Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mattijus
Viestit: 5287
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ra&start=0

Huomattavaa on, että autoa ei ole vielä edes ostettu. Sääliksi käy kyllä
topikin aloittajaa.
VMP

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Kieltämättä hieman poskilihaksien nykimistä aiheutti :wink: tuo "huolto/tarkistus"lista,mutta ottaen huomioon ko.kaverin nuoren iän niin onhan se jostain tee-se-itse elämyksiä haettava.

No voin olla ehkä tiukkapipo,mutta ei kai me alfistit sorruta muita solvaamaan...olkoon ne vaikka ooppelikuskeja tai tms.
:mrgreen:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

voi heraa isä mitä porukkaa... mut antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, vaikutti kirjoitus siltä että oli luettu opel huollon vuosihuolto paperista nuo jutut, noh, en osaa sanoo mitään vakavaa :-D :-D
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »


Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Tässä yhteydessä onkin hyvä paikka tunnustaa "luuranko kaapissa " :shock: Kävin Aikanaan Saksassa liimailemassa kesätöinä kuvat Opelin Vectran ja Omegan huolto-oppaiden kuvat oikeille paikoille teksteihin nähden ennen mikrofilmausta . Käyttäjän oppaat tais myös olla siinä samassa läjässä . :oops:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Siis jos mä nyt yritän selventää tota tällä:

Jos sulla on vaikka männänrenkaat poistettu, niin tällöin sun männän paino laskee. Ja kun ne on tehtaalla laskeneet että minkä lujuset ja "kokoset" kampiakselin tiivisteet pitää laittaa että se kampiakseli pyörii halutulla tavalla. Sitten jos niitten kampiakselissa olevien mäntien paino laskee, saa tällöin koko systeemi (kampiakseli+männät+kiertokanget) vähemmän painoa ja pystyy helpommin liikkumaan ei-halutulla tavalla myös ylös-alas suunnassa, koska tällöin stefa ja sunmuut tiivisteet saavat aivan eri painoisen rasituksen. Ja nyt mitä vielä voisin sanoo on se että, Ne tiivisteet kun eivät muotoudu ihan heti sen uuden liikkeen mukaan mitä kampiakseli tekee. Tällöin syntyy välyksiä ja Välykset antavat kampiakselille lisää tilaa "heilua" epäluonnollisesti. Vaikka tietty kampiakseli on myös joistain kohti "kiinni" metallissa ja metalli ei anna periksi helposti.

no nyt rupee niiku menemään pikkuse överiks!!! äsken vielä nauratti mut nyt kyllä jo itkettää :crazyeyes:

E:ja tää oli siis lainaus tuolta opel clubin ketjusta!!!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Joo en tiiä uskooko kaveri ite noihin juttuihinsa, ilmeisesti. En kyllä ite viittis väitellä noin kovasti asioista josta en tajua hevon vittua.. Noh eipä kuulu mulle, taidan tästä mennä bremboja tilaamaan

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

eipä voi kun kadehtia opel forumia että ovat tuollaisen LÖYDÖN sivuilleen saaneet :-D

jonkunlaista provoahan tuossa on havaittavissa :roll:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Päivän piristys :lol: Eipä sentään, sääliksi käy jo pikkuhiljaa...

Toisaalta onhan se hyvä, että intoa riittää :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ekat 13 sivua luin eilen.

Mitäs helvettiä mattijus on tehnyt OCF:n sivuilla, ja käyttänyt vielä hakua Vectra -sanalla? :mrgreen:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Kyllä muuten oliskin tosipaska homma jos laittais vahingössa männänrenkaat väärinpäin ja yläkuolokohta nousis ylemmäks!! :crazyeyes: :lol:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Muutamama tyypi käyny lukemassa, 75118 :lol:

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ihme kesselöntiä, vaikka oliskin huumorilla väännetty.
En kyllä ymmärrä jos se jamppa on tyyliin 17v ja ei tunnu tietävän paskaakaan mistään. Varmaan toi on jokaisella merkkifoorumilla "Huumori" osastolla... :lol: :lol: :lol: :lol:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

:lol: :lol:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllä avausviestiä huvittavampia olivat muutamat vastaukset.

dr85
Viestit: 175
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 19:05
Car(s): 155 2.0 ts 8v
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja dr85 »

ihan hyvä tarkastus lista mutta, missä ruoste tarkastukset....? :) :) :-D
kyllä luulis et niissä "vähän" ruostetta varmaan on... :lol: :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Loistoketju! Oli viikonloppuna pakko reissun päältäkin selata Kommarilla kaikki 21 sivua.

