Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien murheita.
Saman viritettyjen Fiattien osat löytyvät ärsyttävästi useimmiten EU:n ulkopuolelta. Yleisesti:
1) Tulliselvityksen joutuu tekemään aina, joko itse tai sitten huolitsija.
2) EU:n ulkopuolisissa ostoksissa tulliraja 150€.
3) ALV jonnekin menee luonnollisesti aina. Jos myyjä on IOSS järjestelmässä niin ALV tulee automaattisesti lasketuksi paikallisen kannan mukaan jos taas ei niin on mahdollista että pahimmassa tapauksessq ALV:t menevät tuplana eli sekä UK että Suomi. UK ALV takaisin perintä voi olla hankalaa.
1) Tulliselvityksen joutuu tekemään aina, joko itse tai sitten huolitsija.
2) EU:n ulkopuolisissa ostoksissa tulliraja 150€.
3) ALV jonnekin menee luonnollisesti aina. Jos myyjä on IOSS järjestelmässä niin ALV tulee automaattisesti lasketuksi paikallisen kannan mukaan jos taas ei niin on mahdollista että pahimmassa tapauksessq ALV:t menevät tuplana eli sekä UK että Suomi. UK ALV takaisin perintä voi olla hankalaa.
- fahlsjy
- Viestit: 1746
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
Ihan konkreettisina hintoina, tilasin talvella vauhtiputkasta kissaan osia sumujen saarilta hintaan 134,90£ + rahti 66.05£ 22Kg paketti (laskuttivat ilman alvia koska lähetys suomeen)
Fedex kiikutti kamat ja hoiti tullauksen: Tulli 7.18€ + ALV 42,55€ + Palkkio tullauksesta 14.92 € + palkkion ALV 3.80 €
Eli parinsadan punnan alvittomaan tilaukseen tuli vajaa 70€ lisää
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos esimerkistä. Saisihan noita Miatan osia toki muualtakin, mutta tuolla vain on hyvä valikoima.fahlsjy kirjoitti: ↑31 Maalis 2025, 18:25Ihan konkreettisina hintoina, tilasin talvella vauhtiputkasta kissaan osia sumujen saarilta hintaan 134,90£ + rahti 66.05£ 22Kg paketti (laskuttivat ilman alvia koska lähetys suomeen)
Fedex kiikutti kamat ja hoiti tullauksen: Tulli 7.18€ + ALV 42,55€ + Palkkio tullauksesta 14.92 € + palkkion ALV 3.80 €
Eli parinsadan punnan alvittomaan tilaukseen tuli vajaa 70€ lisää
Edit. Tästä vahvistuneena lähti tilaukseen jakopääsarja ja vähän muuta

-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Heissan.
Amatööri utelee;
Citroen C5 2001, paikallaan (sekä konttorin jarrupenkis) jarrupoljin painautuu ns pohjaan sitä jonniaikaa painaes.
Ennymuista, mite käyttäyty, koska vuosia sitten ite ko aktin tehny. Juu, meni lattiaan muistaakseni, ku riittävästi polki.
Poljin pysyy ns kovana sammuksissa. Nestepinta ei vajoa. Käynnis sit kohti lattiaa.
Vastahan liki 20v toi härveli tontilla ollu.
Muutaman seisontavuoden jälkeen käytin konttorilla.
Epikriisi ABS herja (työn alla), lisäksi jarrupoljin pohjaan ja ruosteset takalevyt (katsuri vissiin kurkkas sisäpuolen pinnan, mis puolet ei käytös, koska kapeahko pala) - eli hylky. Jarruvoimat oli tosin ok ja kohtuu tasan ottivat.
Eikös BAS tahi ABS muutenvaan tehostele tos parkkijarrutukses?
Jottai kättäpidempää jos sais.
Katsuri muute paino jarrua hitaasti...
Amatööri utelee;
Citroen C5 2001, paikallaan (sekä konttorin jarrupenkis) jarrupoljin painautuu ns pohjaan sitä jonniaikaa painaes.
Ennymuista, mite käyttäyty, koska vuosia sitten ite ko aktin tehny. Juu, meni lattiaan muistaakseni, ku riittävästi polki.
Poljin pysyy ns kovana sammuksissa. Nestepinta ei vajoa. Käynnis sit kohti lattiaa.
Vastahan liki 20v toi härveli tontilla ollu.
Muutaman seisontavuoden jälkeen käytin konttorilla.
Epikriisi ABS herja (työn alla), lisäksi jarrupoljin pohjaan ja ruosteset takalevyt (katsuri vissiin kurkkas sisäpuolen pinnan, mis puolet ei käytös, koska kapeahko pala) - eli hylky. Jarruvoimat oli tosin ok ja kohtuu tasan ottivat.
Eikös BAS tahi ABS muutenvaan tehostele tos parkkijarrutukses?
Jottai kättäpidempää jos sais.
Katsuri muute paino jarrua hitaasti...
-
- Viestit: 2546
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Tälle päivää oli varattu aika XJ6:n katsastukseen. Akku ladattu eilen täyteen. Jaguari on ollut luotettava peli minulla.
No en päässyt edes katsastukseen kun ei starttaa..
Auton vaihteenvalitsin ei sytytä punaista valoa parkille, eli loogisin syy olisi hajonnut vaihteenvalitsimen tunnistin. Tuo on temppuillut aiemmin niin että pitää vähän heilauttaa vaihteenvalitsinta että tunnistaa.
Mutta auto kuitenkin tunnistaa vaihteen valitsimen liikautuksen parkilla, koska joku rele kumahtelee kojelaudassa.
Ihmettelen että mikä juttu tuo releen naksuminen tässä tapauksessa oikein kaikenkaikkiaan on.
Saa heittää valistuneita veikkauksia jos viitsii.
No en päässyt edes katsastukseen kun ei starttaa..
Auton vaihteenvalitsin ei sytytä punaista valoa parkille, eli loogisin syy olisi hajonnut vaihteenvalitsimen tunnistin. Tuo on temppuillut aiemmin niin että pitää vähän heilauttaa vaihteenvalitsinta että tunnistaa.
Mutta auto kuitenkin tunnistaa vaihteen valitsimen liikautuksen parkilla, koska joku rele kumahtelee kojelaudassa.
Ihmettelen että mikä juttu tuo releen naksuminen tässä tapauksessa oikein kaikenkaikkiaan on.
Saa heittää valistuneita veikkauksia jos viitsii.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011184128.html
Kyllähän täälläkin aina sanotaan, että jos ei sitä takaisin kutsua noudata...mutta kun näitä edelleen palaa kaiken aikaa

Kyllähän täälläkin aina sanotaan, että jos ei sitä takaisin kutsua noudata...mutta kun näitä edelleen palaa kaiken aikaa



-
- Viestit: 973
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 622
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tässä korjataan palaneita bemareita:Gusse kirjoitti: ↑22 Huhti 2025, 22:58^ Kovia palamaan nuo bemarit
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe7c ... e5ce205429
https://youtu.be/5NKjo77PCHo?si=suin0r1g-ycju0bQ&t=562
https://youtu.be/Gybd-SIZS-U?si=XPBXrnZwi2mKCy6F&t=145
- 155156
- Viestit: 2206
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
⭡ Taitaa olla toinen saksalainen laatumerkki tämä Turun tapaus?
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Joo vanhemmalta C sarjan mersulta näyttää
- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ehkä siellä on kateellisuutta naapurin medianäkyvyydelle ja pitää lähteä kisaan mukaan? 

Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä minä en nyt ymmärrä, että miten auton kardaani voi mennä solmuun katsastuksessa: https://www.is.fi/autot/art-2000011183655.html
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5476
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä se näemmä voi mennä jarrutestauksessa solmuun jos auton järjestelmä (tässä tapauksessa xDrive) tuuppaa vedon toiselle akselille kesken toisen akselin jarrumittauksen ja jarruvoima on jo tasolla "riittävä" ja kitka riittää dynon teloissa. Dynon voima siirrettynä kardaanin kautta toiselle akselille joka on lukittu jarrulla ilmeisesti aiheuttaa tuon. Ei ole ainoa bmw yksilö mille noin käynyt.. Eihän näin pitäisi käydä mutta se on toinen tarina seCarlo Coppa kirjoitti: ↑25 Huhti 2025, 12:36Kyllä minä en nyt ymmärrä, että miten auton kardaani voi mennä solmuun katsastuksessa: https://www.is.fi/autot/art-2000011183655.html

