No kyllä se 440 takaa rähinääjknracing kirjoitti:Ihan jännittää josko tuosta tulee totta! Toivottavasti siitä tulee oikeasti kevyt jos tehoa tulee kerran vain 440hv.Vittorio Jano kirjoitti:Huhupalstalla Brera GTA: Maseratin V8 ja vähemmän painoa - liian hyvää ollakseen totta?
Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11367
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Kummallista panettelua. Kaikki mitä ajamiseen tarvitaan on kiitettävää ja sitten vaikka tikulla keksitään jotain parantamista ja arvosanaksi ei voi antaa Alfalle kuin 8. Vittu mitä meininkiä täällä suomessa. Edelleen jatkuu se saksalaisten perseiden nuoleskelu Jos kyseessä olisi ollut vaikka BMW ja Audi, olisi ajettavuudessa ja moottorin ominaisuuksissakin saanut olla vaikka sanomista ja kuten myös korkeassa hinnassa, niin silti kokonaisarvio - ja arvosano olisi ollut 9-9,5. Ei näin, toisaalta olen aina itse käynyt vetää lenkin ja sen jälkeen tehnyt päätökset. Hesarikin joutaa vessaan perspaperiksi tästä lähtien
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Totta... eihän sillä oikein voi pyyhkiä, joten takkaan sytykkeeksi. Joku käy nyt tilaamassa sen 3.2 nelivedon, niin ostan sen sitten pois parin vuoden kuluttua. kellään tietoa kuinka tuo nelivetotekniikka on toteutettu?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Media se kait kirjakin on, joten tässä viikon kuumin vinkki, kirja-alesta löysin Kari Kyrönsepän kirjan "Täydellinen vaihtoauto", vain 6 euroa.
Suosittelen lämpimästi. Minulla ainakin vierähti muutama tunti sen kanssa naurahdellen.
Vielä kun tuo ajanjaksokin, jota kirjoittaja kuvaa, on tuttua ihan alkupäätä lukuunottamatta. On siellä Alfojakin sivuavaa juttua ja minusta tärkein lause on tämä:
"Auton hankinnassa ei tarvitse ottaa huomioon kuin kaksi seikkaa: miltä se NÄYTTÄÄ ja miltä se TUNTUU. Näistä löytyy onni".
-cr
Suosittelen lämpimästi. Minulla ainakin vierähti muutama tunti sen kanssa naurahdellen.
Vielä kun tuo ajanjaksokin, jota kirjoittaja kuvaa, on tuttua ihan alkupäätä lukuunottamatta. On siellä Alfojakin sivuavaa juttua ja minusta tärkein lause on tämä:
"Auton hankinnassa ei tarvitse ottaa huomioon kuin kaksi seikkaa: miltä se NÄYTTÄÄ ja miltä se TUNTUU. Näistä löytyy onni".
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Eikös se mene yleensä aikalailla kaksinkertaistamalla saksan hinta, eli lähes 80ke. Ei paha
Karvalakki-brera lienee coupe-lisineen noin 50ke tienoilla niin eikai tuo 80 olisi ollenkaan mahdoton.
Karvalakki-brera lienee coupe-lisineen noin 50ke tienoilla niin eikai tuo 80 olisi ollenkaan mahdoton.
Viimeksi muokannut Have, 13 Helmi 2006, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kaippa tämänkin voi tähän ketjuun laittaa kun tavallaan mediasta on kyse eli olipas PeeVee päässyt ihan lehteen alfansa kanssa ja kyseessähän oli puhelinosuuskuntien asiakasjulkaisu FINNET- kotiasiakaslehti jossa yhdensivun kokoinen juttu...
Viimeksi muokannut 90, 13 Helmi 2006, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oma arvaukseni on että GT:n hinta tulee putoamaan suomessa suht pian, kun vertailee noihin 159:n hintoihin... tai jos ei tipu niin ei ainakaan käy kaupaksi perin outoa että huippumalli 166 3.2 on pari tonttua halvempi kuin gt 3.2mml kirjoitti:Pisti silmään tuossa videossa:
Grundpreis: 38.900€
Saman mitä meillä maksaa perus GT! Voi siinä sitten miettiä mitä tulee nelikko-Breralle täällä hintaa... "#€%!
Juuri postiluukusta tipahtaaneessa Tuulilasissa (paska lehti, tilaus peruttu!) vertailu "Villit viistoperät", jossa myös Alfa 147 on mukana. Varsin mielenkiintoisia ja oleellisia asioita toimittajat olivat autosta löytäneetkin.. Lisäksi 159 Sportwagonin esittely. Lupaavat sitä jo loppukeväästä suomeen
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Uus Alfa Spider näköjään saanut jo tittelin "Cabrio of the Year 2006"
Aika jäätävän viileen näkönen muuten valkosena kyseinen auto (jos avoautosta tälläistä ilmausta voi käyttää=)
Kuvia Genevestä
Aika jäätävän viileen näkönen muuten valkosena kyseinen auto (jos avoautosta tälläistä ilmausta voi käyttää=)
Kuvia Genevestä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- il_dottore
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)
Paras kritiikin aihe oli, että VDC puuttuu liian huomaamattomasti ja myöhään luistoihin. Siis urheilullisten viistoperien testissä. Jos tarkoituksena on hankkia urheilullinen auto, ei kai tuo nyt voi ketään ainakaan haitata?!Boxer33 kirjoitti:Juuri postiluukusta tipahtaaneessa Tuulilasissa (paska lehti, tilaus peruttu!) vertailu "Villit viistoperät", jossa myös Alfa 147 on mukana. Varsin mielenkiintoisia ja oleellisia asioita toimittajat olivat autosta löytäneetkin..
Kokematon kuljettaja voi pelästyä, että onko autossa ajonhallintajärjestelmää ollenkaan...
Jos multa kysytään, niin auton pitäisi kyllä pysyä hanskassa myös ihan ilman mitään elektronisia apuja... Jos ei pysy, niin sitten sellainen iso oranssi kartio vaikka katolle, jotta muutkin näkee että nyt on nainen ratissa.
Mitä, minäkö poliittisesti epäkorrekti?
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Positiivinen raportti Sportwagonista täällä http://www.channel4.com/4car/road-tests ... wagon.html
Mielenkiintoani herätti erityisesti tällainen huomio siitä että JTS moottorin säätöjä olis saatu kohdalleen alkusarjan autoihin verrattuna:
"I drove the 2.2 JTS first - the Sportwagon's engine range is exactly the same as the saloon's - and it had the punch at low-to-mid engine speeds I'd always expected but hadn't found either in the early saloon or in the related Brera. There's clearly been some work on the electronic throttle's mapping..."
Täällä myös lyhyt koeajoseloste http://www.autoexpress.co.uk/previews/6 ... _jtdm.html
Täytyy sanoa että 159 SW alkaa kutkuttaa yhä enemmän...
Mielenkiintoani herätti erityisesti tällainen huomio siitä että JTS moottorin säätöjä olis saatu kohdalleen alkusarjan autoihin verrattuna:
"I drove the 2.2 JTS first - the Sportwagon's engine range is exactly the same as the saloon's - and it had the punch at low-to-mid engine speeds I'd always expected but hadn't found either in the early saloon or in the related Brera. There's clearly been some work on the electronic throttle's mapping..."
Täällä myös lyhyt koeajoseloste http://www.autoexpress.co.uk/previews/6 ... _jtdm.html
Täytyy sanoa että 159 SW alkaa kutkuttaa yhä enemmän...
lainaus jenkkifoorumilta:
German magazine sport auto March of 2006
Test in snow in three different levels.
In conclusion journalists said that if Brera had better weight/power ratio it would achieve first place.
1) VW GOLF R32 3200CC 250HP
2)ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 3200CC 260HP
3) CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 5700cc 340HP
4) AUDI RS4 4200cc 420HP
5)BMW 330xi 3000cc 258HP
6) MAZDA 6 MPS 2200cc 260HP
7)PORSCHE 911 4S 3800cc 355HP
.................................................. ........................................
ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 37,6s 37,0s 24,2s (lap time 1,38,8min)
0-80 senza ESP 7,3/con ESP 7,6/ frenaggio 50-0 km/h 25,1m
PORSCHE 911 4S 43,0 38,2 25,6 ( 1,46,7min)
10,1/ 9,8 / 24,8m
BMW 330xi 39,5 36,4 24,2 (1,40,1min]
7,1/ 8,5/ 27,0m
CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 59,1 43,9 30,4 [ 2,13,4min]
9,5/ 11,3 / 28,6m
AUDI RS4 38,7 37,0 24,3 (1,39,9min]
7,2 / 7,5 / 23,4m
MAZDA 6MPS38,5 36,6 25,6 (1,41,0min)
7,2 / 8,0 / 23,5m
VW GOLF R32 38,1 35,5 23,6 (1,37,2min)
7,1/ 7,9 / 25,0m
German magazine sport auto March of 2006
Test in snow in three different levels.
In conclusion journalists said that if Brera had better weight/power ratio it would achieve first place.
1) VW GOLF R32 3200CC 250HP
2)ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 3200CC 260HP
3) CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 5700cc 340HP
4) AUDI RS4 4200cc 420HP
5)BMW 330xi 3000cc 258HP
6) MAZDA 6 MPS 2200cc 260HP
7)PORSCHE 911 4S 3800cc 355HP
.................................................. ........................................
