Vakuutusmaksut
Valvoja: Moderators
- 155156
- Viestit: 2325
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vakuutusmaksut
Giulia Veloce Q4 bensa, 2018
Turva Kasko 533 euroa ja liikennevakuutus 176 euroa vuodeksi. Täydet bonukset.
Turva Kasko 533 euroa ja liikennevakuutus 176 euroa vuodeksi. Täydet bonukset.
- Cloverleaf
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Vakuutusmaksut
Model 3 kanssa kehitys oli tätä luokkaa:
1. vuosi 800 €
2. vuosi 1000 €
3. vuosi 1200 €
4. vuosi 1400 €, tässä kohtaa vaihtui Pohjantähdestä Ifiin ja hinta 1200 €. Pohjolasta olisi ollut 2000 €.
Korjaushinnat on kalliita. Lisäksi tuulilasi ja lasikatto on kallis. Vahinko- ja korvausdatan perusteella yhtiöt noita hintoja kuulemma kerran vuodessa säätää.
- Polforea
- Viestit: 12263
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Vakuutusmaksut
Ehkä ne sitten ottaa osumaa kivistä ja parkkipaikoilla sillai, että kertymää tulee enemmän kuin otsikoita. Ei vaan tosiaan tule mieleen yhtään otsikkoa, jossa Tesla olisi jollain tapaa osumaherkkä merkki.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
Gusse
- Viestit: 1012
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & E-Tron 55 -21 & Miata -90 ex: XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, 460 -87, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Vakuutusmaksut
Ei nuo kalliit hinnat pelkästään Teslaa koske, vaan kaikki sähköautot ovat arvokkaampia vakuuttaa.
- _rico
- Viestit: 1389
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Muskin möhkäle
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Vakuutusmaksut
En tiedä paljonko asuinpaikka vaikuttaa hintaan, mutta ensimmäinen vuosi oli luokkaa 1600€, toinen noin 2000€ ja kolmas kun oli alkamassa, niin siinä vaiheessa lähti vaihtoon. IF tosiaan nostanut sähköautojen vakuutusmaksut aivan pilviin.Cloverleaf kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 20:50Model 3 kanssa kehitys oli tätä luokkaa:
1. vuosi 800 €
2. vuosi 1000 €
3. vuosi 1200 €
4. vuosi 1400 €, tässä kohtaa vaihtui Pohjantähdestä Ifiin ja hinta 1200 €. Pohjolasta olisi ollut 2000 €.
Korjaushinnat on kalliita. Lisäksi tuulilasi ja lasikatto on kallis. Vahinko- ja korvausdatan perusteella yhtiöt noita hintoja kuulemma kerran vuodessa säätää.
- Cloverleaf
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Vakuutusmaksut
Jännä, kun meikällä halvin tarjous Teslalle oli Ifiltä, eikä siinä ollut mitään kerta-alennuksia._rico kirjoitti: ↑24 Marras 2025, 10:27En tiedä paljonko asuinpaikka vaikuttaa hintaan, mutta ensimmäinen vuosi oli luokkaa 1600€, toinen noin 2000€ ja kolmas kun oli alkamassa, niin siinä vaiheessa lähti vaihtoon. IF tosiaan nostanut sähköautojen vakuutusmaksut aivan pilviin.Cloverleaf kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 20:50Model 3 kanssa kehitys oli tätä luokkaa:
1. vuosi 800 €
2. vuosi 1000 €
3. vuosi 1200 €
4. vuosi 1400 €, tässä kohtaa vaihtui Pohjantähdestä Ifiin ja hinta 1200 €. Pohjolasta olisi ollut 2000 €.
Korjaushinnat on kalliita. Lisäksi tuulilasi ja lasikatto on kallis. Vahinko- ja korvausdatan perusteella yhtiöt noita hintoja kuulemma kerran vuodessa säätää.