Mitäs siitä jos ei kaikkea osaa tai tiedä, enemmän pisti huvittamaan tuo tarve vääntää asiat väkisin jollain villillä teorialla "voitolle" vaikka olisikin jo huomannut erehtyneensä. Päätä seinään -asenne ei varmaan yhtään haittaa ooppeliharrastusta, Alfoista puhumattakaan :twisted:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

eipäs pilkata jamppaa...siis nimimerkkiä kyllä jannun vois jo johki viedä... mut asianydinhän on siinä et mitä helvettiä on pitäny ooppelifoorumilla käydä? :mrgreen: :drinking:

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

aivan loistava :mrgreen: nyt on sitten maha ja pää kipee....ja kaikki mahdollinen vesi tullut silmistä

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Hahah. kylläpä löytynyt legendaarinen topicci. :lol:

vapaavirtausuotimesta...

hetkonen imusarjatko siinä kuluu, jos meinaat palotiloja ni sitte hommataan Tako-männät! No joo kaikessahan tulee ristiriitoja, tai pikemminkin jokainen uudistus tuo lisää hyötyä ja toisesta näkökulmasta se on haittaa

Venttiilikoneiston pakokaasuista.

Jos sulla on vaikka männänrenkaat väärin laitettu että yläkuolokohta muuttuu ylemmäks niin sillon mäntä morjenstaa noita pako- ja imu venttiileitä, ja jos ajotuskin on perseelleen niin sillon vielä enemmän siten venttiilien "reiät" kuluu suuremmaks ja sinne nousee kaasut. Ei noin oo tapahtunu kyl käytännös kenellekkään, mutta teoriassa mahdollista.

Aivan uskomaton Jamppa. Päivän pelastus.:lol:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

huhhuh :lol:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4395
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mhaha. :D Ei jestas.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Yllätävän harva alkuvaiheessa ymmärtää, että kirjoittaja ei ole tosissaan?

"Kannattaa oikeasti tutustua siihen moottorin toimintaan käytännössä,eikä pyöritellä mitään ufoteorioita kampiakselin tanssimisesta polkkaa poistettujen männänrenkaitten kanssa. "

Tässä vaiheessa jo naurattaa :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4395
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hyvin kyllä kirjoittanut tuo jätkä, hauskoja juttuja keksinyt. :D

Avatar
kterkkila
Viestit: 2388
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vai oliko niin että alkuvaiheessa jätkä oli tosissaan, ja nuo ensimmäiset teoriat tulivat ihan sydämestä, mutta sitten homman karatessa käsistä, ei auttanut muuta kuin heittää homma lekkeriksi?
Kimmo

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

^^veikkaan tätä jälkimmäistä

Avatar
Murzik
Viestit: 54
Liittynyt: 26 Elo 2006, 22:47
Car(s): 75 Turbo QV -91
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Murzik »

_L_T_V_ kirjoitti:^^veikkaan tätä jälkimmäistä
Ja minä veikkaan sitä, että kyseessä on eläkkeellä oleva novelisti jolla ei ole muuta tekemistä kuin vedättää putkiaivoisia opelisteja.

Kopioin teksistä tähän älyttömimmän täkyn: "käsin koottuja kytkinlevyn osia".

Nyt kun asiaa hetken miettii, niin tuollaisethan olisivat aika jees harraste-alfaan. Aika monta ylikallista osaa olen tuolla argumentoinnilla jo ostanut. :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5287
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Murzik kirjoitti:
Ja minä veikkaan sitä, että kyseessä on eläkkeellä oleva novelisti jolla ei ole muuta tekemistä kuin vedättää putkiaivoisia opelisteja.

Kopioin teksistä tähän älyttömimmän täkyn: "käsin koottuja kytkinlevyn osia".