ALFA ROMEO BRERA 3.2Q4 37,6s 37,0s 24,2s (lap time 1,38,8min)
0-80 senza ESP 7,3/con ESP 7,6/ frenaggio 50-0 km/h 25,1m
PORSCHE 911 4S 43,0 38,2 25,6 ( 1,46,7min)
10,1/ 9,8 / 24,8m
BMW 330xi 39,5 36,4 24,2 (1,40,1min]
7,1/ 8,5/ 27,0m
CHRYSLER 300Ctouring 5.7 V8 Hemi 59,1 43,9 30,4 [ 2,13,4min]
9,5/ 11,3 / 28,6m
AUDI RS4 38,7 37,0 24,3 (1,39,9min]
7,2 / 7,5 / 23,4m
MAZDA 6MPS38,5 36,6 25,6 (1,41,0min)
7,2 / 8,0 / 23,5m
VW GOLF R32 38,1 35,5 23,6 (1,37,2min)
7,1/ 7,9 / 25,0m
Fiat Groupin raportti
http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... FF6HS53MXT
seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... FF6HS53MXT
seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
olisi kyllä täyttä asiaa jos näin on..V6 kirjoitti:Fiat Groupin raportti
http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... FF6HS53MXT
seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
Siis mitä helevettiä? Ehkä mä vaan oon tottunut ajamaan autoa ilman sivuluisunestoja, mutta mua näillä talvikeleillä ennemminkin sapettaa ton 156:n VDC kun a) sitä ei saa pois päältä ja erityisesti, koska b) se tarttuu aivan liian *aikaisin* niihin luistoihin. Ei ehdi kunnolla vastaohjausta tekemään ja jos tekee niin auto muuttaa sen mukaan suuntaa kun VDC luulee, että haluan mennä metsään vastaohjauksen mukaisesti. Ajotaidothan tässä ruostuu, kohta ei kukaan osaa enää ajaa liukkaalla jos sähköaivot pettää.mchammeri kirjoitti: Paras kritiikin aihe oli, että VDC puuttuu liian huomaamattomasti ja myöhään luistoihin. Siis urheilullisten viistoperien testissä. Jos tarkoituksena on hankkia urheilullinen auto, ei kai tuo nyt voi ketään ainakaan haitata?!
Kokematon kuljettaja voi pelästyä, että onko autossa ajonhallintajärjestelmää ollenkaan...
Jos multa kysytään, niin auton pitäisi kyllä pysyä hanskassa myös ihan ilman mitään elektronisia apuja... Jos ei pysy, niin sitten sellainen iso oranssi kartio vaikka katolle, jotta muutkin näkee että nyt on nainen ratissa.
Kyllä mäkin sanoisin, että pitäisi osata ajaa ilman noita elektronisia vempeleitä. Vähintäänkin näissä urheilullisemmissa vehkeissä ne pitäisi myös saada pois päältä. Vähän niinku Alfankin vetoluistonesto - se päällä ei hirmuliukkaalla tahdo päästä liikkeelle millään kun yhtään luistoa ei sallita. Pakko näillä keleillä aina muistaa painaa nappia joka käynnistyksen jälkeen...
Tosta tuli muuten mieleen - onko kellään haisua saako Brerassa VDC:n pois päältä? Aika hanurista on urheiluauto, jota ei saa itse ajaa sladissa jos niin haluaa...
.sc
Näyttäisi, että nykyisen Maserati Quattroporten alustalle tulisi seuraava Alfan "high-end"-malli, ja sitten aikanaan yhteinen tohon perustuva(?) alusta jossa myös nelivetomahis. Asiaa, todellakin. Toivotaan että Alfa/Maserati-liitto toimii paremmin kuin Ferrari/Maserati...V6 kirjoitti: seuraava 169 voisi olla takaveto tuon mukaan
.sc
Arvaa vaan miksi päädyin 2001-malliseen Alfaan...saa ajella sladissa niin paljon kuin huvittaa (eli paljon ) eikä mitään luistoestoja tai vakautuksia häiritsemässä...senor_cit kirjoitti: Siis mitä helevettiä? Ehkä mä vaan oon tottunut ajamaan autoa ilman sivuluisunestoja, mutta mua näillä talvikeleillä ennemminkin sapettaa ton 156:n VDC kun a) sitä ei saa pois päältä ja erityisesti, koska b) se tarttuu aivan liian *aikaisin* niihin luistoihin. Ei ehdi kunnolla vastaohjausta tekemään ja jos tekee niin auto muuttaa sen mukaan suuntaa kun VDC luulee, että haluan mennä metsään vastaohjauksen mukaisesti. Ajotaidothan tässä ruostuu, kohta ei kukaan osaa enää ajaa liukkaalla jos sähköaivot pettää.
Kyllä mäkin sanoisin, että pitäisi osata ajaa ilman noita elektronisia vempeleitä. Vähintäänkin näissä urheilullisemmissa vehkeissä ne pitäisi myös saada pois päältä. Vähän niinku Alfankin vetoluistonesto - se päällä ei hirmuliukkaalla tahdo päästä liikkeelle millään kun yhtään luistoa ei sallita. Pakko näillä keleillä aina muistaa painaa nappia joka käynnistyksen jälkeen...
Tosta tuli muuten mieleen - onko kellään haisua saako Brerassa VDC:n pois päältä? Aika hanurista on urheiluauto, jota ei saa itse ajaa sladissa jos niin haluaa...
.sc
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
http://it.cars.yahoo.com/051013/254/t12/3fnzm.html
Kyllä muuten näyttää 159 todella hyvältä kun laitetaan Baijerin ihme rinnalle
Kyllä muuten näyttää 159 todella hyvältä kun laitetaan Baijerin ihme rinnalle
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ ... 265284.jpg tuossa kuvassa 159:ssä näyttää olevan melko iso maavara (tractor look) vrt bemuun. Samaa on havaittavissa myös muissa kuvissa.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
- Fangio
- Viestit: 36
- Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
- Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
- Paikkakunta: Helsinki
Teknikens Världissä (5/2006) on vertailu, jossa on Alfa 159 2.2, Audi A4 2tfsi ja Mercedes C230 (uusi kutoskone).
Kehuivat alfan ajettavuutta ja joustavaa konetta, olivat penkittäneet siitä tehtaan arvoja enemmän, 196 heppaa.
Ajamisen iloa olivat toimittajat löytäneet roppakaupalla Alfasta. Motkotusta tuli epäkäytännöllisestä tavaratilasta, ilmastointilaitteen sijainnista suhteessa vaihteenvalitsimeen sekä huonosta näkyvyydestä.
Alfa tuli toiseksi, mersu kolmantena. Vertailun voittanut audi oli quattro -versio.
Näillä vertailuilla ei mulle ainakaan ole merkitystä, koska niissä nyt ei ole painoarvoa asioilla mitä itse autoissa arvostan. Mutta hyvin Alfa pärjäsi tässä seurassa.
Alfa pisti hyvin kampoihin Audin quattrolle ja kutoskoneiselle mersulle!
Kehuivat alfan ajettavuutta ja joustavaa konetta, olivat penkittäneet siitä tehtaan arvoja enemmän, 196 heppaa.
Ajamisen iloa olivat toimittajat löytäneet roppakaupalla Alfasta. Motkotusta tuli epäkäytännöllisestä tavaratilasta, ilmastointilaitteen sijainnista suhteessa vaihteenvalitsimeen sekä huonosta näkyvyydestä.
Alfa tuli toiseksi, mersu kolmantena. Vertailun voittanut audi oli quattro -versio.
Näillä vertailuilla ei mulle ainakaan ole merkitystä, koska niissä nyt ei ole painoarvoa asioilla mitä itse autoissa arvostan. Mutta hyvin Alfa pärjäsi tässä seurassa.
Alfa pisti hyvin kampoihin Audin quattrolle ja kutoskoneiselle mersulle!
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
CAR -lehden huhtikuun numerossa (jostain syystä nyt jo myynnissä?)
Brera ottaa mittaa vielä konseptin asteella mutta hyvin lähellä tuotantomallia olevasta Audi TT:stä (nk. shooting break)
Paha sanoa kumpi oli parempi kun Audilta ei ollut mukana lopullinen tuotantoversio mutta Alfan ajettavuutta, mukavutta ja jopa takatiloja(!) kehuttiin kovasti. Suorituskyky oli Audiin verrattuna vaisumpi mutta ei nyt 260 hv:n tuottamaa aikasuuretta 0-100 km/h = 6,8 s. voi nyt niin kamalan laiskanakaan pitää...
Samaisessa lehdessä oli 18(!) kpl nk. superminiä vertailussa. Voiton nappasi uusi Grande Punto. Voiton avaimina paras ajettavuus ja muutenkin paras kokonaisuus.
Brera ottaa mittaa vielä konseptin asteella mutta hyvin lähellä tuotantomallia olevasta Audi TT:stä (nk. shooting break)
Paha sanoa kumpi oli parempi kun Audilta ei ollut mukana lopullinen tuotantoversio mutta Alfan ajettavuutta, mukavutta ja jopa takatiloja(!) kehuttiin kovasti. Suorituskyky oli Audiin verrattuna vaisumpi mutta ei nyt 260 hv:n tuottamaa aikasuuretta 0-100 km/h = 6,8 s. voi nyt niin kamalan laiskanakaan pitää...
Samaisessa lehdessä oli 18(!) kpl nk. superminiä vertailussa. Voiton nappasi uusi Grande Punto. Voiton avaimina paras ajettavuus ja muutenkin paras kokonaisuus.