otsikkokin sen jo sanoo, laittelin uudet etupyörän laakerit viime kesänä ja varmasti oikein, ulkokoolista holkilla painaen peään ja napa siihen myös prässillä. Eli työ on tehty oikein ja hyvin, mutta nyt taas ovat molemmat puolet lonksu kunnossa. Ajettu max 5000km vaihdon jälkeen ja kyllä, kulmat ovat pielessä, syö rengasta mutta ei sekään selitä tuota laakereiden menoa
Nyt pitäisi taas vaihta ja zekata sen jälkeen kulmat...
ideoita syyksi tai kokemusta ketkä ovat noilla 164 ajelleet, itse en ole ajanut juurikaan ???
164 syö etupyörän laakereita ?
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
164 syö etupyörän laakereita ?
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- gtvaj
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
näöllisesti kaikki ok, niin olka-akselin laakeripesä kuin napa-akselikin ja prässätty niin että aina tuki alla, oikeassa kohtaa. Ainoa mikä ei näihin annettuihin vinkkeihin osu on tuo mutterin momentti. Mutta siihen kommenttina että sehän on "rauta rautaa vasten" jolloin sillä ei suurta merkitystä pitäisi olla. Eli vetarin kaula painaa sisältä laakerin sisäkoolia ja ulko pinnalla akselin mutteri painaa laakerin sisäkoolia. Joten momentilla ei niin suurta merkitystä, kunhan toki on kiinni.
Itse en oikeen keksi mikä sen voisi aiheuttaa, mutta seuraava asennus voisi toki olla se "viimeinen"
Itse en oikeen keksi mikä sen voisi aiheuttaa, mutta seuraava asennus voisi toki olla se "viimeinen"
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi