Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^on siellä ihan asiallinen rako. Hmm... onkohan haarukat väärin puolin tai jotenkin. Iskarit liian pitkät Iskarin yläpään kiinnitys? Ihme homma.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen yhteen 156:een vaihtanut olkavarret samasta syystä, enkä osannut keksiä muuta syytä, kuin että olisivat vääntyneet jostain syystä. Olkavarret oli ainoa vaihdettu osa, eikä muualla ollut selkeää välystä tai väärin asennettua osaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliko pyörät vääntyneillä kuinka hullun näköisesti alla. Luulisi, että näkisi jo silmällä ?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei sen enempää, että sen takia olisi enempää kiinnittäny huomiota. Muiden askareiden ohessa tuo hämmästyksen aiheutti.
Jälkiviisaasti olisi pitänyt mittailla tarkemmin ja ottaa kuvia, mutta silmämuistilla nopeasti lattialla olkavarret vierekkäin verraten yläpallon kolo oli alempana, mutta ilman verrokkia huonossa osassa ei olisi osannut epäillä olevan jotain pielessä.
Siinä hetkessä meni lennosta purkuautosta irrotetut olkavarret sellaisenaan laakereineen päivineen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mielenkiintoista. Tilanne on aivan samanlainen kummallakin puolella. Erikoista jos ovat liki symmetrisesti vääntyneet. Eivätkä pyöränkulmat silmällä katsottuna mitenkään kovin pielessä ole.
En ole tarkistanut, mutta oletan, että ylätukivarsien puslat ovat alkuperäiset. Iskarit ovat Bilstein B6:t, mutta jollei niissä ole huomattavasti enemmän ulosjoustoa, niin en ymmärrä miten ne tuohon vaikuttaisivat.
Mutta oisko se nyt olka-akselien vaihdon paikka kuitenkin...
En ole tarkistanut, mutta oletan, että ylätukivarsien puslat ovat alkuperäiset. Iskarit ovat Bilstein B6:t, mutta jollei niissä ole huomattavasti enemmän ulosjoustoa, niin en ymmärrä miten ne tuohon vaikuttaisivat.
Mutta oisko se nyt olka-akselien vaihdon paikka kuitenkin...
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Miten muuten iskarin männän yläpää kierreosaltaan asemoituu? Siis mun piti keltasten konien kanssa lyödä siittä yläpäästä holkki pois, jotta keltasen 2mm paksumpi mäntä sopi paikkaansa.
Siis tuleeko männän pää selkeesti näkyville?
Siis tuleeko männän pää selkeesti näkyville?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sisävalojen kanssa ongelmaa. Lähtötilanteena oli siis huonosti toimiva kattovalo takana. Useimmiten ei toiminut ollenkaan, joskus paloi himmeänä tai välkkyi ja joskus harvoin toimi normaalisti. Pahasti hapettunut sisältä, hommasin uuden. Kun vaihdoin taakse uuden kattovalon, loppui samalla myös etukattovalon toiminta. Ja sama homma vaikka paikalla olisi taas se vanha toimimaton lamppu. Valot eivät enää pala, oli katkaisija sitten asetettu mihin tahansa kolmesta asennosta (pois, syttyvät kun ovi auki, aina päällä). Aurinkolippojen valot ja hanskalokeron valo toimivat normaalisti, takakontin valo on kuitenkin pois pelistä.
Ekana tuli tietysti mieleen että sulake paloi, mutta ei, oli ehjä. Viereinen eli äänimerkin sulake oli kuitenkin palanut ja se vaihtamalla alkoi taas töötti toimia. Tuli nyt tuo ainakin korjattua helposti, eikä tarvikaan vaihtaa ratin sisällä olevaa piirilevyä tai juottaa uusiksi. Yleinen vika kuulemma tuokin uudemmissa viiskutosissa joissa on monitoimiratti.
Ekana tuli tietysti mieleen että sulake paloi, mutta ei, oli ehjä. Viereinen eli äänimerkin sulake oli kuitenkin palanut ja se vaihtamalla alkoi taas töötti toimia. Tuli nyt tuo ainakin korjattua helposti, eikä tarvikaan vaihtaa ratin sisällä olevaa piirilevyä tai juottaa uusiksi. Yleinen vika kuulemma tuokin uudemmissa viiskutosissa joissa on monitoimiratti.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heikko liitos linjassa aiemmin on jaksanut puskea etuvalon ja hapettuneen takavalon verran virtaa läpi, mutta nyt kun takavalon liitokset on hinkattu puhtaammiksi, ei enää kuljekaan tarpeeksi. Jos etuvalo alkaa toimia ottamalla takavalon polttimo pois, niin se tukisi tätä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alustan osista kyssäriä, onko joku ostanut Ebaystä koko keulan / perän kaikki alustan osat?
Motonetin parilla alatukivarren hinnalla saisi kaikki keulan hilppeet mutta seuraako laatu hintaa eli kestääkö nuo halpikset edes katsastuksen väliä kun jo taas joutuu uusimaan. Toki jos jollain tiedossa hyvä valmistajan osille niin Autodociltahan niitä löytyy.
Motonetin parilla alatukivarren hinnalla saisi kaikki keulan hilppeet mutta seuraako laatu hintaa eli kestääkö nuo halpikset edes katsastuksen väliä kun jo taas joutuu uusimaan. Toki jos jollain tiedossa hyvä valmistajan osille niin Autodociltahan niitä löytyy.
- dnapekko
- Viestit: 613
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä olen tuollaista satsia katsellut, ovat käsittääkseni paikallista tuotantoa, firmalla oli ihan asiallisen kotisivutkin:
https://www.ebay.it/itm/354366395831?_s ... R9yU5ovFZA
Ja kotisivut: https://www.frap.it/en/
https://www.ebay.it/itm/354366395831?_s ... R9yU5ovFZA
Ja kotisivut: https://www.frap.it/en/
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
5-10 tkm. Sitten ongelmana on myös mitotukset. Esim etupään alatukivarsi voi aiheuttaa helposti sentin pyöränsiirtymän Joskus eräälle varaosakauppiaalle tarjottiin näitä settejä, olisi vain pitänyt ottaa vähintään kuormalavallinen kerralla. Meinas kuulemma taju lähteä, ku hinnan kuuli, sen vertta halvalla olisi saanut.atm kirjoitti: ↑25 Syys 2024, 12:37Alustan osista kyssäriä, onko joku ostanut Ebaystä koko keulan / perän kaikki alustan osat?
Motonetin parilla alatukivarren hinnalla saisi kaikki keulan hilppeet mutta seuraako laatu hintaa eli kestääkö nuo halpikset edes katsastuksen väliä kun jo taas joutuu uusimaan. Toki jos jollain tiedossa hyvä valmistajan osille niin Autodociltahan niitä löytyy.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Turre
- Viestit: 336
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Hauska" yhteensattuma, mulla tuli sama tilanne vastaan just tallissa, ainoa vaan että tässä ottaa kiinni vaan toiselta puolelta. Sattumoisin just sinne samalle puolelle on vaihdettu sekä ylä- että alatukivarsi, niin että on eri paria kuin toisella puolella. Tuon entinen isäntä oli sitä sorttia säästäväinen että alustankin osia ostettiin yksi kerrallaan, halvin mitä netistä löyti ja sitten tutulle pajalle joka niitä jupisten laittoi. Tuon puolen alatukivarresta löytyi kuittihistoriasta jotain säätöäkin että asiakkaan osa oli kiero ja sitten oli harjoteltu uudestaan tjsp. Tuossa yllä kun just noista osien mitoituksista on puhetta, niin äkkiä niistä se joku puolen sentin heitto kertyy. Tuota kun käytettiin ohjauskulmien säädössä vuosi sitten toisen rempan tiimoilta niin oli iloisesti iloisesti ohi ohjearvojen just sillä puolella kaikenlaista, mm. caster.pee kirjoitti: ↑22 Syys 2024, 01:03Juuri noin eli se olka-akselin ylätukivarrelle menevä osa, minkä kaari kulkee iskunvaimentimen läheltä, osuu iskunvaimentimen kylkeen auton ollessa ylhäällä ja pyöriä käännellessä. Ei siellä varmaan mitään kovin isoa väliä ole normaalissa tapauksessakaan, mutta tässä se on tosiaan kiinni sen verran, että hinkkaa maalit pois. Kyselee nimimerkki: Se oli jo tuollainen minulle tullessa.
Koitin noita vertailla eilen tallissa, silmä sanoo että siinä puolessa joka ottaa kiinni on *jotain* pielessä mutta ei oikein saa kiinni että mikä. Oikein osaa tuota mitatakaan kun suoraa kohtaa ei ole sitten missään Mielenkiintoista nähdä vaikuttaako pelkkä ylätukivarren vaihto tuohon, ajattelin siitä alottaa kun vähän pienempi jumppa on.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo Italialainen Frap on samaa hintaluokkaa tai edullisempikin koko alustan osista, kuin nuo ebayn halpikset jotka myy etupää tai takapää sarjoja.
Jaa-a mitenhän tässä etenis, ostaisiko vain sen alatukivarren, jonka pallonivelessä on pienoinen välys ja joka ei vielä katsastuksessa kynnystänyt mitään, vai koko alustan ja vaihtais sitten kaikki mita setissä tulee? Tuntuu vähän hölmöltä alkaa ehjää korjaamaan, toisaalta ehkä voisi päästä useamman vuoden yksillä pyöränkulman säädöillä. Onhan siina kolikon toinen puoli, että joka katsastukseen saa sitten jotain niveltä vaihdella ja koskaan ei auto ole alustaltaan tikissä.
Brittien alfaworkshop näyttää myyvän TWR, Delphin ja Marellin alustan osia. he tuskin huonointa laatua olevia osia viitsiivät asennella asiakkaiden autohin. Jostain heidän sivulta luin etteivät huonoksi havaittuja tuotteita asiakkaiden autoihin asenna tai myy ulos. Tai mistäs sen tietää mikä on totuus.
Jaa-a mitenhän tässä etenis, ostaisiko vain sen alatukivarren, jonka pallonivelessä on pienoinen välys ja joka ei vielä katsastuksessa kynnystänyt mitään, vai koko alustan ja vaihtais sitten kaikki mita setissä tulee? Tuntuu vähän hölmöltä alkaa ehjää korjaamaan, toisaalta ehkä voisi päästä useamman vuoden yksillä pyöränkulman säädöillä. Onhan siina kolikon toinen puoli, että joka katsastukseen saa sitten jotain niveltä vaihdella ja koskaan ei auto ole alustaltaan tikissä.
Brittien alfaworkshop näyttää myyvän TWR, Delphin ja Marellin alustan osia. he tuskin huonointa laatua olevia osia viitsiivät asennella asiakkaiden autohin. Jostain heidän sivulta luin etteivät huonoksi havaittuja tuotteita asiakkaiden autoihin asenna tai myy ulos. Tai mistäs sen tietää mikä on totuus.
- mutt
- Viestit: 5618
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on aika sama, minkä valmistajan nivelen laittaa, jos ei tee tätä:
https://1drv.ms/i/c/52cdcf07ad423024/ES ... w?e=R9ZCS3
Eli laita kotelosuojalla takalevyä umpeen. Vesi menee läpi tuosta prässäyksestä ja ruostuttaa nivelen parissa vuodessa väljäksi. Noita raidepäitä sai aiemmin vaihdella kahden vuoden välein, nyt tuo kuvassa oleva on mennyt 9 vuotta, kun suojattiin ja lisättiin rasvaa. Niin, rasvakin on niin kallista, että tuohon kuvassa olevaan Lemförderiinkään sitä ei oltu raaskittu laittaa tämän enempää:
https://1drv.ms/i/c/52cdcf07ad423024/ES ... Q?e=Nm8wbw
Eikä toinenkaan ollut sen parempi:
https://1drv.ms/i/c/52cdcf07ad423024/ES ... w?e=mIxUQc
https://1drv.ms/i/c/52cdcf07ad423024/ES ... w?e=R9ZCS3
Eli laita kotelosuojalla takalevyä umpeen. Vesi menee läpi tuosta prässäyksestä ja ruostuttaa nivelen parissa vuodessa väljäksi. Noita raidepäitä sai aiemmin vaihdella kahden vuoden välein, nyt tuo kuvassa oleva on mennyt 9 vuotta, kun suojattiin ja lisättiin rasvaa. Niin, rasvakin on niin kallista, että tuohon kuvassa olevaan Lemförderiinkään sitä ei oltu raaskittu laittaa tämän enempää:
https://1drv.ms/i/c/52cdcf07ad423024/ES ... Q?e=Nm8wbw
Eikä toinenkaan ollut sen parempi:
https://1drv.ms/i/c/52cdcf07ad423024/ES ... w?e=mIxUQc
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- dnapekko
- Viestit: 613
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse tuumin, että laitan GT:n alustan kerralla, jos ja kun siihen projektiin ryhdyn. Ehkä sitten joku kesä menisi huoletta.atm kirjoitti: ↑26 Syys 2024, 21:19Tuo Italialainen Frap on samaa hintaluokkaa tai edullisempikin koko alustan osista, kuin nuo ebayn halpikset jotka myy etupää tai takapää sarjoja.
Jaa-a mitenhän tässä etenis, ostaisiko vain sen alatukivarren, jonka pallonivelessä on pienoinen välys ja joka ei vielä katsastuksessa kynnystänyt mitään, vai koko alustan ja vaihtais sitten kaikki mita setissä tulee? Tuntuu vähän hölmöltä alkaa ehjää korjaamaan, toisaalta ehkä voisi päästä useamman vuoden yksillä pyöränkulman säädöillä. Onhan siina kolikon toinen puoli, että joka katsastukseen saa sitten jotain niveltä vaihdella ja koskaan ei auto ole alustaltaan tikissä.
Brittien alfaworkshop näyttää myyvän TWR, Delphin ja Marellin alustan osia. he tuskin huonointa laatua olevia osia viitsiivät asennella asiakkaiden autohin. Jostain heidän sivulta luin etteivät huonoksi havaittuja tuotteita asiakkaiden autoihin asenna tai myy ulos. Tai mistäs sen tietää mikä on totuus.
Tuo Mutt:in vinkki vaikuttaa hyvältä
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Turre
- Viestit: 336
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oma kokemus on että TRW on erinomaista laatua. Marellistaatm kirjoitti: ↑26 Syys 2024, 21:19Brittien alfaworkshop näyttää myyvän TWR, Delphin ja Marellin alustan osia. he tuskin huonointa laatua olevia osia viitsiivät asennella asiakkaiden autohin. Jostain heidän sivulta luin etteivät huonoksi havaittuja tuotteita asiakkaiden autoihin asenna tai myy ulos. Tai mistäs sen tietää mikä on totuus.
ja Delphistä ei niin ole kokemusta, mut luottaisin kyllä Alfaworkshopin valikoimaan.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- mutt
- Viestit: 5618
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Justiinsa tässä viikolla laitoin TRW:n nivelet pakumazdaan. Niukanlaisesti niissäkin oli rasvaa, vaikkei yhtä vähän, kuin noissa kuvien Lemfördereissä, ja samalla tavalla prässätty kansi. Eiköhän ne hyvin tule kestämään tuolla mainitsemallani käsittelyllä. Nämä oli muuten tehty Malesiassa, aiemmin ostettu TRW:n kytkinsylinteri oli kiinalainen jne. Tehtaita lienee ympäri maailmaa, ja varmaan osa ostetaan alihankkijoilta. Marellin ilmamassamittari oli kiinalainen, tukivarren valmistusmaata en muista, mutta on se jonkun vuoden jo kestänyt.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo kun Autodocin valmistajavalikoimaa katsoo niin tulee mieleen etta kovin on kiinnostusta aiheeseen kun 10 eri valmistajaa tekee osaa joka käy vain yhteen automalliin ja niitakin kun tehty vain hyvin rajallinen määrä. Taitaa ne kaikki tulla samasta aasialaisesta tehtaasta tilaaja vain brändää tuotteensa tai pahimassa tapauksessa vain sen paketin omakseen ja avot, laatua tai halpis on syntynyt
Jokaisesta ostetusta nivelestä olen suojakumin avannut ja lisännyt kunnolla rasvaa että koskeus ei pääse ruostuttamaan pintoja. Tuo kotelonsuojakikka on minulle uusi, otetaan kyllä käyttöön!
Pitää kehua Meylen vahvistettuja koiranluita, ne on kestänyt ainakin ranskiksessa moninkertaisesti verrattuna peruslaatuisiin joita saa vaihtaa kerran vuodessa. 4 vuotta ja 100tkm meni ja suojakumiin kuluneen reian takia sekin lopulta antautui.
Sen rasvan tarkoitushan on estää kosteuden aiheuttama koroosio siinä "pallossa" Pesä on yleensä muovia niin voiteluksi sen rasvan tarve on minimaalinen. Sellaine rasva on hyvä mikä ei haurastuta sitä suojakumia.
Jokaisesta ostetusta nivelestä olen suojakumin avannut ja lisännyt kunnolla rasvaa että koskeus ei pääse ruostuttamaan pintoja. Tuo kotelonsuojakikka on minulle uusi, otetaan kyllä käyttöön!
Pitää kehua Meylen vahvistettuja koiranluita, ne on kestänyt ainakin ranskiksessa moninkertaisesti verrattuna peruslaatuisiin joita saa vaihtaa kerran vuodessa. 4 vuotta ja 100tkm meni ja suojakumiin kuluneen reian takia sekin lopulta antautui.
Sen rasvan tarkoitushan on estää kosteuden aiheuttama koroosio siinä "pallossa" Pesä on yleensä muovia niin voiteluksi sen rasvan tarve on minimaalinen. Sellaine rasva on hyvä mikä ei haurastuta sitä suojakumia.
- Turre
- Viestit: 336
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jänniä eroja on kestävyydessä. Oliskohan meillä 15v aikana neljään 156:een yhteen vaihdettu raidetangon pää väljän takia, pari vaihtoa on pitänyt tehdä muista vaurioista johtuen, eikä niille mitään rasvauksia ole tehty. Esikoiseen vaihdettiin ylätukivarret pariin kertaan lyhyen ajan sisään kun Malminkartanolla taisivat tavata laittaa sitä halvinta Bilteman osaa kolminkertaiseen hintaan, Autokeskus laittoi jotain parempaa about samaan hintaan ja ovat kunnossa vielä 11v myöhemmin. Toki meidän ajomäärät on maltillisia.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 413
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moron
Potilaana on 156 1.9 jdtm crosswagon vm 1995. Seissyt jonkin aikaa, jakohihna vaihdettu ja nyt dieselsuodatin. Tankkiin on laitettu uutta dieseliä.
Mutta tuo ei starttaa. Pyörittåää kyllä, tukilta on putkia raotettu, mutta sieltä ei tule mitään.Suodatin kotelo on täytetty, mutta...
Mitä nyt tehdä?
Hannu
Potilaana on 156 1.9 jdtm crosswagon vm 1995. Seissyt jonkin aikaa, jakohihna vaihdettu ja nyt dieselsuodatin. Tankkiin on laitettu uutta dieseliä.
Mutta tuo ei starttaa. Pyörittåää kyllä, tukilta on putkia raotettu, mutta sieltä ei tule mitään.Suodatin kotelo on täytetty, mutta...
Mitä nyt tehdä?
Hannu
Kautta likaisten varpaitteni!
- Isola
- Viestit: 2065
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos suutinputkista ei tule yhtään mitään, niin siirtopumppu ei pyöri. Vaikka korkeapainepumppu olisi pois pelistä, niin siellä pitäisi silti olla jotain 3-6 bar noin ulkomuistista. Tarkista siis sen tilanne ensin.
Teoriassa (vaan tuskin käytännössä) paineensäädinkin voisi vuotaa kaiken paluuputkeen. Sen voi tarkistaa katsomalla tuleeko ainetta suodattimelle asti.
Teoriassa (vaan tuskin käytännössä) paineensäädinkin voisi vuotaa kaiken paluuputkeen. Sen voi tarkistaa katsomalla tuleeko ainetta suodattimelle asti.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Mandeprkl
- Viestit: 1548
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli viikonloppuna vaihdettuna GT:hen tuo Bilstein/Eibach alusta ja kyllä ne olkavarret mullakin vähän hipoi iskarin kylkeä kun auto oli nostettuna ilmaan ilmaan. En tiedä mitä tuossa olisi voinut tehdä väärin. Tuli otettua varmuuden vuoksi uudet yläpäät Alfan alkuperäisosana kun niin suositeltiin noiden kanssa eikä ainakaan asentaessa näyttänyt mikään sopimattomalta.
Joka tapauksessa tuli eilen ajettua Seinäjoelta Espooseen ja muuten tuntuu tosi hyvältä mutta pienemmässä vauhdissa möykyissä kuuluu outo kolahdus edestä.. Nyt sitten ihmetyttää löytyikö joku uusi välys vai jäikö joku löysälle vai onko joku väärin asennettu.. Täytyy tutkia pikimmiten kun saa auton sellaiseen paikkaan josta näkee ja olisi aikaa..
Joka tapauksessa tuli eilen ajettua Seinäjoelta Espooseen ja muuten tuntuu tosi hyvältä mutta pienemmässä vauhdissa möykyissä kuuluu outo kolahdus edestä.. Nyt sitten ihmetyttää löytyikö joku uusi välys vai jäikö joku löysälle vai onko joku väärin asennettu.. Täytyy tutkia pikimmiten kun saa auton sellaiseen paikkaan josta näkee ja olisi aikaa..
