Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

jknracing kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Huhupalstalla Brera GTA: Maseratin V8 ja vähemmän painoa - liian hyvää ollakseen totta?
Ihan jännittää josko tuosta tulee totta! Toivottavasti siitä tulee oikeasti kevyt jos tehoa tulee kerran vain 440hv.
No kyllä se 440 takaa rähinää
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Uusin Auto Bild tuosta myös mölysi. Höpöttivät että 2007 olisi tuotannossa hiilikuituineen ja alumiineineen.

Avatar
il_dottore
Viestit: 119
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

Uusimmassa Tuulilasissa (02/06) positiivissävyinen yhden aukeaman koeajojuttu 159 2.2 JTS:tä. Loppunosto: "159 on monessa suhteessa parempi kuin 156, mutta ei kerätä yhtä voimakkaita tunteita" :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11367
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyvinhän siellä Alfassakin tarkeni TM:n talvitestin mukaan. Isot päästöt ja kulutus pudottivat sijoituksen keskijoukon peräpäähän.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Hesarin auto osassa 159 2.2 JTS tutustumisajossa. Kehuivat, että lähtee -20:n pakkasessa käyntiin kuin palmun alta. :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kummallista panettelua. Kaikki mitä ajamiseen tarvitaan on kiitettävää ja sitten vaikka tikulla keksitään jotain parantamista ja arvosanaksi ei voi antaa Alfalle kuin 8. Vittu mitä meininkiä täällä suomessa. Edelleen jatkuu se saksalaisten perseiden nuoleskelu :evil: Jos kyseessä olisi ollut vaikka BMW ja Audi, olisi ajettavuudessa ja moottorin ominaisuuksissakin saanut olla vaikka sanomista ja kuten myös korkeassa hinnassa, niin silti kokonaisarvio - ja arvosano olisi ollut 9-9,5. Ei näin, toisaalta olen aina itse käynyt vetää lenkin ja sen jälkeen tehnyt päätökset. Hesarikin joutaa vessaan perspaperiksi tästä lähtien :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

on sulla kirkinen huonot paperit persposken pyyhkimiseen :lol:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Totta... eihän sillä oikein voi pyyhkiä, joten takkaan sytykkeeksi. Joku käy nyt tilaamassa sen 3.2 nelivedon, niin ostan sen sitten pois parin vuoden kuluttua. kellään tietoa kuinka tuo nelivetotekniikka on toteutettu?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Kirkinen kirjoitti:kellään tietoa kuinka tuo nelivetotekniikka on toteutettu?
Eikös se Torsen-C keskitasauspyörästöllä ole, ja voimanjako normaalitilanteessa 57/43 taakse/eteen, eli parasta mahdollista A-ryhmää 8).

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kuulostaa asialliselta peliltä talviseen sladitteluun 8)
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Campari
Viestit: 611
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Media se kait kirjakin on, joten tässä viikon kuumin vinkki, kirja-alesta löysin Kari Kyrönsepän kirjan "Täydellinen vaihtoauto", vain 6 euroa.
Suosittelen lämpimästi. Minulla ainakin vierähti muutama tunti sen kanssa naurahdellen.
Vielä kun tuo ajanjaksokin, jota kirjoittaja kuvaa, on tuttua ihan alkupäätä lukuunottamatta. On siellä Alfojakin sivuavaa juttua ja minusta tärkein lause on tämä:

"Auton hankinnassa ei tarvitse ottaa huomioon kuin kaksi seikkaa: miltä se NÄYTTÄÄ ja miltä se TUNTUU. Näistä löytyy onni".

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Alfa 159 Iltasanomien nettisivulla

http://www.iltasanomat.fi/autot/Alfa%2B159/1126957

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

brera Q4 testivideo

Brera video
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Pisti silmään tuossa videossa:

Grundpreis: 38.900€


Saman mitä meillä maksaa perus GT! Voi siinä sitten miettiä mitä tulee nelikko-Breralle täällä hintaa... "#€%!

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Eikös se mene yleensä aikalailla kaksinkertaistamalla saksan hinta, eli lähes 80ke. Ei paha :lol:
Karvalakki-brera lienee coupe-lisineen noin 50ke tienoilla niin eikai tuo 80 olisi ollenkaan mahdoton.
Viimeksi muokannut Have, 13 Helmi 2006, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

mml kirjoitti:Pisti silmään tuossa videossa:

Grundpreis: 38.900€
Ja kehtaavat vielä moittia hintaa...
Mielestäni saksalaiset syntyvät kultalusikka per****sä autojen hintojen suhteen!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

yhdyn edelliseen puhujaan :evil:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kaippa tämänkin voi tähän ketjuun laittaa kun tavallaan mediasta on kyse eli olipas PeeVee päässyt ihan lehteen alfansa kanssa ja kyseessähän oli puhelinosuuskuntien asiakasjulkaisu FINNET- kotiasiakaslehti jossa yhdensivun kokoinen juttu... :wink:
Viimeksi muokannut 90, 13 Helmi 2006, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7792
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

