Moottorilämppärin asennus 166:een.
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Moottorilämppärin asennus 166:een.
Jaaha tänään tuli asennettua moottorilämppäri ja tarkoituksena vielä vetää sisätilaan pistoke, onko "kekään" (lausuttu Tamperelaisittain
) asentanut ko. pistokkeen? Kysymys kuuluu mistä kohdin johto vedetään kabiiniin ja onko reikä valmiina? Takaisku tuli kun alkuperäinen akku sippasi yhtäkkiä, yksi kenno meni oikosulkuun. Ihmettelyä aiheutti kun alkuperäinen akku oli 100Ah, kirjassa suositellaan kyllä 166 V6 3.0:een 70Ah akkun asentamista. Eli 100 vai 70:tä? Defa vermeistä sen verran että ovat samat kuin 156 V6 2.5:ssa, Motonetissä ei löytynyt vastaavuustaulukkoa joten piti itse hakea Defan sivuilta ko. tiedot. Tosi ihme homma ettei ko. puljusta löydy tuota tietoa 
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Pitänee replayata kun ei kukaan muu ole sitä tehnyt
. Haaroitusarjaan jouduin ostamaan metrin pätkän lisää muuten kaikki sujui kuin Buikki. Torpedopellissä ei ollut valmiina reikää joten jouduin sen poraamaan. Purin varmuuden vuoksi hanskalokeron pois ja alosan muovin jotta pääsin kunnolla näkemään mihin reikä kannatti porata ja pääsin tarkistamaan että siinä ei ollut "strategisesti" johtonippu jonka pora olisi ystävällisesti läpäissyt. Kuvia otin läpivientipaikasta jos joku tarvinnee?
- MKT
- Viestit: 690
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Laitoitko letkulämmittimen vaiko "öljypohjalämmittimen"? Itsellä on tuo jäljempi ja vaikka sen teho ei ole kummoinen niin tuntuu hyvin lämmittävän öljyn.
Akuksi ostin viime talvena Exide Ultran. Koko taisi olla 95 Ah ja käynnistysvirta tuhannen ampeerin luokkaa (?). Voin tarkemmin katsoa mallin jos tarvitset. Älä osta 70 Ah:n akkua...
Akuksi ostin viime talvena Exide Ultran. Koko taisi olla 95 Ah ja käynnistysvirta tuhannen ampeerin luokkaa (?). Voin tarkemmin katsoa mallin jos tarvitset. Älä osta 70 Ah:n akkua...
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Laitoin letkulämppärin koska en ole ihan varma tuon pohjalämppärin toimivuudesta, öljy on kyllä lämmin mutta muut osat koneesta aivan kylmiä => yläpäässä kuitenkin kestää jonkun aikaa ennen kuin öljy saavuttaa laakerit, tämä vain "mutu" juttu.MKT kirjoitti:Laitoitko letkulämmittimen vaiko "öljypohjalämmittimen"? Itsellä on tuo jäljempi ja vaikka sen teho ei ole kummoinen niin tuntuu hyvin lämmittävän öljyn.
Akuksi ostin viime talvena Exide Ultran. Koko taisi olla 95 Ah ja käynnistysvirta tuhannen ampeerin luokkaa (?). Voin tarkemmin katsoa mallin jos tarvitset. Älä osta 70 Ah:n akkua...
Samperi ehdin jo ostaa Motonetistä Bosch Silver 74Ah akun
Mr Kirby, no nämä on vain näitä meikäläisen valituksia
- MKT
- Viestit: 690
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
No itse asiassa tämä on taas mutujuttuja... 164sen ja poppikoneiden erillisvahvistimen myötä oppi arvostamaan sitä piirrettä että jos akku on takapaksissa, niin siinä pitää olla kapasiteettia. Normaalikäytössä tärkeintä on käynnistysvirta. Ja tuo Bosch on varmaan paljon edullisempi (lue: järkevämpi) ostos kuin Exide. Eli ei varmaankaan syytä huoleen...Ricambi kirjoitti:Samperi ehdin jo ostaa Motonetistä Bosch Silver 74Ah akun. Onko sinulla huonoja kokemuksia 70Ah akuista ko. autossa?