-
Bulligator
- Viestit: 67
- Liittynyt: 01 Tammi 2022, 16:32
- Car(s): Giulia Diesel 2016
Saab 900 Cabriolet 1994
Trabant 1.1 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Vakuutusmaksut
Täällä taitaa väellä olla kokemusta Maseratin vakuuttamisesta. Kävin kokeilemassa diesel-Levantea, josta myyjä kehotti tekemään rohkean tarjouksen, epäilemättä osin siksi, että auto on maannut hallissa tarjolla puolitoista vuotta.
Ennen kuin heittäydyin rohkeaksi, kävin vakuutuslaskureissa. Yhdestäkään en saanut hintaa, vaan kaikkialla kehotettiin ottamaan henkkoht yhteyttä räätälöityä tarjousta varten.
Ensimmäisen sellaisen pyysin nyt Pohjolasta, josta Giulian vakuutukset ovat järjestyneet kokonaisedullisimmin. Levanten vakuutuksia joku saattaisi pitää melko kalliina. Tarjous liikennevakuutukselle ja täyskaskolle täysillä bonuksilla, isoilla omavastuilla oli melkein eurolleen 7000/vuosi. Vakuutusmyyjä kehui, että tuostahan saa jo oikein mukavasti OP-bonuksia, mutta en silti hirveästi innostunut. Siispä: onko foorumilaisilla tietoa tai käsitystä, tarjoaako joku taho vakuutusta hinnalla, joka on tältä planeetalta?
Ennen kuin heittäydyin rohkeaksi, kävin vakuutuslaskureissa. Yhdestäkään en saanut hintaa, vaan kaikkialla kehotettiin ottamaan henkkoht yhteyttä räätälöityä tarjousta varten.
Ensimmäisen sellaisen pyysin nyt Pohjolasta, josta Giulian vakuutukset ovat järjestyneet kokonaisedullisimmin. Levanten vakuutuksia joku saattaisi pitää melko kalliina. Tarjous liikennevakuutukselle ja täyskaskolle täysillä bonuksilla, isoilla omavastuilla oli melkein eurolleen 7000/vuosi. Vakuutusmyyjä kehui, että tuostahan saa jo oikein mukavasti OP-bonuksia, mutta en silti hirveästi innostunut. Siispä: onko foorumilaisilla tietoa tai käsitystä, tarjoaako joku taho vakuutusta hinnalla, joka on tältä planeetalta?
- karila
- Viestit: 1453
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Vakuutusmaksut
Ihan vastaavia kokemuksia itsellä kun kysyin quattroporteen kaskoa.
Ihan ahterista tarjouksia.
Sain kuitenkin Fenniasta ihan asiallisen kaskon, kun siirsin myös Giulian ja sähkörellun vakuutukset sinne , eikä näiden muiden vakuutusten hinta myöskään nousseet yhtään Fenniassa.
Ihan ahterista tarjouksia.
Sain kuitenkin Fenniasta ihan asiallisen kaskon, kun siirsin myös Giulian ja sähkörellun vakuutukset sinne , eikä näiden muiden vakuutusten hinta myöskään nousseet yhtään Fenniassa.
- Kari
- atti
- Viestit: 895
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vakuutusmaksut
Meillä on Brera ja QP Turvassa. Kun QP tuli rinnalle, oli QP:n vakuutusmaksut noin samalla hehtaarilla Breran kanssa. Kävin myös vastaavan keskustelun Pohjolan edustajan kanssa. Tuo myyjä ei edes yrittänytBulligator kirjoitti: ↑23 Kesä 2026, 16:36Täällä taitaa väellä olla kokemusta Maseratin vakuuttamisesta. Kävin kokeilemassa diesel-Levantea, josta myyjä kehotti tekemään rohkean tarjouksen, epäilemättä osin siksi, että auto on maannut hallissa tarjolla puolitoista vuotta.
Ennen kuin heittäydyin rohkeaksi, kävin vakuutuslaskureissa. Yhdestäkään en saanut hintaa, vaan kaikkialla kehotettiin ottamaan henkkoht yhteyttä räätälöityä tarjousta varten.
Ensimmäisen sellaisen pyysin nyt Pohjolasta, josta Giulian vakuutukset ovat järjestyneet kokonaisedullisimmin. Levanten vakuutuksia joku saattaisi pitää melko kalliina. Tarjous liikennevakuutukselle ja täyskaskolle täysillä bonuksilla, isoilla omavastuilla oli melkein eurolleen 7000/vuosi. Vakuutusmyyjä kehui, että tuostahan saa jo oikein mukavasti OP-bonuksia, mutta en silti hirveästi innostunut. Siispä: onko foorumilaisilla tietoa tai käsitystä, tarjoaako joku taho vakuutusta hinnalla, joka on tältä planeetalta?
- Polforea
- Viestit: 12263
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Vakuutusmaksut
Vierestä liipaten Ferrarikin on ihan mielenkiintoinen aiheessa, mutta Iffistä sai ihan järkevän hinnan vakuutuksille. Kannattaa kysellä kaikki läpi, niissä voi olla huikeitakin eroja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
Bulligator
- Viestit: 67
- Liittynyt: 01 Tammi 2022, 16:32
- Car(s): Giulia Diesel 2016
Saab 900 Cabriolet 1994
Trabant 1.1 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Vakuutusmaksut
Kiitosta. Kokeilen nyt onneani Fennian, Turvan ja Ifin kanssa, ja jos jostain tulee hieman tolkullisempaa palautetta, jatkan varsinaista mietintöä sen suhteen, olisiko Levantessa ainesta jonkin sortin käyttöautoksi.
Turvassa minulla muuten on jo Trabantin vakuutus (pelkkä liikenne-); sen kanssa kävi niin, että kaikille muille yhtiöille merkki oli tuntematon ja erikoisauton vakuutus kallis, Turvan mielestä kyseessä on "Volkswagen Polo Muu Malli" ja kansanauton vakuutus halpa.
Turvassa minulla muuten on jo Trabantin vakuutus (pelkkä liikenne-); sen kanssa kävi niin, että kaikille muille yhtiöille merkki oli tuntematon ja erikoisauton vakuutus kallis, Turvan mielestä kyseessä on "Volkswagen Polo Muu Malli" ja kansanauton vakuutus halpa.
- Aquatica
- Viestit: 15252
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Exät:
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu", Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11, Giulietta MA170 TCT '11, 159 2.4JTDm Q4 SW '08, Giulietta MA170 TCT '11, 159 2.4JTDm Q4 SW '07, Giulietta MA170 '11, 159 2.4JTDm '06, MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, 156 2.4JTD '01, 156 1.8TS, "Super" '03, 207 1.6HDi '06, 156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vakuutusmaksut
Itse siirryin pois Turvasta niiden "yhdistetyn ja parannetun" vakuutuspelleilyn vuoksi - kevyt 400% korotus hintaan.
Nyt oon Pohjantähdessä, josta oon saanut so far halvimmat (2 autoa ja kotivakuutus), vaikka ei tuokaan nyt erityisen halpa ole.
Silti puoleen hintaan, kuin seuraavaksi halvin.
Nyt oon Pohjantähdessä, josta oon saanut so far halvimmat (2 autoa ja kotivakuutus), vaikka ei tuokaan nyt erityisen halpa ole.
Silti puoleen hintaan, kuin seuraavaksi halvin.
- Isola
- Viestit: 2223
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル, Range Rover classic ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Vakuutusmaksut
Pohjantähdessä on vain se ongelma, etteivät vakuuta Maseratia ollenkaan. Sama juttu ainakin Suomen Vahinkovakuutuksessa eli POPissa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8 x 2. Etu-, taka- ja neliveto x 2. Puuttuu kaasuturbiini ja yliveto.