Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfat mediassa.
^ Mutta jännää että jopa 'vain täyssähköiset' mallit tarjotaan edelleen polttomoottorilla varustettuina.
- 155156
- Viestit: 2217
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfat mediassa.
Lolita Lobosco - kausi 3, osa 3. Näin pitkälle ehti sarja mennä ennen kuin bongasin ensimmäisen nykymallin Alfa Romeon. Hieman vanhempia malleja näkyy jatkuvasti, mutta ei uusia ennen kuin vasta kolmannen kauden kolmannessa jaksossa. No kohta tämän jälkeen oli samassa pihassa 2 kpl Giulia-poliisiautoja.


- 155156
- Viestit: 2217
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfat mediassa.
Giulia mainittu (ja kuvassa): https://moottori.fi/uutinen/vaihdelapys ... -autoista/
- Tommi
- Viestit: 684
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfat mediassa.
Ferrarilla aika hieno kamera-auto Fioranossa.
- Liitteet
-
- alfakamera.jpg (67.6 KiB) Katsottu 3110 kertaa
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfat mediassa.
Kungsgårdsskolanin koulurakennuksesta kertovan HS artikkelin kuva. Näkyyhän se rakennuskin siellä



Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 01 Tammi 2022, 16:32
- Car(s): Giulia Diesel 2016
Saab 900 Cabriolet 1994
Trabant 1.1 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfat mediassa.
Kuva julkaistiin alun perin Tonalen koeajojutun yhteydessä, ja jutun otsikko oli ytimekäs: "Uusi Alfa Romeo on aika huono auto".
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfat mediassa.
^Tähtiporttiinko se on menossa?
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Alfat mediassa.
Kai joku katsoi Top Gear Suomen osa 7 ? !
- 155156
- Viestit: 2217
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfat mediassa.
Tuli katsottua. En suosittele, paitsi jos nauttii myötähäpeästä.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Alfat mediassa.
Juurikin, aika törkeää ! Lähinnä, onko vain yksi Giulia mukamas myyty 2023 ?!
Vai joku speciaali- malli tietty ?
Vai joku speciaali- malli tietty ?
Paikalla
Hauska viihdeohjelmahan tuo, missä on yksi koomikko, toinen laukoo peräjuttuja ihan luvan kanssa ja Selänne on paikalla asiantuntijana.
Viihdettä saa aikaan helpoiten pyörittelemällä sterotypioita ja ennakkoasenteellisia olettamuksia ilman kummempaa käsikirjoitusta.
Katson, kun hienoa hienoa autokuvaustahan tuossa tarjolla. Voittaa tubettajat siinä asiassa, autojournalistiikassa ei.
Cotzy
- Cotzy
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, Junior Elettrica Veloce 207 kW Q2 -25 & Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfat mediassa.
No uusina Suomeen myydyistä ja uusina rekisteröidyistä autoista tuossa oli kyse. Siinä kategoriassa Giulia TI ei kovin hyvin ole saanut merkintöjä ajoneuvorekisteriin vuonna 2023, vaikka itse auto on parhautta.
Hauska viihdeohjelmahan tuo, missä on yksi koomikko, toinen laukoo peräjuttuja ihan luvan kanssa ja Selänne on paikalla asiantuntijana.
Viihdettä saa aikaan helpoiten pyörittelemällä sterotypioita ja ennakkoasenteellisia olettamuksia ilman kummempaa käsikirjoitusta.
Katson, kun hienoa hienoa autokuvaustahan tuossa tarjolla. Voittaa tubettajat siinä asiassa, autojournalistiikassa ei.
Cotzy
- Jiitee
- Viestit: 4638
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfat mediassa.
Onhan tuo 70 Keur naurettavan paljon jo ns. vanhentuvasta mallista uutena.
Kuten valtaosa saittilaisista tietää parhaat diilit saa Alfasta aina käytettynä.
100 % tunteella jos ostaa niin sitten ostaa jopa tuon Giulian.
Toki 1. vuoden arvonalennus tuosta erikoismallista lienee 10-tonnin pahemmalla puolella.
Oman käytetyn Juulian hankintaan käytin noin reilun kolmanneksen tuosta em. rahasta.
Arvonalennus 4,5 vuodenkäytön jälkeen osoitti noin reilun 1000 euron alennusta vuodessa.
Mikä ei ollut ollenkaan kovin paha.
Harraste-Alfajatkumo toki edellyttää, että joku ostaa niitä edes Saksassa tai Ruotsissa uutena.
Tähän lataan toivoni jatkossakin.
Tuohon Stigin lyhyeen koeajoon luulen, että humoristisesti turbonelikon äänet eivät tyydyttäneet


