156:n jarrupäivitystä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

156:n jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Alkaa olla jarrupalat vaihtokunnossa. Mietin kannattaisiko samalla hieman päivittää palikoita ylöspäin. Onko kellään kokemusta EBC:n Green tai Red Stuff -paloista?

Avatar
silverine
Viestit: 2492
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Laita Ferodon 2500 -palat kun kerran radallakin pörräät..
Kestävät kahden vuoden ratapäivät ja arkiajon kevyesti.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Samoin ehdottaisin ennemmin Ferodoa kuin EBC:tä.

Avatar
KJS
Viestit: 4706
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

EBC greenstuff ei sotke, mutta Ferodolle ääni täältäkin.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Sinänsä ei niin kovin järkevää toimintaa ensin kysyä neuvoa ja sitten tehdä päinvastoin kuin neuvotaan, mutta pistin jo Red Stuffit tilaukseen ennen näin selkeätä äänestystulosta Ferodoille. Ratkaisuun vaikutti tällä kertaa kylläkin lähinnä hinta (ja EBC:n mainospuheet, myönnetään).

No, jos ne on /c:stä niin onpahan vielä yksi itseni ulkopuolinen syy lisää siihen miksi minulta kuluu kierroksen ajamiseen 5 s enemmän kuin muilla. :roll:

Avatar
Ghost
Viestit: 466
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2 -05
156 2.0 T.S -98
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

EBC greenstuffit ei mielestäni tarjonneet mitään parempaa, kuin orkkispalat tai esim. Ferodon vakiopalat. Rata-ajossa laadukas vakiopala toimii ihan hyvin. Motonetin paloilla sen sijaan ei tee mitään; eivät kestä rata-ajoa, eikä kulutusta muutenkaan, eivätkä tykkää sateesta.

Nuo Ferodon vakiopalat totesin hyviksi, kestivät paremmin, kuin GreenStuffit. Green Stuffin eduksi laskettakoon se, että sotkee vähemmän. Sellainen tuntuma jäi, että Green Stuff kulutti enemmän jarrulevyä, kuin vakiopalat.

Rahan tuhlausta siis mielestäni. Ja auto oli AR 156.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^tulossa on siis RED stuffit. Vaihto on tuossa kevään korvalla 80 tkm huollon yhteydessä, raportoinpa sitten kokemuksista.

120 e noista piti maksaa, ei se autoilun kokonaiskustannukset huomioiden nyt niin paljon ole.

e: ja kaupan päälle saa vielä EBC-lippiksen :-D

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mistä tilasit?

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

www.potn.co.uk

Oli ainoa paikka josta löysin JTS:än sopivat Red Stuffit, vihreitä olisi sitten löytynyt muualtakin.

Avatar
90
Viestit: 8064
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuollahan oli melkoisesti mielenkiintoista rojua, varsinkin tuolla vannepuolella..

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Kerro sitten sujuiko kaupat vaivattomasti tuon firman kanssa, itekkin olisin kiinnostunut etenkin vanne tarjonnasta.

gYdEbUh
Viestit: 2557
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Njaanjaa. Selkeä on kannatus. Olen siis lähes velvollinen :P jakamaan että itselläni on alla Greenstuffit. Noilla on rataa tullut kierrettyä useampaan otteeseen, muttei muista merkeistä kokemusta joten en voi verrata. Mutta edellisessä CARFin ratapäivässä kerkesin kuudenneksi nopeiten Ahveniston ympäri 34:stä ritsasta. Ei kummoista. Tosin, jos ottaa huomioon autoni silloisen tehon (n.150hp) ja kunnon (mm. pääsuoralla perä lähti heittelehtimään toisen jarrusatulan temppuiluttua) niin aika oli n. kolmanneksi nopein. Eli ei paskat palat varsinkin kun pintaa riittää eikä vanteet tosiaan paljoa likaannu.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
silverine
Viestit: 2492
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
:shock: :P
Jarrupalojen merkillä on naurettavan pieni merkitys
kierrosaikaan kun kyseessä on yhden kierroksen Cup...
kunhan palat ei satu olemaan kotoisin Anttilan alekorista.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
mattijus
Viestit: 5330
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

silverine kirjoitti:^
:shock: :P
Jarrupalojen merkillä on naurettavan pieni merkitys
kierrosaikaan kun kyseessä on yhden kierroksen Cup...
kunhan palat ei satu olemaan kotoisin Anttilan alekorista.
Jep, vastaavia havaintoja täälläkin. (Epäilen, että ne Anttilan alekorinkin palat toimisi riittävän hyvin) Jarrunesteen tuoreudella voi olla sitten isompi merkitys.