uudemmissa Volvoissa menee eradin rattaat vastaavassa tilanteessa, vanhemmissa kytkentäakselin boorit. On näitä muillakin merkeillä vastaavia.
Re: Muiden merkkien murheita.
Aika pienen hyvityksen sai katsastajan mokasta suhteessa vahinkoon. Eikös nykyään noilla dynoilla pyöritellä samalla akselilla olevia pyöriä eri suuntiin, niin tasauspyörästö "nollaa" tuon muun voimansiirron mukana olon. Siis nelivedoissa.Carlo Coppa kirjoitti: ↑25 Huhti 2025, 12:36Kyllä minä en nyt ymmärrä, että miten auton kardaani voi mennä solmuun katsastuksessa: https://www.is.fi/autot/art-2000011183655.html
- alfa 156 v6
- Viestit: 5476
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Pyöritetään, niin myös tuossa tapauksessa oli jos yhdistin tapauksen oikein. Kyseessähän ei välttämättä ole katsastajan moka, näitä on käynyt myös Traficomin ohjeella testaten. Jos ohje testaamiseen on, sitä pitää noudattaa vaikka riskit tietäisikin olevan tällaiset.Werneri kirjoitti: ↑25 Huhti 2025, 16:20Aika pienen hyvityksen sai katsastajan mokasta suhteessa vahinkoon. Eikös nykyään noilla dynoilla pyöritellä samalla akselilla olevia pyöriä eri suuntiin, niin tasauspyörästö "nollaa" tuon muun voimansiirron mukana olon. Siis nelivedoissa.Carlo Coppa kirjoitti: ↑25 Huhti 2025, 12:36Kyllä minä en nyt ymmärrä, että miten auton kardaani voi mennä solmuun katsastuksessa: https://www.is.fi/autot/art-2000011183655.html
Re: Muiden merkkien murheita.
Semmosta skeidailua…
https://moottori.fi/uutinen/uudehko-sko ... en-vuoksi/
Ei hyvältä näytä saksalaisten autosoftien tulevaisuus
https://moottori.fi/uutinen/uudehko-sko ... en-vuoksi/
Ei hyvältä näytä saksalaisten autosoftien tulevaisuus
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Siivosin Leksan ja keräsin yhden mapillisen huolto-ja korjausdokumentteja Ruotsin päästä vuosilta uudesta 2007-19 yhdeltä skånelaiselta ja sitten Finlandiasta -19- nykyhetki. Järjestin ne omaan mappiin ja excelöin ne joutessani ( Spideriin pitää tehdä sama seuraavaksi ).
Kyllä se Lexuskin näemmä kuluu, jo 3. akku ja 3 . tuulilasi menossa 18-vuotiaana ja 230 tkm rullattuna. Ruostesuojattu -07 ja -09 Ruotsissa. Peräöljyt vaihdettu pari kertaa matkan varrella, ja automaatti kerran. Vesipumpun ja takaiskarit vaihdatin 217 tkm:ssa myyjäliikkeen piikkiin. 3:t jarrupalat menossa, ja 2. etulevyt.
Takalevyt ja kaikki muut alustan osat vielä alkuperäisiä... hmm. Jarrunesteet vaihdettu noin 3 vuoden välein.
Joten peräöljyt, automaattiöljyt, jarrunesteet ja ilmastoinnin täytön otan loppuvuoden ohjelmaan.
Kyllä se Lexuskin näemmä kuluu, jo 3. akku ja 3 . tuulilasi menossa 18-vuotiaana ja 230 tkm rullattuna. Ruostesuojattu -07 ja -09 Ruotsissa. Peräöljyt vaihdettu pari kertaa matkan varrella, ja automaatti kerran. Vesipumpun ja takaiskarit vaihdatin 217 tkm:ssa myyjäliikkeen piikkiin. 3:t jarrupalat menossa, ja 2. etulevyt.
Takalevyt ja kaikki muut alustan osat vielä alkuperäisiä... hmm. Jarrunesteet vaihdettu noin 3 vuoden välein.
Joten peräöljyt, automaattiöljyt, jarrunesteet ja ilmastoinnin täytön otan loppuvuoden ohjelmaan.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Garmund
- Viestit: 2145
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Muiden merkkien murheita.
alfa 156 v6 kirjoitti: ↑25 Huhti 2025, 16:29Pyöritetään, niin myös tuossa tapauksessa oli jos yhdistin tapauksen oikein. Kyseessähän ei välttämättä ole katsastajan moka, näitä on käynyt myös Traficomin ohjeella testaten. Jos ohje testaamiseen on, sitä pitää noudattaa vaikka riskit tietäisikin olevan tällaiset.Werneri kirjoitti: ↑25 Huhti 2025, 16:20Aika pienen hyvityksen sai katsastajan mokasta suhteessa vahinkoon. Eikös nykyään noilla dynoilla pyöritellä samalla akselilla olevia pyöriä eri suuntiin, niin tasauspyörästö "nollaa" tuon muun voimansiirron mukana olon. Siis nelivedoissa.Carlo Coppa kirjoitti: ↑25 Huhti 2025, 12:36Kyllä minä en nyt ymmärrä, että miten auton kardaani voi mennä solmuun katsastuksessa: https://www.is.fi/autot/art-2000011183655.html
Jostain luin kommentin että jos menee vähänkään kaasua painamaan, niin xdrive kytkisi etuvedon. Se sitten voisi aiheuttaa tuon.
Suoraan vaan suoraa
- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Niin se lähtöjään tekee joo. Voi olla että joku ekomoodi viivästelee kytkentää, mutta kaasulla sen voimalinjan tuppaa ainakin saamaan kiinni.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Paljonko pitää ajaa fysiikan lakien mukaan wanhan mallin kovaa liikennetolppaa päin, jotta
vajaa kaksitonninen V8- Leksa menee kahtia?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011210672.html
Taisi olla parisataa ja onnea kun ratti oikealla puolella…. Ihan älytöntä touhua…huh huh
Tuo lienee -07 tai siinä main. -08 tuli jo hybridi LS-600H:nen…
vajaa kaksitonninen V8- Leksa menee kahtia?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011210672.html
Taisi olla parisataa ja onnea kun ratti oikealla puolella…. Ihan älytöntä touhua…huh huh
Tuo lienee -07 tai siinä main. -08 tuli jo hybridi LS-600H:nen…

