliin. Manuaalivaihteisia 1.4 MultiAireja molemmat siis olleet. Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen olen ollut malliin, mitään isompia murheita ei ole ainakaan toistaiseksi osunut kohdalle.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Täällä menty kohta 3 vuotta ja 80tkm, tosin 2.0 diesel, mutta TCT vaihteistolla.
Ainut ongelma oli vaihdelaatikon kanssa 2 vuotta sitten, kun kytkin luisti ohitustilanteessa, ilmeisesti hydrauliöljynvaihto auttoi, kun sen jälkeen ongelma on pysynyt poissa.
Tällä hetkellä Giulietalla ajettu 225tkm.
Ainut ongelma oli vaihdelaatikon kanssa 2 vuotta sitten, kun kytkin luisti ohitustilanteessa, ilmeisesti hydrauliöljynvaihto auttoi, kun sen jälkeen ongelma on pysynyt poissa.
Tällä hetkellä Giulietalla ajettu 225tkm.
Re: Giulietta 940
Joe Cool kirjoitti: ↑05 Loka 2024, 14:06En ole koskaan Alfaa omistanut, enkä edes penkillä käväissyt, mutta nyt tytär iski silmänsä 940 Giuliettaan, kun Pösö taitaa mennä purkuun robottivaihteiston takia.
Siispä kysymyksiä, kun nyt ryhmäläisille on kertynyt jo kokemusta tästä mallista. Noita alkupään malleja saa alkaen 4-5000 e. silloin on ajettu 2-300tkm ja tyttären ajot ovat ehkä 10-12 tkm/v, joten kilometrit eivät vielä säikäytä. Hintataso on erikoinen, sillä samaa rahaa pyydetään jostain pienestä melkein 10 vuotta vanhemmasta japsikipostakin.
Lueskelin tätä megaketjua ja muutama askarruttava asia tuli mieleen. Näihin olisi kiva saada ryhmältä kommentteja. Samalla tiivistyisi muillekin tähän näitä asioita yhteen nippuun.
- Multiair -
Joutuuko näitä tosiaan vaihtamaan 60 tkm välein, jolloin esim. 300 ajetussa se pitäisi olla vaihdettu jo 5 kertaa! Eli onko se niin kuluva osa? Luin tuolta, että on täysin öljynvaihdoista kiinni. Eli jos öljynvaihtoja ja ko. yksikön vaihtoja ei ole dokumentoitu, pitääkö lähteä siitä oletuksesta, että se pamahtaa kuukauden sisään?
- jakohihna -
Ilmeisesti vaihtotarve 60 tkm?
- TCT automaatti -
Vaikuttaa olevan samaa sukua VW:n surullisenkuuluisan DSG:n kanssa, mutta joidenkin tietojen mukaan paremmin toteutettu. Mutta saako sen ajettua remppakuntoon keskimäärin millä matkoilla? Velipojalta meni DSG Passatissa remppaan jossain 200 tkm kantturoissa mielestäni. Tämän peruseella 2-300 ajetussa sekin on "kuukauden sisään" menossa, ellei ole jo vaihdettu.
- ruostuminen -
Onko näissä 2010-luvun Alfoissa miten pahaa ruostumistaipumista?
- jotain muuta huomioitavaa -
Mihin kehotaistte kiinnittämään huomiota koeajolla?
Onko muita sudenkuoppia?
Tietenkin 10+ vuotta ja noin paljon ajettu auto on aina yksilö, mutta kokemuksistanne olisin kiitollinen. Ja jos joku tunnistaa entiseksi autokseen nyt myynnissä olevia, niin YV:nä saa paiskata luottamuksella viestiä.
Itsellä ollut giuliettoja, molemmat yli 200tkm ajettuja multiaireja. Jälkimmäisen ostin juuri hitusen alle 5000€:llä. Kumpaankaan ei vaihdettu multiairyksikköä. Olen ajanut myös yli 300tkm ajetulla multiairilla, jossa ei ainakaan merkkiliikkeessä ollut tuota vaihdettu.
Melkein kaikista yksilöistä, joista puuttuu roiskeläpät tulee puuttumaan jonkin verran maalia etukaarien alaosista. Nämö eivät kuitenkaan edes maalittomana tunnu varsinaisesti mätivän, vaan saa elvytettyä pitkälti maalaamalla uudenveroiseksi.
TCT on neljän hiljattain ajetun yksilön perusteella mainio vaihteisto ja kaiketi varsin hyvässäkin maineessa, jos öljyjä vaihdettu. Näitä ei kuitenkaan tuohon 5000€ budjettiin taida hirveämmin löytyä, eli kannattanee pysytellä mieluummin manuaalin etsinnässä.
Itse nyt 7 alfaa omistaneena pidän giuliettaa tavallaan helpoimpana alfana mitä löytyy. Tyypilliset, kaikkiin yksilöihin ennemmin tai myöhemmin tulevat viat ovat ainakin:
-Antennin kuulumattomuus
-Takakontin johtosarjan katkeaminen
-Takakontin avausnapin väsähtäminen.
Lisäksi perus kulutustavaraa menee ja huonolla tuurilla multiair-yksikkö tai 2.0jtdm:ssä ilmeisen arvokas kaksoismassavauhtipyörä. Omaan makuun suhteellisen helppo omistettava, ainakin verrattuna useaan ketjukoneiseen (ketjuvenytteiseen) saksalaiseen.
Vinkkivitonen: kannattaa yrittää löytää sport pack-varusteltu (eri penkit, helmat, yms.), sillä jos tarvitsee luopua niin näistä pääsee aivan eri tavalla eroon kuin karvalakkimalleista.
Kulutuslukemat on pyörinteet itsellä molemmilla multiaireilla noin 7 litran molemmin puolin, riippuen ajotavasta. 130km/h vauhdissa ja kaupungilla vähän yli, maantiellä 80-100km/h voidaan mennä alle 6 litrankin.
Re: Giulietta 940
Kiitos kommenteista, sinulle ja muillekin.Dfin kirjoitti: ↑06 Loka 2024, 18:33Melkein kaikista yksilöistä, joista puuttuu roiskeläpät tulee puuttumaan jonkin verran maalia etukaarien alaosista. Nämö eivät kuitenkaan edes maalittomana tunnu varsinaisesti mätivän, vaan saa elvytettyä pitkälti maalaamalla uudenveroiseksi.
TCT on neljän hiljattain ajetun yksilön perusteella mainio vaihteisto ja kaiketi varsin hyvässäkin maineessa, jos öljyjä vaihdettu. Näitä ei kuitenkaan tuohon 5000€ budjettiin taida hirveämmin löytyä, eli kannattanee pysytellä mieluummin manuaalin etsinnässä.
Itse nyt 7 alfaa omistaneena pidän giuliettaa tavallaan helpoimpana alfana mitä löytyy. Tyypilliset, kaikkiin yksilöihin ennemmin tai myöhemmin tulevat viat ovat ainakin:
-Antennin kuulumattomuus
-Takakontin johtosarjan katkeaminen
-Takakontin avausnapin väsähtäminen.