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- 155156
- Viestit: 2217
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfat mediassa.
Leikolan ihme sivuäänet eli sellaiset ininät ja öninät toimivat stand-up setissä, mutta ei TV-ohjelman juonnoissa ja toisten puheen taustalla. Leikola on ohjelman heikoin lenkki.
- Xehpuk
- Viestit: 814
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfat mediassa.
Top Gear on päässyt kokeilemaan 33 Stradalea: https://www.youtube.com/watch?v=fndLYuIwvgI
- 155156
- Viestit: 2217
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfat mediassa.
Top Gear Suomi -ohjelman kauden 2 viimeisessä eli 8. jaksossa mainitaan pari kertaa "Alfa Romeo 149"
Manuaalivaihteita käsittelevässä "historiikissa" oli mukana Fiat Multipla vain sen vuoksi, että pääsivät edellisen jakson tavoin mollaamaan Fiatia. Multipla myös pääsi ainoana autona cool wall -osioon Seriously Uncool. Vertailukohtana voisi mainita, että Cool-osiossa on mm. uusi Ford Capri eli se volkkariin perustuva täysin anonyymi sähköauto. Cool wall on täysin väärin ymmärretty tai sitten vain kosiskellaan Esson baarin porukkaa.
Kokonaisuutena jakso 8 oli mielestäni kauden paras, joka ei tosin paljoa vaadi. Toinen siedettävä jakso oli 6, jossa teemana auton verotus.

Manuaalivaihteita käsittelevässä "historiikissa" oli mukana Fiat Multipla vain sen vuoksi, että pääsivät edellisen jakson tavoin mollaamaan Fiatia. Multipla myös pääsi ainoana autona cool wall -osioon Seriously Uncool. Vertailukohtana voisi mainita, että Cool-osiossa on mm. uusi Ford Capri eli se volkkariin perustuva täysin anonyymi sähköauto. Cool wall on täysin väärin ymmärretty tai sitten vain kosiskellaan Esson baarin porukkaa.
Kokonaisuutena jakso 8 oli mielestäni kauden paras, joka ei tosin paljoa vaadi. Toinen siedettävä jakso oli 6, jossa teemana auton verotus.
Re: Alfat mediassa.
Toi noiden so called "cool"-wall on kyllä ihan vitsi, no mutta niin on kyllä suomalaisten auto makukin....155156 kirjoitti: ↑06 Touko 2025, 13:31Top Gear Suomi -ohjelman kauden 2 viimeisessä eli 8. jaksossa mainitaan pari kertaa "Alfa Romeo 149"![]()
Manuaalivaihteita käsittelevässä "historiikissa" oli mukana Fiat Multipla vain sen vuoksi, että pääsivät edellisen jakson tavoin mollaamaan Fiatia. Multipla myös pääsi ainoana autona cool wall -osioon Seriously Uncool. Vertailukohtana voisi mainita, että Cool-osiossa on mm. uusi Ford Capri eli se volkkariin perustuva täysin anonyymi sähköauto. Cool wall on täysin väärin ymmärretty tai sitten vain kosiskellaan Esson baarin porukkaa.
Kokonaisuutena jakso 8 oli mielestäni kauden paras, joka ei tosin paljoa vaadi. Toinen siedettävä jakso oli 6, jossa teemana auton verotus.

- Janne
- Viestit: 2142
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfat mediassa.
Paskinta paskaa mitä autoihin liittyen telkusta tulee. Hirviää myötähäpeää jatkuvasti. Noh, tuo on suomalainen versio ja suomalaisille italialaisten mollaajille tehty.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Alfat mediassa.
Ei olisi tosiaan uskonut...mikä pointti on dissata Fiat, Alfa ja jopa Maserati ?!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5028
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Alfat mediassa.
Ja sentään Fiat 500 löytyy Teemun specian edition. 

Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfat mediassa.
^^Suurin osa "autoihmisistäkin" on sellaisia, että vain imago ratkaisee. Ja Suomessa se tarkoittaa myötäilemistä.
Auto täytyy valita ympäröivän massan hyväksynnän mukaan. Ja sen takia italialaiset autot ovat huonossa huudossa. Onhan niissä tietysti omat heikkoutensa, mutteivät ne ole sen suuremmat kuin muidenkaan maiden tuotteissa - painotus osin ehkä eri.
Mutta suurelle osalle ihmisistä on täysin hepreaa kaikki ajamiseen liittyvä. Lähes aina kun puhuvat, että joku auto on hyvä ajettava, niin tosiasiassa onkin kyse hyvästä matkustettavuudesta.
Autoja käytetään siis paikasta toiseen siirtymiseen ja näyttäytymiseen - muttei koskaan ajamiseen. Ja sittenkin jos jotain aktiivista tekemistä kuskille haetaan, niin se on suoralla tiellä tai liikennevaloissa kiihdyttelyä, eikä ajamista.
Auto täytyy valita ympäröivän massan hyväksynnän mukaan. Ja sen takia italialaiset autot ovat huonossa huudossa. Onhan niissä tietysti omat heikkoutensa, mutteivät ne ole sen suuremmat kuin muidenkaan maiden tuotteissa - painotus osin ehkä eri.
Mutta suurelle osalle ihmisistä on täysin hepreaa kaikki ajamiseen liittyvä. Lähes aina kun puhuvat, että joku auto on hyvä ajettava, niin tosiasiassa onkin kyse hyvästä matkustettavuudesta.
Autoja käytetään siis paikasta toiseen siirtymiseen ja näyttäytymiseen - muttei koskaan ajamiseen. Ja sittenkin jos jotain aktiivista tekemistä kuskille haetaan, niin se on suoralla tiellä tai liikennevaloissa kiihdyttelyä, eikä ajamista.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11537
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfat mediassa.
Menee kuin juna!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 11799
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfat mediassa.
Äiteen 309 aikoinaan meni talvella kuin juna. Sillä meinaan pysty ajamaan rattiin koskematta, kunhan oli sopivasti jääuraa tarjolla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11537
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfat mediassa.
309 oli muuten hyvä auto!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Xehpuk
- Viestit: 814
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfat mediassa.
https://arstechnica.com/cars/2025/05/20 ... both-ways/

On se aito Alfa sittenkin..it has a bad habit of braking later than it should. This resulted in several panic stops where the adaptive cruise control’s behavior triggered the forward collision warning system..