2TS kirjoitti:Alfa 159 Iltasanomien nettisivulla
80% diisseleitä, mitä Delta sanoikaan syyksi siihen ettei 156:sta tuoda JTD:tä :mrgreen: Ok ajat ovat muuttuneet siitä mutta silti, kova luku.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

mml kirjoitti:Pisti silmään tuossa videossa:

Grundpreis: 38.900€


Saman mitä meillä maksaa perus GT! Voi siinä sitten miettiä mitä tulee nelikko-Breralle täällä hintaa... "#€%!
Oma arvaukseni on että GT:n hinta tulee putoamaan suomessa suht pian, kun vertailee noihin 159:n hintoihin... tai jos ei tipu niin ei ainakaan käy kaupaksi :mrgreen: perin outoa että huippumalli 166 3.2 on pari tonttua halvempi kuin gt 3.2 :shock:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

90 kirjoitti:FINNET- kotiasiakaslehti jossa yhdensivun kokoinen juttu... :wink:
Pitääpä vilkaista ennen kuin lehti menee kierrätykseen
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
155156
Viestit: 2151
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Uudessa Auto Zeitung lehdykässä näkyi olevan vertailussa Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4, Nissan Z350 ja Mazda RX-8. Brera jäi viimeiseksi. Kertonee enemmän lehdestä kuin Brerasta.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Juuri postiluukusta tipahtaaneessa Tuulilasissa (paska lehti, tilaus peruttu!) vertailu "Villit viistoperät", jossa myös Alfa 147 on mukana. Varsin mielenkiintoisia ja oleellisia asioita toimittajat olivat autosta löytäneetkin.. Lisäksi 159 Sportwagonin esittely. Lupaavat sitä jo loppukeväästä suomeen :shock:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ilmaislehti autouutiset, varsin hyvää tekstiä

http://www.autouutiset.com/juttuarkisto ... 06Alfa.pdf
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

V6 kirjoitti:varsin hyvää tekstiä
No ilmankos kun kun copy-pastetettu täältä. :wink:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

oho hehe :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Uus Alfa Spider näköjään saanut jo tittelin "Cabrio of the Year 2006"

Aika jäätävän viileen näkönen muuten valkosena kyseinen auto (jos avoautosta tälläistä ilmausta voi käyttää=)

Kuvia Genevestä

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Laba kirjoitti:No ilmankos kun kun copy-pastetettu..
Siis mainostekstiä!!!
Alfisti kirjoitti:Aika jäätävän viileen näkönen muuten valkosena ...
Olen täysin samaa mieltä. Hienon oloinen. Mitenkohän tuo väri istuu 159:iin ?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ihan pakko saivarrella: Mitä tuo design-muotoilu on? :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
il_dottore
Viestit: 119
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

Ja taas Tuulilasi kehuu Alfaa! Numerossa 03/2006 on tutustumisajossa/ensityypit 159 Sportswagonista! :lol:

[edit] sorry, boxer33 tämän jo mainitsikin... :?

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Boxer33 kirjoitti:Juuri postiluukusta tipahtaaneessa Tuulilasissa (paska lehti, tilaus peruttu!) vertailu "Villit viistoperät", jossa myös Alfa 147 on mukana. Varsin mielenkiintoisia ja oleellisia asioita toimittajat olivat autosta löytäneetkin..
Paras kritiikin aihe oli, että VDC puuttuu liian huomaamattomasti ja myöhään luistoihin. Siis urheilullisten viistoperien testissä. Jos tarkoituksena on hankkia urheilullinen auto, ei kai tuo nyt voi ketään ainakaan haitata?!

Kokematon kuljettaja voi pelästyä, että onko autossa ajonhallintajärjestelmää ollenkaan...

Jos multa kysytään, niin auton pitäisi kyllä pysyä hanskassa myös ihan ilman mitään elektronisia apuja... Jos ei pysy, niin sitten sellainen iso oranssi kartio vaikka katolle, jotta muutkin näkee että nyt on nainen ratissa.