Kulutuslukemat on pyörinteet itsellä molemmilla multiaireilla noin 7 litran molemmin puolin
Nyt yksi koekaniini koeajettu ja ja tytär tykkäsi kovasti, kyllä minäkin - melkein joutuu joskus lainaamaan, jos kauppoihin päästään;)
Hyvin olit viat tiivistänyt - BINGO - kaikki löytyivät Maalivaurioita oli ja ei tosiaan ollut lähtenyt mätimään. Näyttää järkevälle fiksata. Sitten roiskeläpät eteen, ehkä taaksekin samoilla lämpimillä.
Antenni aivan sökönä, ei meinannut löytää asemia. Liekö vaikea kunnostaa? Hajoaako se antenni vai katkeilevatko kaapelit? Joutuuko katon miten täysin purkamaan, jos meinaa sen vaihtaa? Google löysi Italiasta mokkulan, jolla saa orggis radioon BT/AUX/USB, joten jos luurista kuuntelee, ei tarvitse kärsiä mainoksista. Saisi se radio silti toimiakin. Lähtekö radio miten helposti irti vai pääseekö taakse miten käsiksi. Tuo mokkula kun liitetään radion taakse pistokkeeseen.
Kontin ongelmista oli johtosarja kolvattu jo katsastusta varten, nyt enää painike oli outo/tunnoton ja kaasujouset lopussa. Kaasujousia näkyy vaikka autodocilla n. 10e/kpl. MIten tuo painike korjataan, uudella painikkeellako? Vai hajoaako sieltä sisältä jotain mekanismia?
Keskikulutusta auto näytti 6,5 l, mutta omistaja sanoi ajaneensa paljon maantietä. Uskottavalle kuulostaa.
Tukivarret eteen oli uusittu katsurin ystävällisestä pyynnöstä, mutta taakse ei. Ajoltaan auto oli mainio, mutta jossain kääntöpaikalla täydessä käännöksessä ikään kuin olisi jotain klonksahtanut. Pelko tietysti takapään puslissa tms. Niistä tuossa jo vähän varoiteltiinkin toisessa kommentissa. Miten ison budjetin remppa se karkeasti on, jos ne menevät uusiksi?
Mistä näihin saa Suomesta parhaiten noita kuluvia/hajoavia osia? Google toki kertonee, mutta nykyään kun kansainväliset verkkokaupat (esom. autodoc ja sen aliakset) ovat myrkyttäneet hakukoneet ja kaikki on Suomeksi, niin kanssaharrastajien vinkit ovat arvokkaita.
Re: Giulietta 940
Jalusta olisko rikki, ei ole vaikea vaihtaa. Mulla ainakin onnistui ilman että tartti koko kattoaverhoilua pois ottaa. Helvetin varovaisesti joutui sitä vähän taivuttamaan mutta ehjänä säilyi jos en väärin muista niin pitiköhän vähän purkaa takakontistakin verhoiluja?Antenni aivan sökönä, ei meinannut löytää asemia. Liekö vaikea kunnostaa? Hajoaako se antenni vai katkeilevatko kaapelit? Joutuuko katon miten täysin purkamaan, jos meinaa sen vaihtaa? Google löysi Italiasta mokkulan, jolla saa orggis radioon BT/AUX/USB, joten jos luurista kuuntelee, ei tarvitse kärsiä mainoksista. Saisi se radio silti toimiakin. Lähtekö radio miten helposti irti vai pääseekö taakse miten käsiksi. Tuo mokkula kun liitetään radion taakse pistokkeeseen.
Re: Giulietta 940
Joo, antenninjalan vaihtoon muistaakseni täytyy ottaa niitä kontin ympärysmuoveja sieltä yläpuolelta irti, että pääsee raottamaan kattoverhoilua, lisäksi taitaa olla hyvä irrottaa takapenkin kauhukahvat ettei kattoverhoiluun tule vekkiä. Jos auto panorama-katolla niin pääsee helpommin käsiksi, mutta sopivilla räikkälenkeillä onnistui helposti normaalilla katolla varustettuunkin.
Jos johtosarja kunnossa, mutta nappi ei pelaa, niin hyvin luultavasti nappi itsessään tullu tiensä päähän/ottanut kosteutta vääriin paikkoihin. Helppo sinänsä irrottaa ja halutessaan purkaa paloihin.
Klonksunta takapäästä voi tulla niinkin pienestä kuin koiranluista, niitä näissä tuppaa menemään ensimmäisenä.
Tällä hetkellä tarjolla olevista harkitsisin itse tätä, kunhan hinnan saa nelosen puolelle. Itsellä jäi ostamatta ainoastaan xenonien puuttumisen johdosta.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/14549245
Tai jos budjettia vähän venyttää niin tämä on varsin asiallisen oloinen myös: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/14609942
Jos johtosarja kunnossa, mutta nappi ei pelaa, niin hyvin luultavasti nappi itsessään tullu tiensä päähän/ottanut kosteutta vääriin paikkoihin. Helppo sinänsä irrottaa ja halutessaan purkaa paloihin.
Klonksunta takapäästä voi tulla niinkin pienestä kuin koiranluista, niitä näissä tuppaa menemään ensimmäisenä.
Tällä hetkellä tarjolla olevista harkitsisin itse tätä, kunhan hinnan saa nelosen puolelle. Itsellä jäi ostamatta ainoastaan xenonien puuttumisen johdosta.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/14549245
Tai jos budjettia vähän venyttää niin tämä on varsin asiallisen oloinen myös: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/14609942
Re: Giulietta 940
Kiitoksia taas, noilla eväillä pääsee eteenpäin korjausten pohdinnassa.Dfin kirjoitti: ↑07 Loka 2024, 13:12Joo, antenninjalan vaihtoon muistaakseni täytyy ottaa niitä kontin ympärysmuoveja sieltä yläpuolelta irti, että pääsee raottamaan kattoverhoilua, lisäksi taitaa olla hyvä irrottaa takapenkin kauhukahvat ettei kattoverhoiluun tule vekkiä. Jos auto panorama-katolla niin pääsee helpommin käsiksi, mutta sopivilla räikkälenkeillä onnistui helposti normaalilla katolla varustettuunkin.
Jos johtosarja kunnossa, mutta nappi ei pelaa, niin hyvin luultavasti nappi itsessään tullu tiensä päähän/ottanut kosteutta vääriin paikkoihin. Helppo sinänsä irrottaa ja halutessaan purkaa paloihin.
Klonksunta takapäästä voi tulla niinkin pienestä kuin koiranluista, niitä näissä tuppaa menemään ensimmäisenä.
Tällä hetkellä tarjolla olevista harkitsisin itse tätä, kunhan hinnan saa nelosen puolelle...