Nyt kun asiaa hetken miettii, niin tuollaisethan olisivat aika jees harraste-alfaan. Aika monta ylikallista osaa olen tuolla argumentoinnilla jo ostanut. :)
Voihan tuolla tarkoittaa esim. kytkinlevyä, johon on niitattu sintteripalat jonkun käsityöläisen toimesta? Kehutaanhan monella forumilla (bensa) autojen nakuttavan tyhjäkäynnilläkin.
VMP

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Hieno haudankaivuu _L_T_V:ltä :lol: .

En usko, että kukaan todella otti todesta tuon rtcf:n kirjoituksia.
Aikaisemmatkin jutut olivat tasoa:
Ladall 200km\h 70-alueella, poliisi helikopteri perässä
Kerta hautuusmaalle on jo astuttu niin kaivetaan myös viereinen hauta auki...
OCF:n parhaat projektit, part II:

Vihreä menninkäinen (1.3) http://www.cardomain.com/ride/2294332/1
Eli tommosen kaaran ostin. vaparin n.180hv ja turbolla 1.3bar ahdoilla n.300hv.... Sutii oy tekemä kone ja se on tehty kestämään kiertää 10000rpm ja 6000rpm vasta lähtee vaparina meinaan=)
Juu oli netti autos myynnis :) Ihan vakion näkönen kone en si tiiä mitä on tehty :o ja se kenelt ostin sano et kaasu vaijeris on vähän tyhjää et se ottaa vaan puolen kaasu ja si ku kierrokset nousee 2-vaihteella 6000rpm ni khyl rupee sudittaan aika komiast :D
Eli tyhjäkäynti on n.1500rpm ja toi rupee kunnolla kiihtymään 6000rpm ja kierrokset menee digimittarissa yli 7000rpm niin menee kierros mittari pimeeks eli kiertää yli sen 7000rpm ja sen kyllä kuulee
koko topic -> Kadett farmari 1.8t ic gsi(menninkäinen)
"Too much ain't enough"

Avatar
jeQQ
Viestit: 4395
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

EIH! Hauskoja juttuja, huhhuh.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

ei juma, viimeks nauranu yhtä paljo ku mulle selvis et ripuli on perseestä ja ratsastus on ruualla leikkimistä... :-D

Avatar
kterkkila
Viestit: 2388
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Taas yksi syy jättää ooppelit ostamatta, ettei vahingossakaan ajaudu noihin keskusteluihin. :shock:
Kimmo

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

En tiedä paraneeko se "taso" ainakaan tuolla BTCF:n puolella:
Eli olisi ens kuussa tarkoitus ostaa streettuningcar:sta lasikuituiset helmalevikkeet niin pitäisi ottaa vakio helmat pois, niin mistä kohasta kannattaa rälläkällä leikata vakio helmat pois. ja pitääkö uutta peltiä hitsailla kun ottaa vakio helmat pois?
Niin ku vakio helmat on rautaset ja pitäs saada laitettua lasikuituiset tilalle
:lol:
"Too much ain't enough"

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Löytyisköhän näiden jatkoksi tuolta dynamiitilta se topicci, kun joku oli tehnyt ihan itse civicciin säädettävät ylätukivarret...

Edit. Tähän tyyliin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

valitettavasti kuvat ovat jo bittiavaruudessa, mutta tuossahan tuo topic olisi:
Camberit etupään säätö -honda-
"Too much ain't enough"

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1282
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Car(s): 75 3.0
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Hitto, muistin juuri, etten vieläkään ole saanut foorumiin näytille 5 mm lakatusta vanerista ja erillisestä tukirungosta tekemääni Wakeboardia, jossa on sandaalit nippusiteillä kiinni. En herännyt koko projektin aikana kertaakaan.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

mattijus kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ra&start=0

Huomattavaa on, että autoa ei ole vielä edes ostettu. Sääliksi käy kyllä
topikin aloittajaa.
Toi on loistava esimerkki siitä miten käy kun sekoitetaan teorian opiskelu keskinkertaiseen sisäistämiseen ja täydelliseen käytännön kokemuksen puutteeseen. Sitten vielä ripaus 17-v intoa tulevasta automiehen elämästä ja toimiva nettiyhteys yhdistettynä kovaan selitysintoon vajaalla ilmaisukyvyllä. Katastroof. Hienosti puuttuu tuntuma moottorin osien lujuuksien suhteisiin ja välyksiin oikeassa elämässä. Alkaa männät pomppimaan kun on kampiakseli kumia ja välykset mahottomia.

Itsehän aloitin autoiluni -65 PV volvolla ja sen B18 60hv koneen tuunaamisella. Stockki koneeseen heitettiin joku epämääräinen nokka jonkun sprinttikuskin tallin hyllystä ja ihmetys suuri kun ei käynyt huonostikaan vaikka oli niin upean kireä nokka. Onhan noissa B20 sprintti volvoissa sentään joku n.200hv. Sitä sitten paikkailtiin poraamalla kaasarin (yksikurkkuinen pystyimu) suuttimia isommaksi. Ja kun pakoputkikin oli niin suora niin olisihan sen pitänyt toimia. Tai no olihan siinä se valurauta vakio pakosarja välissä mutta mitäs pienistä.

Lopulta kone saatiin käymään tuplakurkku sivuimu weberillä ja isolla imusarjalla. Tosin tyhjäkäyntiä ei ollut haitaksi asti ja alavääntöä myöskään. Mutta tuntuhan se sporttiselta suoralla putkella ja kun se kulki vain kierroksilla. Olisiko ollu samat 60 heppaa kuin ennen tuunaamista ja tuplasti isompi kulutus :lol:

Paikalle nostettiin vakio kone kun auto jäi isäpapalle, siellä se voimanpesä olisi varastossa tallessa. Enää ei tarvisi laittaa kuin lohko 2l tai vähän yli, männät, kiertokanget, kampiakseli, kansi ja venttiilit virtaaviksi ja peltipakosarja ja sytkäpuoli kuntoon ja sitten säätää koko paketti, pikkuhomma. Että sen verran 18vuotiaana puuttui näkemystä mistä se Woima tulee...

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Ei se mitään jos me tääl vähän painitaan kirjotuksissa lamdan toiminnasta mutta kun tuol toi kaveri pistää viel moottorin toiminnankin uuteen ulottuvuuteen. "Männän renkaat määrää yläkuolonkohdan"

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Kyseinen kaveri ei osoittanut missään vaiheessa mitään factoja olemassaolostaan ja ilmestyi foorumille käytännössä kertomaan vain tuon kyseisen tarinan. Suosittelen tutustumaan termiin Trollaus.

Suuremman hämmennyksen saavat aikaiseksi henkilöt jotka kuvien kera dokumentoivat koko "projektinsa". Mallia Espanjalaisittain 900whp and 10000 rpms
"Too much ain't enough"

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Minäkin vähän veikkaan että parhaat naurut tuossa on saanut se joka ketjun aloitti. Ei kellään yksinkertaisesti voi oikeasti olla kykyä noin monumentaaliseen ymmärryksen puutteeseen.

Katsotaanhan nyt kun pääsen itse oman 75:ni kimppuun. Tulevat kysymykseni ja kommenttini eivät sitten ole trollausta. :n00b:

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Tänne voisi lyödä loputtomasti esimerkkejä eri autokuntien "edustajista", mutta valikoidaan näitä parhaimpia.
Powrd1.8T Powrd1.8T is offline Junior Member

Hey guys, please help with my mods gone wrong.....
I've got a 98 1.8T. I've had a k04 and chip for a while and wanted to get more performance. I was recommended to port and polish the intake and exhaust. We found out they used abrasive material to do it like gritty sand. So I got with my friend that tunes Hondas and we decided to try it ourselves. We got a bag of sandblasting sand and hooked up into the intake and started the car. We had to hold the gas so it would run. He wanted to let the engine suck in the sand through the intake so it would port it out and then push it out the ehxaust so it would port the exhaust manifold.
I was worried that it might cause problems but he figured it'd be OK as long as we didn't make boost and it get sucked in the turbo. After running the car and letting it suck in sand we got about half way through a 25 lb bag. The check engine light was on and the engine was bucking and kicking and sounding really weird. We stopped and hooked the car back up normal and took off the sand supply. We tried to start it again and it was really hard. Once started it couldn't idle and kept making weird noises. We took it out and drove it and it started to make scraping and knocking noises.
Help! Can anyone tell me what to do! My buddy only does Hondas so he doesn't know much about Audis.
"Too much ain't enough"

Vastaa Viestiin