Mito QV 1.4 multiair Jakopään ajoitusongelmia

Täältä kannattaa hakea tyyppivikoja ja tehdä hyvin otsikoituja selkeitä tekniikkakysymyksiä ilman rönsyjä.

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
QVdepartment
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Heinä 2025, 23:55
Car(s): Mito QV,-11

Mito QV 1.4 multiair Jakopään ajoitusongelmia

Viesti Kirjoittaja QVdepartment »

Teinpä tuossa mitoon jakopääremontin ja sen jälkeen auton käynnistettyäni herjasi moottorin vikavaloa ja käynti oli hieman epätasainen. No, ajattelin että jako jäänyt jostain syystä pieleen ja eikun vain ajoitus uusiksi ja käynnistämään. Samat oireet ja vikavalo edelleen.
Tarkistinpa jaon vielä kolmannenkin kerran mutta edelleen auto kiukuttelee, olisiko täälä kenelläkään ideoita mistä lähteä ongelmaa selvittämään?
Mito tosiaan kävi erittäin nätisti ennen kuin siihen kajosin. Ja käytin lukitustyökaluja ( joskin hieman halvemmasta päästä 50e). Käytin myös akun irti ja nollasin koodit ennen kolmatta käynnistystä.

FastSnake
Viestit: 258
Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
Car(s): 164TS
Mito QV
145 1.3 Boxer
33 1.7 IE
Sprint projekti
156 V6 projekti

GSX-R 1200 urbo
MG MG5
Paikkakunta: Miehikkälä

Re: Mito QV 1.4 multiair Jakopään ajoitusongelmia

Viesti Kirjoittaja FastSnake »

Halvoissa työkaluissa ollut vika muillakin..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan

QVdepartment
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Heinä 2025, 23:55
Car(s): Mito QV,-11

Re: Mito QV 1.4 multiair Jakopään ajoitusongelmia

Viesti Kirjoittaja QVdepartment »

Toivottavasti ei aiheuttanut vahinkoa moottorille...
Tänään saan uudet työkalut niin pääsen kokeilemaan

QVdepartment
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Heinä 2025, 23:55
Car(s): Mito QV,-11

Re: Mito QV 1.4 multiair Jakopään ajoitusongelmia

Viesti Kirjoittaja QVdepartment »

Pientä päivitystä tänne elikkä edelliset lukitushilut tosiaan olivat vialliset (about 2hammasta pielessä).
Nyt laitoin uusilla kaluilla ajotuksen kohilleen ja ekassa käynnistyksessä edelleen herjasi väärää ajotusta, no siinä hetken kiroilun jälkeen päätin vielä kokeilla jospa kampiakselin hihnapyörän asentoa vaihtamalla lähtisi toimimaan, ja lähtihän se! Eli siirsin hihnapyörää noin 1mm toiseen suuntaan ja yhtäkkiä alfa oli tyytyväinen, on kyllä hemmetin tarkkaa hommaa.
Kannattaisiko jako vielä tarkasta kertaalleen kun tosiaan noin hilkulla että olisi pielessä? Vai onko toi hihnapyörän asento normaalisti noin tarkka

Vastaa Viestiin