
Hienoa, että koeistuttavana ollut hieno Speciale pääsi heti alfisti-kotiin.
Vaikka koeajettavana oli ”vain” hybridi Ibrida, jäi siitä napakan pirteä kuva koeajolla. Innostava ajettava. Hienosti meni, vaikka neljä ukkoa kuormana

Cotzy
Valvoja: Moderators
Juuri näin.
Valitettavasti maahantuojan koeajo-Speciale teki oharit ja oli Moottori-lehden koeajettavana. Mutta Petteri järjestää sen koeajettavaksi Turkuun helmikuun puolivälissä.
Kun on kaksi sarjaa noita hienoja 18” orkkisvanteita, ei toisen setin treidaaminen myöhemmin joihinkin toisiin tuottane vaikeuksia. Suomen tuontiohjelmassa ei vielä ole 19” vanteita Junioriin. Mutta varmaan tulee jotain kautta treidattavaksi.Maunu kirjoitti: ↑02 Helmi 2025, 10:22Samat älyttömän kalliit 18" vanteet kuin kesärenkaissa.
2300 euroa kierros talvirenkaita vanteineen.
Kyllä näin rengasasennusharrastajana kävi mielessä ostaa autoon käytetyt pösön vanteet ja uudet tai hyvät talvirenkaat.
Itseä tuo ei olisi välttämättä edes haitannut, mutta olisihan tuo ratkaisu ollut vähän nolo.
Wau, mahtavaa. Me tsempattiin sinua ja Petteriä tekemään paprut. Hieno hankinta, isot peukut.Maunu kirjoitti: ↑01 Helmi 2025, 19:52Joo o. Yleisön painostuksen alaisena tuli vaihdettua Irma paikalla olleeseen sähkö junnuun.
Täytyy vielä odotella talvirenkaita viikko pari, jonka jälkeen auton saa noutaa.
Vähän parani tarjous netin kautta pyydettyyn ja foorumilaisille oli vielä varattu hyvä alennus pidennetystä takuusta.
Toivottavasti useampi puute, joita Irmassa on, korjaantuu tällä hankinnalla.
Vähän jäi epäselväksi mitä kaikkea varusteita autoon oli otettu, mutta spesiaali versioon ei taida saada kauheasti lisättyä lisävarusteita.
Epäselvää on ainakin parkkitutkien määrä, onko myös edessä?
Automaatti pitkät. Näitä yritin päälle, mutta selvää indikaatiota en saanut mistään, että olisivat päällä. Mittaristossa näkyy kuitenkin kaukovalojen kuva ja auto, joten ehkä ne sitten on toiminnassa.
Kuolleenkulman varotin?
Tummentuvat peilit? En katsonut peiliin![]()
Tyhmä ei edes huomannut kysyä, onko tässä rengaspaineanturit vai onko yhtä surkea systeemi kuin Irmassa eli tarkkailee abs kehää. Pösön versio herjaa renkaista, kun paine-eroa on 0,05 baria.![]()
Erinomaista! Kyllä alfistit oppivat tunnistamaan JuniorinkinABrera kirjoitti: ↑05 Helmi 2025, 17:51Voin suositella Junior Elettricaa. Mukava auto ajaa ja Specialessa on pieneen autoon nähden riittävän hyvät varustelut. Toimitusaika oli kohtuullinen. Marraskuussa 2024 tilaus ja tammikuussa 2025 luovutus. Ainoa negatiivinen asia nyt viikon käytön jälkeen on se, että Alfistit eivät enää vastaan tullessaan morjesta. Johtuisikohan se rekisterikilven asettelusta ja vaatimattomasta ja melko näkymättömästä scudettosta? Laittakaahan tilauksia vetämään!
Joo, ABC appin ensimmäinen kysymys on että haluatko kanakorin kun yrität ladata. Ja melko usein kuvittelee että et ole lähelläkään tolppaa vaikka piuha olisi kiinni.
Ei vielä Juniorin sisälämmöstä suoraa kokemusta, ehkä ensi viikonlopun jälkeen, kun olen saanut Elettrican pitkään koeajoon.Muuttohaukka kirjoitti: ↑08 Helmi 2025, 16:09Juniori kiinnostaa. Pari kysymystä omistajille. Lataako hyvin pikalatureilla ja onko sisällä tarpeeksi lämmintä?
Joo, nämä Nesteen uudet latausasemat on hyviä, kun voi maksaa ihan rahalla ja hinnanmuodostuskin on selkeää.
Joo, ei ole imasuuttimia taakse myöskään Fiat 600e:ssä. Takatilat eivät ole järin juhlavat kummassakaan, joten perheautokäytössä vaatii perheen pienimpiä ihmisiä sinne taakseJiitee kirjoitti: ↑12 Helmi 2025, 14:09Puuttuikos sähköversiosta ilmasuuttimet takatilaan ? Ja vain yksi usb- taakse myös ? Aika muovinen luukki tuolla takana ... Etumatkustajien osalta olot ja varusteet näyttivät kyllä hyvältä myös taannoisen Turun Bassadonen keikan kylmien tyyppien mukaan. Kiitos Cotzy muuten järjestelyistä.
OT, mutta aikoinaan jouduin vaihtamaan muuten kivan tilavan ja käytännöllisesti suunnitellun Audi A2:n pois, koska piti kuljettaa niitä perheen pienimpiä. Muksut oli silloin vähän vajaat viisi vuotta ja turvaistuimista johtuen jouduin kuskina tinkimään turvallisesta ajoasennosta liikaa. Vastaavasti kaksi aikuisen kokoista taakse meni ilman ongelmia.
Täälläpäin niitä kyllä tuupataan kaupan oven eteen pääasiassa "parhaille paikoille" .
Onhan se parempi, jos ongelmia lie selvästi vähemmän. Eihän tuossa kuulosta olevan kuin yksi ongelma: se ei toimi.
Kuvien perusteella esim. materiaaleissa melkoinen ero.
Toi takaluukun avaus ilman käsiä on kyllä hyvä juttu. Auton perä kun kuraantuu ajossa varmasti eikä haluta hinkata niitä sotkuja rattiin.
No, tuon Juniorin konttori onkin kolmiulotteinen verrattuna Auriksen latteuteen
OT mutta onko jossain ilmainen Eperi joka tuntee uudempaa kalustoa?
Siihen Torseniin ja järeämpään voimansiirtoon se tehokkaamman moottorin teho häviää. Kitkahäviöt niitä elektroneja haukkaa.insinörtti kirjoitti: ↑25 Helmi 2025, 11:20
Tähän asti vielä OK, mutku Velocelle luvataan 22 % korkeampi kulutus. Eikä ero selity lämpöpumpun puutteella, koska WLTP testissä ei kai ole lämmitys/kylmästöinti käytössä. Veloce 1 % painavampi, renkaat kait 10 mm leveämmät... mihin ihmeeseen elektronit hukkuu? Jos sama +22 % pätee kaikissa oloissa, niin H:ki-TRE tai H:ki-Turku 120 lasissa vaatii jo välitankkauksen ja talvella lataillaan 100 km välein.
Eikö Kostaja TM testissä ollut 110kW etuveto ja Nopea taas 207kW neliveto? Tuosta tulee eroa rutkasti.insinörtti kirjoitti: ↑25 Helmi 2025, 11:20Tähän asti vielä OK, mutku Velocelle luvataan 22 % korkeampi kulutus. Eikä ero selity lämpöpumpun puutteella, koska WLTP testissä ei kai ole lämmitys/kylmästöinti käytössä. Veloce 1 % painavampi, renkaat kait 10 mm leveämmät... mihin ihmeeseen elektronit hukkuu?