- Mandeprkl
- Viestit: 1548
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko jollain muistikuvaa, kuuluuko Bilsteinin etuiskarissa yläpään hattumallinen prikka -pala tulla näinen kahden osan väliin vai iskarin ja näiden väliin vai ylimmäksi ennen mutteria? Bilsteinin ohjeessa se tuli perjaatteessa sinne sisälle eli eka tuo levy sitten "hattuprikka" ja sitten yläpäänkumi.
Taiteilin vielä Paintilla tollaisen hienon kuvan millä yritän selventää tuota hatun mallista osaa. Sille oikea väli siis hakusessa.
Taiteilin vielä Paintilla tollaisen hienon kuvan millä yritän selventää tuota hatun mallista osaa. Sille oikea väli siis hakusessa.
- Liitteet
-
- Bilstein taidetta.jpg (21.92 KiB) Katsottu 605 kertaa
- Tiige
- Viestit: 2921
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se kuuluu tuohon vaimennuskumiin siihen kohtaan missä varsi menee kumin läpi. Siinä kumissa itsessään on yleensä se prikka valmiina. Jos se on valmiina ja oikean kokoinen niin ei sinne kahta kannata laittaa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Mandeprkl
- Viestit: 1548
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli vaimennuskumin ylä vai alapuolelle? Eli onko tuo vain sovite pala jos vaimennuskumissa on jostain syystä isompi tuo reikä?
- Tiige
- Viestit: 2921
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alapuolelle tulee tuo kaulus. Ihan kuten tuossa kuvassa.
Siinä kumissahan on itsessään vulkanoitu metalliholli jonka sisään tuo tulee. Mutta itsellä niissä on ollut valmiiksi sopivan kokoinen holkki.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- palkus
- Viestit: 5519
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuten @Tiige tuossa kirjootteli niin ei ylimääräsiä tuonne. Kun laitoin keltaset konit, niin piti lyödä alkuperäisestä yläpäästä alkuperäinen vastaava holkki pois ja sitten konin mäntä sopi isontuneeseen reikään juur eikä melkein. Konien mukanakin tuli holkit, mutta jäin kyllä miettimään, että millaisissa yläpäissä on (holkki poistettuna) niin iso reikä, että sen konin mukana tulleen holkin olisi ilman porakonetta voinut lyödä tilalle. Tosin huomasin eperistä, että yläpää on voinut jossain vaiheessa päivittyä niin, että on tarkoitettu 12mm männän yläpäälle. Tarvike yläpäissä ei ilmeisesti ole erillistä holkkia?
Edit. Taisin tehdä siihen yläpäähän (holkki poistettu siis) pienen viisteen, jotta iskarissa oleva teräslanka pysyy varmasti paikoillaan. Noissa iskareiden mukana tulevissa holkeissa on sille teräslangalle pieni syvennys, pysyvyyden varmistamiseksi.
Edit. Taisin tehdä siihen yläpäähän (holkki poistettu siis) pienen viisteen, jotta iskarissa oleva teräslanka pysyy varmasti paikoillaan. Noissa iskareiden mukana tulevissa holkeissa on sille teräslangalle pieni syvennys, pysyvyyden varmistamiseksi.
"puhun niin totta kuin osaan"
- 155156
- Viestit: 2153
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 2.5 V6 tarvitsee uuden äänenenvaimentimen. Ulter (EAN: 5907467261881) on saatavilla ja edullinen, mutta miksi pakoputken pää on "umpinainen" eli varustettu reitetyllä levyllä? Mikä tarkoitus tuolla lienee ja vaikuttaako katsastukseen..?
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minusta näyttäisi että tuo on ihan normaali putken pää,loppupää putkesta on varustettu reitetyllä sisäputkella joka vääristää kuvaa.Ei siis mitään kokemusta kyseisestä vaimentimesta vaan pelkiä kuvan huomiota.
- 155156
- Viestit: 2153
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Minusta näyttäisi että tuo on ihan normaali putken pää,loppupää putkesta on varustettu reitetyllä sisäputkella joka vääristää kuvaa."
No niinpä tietenkin: optinen harha! Kiitos.
No olipahan ainakin ketjun otsikon mukainen kysymys minun osalta.
No niinpä tietenkin: optinen harha! Kiitos.
No olipahan ainakin ketjun otsikon mukainen kysymys minun osalta.