- kovan onnen soturi
- Viestit: 436
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Alfat mediassa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Alfat mediassa.
^
Joskus syy ongelmiin saattaa löytyä myös penkin ja ratin välistä. Ei tietenkään silloin, kun omistaja on ns. "kulttuuri-intellektuelli". Heidän tapauksissaan kaikki mahdolliset viat maan ja taivaan välillä löytyvät aina jostakin muualta kuin omien korvien välistä. Alfa Romeoita ei alun perinkään ole suunniteltu idiooteille.
Joskus syy ongelmiin saattaa löytyä myös penkin ja ratin välistä. Ei tietenkään silloin, kun omistaja on ns. "kulttuuri-intellektuelli". Heidän tapauksissaan kaikki mahdolliset viat maan ja taivaan välillä löytyvät aina jostakin muualta kuin omien korvien välistä. Alfa Romeoita ei alun perinkään ole suunniteltu idiooteille.
- Jiitee
- Viestit: 4638
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfat mediassa.
Alfat suunnitellaan valitettavasti siten, että tämä meidän arktinen ilmastomme aiheuttaa turhan paljon sähköongelmia , edelleen. Kaikissa omistamissani Alfoissa kasari -116 Giuliettoista aina 952-Giuliaan asti ollut jotakin pientä sähköhäikkää...nytkin 916-Spider purkaa akkunsa johonkin noin kahdessa viikossa, jos ei ole ajossa tai ylläpitolatauksessa.alum kirjoitti: ↑27 Touko 2025, 07:38^
Joskus syy ongelmiin saattaa löytyä myös penkin ja ratin välistä. Ei tietenkään silloin, kun omistaja on ns. "kulttuuri-intellektuelli". Heidän tapauksissaan kaikki mahdolliset viat maan ja taivaan välillä löytyvät aina jostakin muualta kuin omien korvien välistä. Alfa Romeoita ei alun perinkään ole suunniteltu idiooteille.
Kyllä tuossa jutussa on totuuden siementä muttei koko totuutta. Alfojen/Italojen kanssa pitää tottua elämään ja elämäntilanteen mukaan, ja itsekin tein saman peliliikkeen kuin jutun kirjoittaja 90-luvun alussa 2 pienen lapsen kanssa eli vaihdoin Fiiuut käyttöjapanilaiseen.
Alfa jäänee myös sähköisenä Juniorina aina autoharrastajan valinnaksi. Sitä ei pidä ostaa pelkällä tunteella, muutoin käy
kuten jutun kirjoittajalle.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 11799
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfat mediassa.
Herää kysymys, että mikä kirvoittaa kirjoittamaan ja julkaisemaan kolumnin nyt? Tekstistä päätellen asiasta on kuitenkin kotva, jostain se nyt pulpahti esille.
^Mitä ovat ne sähköviat, joita viimeisen 20 vuoden aikana esitellyissä Alfoissa on ja joihin arktinen ilmasto merkittävästi vaikuttaa? Takaluukun hapertuviin johtosarjoihin voisi kuvitella vaikuttavan, mutta tietääkseni niitä katkeilee myös lähempänä päiväntasaajaa. MiTon sähköiskarien antureihin ja johdotuksiin ehkä myös, mutta niissäkin voisi kuvitella tiesuolan olevan merkittävämpi tekijä kuin varsinaisesti ilmasto ja sekin käytännössä vähenee mitä lähemmäksi Arktista mennään.
^Mitä ovat ne sähköviat, joita viimeisen 20 vuoden aikana esitellyissä Alfoissa on ja joihin arktinen ilmasto merkittävästi vaikuttaa? Takaluukun hapertuviin johtosarjoihin voisi kuvitella vaikuttavan, mutta tietääkseni niitä katkeilee myös lähempänä päiväntasaajaa. MiTon sähköiskarien antureihin ja johdotuksiin ehkä myös, mutta niissäkin voisi kuvitella tiesuolan olevan merkittävämpi tekijä kuin varsinaisesti ilmasto ja sekin käytännössä vähenee mitä lähemmäksi Arktista mennään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- 155156
- Viestit: 2217
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfat mediassa.
Erittäin hyvä kysymys (kun takaluukun johdotus on jo mainittu).
21 perättäistä talvea olen jo ajanut kinnerillä 156 2.5 V6 ja silti joudun ihmettelemään tuota kysymystä. Bensalukku on vähän väliä jäätynyt kiinni, mutta sitä ei voi sähköviaksi laskea, kun siinä ei ole mitään sähköllä toimivaa.
Lisään vielä, että JIX on ollut ulkona ilman minkäänlaista katosta tai suojaa pois lukien talvi 2011-12.
Viimeksi muokannut 155156, 27 Touko 2025, 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfat mediassa.
Siellä on joku vika joka kannattaa korjata. Minulla 916 taisi olla niitä harvoja autoja jotka eivät tappaneet akkua jos ei nyt ihan koko talveksi jättänyt.
- Jiitee
- Viestit: 4638
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfat mediassa.
Varmaan niin. Luulen, että stereokytkentä tai kello kuluttaa akkua. Ei vaan ole jaksanut etsiä' vikaa, koska CTEK helppo käyttää- nythän se on kuin ladattava hybrid ja ajoa vaan

