Elikkä, missäs voisi teettää nopeusmittarin kalibroinnin?
Yritin etsiä haulla, mutta en löytänyt kuin erinäköisiä heilumisia ja vikoja.
Ihan vain haluaisin että mittari näyttäis oikein...
Mahtaakohan noita tehdä jokin lafka? Jos joku tietää niin mielellään pk-seudulta mutta kaippa sitä voi vähäsen kauemmaskin lähteä.
Ja jos joku tietää enemmän mittarin anatomiasta niin saa valaista... (liittyen tähän mittarin säätämiseen)
En oo kyllä ikinä mittaristoa 156:sta avannut, mutta luulisi siellä olevan jokin potentiometri jolla mittari virhettä voi korjata (lisätä). Jos mittarissa sellainen on niin sitten vaan gps autoon ja baanalle. Kyllä sen luulisi saavan helposti oikeaa lukemaa näyttämään.
Maunu kirjoitti:En oo kyllä ikinä mittaristoa 156:sta avannut, mutta luulisi siellä olevan jokin potentiometri jolla mittari virhettä voi korjata (lisätä). Jos mittarissa sellainen on niin sitten vaan gps autoon ja baanalle. Kyllä sen luulisi saavan helposti oikeaa lukemaa näyttämään.
Mä tein pohjien vaihdon yhteydessä itse siten, että asettelin neulaa paikoilleen niin monta kertaa, että se näytti oikein =) Tosin ne neulat oli mulla irti jo valmiiksi, joten ehkä tähän joltakulta helpompikin konsti löytyy... no, mut ainakin oma mittari näyttää oikein
mittarivirhehän ei ole lineaarinen eli jos saat sen näyttämään oikein jossain nopeudessa se näyttää väärin toisessa
Yleisesti ottaen Alfan nopeusmittarit ovat aika hyvin kohdillaan
esim 156 V6 98
mittari tod
50 48
80 78
100 97
120 116
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
V6 kirjoitti:mittarivirhehän ei ole lineaarinen eli jos saat sen näyttämään oikein jossain nopeudessa se näyttää väärin toisessa
Yleisesti ottaen Alfan nopeusmittarit ovat aika hyvin kohdillaan
Mjaa, tuopa ei käynytkään mielessä... no ainakin 100km/h- nopeudessa se on kohdillaan =) yks sinne tai tänne... eipä haittaa... =)