Sitten pakollinen OT, koska PNV:
Me ajoimme pitkään rataa (yli 1 kierroksen vetoja) etupaloina Mersun taksipalat (Pagid) ja takana Biltema -laatua. 24h kisan takia sitten vaihdoimme isommat etusatulat ja siirrettiin vakio etusatulat taakse. Nykykombinaatiolla edessä on ollut DS3000 Endurance ja nuo Mersun taksipalat takana. (Myös levyt vaihdettiin isompiin)

Vakiojarruihin verrattuna pysähtymiseen ei tullut mitään eroa mutta palat kestävät käytännössä koko kesän kilpailut. Ennen sai jumpata joka kisaan uudet takajarrupalat etupalojen kestäessä suurinpiirtein neljä kisaa.

Ferodo DS2500 palat takana eivät kestäneet Motoparkissa 6h kisaa vaan piti vaihtaa 5h kohdalla. Biltema 17eur/pari palat kesti. En kuitenkaan suosittele sen kummemmin noita Biltema -paloja koska takajarruilla on vähäinen merkitys suhteessa etujarruihin, eikä etupaloina niitä ole koskaan kokeiltu.
VMP

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ostakaa vaan kunnollisia paloja jos edes joskus aiotte radalle lähteä. Harva pala on niin surkea ettei yhtä nopeaa kierrosta kestäisi, mutta todennäköisesti ratapäivänä on aikomus ajaa muutakin kuin pelkkä cuppikierros.
Kimmo

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Jarruhilppeet saapuivat, otinpa samaan kyytiin vielä uudet letkut.

Firman toiminta itsessään oli ihan ok, joskin hidasta. Tähän taisi kuitenkin vaikuttaa aika lailla se että jarruletkuja ei löytynyt hyllystä, vaan jos oikein ymmärsin niitä tehdään vain tilauksesta?

Sellainen ikävämpi asia tuossa kyllä oli että paikallistoimitusmaksun (7 GBP) päälle lätkäistään vielä tilatessa piilotettu 40 GBP:n kansainvälisen toimituksen lisä. Eihän siinä mitään, ei sitä hyväksyä tarvi, mutta en kuitenkaan sen takia viitsinyt perua tilaustani. Vanteiden osalla asia on toinen, tuo 40 GBP:n lisäkulu on nimittäin per vanne!

Olisi muuten vastaavat kamat löytyneet myös Camskillistä, jopa halvemmalla ja pienemmillä kuluilla. Näistä kahdesta valitsen kyllä jatkossa jälkimmäisen.

Mitä tuohon rata-ajoon tulee niin taidan jatkaa vielä ihan itse perustamassani Arna-luokassa, joten ihan kauheasti tällä jarrupala-asialla ei liene vauhtiini vaikutusta. Mieluummin sitä kuitenkin laittaa laadukkaampaa tavaraa alle sitä mukaa kun palikoita pitää vaihtaa. Jos vaikka joskus pääsisikin vähän kovempaa...

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Red stuffit ja Goodridgen letkut ovat olleet paikallaan nyt n. 500 km. Ei mitään radikaalia eroa entiseen nähden, ainakaan normiajossa. Paloja mainostettiin pölyämättöminä, joten jos edes tämä pitää paikkansa niin sitten voi olla tyytyväinen.

Jotenkin ajattelin että nuo teräspunosletkut olisivat vaikuttaneet poljintuntumaan, mutta ihan samalta tuntuu kuin ennenkin. Kaipa tästä voi vetää sen johtopäätöksen että 156:n jarrut ovat ihan kelpo kamaa vakionakin.

Vastaa Viestiin