Mitä, minäkö poliittisesti epäkorrekti? :mrgreen:

Avatar
glideslope
Viestit: 1478
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Teknikens Världissä talvivertailussa 159 JTS, MB C 230 ja Audi A4.
Audi voitti, 159 oli kakkonen ja mersu kolmas.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Positiivinen raportti Sportwagonista täällä http://www.channel4.com/4car/road-tests ... wagon.html
Mielenkiintoani herätti erityisesti tällainen huomio siitä että JTS moottorin säätöjä olis saatu kohdalleen alkusarjan autoihin verrattuna:
"I drove the 2.2 JTS first - the Sportwagon's engine range is exactly the same as the saloon's - and it had the punch at low-to-mid engine speeds I'd always expected but hadn't found either in the early saloon or in the related Brera. There's clearly been some work on the electronic throttle's mapping..."
Täällä myös lyhyt koeajoseloste http://www.autoexpress.co.uk/previews/6 ... _jtdm.html
Täytyy sanoa että 159 SW alkaa kutkuttaa yhä enemmän...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

lainaus jenkkifoorumilta:

German magazine sport auto March of 2006
Test in snow in three different levels.
In conclusion journalists said that if Brera had better weight/power ratio it would achieve first place.

1) VW GOLF R32 3200CC 250HP
2)ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 3200CC 260HP
3) CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 5700cc 340HP
4) AUDI RS4 4200cc 420HP
5)BMW 330xi 3000cc 258HP
6) MAZDA 6 MPS 2200cc 260HP
7)PORSCHE 911 4S 3800cc 355HP
.................................................. ........................................
ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 37,6s 37,0s 24,2s (lap time 1,38,8min)
0-80 senza ESP 7,3/con ESP 7,6/ frenaggio 50-0 km/h 25,1m

PORSCHE 911 4S 43,0 38,2 25,6 ( 1,46,7min)
10,1/ 9,8 / 24,8m

BMW 330xi 39,5 36,4 24,2 (1,40,1min]
7,1/ 8,5/ 27,0m

CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 59,1 43,9 30,4 [ 2,13,4min]
9,5/ 11,3 / 28,6m

AUDI RS4 38,7 37,0 24,3 (1,39,9min]
7,2 / 7,5 / 23,4m

MAZDA 6MPS38,5 36,6 25,6 (1,41,0min)
7,2 / 8,0 / 23,5m

VW GOLF R32 38,1 35,5 23,6 (1,37,2min)
7,1/ 7,9 / 25,0m
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Fiat Groupin raportti

http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... FF6HS53MXT

seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
OL
Viestit: 850
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

V6 kirjoitti:seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
Kylläpä hymyilyttäisi jos näin olisi. Sitten kun joskus kahdenkymmenen vuoden päästä oisi moiseen varaa, niin saisi taas takavetoisen Alfan 8)

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

V6 kirjoitti:Fiat Groupin raportti

http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... FF6HS53MXT

seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
olisi kyllä täyttä asiaa jos näin on.. 8)

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

mchammeri kirjoitti: Paras kritiikin aihe oli, että VDC puuttuu liian huomaamattomasti ja myöhään luistoihin. Siis urheilullisten viistoperien testissä. Jos tarkoituksena on hankkia urheilullinen auto, ei kai tuo nyt voi ketään ainakaan haitata?!

Kokematon kuljettaja voi pelästyä, että onko autossa ajonhallintajärjestelmää ollenkaan...

Jos multa kysytään, niin auton pitäisi kyllä pysyä hanskassa myös ihan ilman mitään elektronisia apuja... Jos ei pysy, niin sitten sellainen iso oranssi kartio vaikka katolle, jotta muutkin näkee että nyt on nainen ratissa.
Siis mitä helevettiä? Ehkä mä vaan oon tottunut ajamaan autoa ilman sivuluisunestoja, mutta mua näillä talvikeleillä ennemminkin sapettaa ton 156:n VDC kun a) sitä ei saa pois päältä ja erityisesti, koska b) se tarttuu aivan liian *aikaisin* niihin luistoihin. Ei ehdi kunnolla vastaohjausta tekemään ja jos tekee niin auto muuttaa sen mukaan suuntaa kun VDC luulee, että haluan mennä metsään vastaohjauksen mukaisesti. Ajotaidothan tässä ruostuu, kohta ei kukaan osaa enää ajaa liukkaalla jos sähköaivot pettää.

Kyllä mäkin sanoisin, että pitäisi osata ajaa ilman noita elektronisia vempeleitä. Vähintäänkin näissä urheilullisemmissa vehkeissä ne pitäisi myös saada pois päältä. Vähän niinku Alfankin vetoluistonesto - se päällä ei hirmuliukkaalla tahdo päästä liikkeelle millään kun yhtään luistoa ei sallita. Pakko näillä keleillä aina muistaa painaa nappia joka käynnistyksen jälkeen... :evil:

Tosta tuli muuten mieleen - onko kellään haisua saako Brerassa VDC:n pois päältä? Aika hanurista on urheiluauto, jota ei saa itse ajaa sladissa jos niin haluaa...

.sc

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

V6 kirjoitti: seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
Näyttäisi, että nykyisen Maserati Quattroporten alustalle tulisi seuraava Alfan "high-end"-malli, ja sitten aikanaan yhteinen tohon perustuva(?) alusta jossa myös nelivetomahis. Asiaa, todellakin. :-D Toivotaan että Alfa/Maserati-liitto toimii paremmin kuin Ferrari/Maserati...

.sc

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

Breran mainos eurosportissa.

amazon
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Loka 2005, 00:25

Viesti Kirjoittaja amazon »

senor_cit kirjoitti: Siis mitä helevettiä? Ehkä mä vaan oon tottunut ajamaan autoa ilman sivuluisunestoja, mutta mua näillä talvikeleillä ennemminkin sapettaa ton 156:n VDC kun a) sitä ei saa pois päältä ja erityisesti, koska b) se tarttuu aivan liian *aikaisin* niihin luistoihin. Ei ehdi kunnolla vastaohjausta tekemään ja jos tekee niin auto muuttaa sen mukaan suuntaa kun VDC luulee, että haluan mennä metsään vastaohjauksen mukaisesti. Ajotaidothan tässä ruostuu, kohta ei kukaan osaa enää ajaa liukkaalla jos sähköaivot pettää.

Kyllä mäkin sanoisin, että pitäisi osata ajaa ilman noita elektronisia vempeleitä. Vähintäänkin näissä urheilullisemmissa vehkeissä ne pitäisi myös saada pois päältä. Vähän niinku Alfankin vetoluistonesto - se päällä ei hirmuliukkaalla tahdo päästä liikkeelle millään kun yhtään luistoa ei sallita. Pakko näillä keleillä aina muistaa painaa nappia joka käynnistyksen jälkeen... :evil:

Tosta tuli muuten mieleen - onko kellään haisua saako Brerassa VDC:n pois päältä? Aika hanurista on urheiluauto, jota ei saa itse ajaa sladissa jos niin haluaa...

.sc
Arvaa vaan miksi päädyin 2001-malliseen Alfaan...saa ajella sladissa niin paljon kuin huvittaa (eli paljon :twisted: ) eikä mitään luistoestoja tai vakautuksia häiritsemässä...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

toiselta foorumilta löydetty

AutoExpress 159 GRoup Test (8/3/06)

http://i29.photobucket.com/albums/c284/ ... n10001.jpg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

http://it.cars.yahoo.com/051013/254/t12/3fnzm.html

Kyllä muuten näyttää 159 todella hyvältä kun laitetaan Baijerin ihme rinnalle :roll:

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ ... 265284.jpg tuossa kuvassa 159:ssä näyttää olevan melko iso maavara (tractor look) vrt bemuun. Samaa on havaittavissa myös muissa kuvissa.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Näytti olleen viikonlopun HBL:ssä juttu 159:stä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1599
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Conan O`Brienin Suomi-jaksossa näkyy tumma Alfa parkissa, kun Conan on menossa erään faninsa kotiin. Mallista en ole varma.

Avatar
Fangio
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fangio »

Teknikens Världissä (5/2006) on vertailu, jossa on Alfa 159 2.2, Audi A4 2tfsi ja Mercedes C230 (uusi kutoskone).

Kehuivat alfan ajettavuutta ja joustavaa konetta, olivat penkittäneet siitä tehtaan arvoja enemmän, 196 heppaa.

Ajamisen iloa olivat toimittajat löytäneet roppakaupalla Alfasta. Motkotusta tuli epäkäytännöllisestä tavaratilasta, ilmastointilaitteen sijainnista suhteessa vaihteenvalitsimeen sekä huonosta näkyvyydestä.

Alfa tuli toiseksi, mersu kolmantena. Vertailun voittanut audi oli quattro -versio.

Näillä vertailuilla ei mulle ainakaan ole merkitystä, koska niissä nyt ei ole painoarvoa asioilla mitä itse autoissa arvostan. Mutta hyvin Alfa pärjäsi tässä seurassa.

Alfa pisti hyvin kampoihin Audin quattrolle ja kutoskoneiselle mersulle!

Avatar
glideslope
Viestit: 1478
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

CAR -lehden huhtikuun numerossa (jostain syystä nyt jo myynnissä?)
Brera ottaa mittaa vielä konseptin asteella mutta hyvin lähellä tuotantomallia olevasta Audi TT:stä (nk. shooting break)
Paha sanoa kumpi oli parempi kun Audilta ei ollut mukana lopullinen tuotantoversio mutta Alfan ajettavuutta, mukavutta ja jopa takatiloja(!) kehuttiin kovasti. Suorituskyky oli Audiin verrattuna vaisumpi mutta ei nyt 260 hv:n tuottamaa aikasuuretta 0-100 km/h = 6,8 s. voi nyt niin kamalan laiskanakaan pitää...

Samaisessa lehdessä oli 18(!) kpl nk. superminiä vertailussa. Voiton nappasi uusi Grande Punto. Voiton avaimina paras ajettavuus ja muutenkin paras kokonaisuus.

Vastaa Viestiin