Levoton takapää
Valvoja: Moderators
Levoton takapää
On alkanut takapää olemaan kuin eriparia etupään kanssa. Auto vispaa ja muljaa puolelta toiselle, kaksin käsin saa pitää ratista kiinni.
Ensin syytin tie uria mutta olen kallistunut nyt siihen että autossa on jotain vikaa. Rengastus on tosin 225 leveyttä, ehkä siinä osasyy.
Itse nyt ensin ajattelisin poikittaisia takatukivarsia, olisko kulahtaneet?
Miten paljon ne tukivarret klappaa jos ovat löysät? Ratsaisu?
Powerflexit vaiko uudet vakiotangot? Hinta?
Kysymys nyt ensisijaisesti koskee 147 mutta sitä samaa kauraa se 156:kin on...
EDIT: Mitä sinä BSRT laitoit kilpa-autoon? Oliko nulju?
Ensin syytin tie uria mutta olen kallistunut nyt siihen että autossa on jotain vikaa. Rengastus on tosin 225 leveyttä, ehkä siinä osasyy.
Itse nyt ensin ajattelisin poikittaisia takatukivarsia, olisko kulahtaneet?
Miten paljon ne tukivarret klappaa jos ovat löysät? Ratsaisu?
Powerflexit vaiko uudet vakiotangot? Hinta?
Kysymys nyt ensisijaisesti koskee 147 mutta sitä samaa kauraa se 156:kin on...
EDIT: Mitä sinä BSRT laitoit kilpa-autoon? Oliko nulju?
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Kouvola
Hmm... Itse kun olen kuullut että leveä matalaprofiilirengas tarvitsisi päinvastoin enemmän painetta kuin normaali mikäli ajatellaan renkaan kulumista.Eli sinänsä tämä meni vähän OT.jiiässä kirjoitti: laske 2,3:een niin voipi helpottaa...
Itse ajomukavuuteen en osaa ottaa kantaa mutta luulisi pienemmillä paineilla olevan "lullampi" ajaa....tiedä häntä...
- markus_p
- Viestit: 96
- Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
- Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
- Paikkakunta: Espoo
Re: Levoton takapää
Kannattaa tarkistaa pitkittäisen takatukivarren puslat. Ainakin tukivarren takapään puslien huono kunto aiheuttaa juuri kuvailemasi kaltaista oireilua. Tilattiin juuri hagger16:n kanssa vähän aikaa sitten Muukkoselta Powerflexin puslat siihen, tosin autona 156, mutta rakenne taitaa olla vastaava. Olivat melko edulliset ja toimitus oli nopea.puuha kirjoitti:On alkanut takapää olemaan kuin eriparia etupään kanssa. Auto vispaa ja muljaa puolelta toiselle, kaksin käsin saa pitää ratista kiinni.
Ensin syytin tie uria mutta olen kallistunut nyt siihen että autossa on jotain vikaa. Rengastus on tosin 225 leveyttä, ehkä siinä osasyy.
Lisää tarinaa tässä ketjussa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2086
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Mulla menee myös vaihtoon poweflex taakse kunhan pääsen kesäkuussa muukkoselle. Tankoja ei kuulemma tartte vaihtaa vain powerflexit jos ei sitten poikittaiset ole vääntyneet. Tässä hyvä kuva:
http://shop.alfisti.net/images/product_ ... 1415_1.jpg
Kertokaapas onko etupään puslat möyhiintyneet jo loppuun kun on alkanut välillä pientä nitkettä kuulua ja sellaista hytkymistä ja levottomuutta etupäässä?
http://shop.alfisti.net/images/product_ ... 1415_1.jpg
Kertokaapas onko etupään puslat möyhiintyneet jo loppuun kun on alkanut välillä pientä nitkettä kuulua ja sellaista hytkymistä ja levottomuutta etupäässä?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
No nehän siellä oli näiviintyneet, kun halogeenivalon loisteessa katsoessa halkeemia kumi mössyköissä ja myös pallonivelissä väljää eli kaikki uusiksi molemmille puolille ala- sekä ylätukivarret.Kertokaapas onko etupään puslat möyhiintyneet jo loppuun kun on alkanut välillä pientä nitkettä kuulua ja sellaista hytkymistä ja levottomuutta etupäässä?
Viimeksi muokannut Dobber, 04 Touko 2007, 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
palataan taas vanhaan ketjuun... Omassani erottuu huomattava takapään sivuttaisliike kaivonkansissa ja muissa terävissä montuissa. Huomasin tämän jo viime syksynä, mutta talvirenkaiden vaihdon jälkeen se katosi. Nyt sitten kun on taas kesäkumit alla niin vaiva on palannut. Kaikki nurkat on kierretty läpi maaliskuun lopussa automilnossa ja väljää ei jäänyt minnekkään, silloin vaihdettiin taakse molemmille puolille puslat. Rengaskaan ei ole mitenkään erityisen matala eikä leveä, 205/55/R16.
Olisiko jollain hyviä ehdotuksia mistä moinen johtuisi?
Kuuluuko 156:n peräpään olla kuinka löysä, minusta se on tällä hetkellä aivan liian löysä, joten voi olla osasyy iskareissakin?
Olisiko jollain hyviä ehdotuksia mistä moinen johtuisi?
Kuuluuko 156:n peräpään olla kuinka löysä, minusta se on tällä hetkellä aivan liian löysä, joten voi olla osasyy iskareissakin?
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Mitkä ne on ne kesärenkaat ? Minulla oli saman tyyppisiä oireita (talvella ok, kesällä ei), mutta rengaiden vaihdon jälkeen parantui. Vanhat oli jotkut goodyearit. Nyt alla Nokiat (nrhv)xl, juurikin tuo koko, vähän meluisat, mutta tukevat.Art² kirjoitti:Rengaskaan ei ole mitenkään erityisen matala eikä leveä, 205/55/R16.
Olisiko jollain hyviä ehdotuksia mistä moinen johtuisi?
Kuuluuko 156:n peräpään olla kuinka löysä, minusta se on tällä hetkellä aivan liian löysä, joten voi olla osasyy iskareissakin?
Jos ei löysää löydy mekaanisesti mistään, niin eipä tuohon paljon muita syitä jää, kuin renkaat ja onhan niillä tunnetusti iso vaikutus auton ajotuntumaan.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka