Tielle jättöä...?
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tielle jättöä...?
Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää...
A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
B) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin kun on pitänyt jonnekkin lähteä (esim. ei käynnistynyt aamulla kun piti töihin lähteä)
--------------
Itselläni on 156 jättänyt kerran käynnistymättä kun jokin oli imenyt akun tyhjäksi. Ajossa ei ole hyytynyt vielä kertaakaan
A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
B) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin kun on pitänyt jonnekkin lähteä (esim. ei käynnistynyt aamulla kun piti töihin lähteä)
--------------
Itselläni on 156 jättänyt kerran käynnistymättä kun jokin oli imenyt akun tyhjäksi. Ajossa ei ole hyytynyt vielä kertaakaan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- alfa 156 v6
- Viestit: 5395
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4901
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
A) Kuopiosta Turkuun ajellessa päätti jakajanpyörrin alkaa antamaan kipinän akselilleen, eli matka jäi siihen. Oli kyllä oireita jo kauan mutta ei tullut etsittyä kun oli opiskelun vuoksi 1 1/2 vuotta yhtä ajamista.
B) Käyntiin kyllä lähti sitten joka kerta.
Koko 15 vuotisen ja 6 Alfan kanssa on äkkiseltään jäänyt tielle/ei käynnistynyt. Alfetta (3-0):mekaanisen pa-pumpun akseli siirtyi pois paikoiltaan, pa-mittari jäätyi keskivaiheille ja pa pääsi loppumaan, päävirta haaroitin hapettui ja virrat hävisi. Nämä aiheutti yhden hinauksen ja yhden kävelyn . 33:nen (0-0) Toimi ja vei aina perille. 75:nen (1-1) pa-pumpunreleen kansi halki ja sinne meni vesi jolloin ei enää käynnistynyt, turbon jäähdytysveden poistoletku meni poikki jolloin jäähd.veden valo alkoi palamaan ja sammutin siihen. 164:nen (2-1) Konetilan releiden johtosarja hapettui, virranjakajanpyörrin meni rikki, akku tyhjentyi auki jääneen tavaratilan takia. GTV (0-0) yleensä niin vähän ajettu, kerran ohjaus petti mutta sain ajettua kotiin. 166:nen (0-0) vielä on kuherruskuukausi kestänyt ja ollaan hyvissä väleissä.
ps. matkalle on kyllä sattunut matkan viivästyksiä ja verenpaineen nousua mm. rengas irronnut, pakoputki katkennut, ovi(a) jäätynyt auki, lataus loppunut, pyyhkimet rikkoutuneet, lämppärin moottori kärynnyt (ja lopetti toiminnan), kaasupoljin jäätynyt, jarrut jäätyneet....
B) Käyntiin kyllä lähti sitten joka kerta.
Koko 15 vuotisen ja 6 Alfan kanssa on äkkiseltään jäänyt tielle/ei käynnistynyt. Alfetta (3-0):mekaanisen pa-pumpun akseli siirtyi pois paikoiltaan, pa-mittari jäätyi keskivaiheille ja pa pääsi loppumaan, päävirta haaroitin hapettui ja virrat hävisi. Nämä aiheutti yhden hinauksen ja yhden kävelyn . 33:nen (0-0) Toimi ja vei aina perille. 75:nen (1-1) pa-pumpunreleen kansi halki ja sinne meni vesi jolloin ei enää käynnistynyt, turbon jäähdytysveden poistoletku meni poikki jolloin jäähd.veden valo alkoi palamaan ja sammutin siihen. 164:nen (2-1) Konetilan releiden johtosarja hapettui, virranjakajanpyörrin meni rikki, akku tyhjentyi auki jääneen tavaratilan takia. GTV (0-0) yleensä niin vähän ajettu, kerran ohjaus petti mutta sain ajettua kotiin. 166:nen (0-0) vielä on kuherruskuukausi kestänyt ja ollaan hyvissä väleissä.
ps. matkalle on kyllä sattunut matkan viivästyksiä ja verenpaineen nousua mm. rengas irronnut, pakoputki katkennut, ovi(a) jäätynyt auki, lataus loppunut, pyyhkimet rikkoutuneet, lämppärin moottori kärynnyt (ja lopetti toiminnan), kaasupoljin jäätynyt, jarrut jäätyneet....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11269
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tää korutont' on kertomaa.
a) Yritti neljä kertaa?
- Kerran sytkä katosi kesken matkan. Hasardit päälle, kosla tiensivuun ja pelti auki, hiukan hellyyttä sytkän pääteasteen liittimille ja taas pelasi.