Jutun nostajan motiiveista ei hajua.
Listataan nyt tähän, nostan kokemusasiantuntijana kissan pöydälle. Taisin joskus muinoin jonkin Buyers Guide- tyyppisen jutunkin asian tiimoilta lankana tänne pistää.
No, 116-museo-Giuliettassa oli pimentyi (toki ikä huomioiden) puhallinmoottori, jonka vaihto olisi vaatinut koko kojelaudan purkua. Kello tyhjäsi akun parissa viikossa myös. 20 tkm ajettu tällä.
156 JTD:ssä puhallin vaihtoon, vilkkupaketti vaihtoon, takalasin pyyhin vaihtoon kaikki sähköjen takia. Airbag-vikavaloja huonojen liitosten takia. Reilu 120 tkm rullattuna kesät talvet.
Giuliassa puhallinmoottori hyytyi kesken heinäkuun kesälomamatkan, koska kosteutta pääsee huonon suunnittelun takia puhalimen moottorille asti.
Starttirele hyytyi, hinausautokeikka ja vielä kerran vaihdettu ennen pojan häitä ( oli hääautona). Ja vain kesäautona tätäkin käytetty.
Yhteisenä piirteenä sähkösuunnittelussa mm. ei ole otettu huomioon loskasuojauksia, johtojen pituuksiia ( ekonomit laskeneet min-pituuksia) sekä
ei ole tehty aina kunnon maadoituksia.
Muillakin merkeillä ja malleilla on toki sähkövikoja, mutta kun vielä AR jälkimarkkinointiosaaminen on sitä sun tätä ( pääosin kuraa) niin se tekee ainakin allekirjoittaneelle Alfa Romeon aina harrasteautoksi. Mekaanisesti Alfat ovat olleet todella hyviä ja kestäviä ( pl.156:n alustan osat ).
PS. Niin, tulossa uutena projektina 116-G, joten pääsee tekemään simppelit kasarisähköt ihan itse


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Dali
- Viestit: 194
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Citroen C5 X PHEV 225 - Paikkakunta: Raisio
Re: Alfat mediassa.
Jutun perusteella kuulostaa kyllä aidosti siltä, että 33 oli luotettavuudeltaan paska auto. Jutun tekijällä tuskin ollut mielessä Alfojen mollaaminen, kunhan sattui olemaan haastateltavalla hyvä esimerkki tunne edellä menemisestä.
- Polforea
- Viestit: 11799
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfat mediassa.
^^Niin, olen minäkin sähkövikoja(kin) kohdannut, mutta kauhean vaikea minun on niitä lopulta ollut yhdistää täkäläiseen ilmastoon.
156:n takalasin pyyhkimeen saattaa ilmasto ja tiesuola vaikuttaa, jos ne edesauttaa viipottimen jumahtamista, saa mottorin toimimaan puhtaana oikosulkuna ja vetää sitä kautta sähköihin vikaa.
Giulian puhallinmoottori todennäkösesti kerää ruostetta Välimeren rannalla siinä missä Ilmajoellakin, mihin viittaa myös sen jurnahtaminen kesällä. Arktinen kesämme ei kuitenkaan kummoinen haaste ole.
Giorgion starttireleen valinta on tehtaalla mennyt mönkään, mutta siinäkään piikittyminen ja kuoleminen ei oikein johdu täkäläisestä ilmastosta. Siihenhän on myöhemmin valittu parempi relemalli ja ongelmat vähentyneet.
Täkäläisen ilmaston kannalta Alfassa nähdäkseni suurin haaste on sama kuin monella muullakin merkillä: etenkin Etelä-Suomen loska-suola -talvi syö koria kuin teini karkkia.
Jälkimarkkinoinnista olen samaa mieltä ja väitän, että se on pahin haaste myydä näitä käyttöautoiksi ihmisille. Kieltämättä välillä on ikävä BMW:n varaosamyyntiä, jossa pitkä toimitusaika tarkoitti yleensä yli vuorokautta, kun lyhyt oli suoraan hyllystä haettavissa.
^Joo, tai selvästi ainakin paska ja viallinen yksilö ja on ymmärrettävää, että moisesta jää kammo merkkiä kohtaan.
156:n takalasin pyyhkimeen saattaa ilmasto ja tiesuola vaikuttaa, jos ne edesauttaa viipottimen jumahtamista, saa mottorin toimimaan puhtaana oikosulkuna ja vetää sitä kautta sähköihin vikaa.
Giulian puhallinmoottori todennäkösesti kerää ruostetta Välimeren rannalla siinä missä Ilmajoellakin, mihin viittaa myös sen jurnahtaminen kesällä. Arktinen kesämme ei kuitenkaan kummoinen haaste ole.
Giorgion starttireleen valinta on tehtaalla mennyt mönkään, mutta siinäkään piikittyminen ja kuoleminen ei oikein johdu täkäläisestä ilmastosta. Siihenhän on myöhemmin valittu parempi relemalli ja ongelmat vähentyneet.
Täkäläisen ilmaston kannalta Alfassa nähdäkseni suurin haaste on sama kuin monella muullakin merkillä: etenkin Etelä-Suomen loska-suola -talvi syö koria kuin teini karkkia.
Jälkimarkkinoinnista olen samaa mieltä ja väitän, että se on pahin haaste myydä näitä käyttöautoiksi ihmisille. Kieltämättä välillä on ikävä BMW:n varaosamyyntiä, jossa pitkä toimitusaika tarkoitti yleensä yli vuorokautta, kun lyhyt oli suoraan hyllystä haettavissa.
^Joo, tai selvästi ainakin paska ja viallinen yksilö ja on ymmärrettävää, että moisesta jää kammo merkkiä kohtaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4638
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfat mediassa.
Tämä plus luigisähkö. Arktisuus meillä yhdistyy ilmastonmuutoksen takiakin pidentyneisiin nolla-tiesuola-loskakeleihin, siis kylmän kosteaa tiesuolaa pitkää , rankkasateitakin tullut lisää ( Juulian tuulilasin etuosan sadeveden poisto puhallinkaukalosta

Käsi sydämellä 90-2017 - välin Toyota-konsernin vastaaviin sähköosiin verrattuna AR:n suunnittelu ja materiaalivalinnat eivät ole samaa luokkaa.
Toki olen itse iloista kasari- Fiat- Torino by Night- sukupolvea , pärjännyt noiden kanssa ja yleensä niidenkään viat eivät jättäneet tielle.
Paitsi kerran 80-alussa opiskeluaikana tyttökaverin ( nyk. meillä asuva mummi) ja teini-ikäisen siskon kanssa 127:n virranjakajan kansi kastui Munkkiniemessä heinäkuun ukkoskuurossa...


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfat mediassa.
Kysymys Jiiteelle: Kuinka kauan italialaisen auton puhallinmoottori pitää kestää jotta kyse ei olisi luigisähköstä (sic)?
Mun 70-luvun Alfassa on vielä alkuperäinen puhallin joten olen utelias. Suomessa autot (myös ne "laadukkaat" Toyotat) menee kuitenkin keskimäärin paaliin 20-vuotiaana.
Mun 70-luvun Alfassa on vielä alkuperäinen puhallin joten olen utelias. Suomessa autot (myös ne "laadukkaat" Toyotat) menee kuitenkin keskimäärin paaliin 20-vuotiaana.
Era di vitale importanza non scendere mai a compromessi nella progettazione di un'Alfa Romeo
- kovan onnen soturi
- Viestit: 436
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Alfat mediassa.
Voishan aivan yhtähyvin joku tehdä muistelmat siitäki kun omisti niitä ensimmäisiä tsi/dsg vw touraneita.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Jiitee
- Viestit: 4638
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfat mediassa.
Tuollaaset 15-20 vuotta nyt ainakin, tuo Tojon paali-ikä on hyvä ennuste.Tecktor kirjoitti: ↑28 Touko 2025, 14:08Kysymys Jiiteelle: Kuinka kauan italialaisen auton puhallinmoottori pitää kestää jotta kyse ei olisi luigisähköstä (sic)?
Mun 70-luvun Alfassa on vielä alkuperäinen puhallin joten olen utelias. Suomessa autot (myös ne "laadukkaat" Toyotat) menee kuitenkin keskimäärin paaliin 20-vuotiaana.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 11799
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfat mediassa.
Ehkä alkuperäisen Suomi-Alfan 18 vuotta ja 270tkm oli sitten ihan ok suoritus. Verrokkiuna lkuperäisessä Suomi-Bemarissa kesti sentään 9 vuotta ja 195tkm.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.