156 ohjaustehostin & öljypohjan huollon/vaihdon jälkeen.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

156 ohjaustehostin & öljypohjan huollon/vaihdon jälkeen.

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Ohjaustehostin naukuu kääntäessä ohjauspyörää yhä mutta on todella jäykkä kääntää oik/vas. ratti kääntyy hieman, sitten "leikkaa kiinni", ja pikkuhiljaa antaa myöden. Palautuu samalla tavalla.

Rempassa havaittu tehostimenletkun klemmarin pettäneen jonka takia imenyt ilmaa. Se uusittu joten tälläkertaa ei öljyt vaahtoa pihalle täyttöastiasta.

Onko järjestelmässä ilmaa mahdollisesti joka aiheuttaa tuon ja jos niin löytyykö sieltä ilmausruuvia tms?

Toinen.

Auto täristää nyt ihan kauheasti kun ajetaan alle 100km/h nopeuksia. Pikatietä pitkin pääsin sillä töihin, mutta taajama-ajoa ei sitten millään.
Eli voisiko siinä monttuunajo rytäkässä ollut voinut vetonivel/aluvanne vaurioitua?

Avatar
Finest
Viestit: 3237
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tehostimen öljyt kun vaihdoin niin ei sitä tarvinnut mitenkään ilmata.

Voisiko vikaa yrittää paikallistaa renkaaseen/vanteeseen vaihtamalla sen paikkaa esim. taakse? Ilmainen kokeilu olisi.
Sitten ehkä rengasliikkeeseen tasapainotukseen, niin saa varmuuden vanteen suhteen, jos ei perstuntuma paljasta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Öljyä säiliöön ja sitten moottori käynissä käännät rattia hitaasti päästä päähän, tietenkään ei haittaisi jos olisi keula ilmassa ja pääsisi myös nopeasti kääntämään. samalla pitä seurata, että säiliössä on öljyä, onko muuten öljyn seassa kuplia?

Toiseen: Kyllä :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Finest kirjoitti:Tehostimen öljyt kun vaihdoin niin ei sitä tarvinnut mitenkään ilmata.

Voisiko vikaa yrittää paikallistaa renkaaseen/vanteeseen vaihtamalla sen paikkaa esim. taakse? Ilmainen kokeilu olisi.
Sitten ehkä rengasliikkeeseen tasapainotukseen, niin saa varmuuden vanteen suhteen, jos ei perstuntuma paljasta.
Tämä selvinnee viikonlopun aikana kun vaihdan kesärenkaat alle :wink:

Sain vain ristiriitaisia mielipiteitä kun toinen sanoo että vetonivel menisi ennen vannetta ja toinen vannoo vanteen nimeen.. tiedä heitä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kannattaa myös seurata auton alta letkuja että ei ole taittunut. Omassa teki öljynsuodattimen vaihdon jälkeen sitä että rupesi lämpöisenä ohjaustehostin huutamaan. Syy oli suodattimen vieressä kulkevat letkut jotka oli taittunut ylhäältä liikaa eikä tehostinöljy päässyt kunnolla virtaamaan.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja masaboy »

DaViega kirjoitti:Öljyä säiliöön ja sitten moottori käynissä käännät rattia hitaasti päästä päähän, tietenkään ei haittaisi jos olisi keula ilmassa ja pääsisi myös nopeasti kääntämään. samalla pitä seurata, että säiliössä on öljyä, onko muuten öljyn seassa kuplia?

Toiseen: Kyllä :wink:
Tätä voisikin yrittää vieläpä kun se ei enää paljoa maksa :wink:

Uudet litkut on max-asti mutta en ole tarkastanut itse öljyä. Ajon jälkeen senverran raotin konepeltiä, tarkastaakseni ettei ole enää vaahdonnut ulos. Eli vaikuttaisi siltä että ainakin pysyy järjestelmässä sisällä.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Mandeprkl kirjoitti:Kannattaa myös seurata auton alta letkuja että ei ole taittunut. Omassa teki öljynsuodattimen vaihdon jälkeen sitä että rupesi lämpöisenä ohjaustehostin huutamaan. Syy oli suodattimen vieressä kulkevat letkut jotka oli taittunut ylhäältä liikaa eikä tehostinöljy päässyt kunnolla virtaamaan.
Juurikin ilmeisesti tästä letkusta oli klemmi löystynyt.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja masaboy »

DaViega kirjoitti:Öljyä säiliöön ja sitten moottori käynissä käännät rattia hitaasti päästä päähän, tietenkään ei haittaisi jos olisi keula ilmassa ja pääsisi myös nopeasti kääntämään. samalla pitä seurata, että säiliössä on öljyä, onko muuten öljyn seassa kuplia?

Toiseen: Kyllä :wink:
Tämähän menetelmä muuten näin toisena kokeilupäivänä toimi :-D
Otti se aikansa että alkoi säiliössä öljyä näkymään, kun pullollisen sinne sain menemään..

Ei sitten muuta kuin miettimään renkaidenvaihdon jälkeen täristystä ja sitä kun ensimmäistäkertaa auton tehot ovat tipotiessään.. kierrokset jurnuttaa mukavasti 900 paikkeilla ja pakoputki paukkuu.. sammuileekin välillä tyhjäkäynnillä.. ykköseltä kakkoselle vaihto ei järin sulava ole mutta kolmosella ajeleekin jo kivasti.. :wink:

Vastaa Viestiin