- Kaksi kertaa loppui bensa, oli nimittäin Abarthilta lainattu mittaristo kiinni ja siinä ei bensan merkkivalo näyttänyt toimivan. Voi olla ettei vaan sopinut päikseen 75 TS:stä 75 1.6:een. Loppui muuten viikon välein ja melkein samaan paikkaan, molemmilla kerroilla kävelin samalle huoltsikalle lainaamaan samaa bensakanisteria samalta kassaneidiltä. Jälkimmäisellä kerralla meinasi vähän hävettää.
- Kerran repesi vääntösauva irti korista ja nokka putosi alas. Auto kyllä ajettiin tallille hitsattavaksi mutta vauhti ei ollut hurja-
Kaikki nuo tapahtuivat joskus talvella, en muista oliko joku tapaus viime vuoden puolella vai ei.
b) Yritti neljä kertaa?
- Kerran ei tullut startatessa kipinää. Karvan verran harmitti kaivella autoa parkkipaikalla paitahihasillaan talvimyrskyssä. Vika oli huono kontakti sytkän pääteasteen liittimessä. Parin kilometrin päässä hyytyi tien poskeen (ks. yllä).
- Kaksi kertaa ei lähtenyt aamulla käyntiin kovassa pakkasessa. Paksut öljyt ja huono akku, en ollut raaskinut uusia kuin olisivat maksaneet yhteensä neljänneksen auton hinnasta. Muutenkin piti parin viikon päästä laittaa auto seisomaan. Jälkimmäisen kerran jälkeen panostin synteettisiin öljyihin ja uuteen akkuun, ei ongelmia sen jälkeen.
- Kerran hajosi startti. Ei voi sanoa ettei olisi lähtenyt käytiin kun lähti itse asiassa turhankin hyvin - marketin pihasta kotiin ajeltuani huomasin että startti oli pyörinyt koko matkan. Solenoidi jumissa. Vehje alkoi vähän jäähdyttyään toimia (solenoidi tietysti uusittiin ASAP) mutta reissu Tampereelle jäi sillä kertaa tekemättä.
Kaikki ylläolevat siis neljänsadan euron talviautolla, Alfa 75 1,6:lla. GTV:ssä ei ole ollut mitään matkanteon keskeyttävää vikaa, eikä kyllä saa tuon hintaisessa autossa ollakaan. 75:sta on jäänyt päälimmäisenä mieleen että se oli hauska peli talvella, mutta nyt kun noita murheita alkaa oikein miettimään niin olihan niitä. Vaan äkkiä näyttää harmit unohtuvan kun tuota pyörittelee lumirännissä.
Vedinkö pohjat?
a) Yritti neljä kertaa?
- Kerran sytkä katosi kesken matkan. Hasardit päälle, kosla tiensivuun ja pelti auki, hiukan hellyyttä sytkän pääteasteen liittimille ja taas pelasi.
- Kaksi kertaa loppui bensa, oli nimittäin Abarthilta lainattu mittaristo kiinni ja siinä ei bensan merkkivalo näyttänyt toimivan. Voi olla ettei vaan sopinut päikseen 75 TS:stä 75 1.6:een. Loppui muuten viikon välein ja melkein samaan paikkaan, molemmilla kerroilla kävelin samalle huoltsikalle lainaamaan samaa bensakanisteria samalta kassaneidiltä. Jälkimmäisellä kerralla meinasi vähän hävettää.
- Kerran repesi vääntösauva irti korista ja nokka putosi alas. Auto kyllä ajettiin tallille hitsattavaksi mutta vauhti ei ollut hurja-
Kaikki nuo tapahtuivat joskus talvella, en muista oliko joku tapaus viime vuoden puolella vai ei.
b) Yritti neljä kertaa?
- Kerran ei tullut startatessa kipinää. Karvan verran harmitti kaivella autoa parkkipaikalla paitahihasillaan talvimyrskyssä. Vika oli huono kontakti sytkän pääteasteen liittimessä. Parin kilometrin päässä hyytyi tien poskeen (ks. yllä).
- Kaksi kertaa ei lähtenyt aamulla käyntiin kovassa pakkasessa. Paksut öljyt ja huono akku, en ollut raaskinut uusia kuin olisivat maksaneet yhteensä neljänneksen auton hinnasta. Muutenkin piti parin viikon päästä laittaa auto seisomaan. Jälkimmäisen kerran jälkeen panostin synteettisiin öljyihin ja uuteen akkuun, ei ongelmia sen jälkeen.
- Kerran hajosi startti. Ei voi sanoa ettei olisi lähtenyt käytiin kun lähti itse asiassa turhankin hyvin - marketin pihasta kotiin ajeltuani huomasin että startti oli pyörinyt koko matkan. Solenoidi jumissa. Vehje alkoi vähän jäähdyttyään toimia (solenoidi tietysti uusittiin ASAP) mutta reissu Tampereelle jäi sillä kertaa tekemättä.
Kaikki ylläolevat siis neljänsadan euron talviautolla, Alfa 75 1,6:lla. GTV:ssä ei ole ollut mitään matkanteon keskeyttävää vikaa, eikä kyllä saa tuon hintaisessa autossa ollakaan. 75:sta on jäänyt päälimmäisenä mieleen että se oli hauska peli talvella, mutta nyt kun noita murheita alkaa oikein miettimään niin olihan niitä. Vaan äkkiä näyttää harmit unohtuvan kun tuota pyörittelee lumirännissä.
Vedinkö pohjat?
- Epäkelpokeräilijä -
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tielle jättöä...?
Mistä te oikein puhutte, eihän tollasta ookkaanPasi kirjoitti:... Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
... Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Re: Tielle jättöä...?
Pasi kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää...
A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
B) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin kun on pitänyt jonnekkin lähteä (esim. ei käynnistynyt aamulla kun piti töihin lähteä)
kortti vuodesta 89 ja aina ajellut Italialaisilla autoilla, ikinä en ole jäänyt tienpäälle ja aina on käyntiin lähtenyt
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no vastaanpas minäkin..
A)
neljä kertaa on välille jääty joista kaksi kertaa alfalla ja aina johtuen syystä että bensa on loppunut..ei siis auton vika vaan kuskin(minä) joka on ajatellut että joo kyllä sillä vielä pääsee vaikka varoitusvalo alkoi helottamaan jo toissapäivänä...
B)
kerran, syynä tuo 75:n kuuluisa startin heräteliitäntä siellä kojelaudan sisällä repsikan puolella, no se oli vartissa korjattu ja taas mentiin..
A)
neljä kertaa on välille jääty joista kaksi kertaa alfalla ja aina johtuen syystä että bensa on loppunut..ei siis auton vika vaan kuskin(minä) joka on ajatellut että joo kyllä sillä vielä pääsee vaikka varoitusvalo alkoi helottamaan jo toissapäivänä...
B)
kerran, syynä tuo 75:n kuuluisa startin heräteliitäntä siellä kojelaudan sisällä repsikan puolella, no se oli vartissa korjattu ja taas mentiin..
- silverine
- Viestit: 2474
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Never. Ever.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Lisäys edelliseen postaukseen.
a) Kerran vuosien 1971-2005 välillä. Muistaakseni vuonna 1987 oltiin lähdössä isän Supermirafiorilla joulun aatonaattona käymään Mäntsälässä papan haudalla ja vesipumppu leikkasi kiinni kodin pihassa. Käytiin laina-autolla hakemassa uusi pumppu ja aattona liikuttiinkin taas Mirafiorilla.
Silloinkaan ei jääty tien päälle...
Kilometreja takana 500 tkm+ kyydisä & kuskina ja edelleen nautin joka metristä!
a) Kerran vuosien 1971-2005 välillä. Muistaakseni vuonna 1987 oltiin lähdössä isän Supermirafiorilla joulun aatonaattona käymään Mäntsälässä papan haudalla ja vesipumppu leikkasi kiinni kodin pihassa. Käytiin laina-autolla hakemassa uusi pumppu ja aattona liikuttiinkin taas Mirafiorilla.
Silloinkaan ei jääty tien päälle...
Kilometreja takana 500 tkm+ kyydisä & kuskina ja edelleen nautin joka metristä!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
1. 2005 ei kertaakaan. Viimeisen 4 vuoden ja 80tkm aikana kerran, tietoisesti. Testasin kuinka alas bensa mittari menee . Jerry kannusta lisää bensaa ja taas matka jatkui.
2. 2005 Kerran ja samalla ainoan kerran. Akku kuoli.
2. 2005 Kerran ja samalla ainoan kerran. Akku kuoli.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
a) Alfa ei ole minua tielle jättänyt ,minä tosin Afan
Tosiasiassa viimevuonna ei kertaakaan,muutaman kerran tänä talvena on meinannut viedä minut liiankin nopeasti perille,kun kaasuläppä on jäätynyt ja kaasu hirttänyt kiinni.
b) keväällä jouduin akun hyytymisen vuoksi jäämään päiväksi kotiin,eipä tosin ihmekkään kun akku oli jo 7 vuotta vanha.
Tosiasiassa viimevuonna ei kertaakaan,muutaman kerran tänä talvena on meinannut viedä minut liiankin nopeasti perille,kun kaasuläppä on jäätynyt ja kaasu hirttänyt kiinni.
b) keväällä jouduin akun hyytymisen vuoksi jäämään päiväksi kotiin,eipä tosin ihmekkään kun akku oli jo 7 vuotta vanha.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
1. melkein kerran (ex156 2ts) kun moniurahihnan kiristäjän pultti katkesi kesken ajon ja laturit ym. härpäkkeet tippui pois pelistä kun hihna irtosi. Mutta onneksi virtaa riitti 10km matkan kotiin....
2. kahdesti kun tulee nykyisellä autolla ajettua liian harvoin ja häly imee akun tyhjäksi.
2. kahdesti kun tulee nykyisellä autolla ajettua liian harvoin ja häly imee akun tyhjäksi.
Abarth 500 Esseesse
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
a) Ei kertaakaan
b) Ei kertaakaan
Omistuksen aikana:
Kerran ei enää aamulla käynnistynyt vaan ajonestoa poltteli. Vaihdoin kohmeisin sormin Muukkosen virilastun alkuperäiseen ja matka jatkui. Muukkoselta tuli kiitettävästi 2 päivän päästä uusi lastu pahoittelujen kera
Kerran ei käynnistynyt viikon seisomisen jälkeen, alkuperäinen akku oli kuollut itsekseen vain 2 vuoden iässä.
Kertaakaan ei olla tielle jääty vaikka joskus aikapitkään olen antanut polttoainevalon palaa
b) Ei kertaakaan
Omistuksen aikana:
Kerran ei enää aamulla käynnistynyt vaan ajonestoa poltteli. Vaihdoin kohmeisin sormin Muukkosen virilastun alkuperäiseen ja matka jatkui. Muukkoselta tuli kiitettävästi 2 päivän päästä uusi lastu pahoittelujen kera
Kerran ei käynnistynyt viikon seisomisen jälkeen, alkuperäinen akku oli kuollut itsekseen vain 2 vuoden iässä.
Kertaakaan ei olla tielle jääty vaikka joskus aikapitkään olen antanut polttoainevalon palaa
Ayrton Senna da Silva forever
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11323
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Vuoden 2005 saldo:
1) ei kertaakaan
2) ei kertaakaan
Vikaa toki on ollut. Korjaukset ovat olleet enemmänkin pieniin alkuoireisiin reagoimista tai jopa ennaltaehkäiseviä.
Edit: se, että auto on ollut tallissa korjattavana kerran viikon ja toisen kerran kaksi viikkoa, on ollut tiedostettua (ei siis tielle jättöä tai edes yritetty käynnistää).
1) ei kertaakaan
2) ei kertaakaan
Vikaa toki on ollut. Korjaukset ovat olleet enemmänkin pieniin alkuoireisiin reagoimista tai jopa ennaltaehkäiseviä.
Edit: se, että auto on ollut tallissa korjattavana kerran viikon ja toisen kerran kaksi viikkoa, on ollut tiedostettua (ei siis tielle jättöä tai edes yritetty käynnistää).
Viimeksi muokannut JiiPee, 02 Tammi 2006, 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
a) Ei kertaakaan, talvella paukas kyllä ohjaustehostimen letku kun lähdin kotoa , mutta kävin puodissa ja tulin takaisin kotiin ja soitin hinurin.
B) Ei kertaakaan
Vaimon tilasto :
A) Ei kertaakaan
b) Ei kerttaakaan, naapuri tosin anto virtaa ja mä hain uuden akun ja vaihdoin illalla.
Volvojen 940 ja 122 sekä Passatin kanssa oon kyllä jääny tielle.
2 CV:stä loppu bensa, kun en muistanu vetää nahkaruoskaa esiin tankista - eli tarkistaa bensamittaria, niin ka kerran etupyörä lähti vauhdissa omille teilleen kun olin unohtanu rautanaulan akselimutterin päästä. Ai niin enhän mää tielle jääny, mutta tunkin joiduin hakeen kotoo.
B) Ei kertaakaan
Vaimon tilasto :
A) Ei kertaakaan
b) Ei kerttaakaan, naapuri tosin anto virtaa ja mä hain uuden akun ja vaihdoin illalla.
Volvojen 940 ja 122 sekä Passatin kanssa oon kyllä jääny tielle.
2 CV:stä loppu bensa, kun en muistanu vetää nahkaruoskaa esiin tankista - eli tarkistaa bensamittaria, niin ka kerran etupyörä lähti vauhdissa omille teilleen kun olin unohtanu rautanaulan akselimutterin päästä. Ai niin enhän mää tielle jääny, mutta tunkin joiduin hakeen kotoo.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6