Nyt menee mieltymysten puolelle, mutta pakko kuitata kuitenkin Tuo linkin auto ei sytytä muutamasta syystä, saa lukea pienellä sarkasmilla :
- hopea väri meni jo muodista 80-luvulla
- hirveät traktorin pyörät pantu autoon, isot valssit ohuilla nahoilla tuovat luonnostaankin meluisaan autoon tuplamelun ja tärinän
- manuaalia käytän vain luotettavassa mukavasti patinoituneessa (lue ruostuneessa) 2001 Ivecossa, kaikki muut kulkineet automaatilla
No omia mieltymyksiäni, mutta tytär aikalailla samoilla linjoilla. Toki hän on sen verran liberaalimpi, että hyväksyy mustan värin, minulle ei uppoa sekään. Kun 10 vuotta sitten hain Saksasta yhtä Mersua, rajasin manuaalit, hopeiset ja mustat pois. Jäljelle jä lopuilla kriteereillä Mobilessa 7 yksilöä, joista se sininen on yhäkin tallissani
- Isola
- Viestit: 2068
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Giulietta 940
Tästä ei ole kyllä mitään hyötyä Giuliettan ostossa, mutta en malta olla huomauttamatta noiden kriteerien olevan juuri oikeita. Yhden häpeänharmaan olen joutunut ostamaan kun ei muuta ollut tarjolla, paitsi yksi musta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
Re: Giulietta 940
Punainen 2012 Multiair&TCT ostettu, tarkoitus hakea nyt tiistaina pois.
Mistä niitä edulliseksikin kehuttuja varaosia näihin nyt kannattaa alkaa metsästellä? Motonetissä on orggis antennin jalka tilaustuotteena, Mutta näihin erikoistuneita firmoja saa nyt puolestani mainostaa Ja jos täältä pk-seudulta löytyy, niin mieliten haen kamat tiskiltä, kuin tilailen.
Ihan ekana tarvitsee mahdollisesti öljykorkin. Myyjä sanoi, että se jumittui eikä lähde luultavasti ehjänä auki. Oli jo vähän murtunutkin hänen yrityksissään. Tuumailin sinne WD-40 suihkutella ja nytkytellä auki. Ei ka se nyt varsinaisesti pysty lukkiutumaan, vaan ainoastaan puree pahasti kiinni? Onko kukaan muu tällaiseen ongelmaan törmännyt?
Jos ja kun korkin saa auki, ilmeisesti tällainen öljy olisi passelia:
https://www.motonet.fi/tuote/castrol-ma ... earch=true
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS
Mito QV
145 1.3 Boxer
33 1.7 IE
Sprint projekti
156 V6 projekti
GSX-R 1200 urbo
MG MG5 - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
En ainakaan itse laittaisi multiairiin muuta kuin siihen tarkoitettua seleniaa..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- mutt
- Viestit: 5676
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Giulietta 940
Vähintään tehtaan hyväksyntä pitää löytyä öljystä, esim. FIAT 9.55535-GS1 (en tiedä, onko tämä Giuliettan vaatimus, tämä vain esimerkkinä.)
Uskon merkittävän osan Multiair-ongelmista johtuvan väärän öljyn käytöstä. Edes merkkihuollot ei aina osaa laittaa oikeaa.
Uskon merkittävän osan Multiair-ongelmista johtuvan väärän öljyn käytöstä. Edes merkkihuollot ei aina osaa laittaa oikeaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Giulietta 940
Nonniin, onnittelut! Taisitte ostaa tuon harvinaistakin harvinaisemmalla rosso competizione värillä varustetun pelin. Kuten tuolla muut huutelikin, niin öljyn suhteen kannattaa tuo fiatin luokitus täyttää, hyvin luultavasti multiairin ongelmiin tuo öljylaatu vaikuttaa.Joe Cool kirjoitti: ↑08 Loka 2024, 00:56
Punainen 2012 Multiair&TCT ostettu, tarkoitus hakea nyt tiistaina pois.
Mistä niitä edulliseksikin kehuttuja varaosia näihin nyt kannattaa alkaa metsästellä? Motonetissä on orggis antennin jalka tilaustuotteena, Mutta näihin erikoistuneita firmoja saa nyt puolestani mainostaa Ja jos täältä pk-seudulta löytyy, niin mieliten haen kamat tiskiltä, kuin tilailen.
Ihan ekana tarvitsee mahdollisesti öljykorkin. Myyjä sanoi, että se jumittui eikä lähde luultavasti ehjänä auki. Oli jo vähän murtunutkin hänen yrityksissään. Tuumailin sinne WD-40 suihkutella ja nytkytellä auki. Ei ka se nyt varsinaisesti pysty lukkiutumaan, vaan ainoastaan puree pahasti kiinni? Onko kukaan muu tällaiseen ongelmaan törmännyt?
Jos ja kun korkin saa auki, ilmeisesti tällainen öljy olisi passelia:
https://www.motonet.fi/tuote/castrol-ma ... earch=true
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
- Romeo y Julieta
- Viestit: 579
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Total Quartz Ineota olen aina itse käyttänyt kun on suht helposti saatavilla. Tässäkin ketjussa on kokemuksia, joiden mukaan Selenia aiheuttaisi Totaliin verrattuna enemmän "majoneesin" kertymistä huohottimeen talvikeleillä. Mene ja tiedä johtuuko varmasti öljystä vai muista seikoista. Itselläni ei ole tähän mennessä vielä koskaan ollut mitään ongelmia huohottimen jäätymisen kanssa.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS
Mito QV
145 1.3 Boxer
33 1.7 IE
Sprint projekti
156 V6 projekti
GSX-R 1200 urbo
MG MG5 - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Giulietta 940
On varmaan myös olemassa castrollia missä MA:n vaatimat lisäaineet.. mutta luulisin että Luigi on selenialle moottorin suunnitellut niin itse pysyisin siinä. Jokainenhan saa tietty sinne laittaa ihan mitä itse haluaa .
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- Smiik
- Viestit: 233
- Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
- Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv
Re: Giulietta 940
Onnea Giulietan johdosta!Joe Cool kirjoitti: ↑08 Loka 2024, 00:56
Punainen 2012 Multiair&TCT ostettu, tarkoitus hakea nyt tiistaina pois.
Mistä niitä edulliseksikin kehuttuja varaosia näihin nyt kannattaa alkaa metsästellä? Motonetissä on orggis antennin jalka tilaustuotteena, Mutta näihin erikoistuneita firmoja saa nyt puolestani mainostaa Ja jos täältä pk-seudulta löytyy, niin mieliten haen kamat tiskiltä, kuin tilailen.
Ihan ekana tarvitsee mahdollisesti öljykorkin. Myyjä sanoi, että se jumittui eikä lähde luultavasti ehjänä auki. Oli jo vähän murtunutkin hänen yrityksissään. Tuumailin sinne WD-40 suihkutella ja nytkytellä auki. Ei ka se nyt varsinaisesti pysty lukkiutumaan, vaan ainoastaan puree pahasti kiinni? Onko kukaan muu tällaiseen ongelmaan törmännyt?
Jos ja kun korkin saa auki, ilmeisesti tällainen öljy olisi passelia:
https://www.motonet.fi/tuote/castrol-ma ... earch=true
Ebaysta kannattaa etsiä varaosia ihan osanumeron kanssa. Näin tekee usein löytöjä esim. Puolasta ja Baltian suunnalta. Itse ostin antennijalan kyllä lopulta Ricambi Alfistilta, mutta minulla olikin tuo integroidulla navilla oleva versio, jossa on myös GPS antenni samassa jalassa. Antennijalan sain omaani vaihdettua ihan pelkästään takapenkin valon reiästä irroittamatta mitään verhoiluja (muistaakseni 22 mm taittuva räikkälenkki tarvittiin), mutta omassani on kyllä tuo lasikatto, joten se voi erota normikattoisista.
Öljykorkin kanssa oli minullakin ongelma, se vaikutti "vetävän tyhjää" kääntäessä. Samalla päällä oleva muoviosa vähän murtui. Lopulta korkki kuitenkin aukesi ihan papukaijapihtien avulla ja on toistaiseksi sen jälkeen toiminut tuosta episodista huolimatta. Uuden öljykorkin saa myös Ricambi Alfistilta, ellei muualta löydy.
- Xehpuk
- Viestit: 803
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Giulietta 940
Öljykorkin tarve on oikein hyvä tekosyy hommata sellainen hieno alumiininen. Esim. https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 5_415.html
- Isola
- Viestit: 2068
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Giulietta 940
Erikoistuneista nyt en tiedä kuin tuon Smiikin mainiseman Ricambi Alfistin, mutta noin yleisesti virolaiset Spareto ja Alvadi toimivat hyvin. Tietysti myös isot Autodoc ja Mister-Auto, mutta etenkin Autodocin kanssa tahtoo tuputusmyynti vähän ärsyttää ja Kinder-auton yllätyspaketeista saattoi joskus löytyä jotain muuta kuin on tilattu. Lancian öljynsuodattimeksi ei välttämättä ole paras vaihtoehto Renun pyöränlaakeri Pienemmissä virolaiskaupoissa asiakaspalvelu toimii ja valikoima on käytännössä vähintäänkin riittävä, joten mieluusti suosin niitä. Ikävä kyllä hyviä kivijalkaliikeitä on nykyään kovin vähän, kun nuo isot ovat ne jossain määrin jyränneet.Joe Cool kirjoitti: ↑08 Loka 2024, 00:56Mistä niitä edulliseksikin kehuttuja varaosia näihin nyt kannattaa alkaa metsästellä? Motonetissä on orggis antennin jalka tilaustuotteena, Mutta näihin erikoistuneita firmoja saa nyt puolestani mainostaa Ja jos täältä pk-seudulta löytyy, niin mieliten haen kamat tiskiltä, kuin tilailen.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
Re: Giulietta 940
Tuossa on sopiva öljykorkki:
https://www.motonet.fi/tuote/korkki-30- ... t=30-03721
https://www.motonet.fi/tuote/korkki-30- ... t=30-03721
- hjpp
- Viestit: 1973
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^^Ja jos sama valikoima kelpaa suomalaiselta yrittäjältä ostettuna jokseenkin samaan hintaan ja helpommilla reklamaatioilla: ppmarket.fi
- Aquatica
- Viestit: 15120
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Älkää nyt unohtako erittäin hyväksi todettua aeromotorsia. On eteläistä helsinkiä toki, mutta hintataso myös eteläisestä helsinkistä.Isola kirjoitti: ↑08 Loka 2024, 22:45Erikoistuneista nyt en tiedä kuin tuon Smiikin mainiseman Ricambi Alfistin, mutta noin yleisesti virolaiset Spareto ja Alvadi toimivat hyvin. Tietysti myös isot Autodoc ja Mister-Auto, mutta etenkin Autodocin kanssa tahtoo tuputusmyynti vähän ärsyttää ja Kinder-auton yllätyspaketeista saattoi joskus löytyä jotain muuta kuin on tilattu. Lancian öljynsuodattimeksi ei välttämättä ole paras vaihtoehto Renun pyöränlaakeri Pienemmissä virolaiskaupoissa asiakaspalvelu toimii ja valikoima on käytännössä vähintäänkin riittävä, joten mieluusti suosin niitä. Ikävä kyllä hyviä kivijalkaliikeitä on nykyään kovin vähän, kun nuo isot ovat ne jossain määrin jyränneet.Joe Cool kirjoitti: ↑08 Loka 2024, 00:56Mistä niitä edulliseksikin kehuttuja varaosia näihin nyt kannattaa alkaa metsästellä? Motonetissä on orggis antennin jalka tilaustuotteena, Mutta näihin erikoistuneita firmoja saa nyt puolestani mainostaa Ja jos täältä pk-seudulta löytyy, niin mieliten haen kamat tiskiltä, kuin tilailen.
Nimark.fi on etelä-helsinkiläisillä taustoilla käsittääkseni, mut ei enää niin halpa kuin aloittaessaan. Löytynyt kuitenkin ihan kivasti, kunhan kattoo osanumerot (sama koskee melkein mitä vaan kauppaa).
Sitä varten meil toki on OpenEper http://eper.fiatforum.com josta pääsee alustanumerolla penkomaan ihan ite ne osanumerot.
- Polforea
- Viestit: 11605
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Jos on Rosso Competizione TCT, niin osuuko tämä? viewtopic.php?f=4&t=38147 - vuosimalli toki näyttää heittävän vuodella, mutta niin käy helposti jos käyttöönotto, rakennus ja varustevalikoima/mallivuosi on eri puolilla vuodenvaihdetta.Dfin kirjoitti: ↑08 Loka 2024, 15:52Nonniin, onnittelut! Taisitte ostaa tuon harvinaistakin harvinaisemmalla rosso competizione värillä varustetun pelin. Kuten tuolla muut huutelikin, niin öljyn suhteen kannattaa tuo fiatin luokitus täyttää, hyvin luultavasti multiairin ongelmiin tuo öljylaatu vaikuttaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Giulietta 940
Tuttua. Jos korkin kiertää moottori lämpimänä kiinni "niin että pysyy", korkkia ei saa auki kun kone on kylmä. Eli jos avitat aukaisua työkaluilla, aja moottori lämpimäksi, avautuu helpommalla.Ihan ekana tarvitsee mahdollisesti öljykorkin. Myyjä sanoi, että se jumittui eikä lähde luultavasti ehjänä auki. Oli jo vähän murtunutkin hänen yrityksissään. Tuumailin sinne WD-40 suihkutella ja nytkytellä auki. Ei ka se nyt varsinaisesti pysty lukkiutumaan, vaan ainoastaan puree pahasti kiinni? Onko kukaan muu tällaiseen ongelmaan törmännyt?
Re: Giulietta 940
Kiitos taas runsaista kommenteista. Vaikuttaa oikeasti mukavalle foorumille ja porukalle, kun näin monelta taholta jaksetaan ensikertalaista valistaa ja jeesata. Autoklin vaikuttaa oikein mukavalta tapaukselta.
Öljýt vaihdoin, tuon Fiatin luokituksen täyttävään Castroliin. Tuumailin tehdä välivaihdon nyt nopeammin, kun normaalin kymppitonnin vaihtoväli oli mennyt pitkäksi auton tullessa myyntiin. Öljykorkki lähti auki, kun otti muovikopan sen ympäriltä moottorin päältä pois ja painoi alaspäin. Silloin räikkä lakkasi naksumasta ja korkki aukeni normaalisti. Pitää se kai uusia jossain välissä.
Mukana tuli setti suodattimia, joten ilma, raitisilma ja bensasuodatin on menossa vaihtoon heti kun ehtii, mutta öljyt tosiaan vaihtuiovat ekana iltana.
Uutena ongelmana nyt vasta tajusin sen takaluukun avauksen omituisuuden. Lukko kyllä naksastaa auki painikkeesta tai kaukosäätimestä, mutta luukku jää kiinni-asentoon ja sen saa auki, kun molemilla käsillä ottaa sormin reunoista kiinni. Myyjä kertoi että sen pitäisi pompata vähän ulospäin, mutta se lakkasi tekemästä sitä.
Onko tämä lukkomekanismin vika? Jossain sivulla näkyi takaluukon lukkoa myynnissä, eli onko se uusittava tähän vaivaan? Vai liittyykö ongelma täysin tehottomiin kaasujousiin? Pitäisiko jousien olla pienessä jännityksessä ja raottaa luukkua, kun lukko aukeaa. Ne nyt on ainakin joka tapauksessa uusittava, mutta riittääkö niiden osto/tilaaminen?
Auto Milanon google löysi, onko se virallinen huolto vai peräti ns. marmoritiski? Perehdyn näihin muihin kaupiaslinkkeihin paremmin.
Väri näyttää samalle, auto on eri. Kiitos linkistä kuitenkin, siitä sain värin nimen ja koodin, kun niitä kulmia pyörien takaa pitää fiksata. Tämä yksilö on sikäli hyvällä historialla, että sillä on jonkun firman tausta uutena, sitten puolisen vuotta parissa liikkeessä ja sen jälkeen yhdellä yksityisellä omistajalla n. 7 vuotta. Yksityinen omistaja on erittäin huolellisesti kirjannut tehdyt huollot.Polforea kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 17:03Jos on Rosso Competizione TCT, niin osuuko tämä? viewtopic.php?f=4&t=38147
Öljýt vaihdoin, tuon Fiatin luokituksen täyttävään Castroliin. Tuumailin tehdä välivaihdon nyt nopeammin, kun normaalin kymppitonnin vaihtoväli oli mennyt pitkäksi auton tullessa myyntiin. Öljykorkki lähti auki, kun otti muovikopan sen ympäriltä moottorin päältä pois ja painoi alaspäin. Silloin räikkä lakkasi naksumasta ja korkki aukeni normaalisti. Pitää se kai uusia jossain välissä.
Mukana tuli setti suodattimia, joten ilma, raitisilma ja bensasuodatin on menossa vaihtoon heti kun ehtii, mutta öljyt tosiaan vaihtuiovat ekana iltana.
Uutena ongelmana nyt vasta tajusin sen takaluukun avauksen omituisuuden. Lukko kyllä naksastaa auki painikkeesta tai kaukosäätimestä, mutta luukku jää kiinni-asentoon ja sen saa auki, kun molemilla käsillä ottaa sormin reunoista kiinni. Myyjä kertoi että sen pitäisi pompata vähän ulospäin, mutta se lakkasi tekemästä sitä.
Onko tämä lukkomekanismin vika? Jossain sivulla näkyi takaluukon lukkoa myynnissä, eli onko se uusittava tähän vaivaan? Vai liittyykö ongelma täysin tehottomiin kaasujousiin? Pitäisiko jousien olla pienessä jännityksessä ja raottaa luukkua, kun lukko aukeaa. Ne nyt on ainakin joka tapauksessa uusittava, mutta riittääkö niiden osto/tilaaminen?
Auto Milanon google löysi, onko se virallinen huolto vai peräti ns. marmoritiski? Perehdyn näihin muihin kaupiaslinkkeihin paremmin.
- Aquatica
- Viestit: 15120
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Etelässä (kokemukseni mukaan) parhaat huollot:
Auto Milano, Helsinki (taitaa olla virallinen merkkihuolto edelleen?).
Vähämaan autopalvelu, Hyvinkää (virallinen edustus, mutta järkevä hinta ja toimintatapa muu kuin perus-kura-marmorilla).
Auto Milano, Helsinki (taitaa olla virallinen merkkihuolto edelleen?).
Vähämaan autopalvelu, Hyvinkää (virallinen edustus, mutta järkevä hinta ja toimintatapa muu kuin perus-kura-marmorilla).
- hjpp
- Viestit: 1973
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Tuo on kyllä hieno väri.
Samaa yksilöä puoliso pohti talvikäyttöön, mutta ei sitten innostunut, kun oli automaatti.
Huoltohommat tehnyt henkilö on sen verran taitava ja perfektionisti, että sen suhteen ainakin oli kelpo hankinta.
Samaa yksilöä puoliso pohti talvikäyttöön, mutta ei sitten innostunut, kun oli automaatti.
Huoltohommat tehnyt henkilö on sen verran taitava ja perfektionisti, että sen suhteen ainakin oli kelpo hankinta.
Re: Giulietta 940
Joe Cool kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 22:03Kiitos taas runsaista kommenteista. Vaikuttaa oikeasti mukavalle foorumille ja porukalle, kun näin monelta taholta jaksetaan ensikertalaista valistaa ja jeesata. Autoklin vaikuttaa oikein mukavalta tapaukselta.
Väri näyttää samalle, auto on eri. Kiitos linkistä kuitenkin, siitä sain värin nimen ja koodin, kun niitä kulmia pyörien takaa pitää fiksata. Tämä yksilö on sikäli hyvällä historialla, että sillä on jonkun firman tausta uutena, sitten puolisen vuotta parissa liikkeessä ja sen jälkeen yhdellä yksityisellä omistajalla n. 7 vuotta. Yksityinen omistaja on erittäin huolellisesti kirjannut tehdyt huollot.Polforea kirjoitti: ↑09 Loka 2024, 17:03Jos on Rosso Competizione TCT, niin osuuko tämä? viewtopic.php?f=4&t=38147
Öljýt vaihdoin, tuon Fiatin luokituksen täyttävään Castroliin. Tuumailin tehdä välivaihdon nyt nopeammin, kun normaalin kymppitonnin vaihtoväli oli mennyt pitkäksi auton tullessa myyntiin. Öljykorkki lähti auki, kun otti muovikopan sen ympäriltä moottorin päältä pois ja painoi alaspäin. Silloin räikkä lakkasi naksumasta ja korkki aukeni normaalisti. Pitää se kai uusia jossain välissä.
Mukana tuli setti suodattimia, joten ilma, raitisilma ja bensasuodatin on menossa vaihtoon heti kun ehtii, mutta öljyt tosiaan vaihtuiovat ekana iltana.
Uutena ongelmana nyt vasta tajusin sen takaluukun avauksen omituisuuden. Lukko kyllä naksastaa auki painikkeesta tai kaukosäätimestä, mutta luukku jää kiinni-asentoon ja sen saa auki, kun molemilla käsillä ottaa sormin reunoista kiinni. Myyjä kertoi että sen pitäisi pompata vähän ulospäin, mutta se lakkasi tekemästä sitä.
Onko tämä lukkomekanismin vika? Jossain sivulla näkyi takaluukon lukkoa myynnissä, eli onko se uusittava tähän vaivaan? Vai liittyykö ongelma täysin tehottomiin kaasujousiin? Pitäisiko jousien olla pienessä jännityksessä ja raottaa luukkua, kun lukko aukeaa. Ne nyt on ainakin joka tapauksessa uusittava, mutta riittääkö niiden osto/tilaaminen?
Auto Milanon google löysi, onko se virallinen huolto vai peräti ns. marmoritiski? Perehdyn näihin muihin kaupiaslinkkeihin paremmin.
Tuohon pompautukseen pitäisi olla ihan yksinkertaisempi ratkaisu näin fiat-sukuisessa tuotteessa. Ainakin itsellä on luukun alaosassa ihan fyysinen ”pomppujousi”, joka pompauttaa sen ~5cm auki.
Osanumero 51757671, löytyy tältä sivulta ainakin: https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/Gi ... Boot.shtml ”Boot Bump Stop.
Spring loaded”
”Automaattiavauksen” varmaankin saisi yhdistelmällä pomppujousi+ jouset kaasujousten yhteyteen, jotta tulee lisäforzaa sille osastolle. Youtubessa oli ainakin jotain tutorialia.
Re: Giulietta 940
Onko alla olevasta pohdiskelusta tullut kokemusta? Saako näihin helposti toiminaan toisen kaukoavaimen esim. avainsuutarilta, vai pitääkö merkkiliikkeestä tilata?
Entö jos se ainoa kaukoavain häviää, saako sen jälkeen muuten kuin tehdastilauksena uuden? Onko hintaluokista mitään kokemusta?
Ja vielä kolmas - kiinanavain maksaa noin kympin. Onko joku saanut sellaisen koodattua toimimaan? Kiinantilauksissa pitää valita Delphi tai Marelli. Onko näistä kokemusta, muuttuvatko vuosimallin mukaan vai ihan satunnaisesti?
Entö jos se ainoa kaukoavain häviää, saako sen jälkeen muuten kuin tehdastilauksena uuden? Onko hintaluokista mitään kokemusta?
Ja vielä kolmas - kiinanavain maksaa noin kympin. Onko joku saanut sellaisen koodattua toimimaan? Kiinantilauksissa pitää valita Delphi tai Marelli. Onko näistä kokemusta, muuttuvatko vuosimallin mukaan vai ihan satunnaisesti?
jkk kirjoitti: ↑09 Syys 2016, 11:22Näin minäkin laskeskelin. Löysin kuitenkin vaihtoehdon joka on jo huomattavasti helpompi. Tuolta saa tilattus koko remotekikkareen rf id transponderilla avainterä jyrsittynä alle satasella. Jäisi vain koodaus Suomessa tehtäväksi. Jyrsivät avaimia auton codella tai vinin mukaan. Vinin mukaan jyrsittäessä tuo firma haluaa valokopion ajokortista ja itse en tästä taas hirveesti innostu. Saa myös tilattua ihan blank terällä.puuha kirjoitti:Toisaalta, ei tuo ebay:n kautta ostettu "toimimaton " avain nyt niin paljoa maksa etteikö se olisi vaivan arvoista koittaa.jkk kirjoitti:Sattuuko joku tietämään avaimista? Autoni mukana tuli 2 x avaimia, toinen kaukosäätimellinen, toinen sellainen vanhanaikainen mutta orkkis kuitenkin. Ajatuksena olisi hankkia toinenkin avain jossa on kaukosäädin ja bongasin ebaysta pari orkkis avainta jotka kuuluvat johonkin toiseen giuliettaan. Näihin pitäisi toki vaihtaa tuo avaimen terä, mutta niitä blank teriä koteloineen ebaykin on täyn. Varsinainen kysymys onkin, että saako toiseen autoon kuuluvan avaimen rfid sirun koodattua uudelleen toimimaan omassa autossani?
MES kanssa pitäisi pystyä koodailemaan siruja, huom pitäisi en anna 100% takuuta. Mutta jos tätä proseduuri onnistuu, jää kustannukset murto-osaan verrattuna marmoritiskin hinnasta.
http://www.car-keys-online.com/product/ ... i-bsi.html
Re: Giulietta 940
Nyt heitin pienen tilauksen tuonne Italia Ricambi Alfistille. Piti saada takaluukkuun kaasujousjouset, avausjousi ja takalasin pyyhin. Kaasujousia oli joka paikassa, mutta nuo loput olivat hankalia tai mahdottomia noille yleiskauppiaille. Joten siis erikoiskauppaan meni tilaus.
Yritänpä yleisempiä osia saada yleiskaupoista. Kiinasta tilasin BT-käikäleen radioon jo. Antennin tilaus lähtee sinne myös, siellä on tarjolla jopa punaista haineväantennia. Jos sillä mitään kuuluu, niin on paljon piiskaa kätevämpi vaikka pesuun ajettaessa ja sopii auton tyyliin.
Re: Giulietta 940
Mitenkäs on syksyn +-0 kelit iskenyt multiair-autoilijoille.
Itsellä nyt kierrossa toinen multiair giulietta, jossa ei ole havaittu merkkejä misfirestä tai rötäämisestä. Valitettavasti ei tiedossa, onko tästä 237tkm ajetusta ma-yksikköä vaihdettu (jos joku osaa kaivella sopivista tietokannoista niin tieto kiinnostaisi). Tuntuisi siltä, että näiden 1.4tb multiairien kohdalla ei tarvitsisi aivan liikaa jännittää, jos öljynvaihdot ja ma-filtterin putsailut/vaihdot on tehty. Toki nyt kun tämän kirjoittelin tänne niin ensi viikolla varmaan alkaa ongelmat
Nykyisessä yksilössä onkin nyt viimasuojat kiinni ja tuntuisi olevan suositeltava temppu ihan moottorin lämpeämisen nopeuttamiseksi, ainakin näin pääasiassa kaupungilla sompailevalle.
Itsellä nyt kierrossa toinen multiair giulietta, jossa ei ole havaittu merkkejä misfirestä tai rötäämisestä. Valitettavasti ei tiedossa, onko tästä 237tkm ajetusta ma-yksikköä vaihdettu (jos joku osaa kaivella sopivista tietokannoista niin tieto kiinnostaisi). Tuntuisi siltä, että näiden 1.4tb multiairien kohdalla ei tarvitsisi aivan liikaa jännittää, jos öljynvaihdot ja ma-filtterin putsailut/vaihdot on tehty. Toki nyt kun tämän kirjoittelin tänne niin ensi viikolla varmaan alkaa ongelmat
Nykyisessä yksilössä onkin nyt viimasuojat kiinni ja tuntuisi olevan suositeltava temppu ihan moottorin lämpeämisen nopeuttamiseksi, ainakin näin pääasiassa kaupungilla sompailevalle.
