Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- kovan onnen soturi
- Viestit: 453
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Nyt on kova
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Itellä 2.4 210hp 300k just rikki. Ja on kyl tavotteena pitää vielä pitkään ku teini-iästä asti unelmoinu Ti q4:sesta.
Joskus näin jossain Alfisti ryhmässä tais olla italiasta se yksilö, 676k ajettu. 2.4 210hv versio sekin.
Joskus näin jossain Alfisti ryhmässä tais olla italiasta se yksilö, 676k ajettu. 2.4 210hv versio sekin.
- mutt
- Viestit: 5923
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1235
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Webastolle täytyis polttoaine linja tehdä. Tankkivarusteen tiiviste näyttää maksavan kevyet 75e. Onkohan kuinka taattua, että vanhaa tiivistettä ei pysty uudelleen käyttään? Toinen vaihtoehto olis webaston tankkiotinsarja erikoisporanterällä, jossa tankkivarustetta ei irroteta ollenkaan. Sekin kyllä melko arvokas, mut säästäisi myös aikaa, eikä tarvis murehtia sitä tiivistettä. Löysin kuvan, missä 17mm halkaisijalla olevalla M6 prikalla haetaan sen tankkiottimen paikka sähköpistokkeen vierestä sekä tulostettava sapluuna sille tankkiottimen pillille muotoineen/mittoineen. Lienee kaikissa diesel malleissa sama tankkivaruste, joten uskaltanee sillä sapluunalla mennä? 2010 vuoden 2.0 jtdm:ään siis oon laittamassa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Nyt on autosta puhallinmoottori ja etuvastus vaihettu, mutta silti ei vaikutusta ollenkaan. Viime viikolla (ennen noitten osien vaihtamista vielä) lopetti sitten puhaltamisen kokonaan. Ei puhalla millään nopeudella. Vielä pari viikkoa sitten jaksoi kolmostasolle asti. Virrat, sulakkeet tarkistettu on ok. Pää räjähtää tässä ku ensviikolla alkaa vielä pakkaset, mistä tää voi olla auttakaa viisaat
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5092
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
X9 159 ja valmistunut 29.4.08 niin kumpi ylätukivarsi. Eper näytti 51817624
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Paikalla
- Maunu
- Viestit: 3683
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ihan omaa arvailua, mutta jos on alumiiniset olkavarret niin sitten menee uudemman mallinen ylätukivarsi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kartionousu 1:10 eli vanhempi, Eper kertoo tuon kun vie osoittimen modification kohtaan. Uudemmassa varressa 1:6Alfistipohjoosesta kirjoitti: ↑09 Marras 2025, 11:00X9 159 ja valmistunut 29.4.08 niin kumpi ylätukivarsi. Eper näytti 51817624
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5092
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos varmistuksesta.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Polforea
- Viestit: 12020
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
...ja jos siellä jostain ihme syystä kuitenkin on uudemmat olat, niin kirjoita se ihmeessä ylös auton huolto- tai ohjekirjaan. Löytyy sitten seuraavalla kerralla oikea osa helpommin.
Huikeintahan toki olisi, että toiselle puolelle olisi jostain syystä vaihdettu aluolka ja toisella puolella olisi vielä vanha rautaversio
Huikeintahan toki olisi, että toiselle puolelle olisi jostain syystä vaihdettu aluolka ja toisella puolella olisi vielä vanha rautaversio
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5092
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Itse vaihdoin keulaan kaikki osat. Onko sitten oikeat niin vaikea sanoa. Pitää vielä sähköposti kaivaa löytyiskö tilaus.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Eikö kellään mitään aavistusta? 3 eri korjaamossa käyty eikä löydetä vikaa. Viimeisin mainitsi et koko keskikonsoli/kojelauta purkuun ja ettimään vikaa. Mut 600€ pelkästään toi työn osuus eikä ”takuuta” vian paikallistamisesta.jtdpower kirjoitti: ↑05 Marras 2025, 02:15Nyt on autosta puhallinmoottori ja etuvastus vaihettu, mutta silti ei vaikutusta ollenkaan. Viime viikolla (ennen noitten osien vaihtamista vielä) lopetti sitten puhaltamisen kokonaan. Ei puhalla millään nopeudella. Vielä pari viikkoa sitten jaksoi kolmostasolle asti. Virrat, sulakkeet tarkistettu on ok. Pää räjähtää tässä ku ensviikolla alkaa vielä pakkaset, mistä tää voi olla auttakaa viisaat
- Polforea
- Viestit: 12020
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Johtosarja ja ilmastoinnin paneeli tulee ehdokkaina mieleen. Ekana tutkimaan kaaviosta että miten niiden pitäisi olla kytketty ja sitten mittarin ja oskilloskoopin kanssa tutkimaan autosta, että ovatko oikeasti niin. Ekana koittaisin löytää puhaltimen ohjauksen paneelin liitännöistä ja vasta sen löydettyäni alkaisin tutkia johtosarjaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5092
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko maadoitus mitattu kuormitettuna? Eli puhaltimen päästä kun sitä yrittää laittaa pyörimään.jtdpower kirjoitti: ↑10 Marras 2025, 21:27Eikö kellään mitään aavistusta? 3 eri korjaamossa käyty eikä löydetä vikaa. Viimeisin mainitsi et koko keskikonsoli/kojelauta purkuun ja ettimään vikaa. Mut 600€ pelkästään toi työn osuus eikä ”takuuta” vian paikallistamisesta.jtdpower kirjoitti: ↑05 Marras 2025, 02:15Nyt on autosta puhallinmoottori ja etuvastus vaihettu, mutta silti ei vaikutusta ollenkaan. Viime viikolla (ennen noitten osien vaihtamista vielä) lopetti sitten puhaltamisen kokonaan. Ei puhalla millään nopeudella. Vielä pari viikkoa sitten jaksoi kolmostasolle asti. Virrat, sulakkeet tarkistettu on ok. Pää räjähtää tässä ku ensviikolla alkaa vielä pakkaset, mistä tää voi olla auttakaa viisaat
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Nyt on pakko sanoo käy kateeks miten jotkut ymmärtää ”noin paljon” sähköjutuista
Tää on just niitä hetkiä kun huutaa apua mut ku on niin avuton ettei ees ymmärrä avun antajaa.. Elikkä siis keskikonsoli veke (se soitin/ac paneelin konsoli) ja sitten siitä ac paneelista irrottaa ja kattoo sitä liitintä?
Ja siis tosiaan juu näin on ainakin korjaajat sanonut että virtaa on liittimissä. Mutta suoraan siihen moottoriin 12v ei oo annettu mun mielestä, että kattois pyöriikö esim akun voimalla. Sen haluisin kyllä testaa, vaikka upouus osa onkin.
Edit: unohdin mainita että ilmastoinnin paneelikin on siis vaihdettu.
Tää on just niitä hetkiä kun huutaa apua mut ku on niin avuton ettei ees ymmärrä avun antajaa.. Elikkä siis keskikonsoli veke (se soitin/ac paneelin konsoli) ja sitten siitä ac paneelista irrottaa ja kattoo sitä liitintä?
Ja siis tosiaan juu näin on ainakin korjaajat sanonut että virtaa on liittimissä. Mutta suoraan siihen moottoriin 12v ei oo annettu mun mielestä, että kattois pyöriikö esim akun voimalla. Sen haluisin kyllä testaa, vaikka upouus osa onkin.
Edit: unohdin mainita että ilmastoinnin paneelikin on siis vaihdettu.
- Polforea
- Viestit: 12020
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jos paneeli on vaihdettu, niin vika tuskin on siinä.
Mulla on nyt vahva oletus, että sieltä on mitattu jännite, mutta ei virtaa (nämä ovat eri asioita vaikka niistä puhutaan usein ristiin). Kuten yllä maadoituksen osalta todettu, sähkö näyttää erilaiselta kuormalla ja ilman. Heikko liitos kummalla puolen tahansa voi tehdä sen, että irtaallaan näkyy hieno jännite mutta kuorman kanssa ei vaan toimi.
Jos siihen pöhnöttimen tilalle laittaa vaikka poltimon (vähintään 21W, mieluummin 55W, mutta 55W on sitten aika kirkas ja lämmin), niin sen käytöksestä voi päätellä enemmän kuin kuormattomana mitattuna yleismittarista.
Onko muuten auto missäpäin? Josko sitä joku paikallinen harrastaja haluaisi auttaa vilkaisemaan.
Mulla on nyt vahva oletus, että sieltä on mitattu jännite, mutta ei virtaa (nämä ovat eri asioita vaikka niistä puhutaan usein ristiin). Kuten yllä maadoituksen osalta todettu, sähkö näyttää erilaiselta kuormalla ja ilman. Heikko liitos kummalla puolen tahansa voi tehdä sen, että irtaallaan näkyy hieno jännite mutta kuorman kanssa ei vaan toimi.
Jos siihen pöhnöttimen tilalle laittaa vaikka poltimon (vähintään 21W, mieluummin 55W, mutta 55W on sitten aika kirkas ja lämmin), niin sen käytöksestä voi päätellä enemmän kuin kuormattomana mitattuna yleismittarista.
Onko muuten auto missäpäin? Josko sitä joku paikallinen harrastaja haluaisi auttaa vilkaisemaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5092
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kirjoitit että ennen jaksoi kolmostasolle asti. Eli 1-3 tehot pyöritti ja vaikuttiko nopeudet normaalilta? Ja sitten teho 4 ja isommat lopetti pyörittämisen?
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Paikalla
- Maunu
- Viestit: 3683
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko webastoa? Ipcu rele sekaisin tai rikki.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^^^ Helsinki/Sipoo. Jos joku innokas harrastaja tosiaan vois auttaa, korvauksella tietenkin, voin tulla vaikka 150 km vastaan. Ei täällä oo paljon osaajia, ja toi Auto Milano ei ikinä vastaa puhelimeen ja ei ikinä oo aikaa kun 2-3 viikon päähän, muutenkin ei niin hyviä kokemuksia sieltä.
^^ Juuri näin. Hetikun laitto 4 ja ylöspäin niin max 2 minuuttia ja ei jaksanut enempää. Sit piti sammuttaa kokonaan ja odottaa about minuutin että sai toimimaan takas siihen 3:lle asti.
^ Itseasiassa on. Ostin tän yksilön puoltoist vuotta sitten, jälkiasennettu webasto on, ja entisen omistajan mukaan herjaa jotain vikakoodia ja ei toimi. Mä en oo jaksanu/kerenny perehtyy siihen sen enempää vielä kun on ollut paljon muita ”tärkeämpiä” juttuja autossa tullu vastaan. Webasto siis ollu jo ainakin viime vuodesta saakka, ja tää ongelma tuli vasta äskettäin.
^^ Juuri näin. Hetikun laitto 4 ja ylöspäin niin max 2 minuuttia ja ei jaksanut enempää. Sit piti sammuttaa kokonaan ja odottaa about minuutin että sai toimimaan takas siihen 3:lle asti.
^ Itseasiassa on. Ostin tän yksilön puoltoist vuotta sitten, jälkiasennettu webasto on, ja entisen omistajan mukaan herjaa jotain vikakoodia ja ei toimi. Mä en oo jaksanu/kerenny perehtyy siihen sen enempää vielä kun on ollut paljon muita ”tärkeämpiä” juttuja autossa tullu vastaan. Webasto siis ollu jo ainakin viime vuodesta saakka, ja tää ongelma tuli vasta äskettäin.
Paikalla
- Maunu
- Viestit: 3683
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://avtonomnyj-otopitel.ru/montazhn ... _b_d_E.pdf
Tuossa webaston kytkentä ohje. Kannattaa varmaan purkaa puhaltimen ohjaus pois, jos laitekaan ei toimi.
Tuossa webaston kytkentä ohje. Kannattaa varmaan purkaa puhaltimen ohjaus pois, jos laitekaan ei toimi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.