Joo, parilla poikkeuksella niin ottaisin minäkin. Mutta koska näistä täytyy oikein maksaakin (verotusarvo) niin se muuttaa tulokulmaa aika paljon. Kaikki yli nykyisen ID.3:n käyttöedun 320 €/kk on kallista, ja kaikki yli viidensadan on jo pöljää. Tietty jos olis syvemmät taskut tai ei muuta kummempaa rahantarvetta niin tilanne olisi eri.Vittorio Jano kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 15:27id3:n seuraajaa nyt haetaan?
Ite ottaisin ennen Skodaa:
BMW i4
Ford Explorer/Mustang/Capri
Hyundai Ioniq 5/6
Kia EV 3/6
Polestar 2
Volvo EX30/C40
Kia EV3 on päälle päin hieno, mutta Air/Earth sisältä niin ankea ettei jaksa innostaa. Pikkuakkuisella ei saa vetää käytännössä mitään ja isoakkuinen vähemmän rumalla konttorilla on jo viidenkympin auto, mikä ei enää itselle maistu. Koeajojen mukaan myös meluisampi ja epämääräisempi ajettava kuin Skodillac, mutta käyn silti vielä kokeilemassa.
Explorer ja Capri ovat samaa MEB-huttua kuin Balroq, mutta hintaan nähden heikommalla voimalinjalla ja varusteilla. Paremnan näköisiä kyllä. Tutkimusmatkailijasta on lehtijuttujen mukaan saatu tehtyä myös sohlompi ajettava. Paksu poni on liian kallis.
EX30 on liian pieni, alahyllyn mallin akku liian pieni ja long range menee kalliin puolelle. Ja kiinalaisuus puristaa.
Muut onkin sitten ihan liian arvokkaita.
Jotakuinkin tympeä tapa valita autoa, mutta se on yllättäen Klonkkarin kohdalla toiminut. Tekee sen mikä sen pitää tehdä ja vieläpä hyvin, ja jättää krediittejä muuhunkin inhimilliseen toimintaan. Kicksit sitten muista autoista. Vaati kyllä vähän asenteen adaptointia.