- tritonus
- Viestit: 246
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Giulietta 940
Rohkenen liittyä seuraan ja sanoa ääneen. Jatketaan sit vaikka tuolla "Hinurilla mennään"-ketjussa.
Mitään poikkeavaa ei ole vielä ilmennyt. En oikein osaa odottaakaan, viime talvi meni ongelmitta ilman viimasuojia. No, kerran sytytti vikavalon ja antoi MA-venttiilivian, kun pitkän ajon jälkeen kovassa pakkasessa sammutin kaupan pihaan ja lyhyen pysähdyksen jälkeen lähdin liikkeelle.
En ole huohotinta avannut, kun ei ole tikkua pompautellut tai muutenkaan oirehtinut.
Öljynvaihdot 10tkm välein, Castrol Magnatecia käytän.
- jyrkip
- Viestit: 833
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Giulietta 940
Juu ja ei, c4 sitikkaan tilasin Kiinasta koko avaimen tai oikeastaan kaksi kun en ollut varma kumpi. Varaosatiskiltä PIN ja testerillä sain toimimaan. Eli kyllä kiinastakin saa toimivan ainakin johonkinJoe Cool kirjoitti: ↑17 Loka 2024, 00:21Onko alla olevasta pohdiskelusta tullut kokemusta?
Ja vielä kolmas - kiinanavain maksaa noin kympin. Onko joku saanut sellaisen koodattua toimimaan? Kiinantilauksissa pitää valita Delphi tai Marelli. Onko näistä kokemusta, muuttuvatko vuosimallin mukaan vai ihan satunnaisesti?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Re: Giulietta 940
Meillä auto tyttären käytössä ja kymässä sardiinipurkkitallissa taloyhtiön pihalla. Ei ole ongelmista onneksi kuulunut mitään.Dfin kirjoitti: ↑19 Marras 2024, 11:24Mitenkäs on syksyn +-0 kelit iskenyt multiair-autoilijoille.
Itsellä nyt kierrossa toinen multiair giulietta, jossa ei ole havaittu merkkejä misfirestä tai rötäämisestä. Valitettavasti ei tiedossa, onko tästä 237tkm ajetusta ma-yksikköä vaihdettu (jos joku osaa kaivella sopivista tietokannoista niin tieto kiinnostaisi). Tuntuisi siltä, että näiden 1.4tb multiairien kohdalla ei tarvitsisi aivan liikaa jännittää, jos öljynvaihdot ja ma-filtterin putsailut/vaihdot on tehty. Toki nyt kun tämän kirjoittelin tänne niin ensi viikolla varmaan alkaa ongelmat
Nykyisessä yksilössä onkin nyt viimasuojat kiinni ja tuntuisi olevan suositeltava temppu ihan moottorin lämpeämisen nopeuttamiseksi, ainakin näin pääasiassa kaupungilla sompailevalle.
Postauksesi herätti kuitenkin kaksi huolestunutta kysymystä.
- Mihin ja millaiset viimasuojat?
- ma-suodatinta en etsinyt öljynvaihdossa, Mistä se löytyy ja miten pitkälle se on puhdistettavissa ja missä vaiheessa vaihdettavissa? Ei ole missään autossa tullut aiemmin moinen asia esille.
Re: Giulietta 940
Itsellä jäänyt tämä asia suunnitteluasteelle. Puhuin tutun avainsuutarin kanssa ja lupasin piipahtaa näyttämässä avainta tiskillä ja hän iskee sen testeriin. Katsotaan mitä se näyttää, kunhan saan käytyä suutarilla.
Re: Giulietta 940
Joe Cool kirjoitti: ↑19 Marras 2024, 13:46Meillä auto tyttären käytössä ja kymässä sardiinipurkkitallissa taloyhtiön pihalla. Ei ole ongelmista onneksi kuulunut mitään.Dfin kirjoitti: ↑19 Marras 2024, 11:24Mitenkäs on syksyn +-0 kelit iskenyt multiair-autoilijoille.
Itsellä nyt kierrossa toinen multiair giulietta, jossa ei ole havaittu merkkejä misfirestä tai rötäämisestä. Valitettavasti ei tiedossa, onko tästä 237tkm ajetusta ma-yksikköä vaihdettu (jos joku osaa kaivella sopivista tietokannoista niin tieto kiinnostaisi). Tuntuisi siltä, että näiden 1.4tb multiairien kohdalla ei tarvitsisi aivan liikaa jännittää, jos öljynvaihdot ja ma-filtterin putsailut/vaihdot on tehty. Toki nyt kun tämän kirjoittelin tänne niin ensi viikolla varmaan alkaa ongelmat
Nykyisessä yksilössä onkin nyt viimasuojat kiinni ja tuntuisi olevan suositeltava temppu ihan moottorin lämpeämisen nopeuttamiseksi, ainakin näin pääasiassa kaupungilla sompailevalle.
Postauksesi herätti kuitenkin kaksi huolestunutta kysymystä.
- Mihin ja millaiset viimasuojat?
- ma-suodatinta en etsinyt öljynvaihdossa, Mistä se löytyy ja miten pitkälle se on puhdistettavissa ja missä vaiheessa vaihdettavissa? Ei ole missään autossa tullut aiemmin moinen asia esille.
Itsellä nämä viimasuojat nyt kiinni:
https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoj ... uoja-30914
-Ma-suodatin on ylemmän jakopäänkopan alla, pari kopan ruuvia auki ja sen jälkeen saa yhdellä pyöräytyksellä itse filtterin pihalle. Tuosta linkkiä hyviin kuviin: https://www.alfaowner.com/threads/chang ... t.1194107/
Lisäksi huohotinpurkkiin on helppo kurkkaista ja tarvittaessa putsata, erityisesti lyhyttä matkaa ajaneilla saattaa kertyä kosteutta ja syntyä majoneesia sinne. Huohotinpurkin päällikannen (pyöreä) saa irti vaikka auton omaa avainta hyödyntäen, kun vaan ei halkaise.
Nämä muutama homma tsekattuna kertaalleen oston jälkeen niin luulisi toimivan. Itsellä vielä tuo huohottimen putsaaminen/tyhjääminen to do-listalla ja multiairin filtterikin oottaa keskikonsolissa vaihtoa.
HUOM! Kuten tuolla brittifoorumin topicissakin sanottiin, multiairin filtteriä ei pidä mennä vääntämään naama irvessä takaisin paikalleen tai tuo alumiininen välikansi saattaa haljeta. Kaveri vaihdatti MA-filtterin autokorjaamolla huollon yhteydessä ja siellä tapahtui juurikin tämä virhe. Työläs ja kalliimpi rasti korjata, pienen virheen johdosta.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 579
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Giulietta 940
Viides talvi MultiAirilla on alkamassa, tähän mennessä ei koskaan mitään ongelmia ole ilmennyt MA-yksikön eikä huohottimen suhteen. Öljyt vaihdan kerran vuoteen tai 10 tkm välein ja aina samalla irrotan MA-filtterin ja putsaan sen. Viimasuojia en ole koskaan käyttänyt. Nykyiseen Giuliettaan on yksikkö vaihdettu pari vuotta vanhana ja muutama kymmentä tuhatta kilometriä ajettuna.Dfin kirjoitti: ↑19 Marras 2024, 11:24Mitenkäs on syksyn +-0 kelit iskenyt multiair-autoilijoille.