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Sape
- Viestit: 1426
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jossain luki että mittari olisi jäänyt 160km/h lukemaan, eli varmaan jotain sitä luokkaa.
- mutt
- Viestit: 5786
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Törmäyksessä on sellaisia voimia, että liikkeen loputtua mittareiden viisarit voivat olla missä asennossa tahansa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Mutta tuossa lienee jo elektroninen nopeusmittari- Optitron Lexuksen terminologiassa…
jääkö siitä digijälki ?

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla on käsitys (saattaa toki olla myös väärä), että auton tunnistaessa törmäyksen (airbagit laukee, turvavyöt kiristetään jne) nopeusmittarin ohjaus lopetetaan siihen hetkeen juuri sillä ajatuksella, että neula jäisi osoittamaan törmäyshetken mitattua nopeutta.
Eiköhän vähintään koritietokone tai turvalaite-ecu logita sen nopeuden myös, niin sieltä voi vahvistaa, mutta viisarista siis saanee tosiaan viitettä.
Eiköhän vähintään koritietokone tai turvalaite-ecu logita sen nopeuden myös, niin sieltä voi vahvistaa, mutta viisarista siis saanee tosiaan viitettä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Piti Googlettaa.
https://nodum.org/jammed-speedometers-in-accidents/
https://www.sae.org/publications/techni ... 7-01-1412/
"In 2017, the UK company Collision Science published an interesting study. The researchers conducted a series of experiments to test different speedometers in simulated accidents when the speed of the car before the collision was 120 kph. The results showed that the data of jammed speedometers cannot be relied upon."
https://nodum.org/jammed-speedometers-in-accidents/
https://www.sae.org/publications/techni ... 7-01-1412/
"In 2017, the UK company Collision Science published an interesting study. The researchers conducted a series of experiments to test different speedometers in simulated accidents when the speed of the car before the collision was 120 kph. The results showed that the data of jammed speedometers cannot be relied upon."
- Polforea
- Viestit: 11764
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Dodi, onpahan sekin tarkistettu, korjataanpa muistipankkia tuon osalta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/ ... 9922be6916
Vakuuttavaa jälkimarkkinointia - Dogea Teslaan….
Vakuuttavaa jälkimarkkinointia - Dogea Teslaan….


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2546
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuohon mittarin jumiutumiseen kovassa kolarissa sellainen huomio että jos autolla ajaa kylkiluisussa kovalla nopeudella kolarin niin fysiikan voimat kääntää neuloja kovalla voimalla auton menosuuntaa kohti. Keula tai perä kolareissa vastaava ilmiö on paljon pienempi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- alfa 156 v6
- Viestit: 5476
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuon ikäinen auto tallentaa jo aika lailla dataa mikä saadaan ulos siihen tehdyillä laitteilla, esim Boschin CDR (Crash Data Retrieval). Siellä on tallessa kattavasti xx-sekuntia myös ennen kolaria auton anturidatat, nopeudet ja muut arvot mitä nyt yleensäkin monitoroidaan eri järjestelmissä..
Tuo on sen näköinen raato että melko varmasti menee CDR tutkintaan vakuutusyhtiön toimesta (tai poliisin). Jos vaan ecut (tai edes joku niistä) on yhtään ehjänä niin paljon sieltä saa dataa ulos
Tuo on sen näköinen raato että melko varmasti menee CDR tutkintaan vakuutusyhtiön toimesta (tai poliisin). Jos vaan ecut (tai edes joku niistä) on yhtään ehjänä niin paljon sieltä saa dataa ulos