Itsellä nyt kierrossa toinen multiair giulietta, jossa ei ole havaittu merkkejä misfirestä tai rötäämisestä. Valitettavasti ei tiedossa, onko tästä 237tkm ajetusta ma-yksikköä vaihdettu (jos joku osaa kaivella sopivista tietokannoista niin tieto kiinnostaisi). Tuntuisi siltä, että näiden 1.4tb multiairien kohdalla ei tarvitsisi aivan liikaa jännittää, jos öljynvaihdot ja ma-filtterin putsailut/vaihdot on tehty. Toki nyt kun tämän kirjoittelin tänne niin ensi viikolla varmaan alkaa ongelmat
Nykyisessä yksilössä onkin nyt viimasuojat kiinni ja tuntuisi olevan suositeltava temppu ihan moottorin lämpeämisen nopeuttamiseksi, ainakin näin pääasiassa kaupungilla sompailevalle.
Re: Giulietta 940
Kiitos, tässä oli hyviä vinkkejä. Tyttären ajot ovat lyhyitä 10 km työmatkoja, mutta auto on kuitenkin siellä peltipurkkitallissa suojassa ja sähkö seinässä. Saa opetella lämmittämään autonsa Nuo suojat auttavat ehkä enemmän ulkoa tuiskusta lähtevää ja yksi ongelma on irrotella niitä harjapesuun (ainakin tuossa suositeltiin irrottamaan).Dfin kirjoitti: ↑19 Marras 2024, 14:07Itsellä nämä viimasuojat nyt kiinni:
https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoj ... uoja-30914
-Ma-suodatin on ylemmän jakopäänkopan alla, pari kopan ruuvia auki ja sen jälkeen saa yhdellä pyöräytyksellä itse filtterin pihalle. Tuosta linkkiä hyviin kuviin: https://www.alfaowner.com/threads/chang ... t.1194107/
Lisäksi huohotinpurkkiin on helppo kurkkaista ja tarvittaessa putsata, erityisesti lyhyttä matkaa ajaneilla saattaa kertyä kosteutta ja syntyä majoneesia sinne. Huohotinpurkin päällikannen (pyöreä) saa irti vaikka auton omaa avainta hyödyntäen, kun vaan ei halkaise.
Mutta huohotin tosiaan kannattaa lyhyiden matkojen takia putsata ja suodatin tarkistaa ja katsoa huoltohistoriasta, mitä edellinen omistaja on sille suodattimelle tehnyt vai onko mitään.
Re: Giulietta 940
Jep, taitaa viimasuojien hyöty tulla esiin pääasiassa meillä maantietä pakkasella jyräävillä. Silloinhan tuo huohottimen jäätymisen riski on suurimmillaan kun ajoviima puskee moottoritilaan. Taajamasiirtymillähän nämä lämpeävät mukavasti eikä huohotin mitä todennäköisimmin pääse herkästi jäätymään, ellei sitten ole valmiiksi täynnä vettä.
Re: Giulietta 940
Minun ex Giuliettaan vaihdettiin MultiAir 90tkm huollon yhteydessä.
Itse yksikkö oli superhalpa kun sain se nettohintaan 627 € ja vaihto 1134 €
90tkm huollon sain vielä ilmaiseksi GW takuuna.
Tämä vuonna 2018 jolloin pitkäaikainen asiakassuhde vielä toi joskus positiivia kokemuksia…
Itse yksikkö oli superhalpa kun sain se nettohintaan 627 € ja vaihto 1134 €
90tkm huollon sain vielä ilmaiseksi GW takuuna.
Tämä vuonna 2018 jolloin pitkäaikainen asiakassuhde vielä toi joskus positiivia kokemuksia…
Re: Giulietta 940
Ostin Giulietan (170 hp Speciale, manuaali) kolmivuotiaana 17500 km ajettuna. Tähän ensimmäinen omistaja teettänyt jo kolme vuosihuoltoa. Ajoin autolla pääasiassa työmatka-ajoa ~ 150 km päivässä. Huollot teetätin huolto-ohjelman mukaisesti, lootaan laitettua öljylaatua en enää jaksa muistaa.
Auto meni vaihtoon 102000 km ajettuna, edelleen lähes uuden veroisena. Vaihdetun Multi-Airin lisäksi ei ollut koskaan mitään muuta ongelmaa.
Auto meni vaihtoon 102000 km ajettuna, edelleen lähes uuden veroisena. Vaihdetun Multi-Airin lisäksi ei ollut koskaan mitään muuta ongelmaa.
Re: Giulietta 940
Missähän kohtaa lämmityslaitteen puhallin sijaitsee, onko paljon purettavaa? Alkanut puhallus katkeilemaan ja välillä epämääräistä röpötystä.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Apukuskin jalkatilasta ns. potkupahvi pois hanskalokeron alta ja lämmityslaitteen moottori löytyy vasemmalta ylhäältä jalkatilasta päin katsottuna.
Re: Giulietta 940
TCT antanut kuulua itsestään:
Antaa infon transmission fault sekä hill hold assist unactive. Kuulemma ei ekalla yrityksellä startannut, mutta hetken päästä lähtenyt käymään normaalisti.
Auto lyhyen matkan ajossa stadissa, niin olisiko syytä aloittaa jännitteen mittaamisella ja mahd. akkutestillä.
Antaa infon transmission fault sekä hill hold assist unactive. Kuulemma ei ekalla yrityksellä startannut, mutta hetken päästä lähtenyt käymään normaalisti.
Auto lyhyen matkan ajossa stadissa, niin olisiko syytä aloittaa jännitteen mittaamisella ja mahd. akkutestillä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
Kannattaa kokeilla. Minulla viallinen laturi ja akku alkoi oirehtia juurikin TCT:n kautta.Dfin kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 13:03TCT antanut kuulua itsestään:
Antaa infon transmission fault sekä hill hold assist unactive. Kuulemma ei ekalla yrityksellä startannut, mutta hetken päästä lähtenyt käymään normaalisti.
Auto lyhyen matkan ajossa stadissa, niin olisiko syytä aloittaa jännitteen mittaamisella ja mahd. akkutestillä.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Giulietta 940
Täällä kans startatessa antoi kyseiset häiriöt, kun akku alkoi olemaan vainaa, akun vaihdon jälkeen ei ole virheilmoituksia näkynyt
Re: Giulietta 940
Ongelmasta seuraavaan, oman yksilön kokemaan talvikankeuteen.
Ilmeisesti ulkokahvan vetämä vaijeri haluaa nyt pysyä ”auki” asennossa kun oven lukko ei halua sulkeutua kiinni vetäessä. Kosteutta väärässä paikassa -> jäätyminen?
Ilmeisesti ulkokahvan vetämä vaijeri haluaa nyt pysyä ”auki” asennossa kun oven lukko ei halua sulkeutua kiinni vetäessä. Kosteutta väärässä paikassa -> jäätyminen?