Kaasuvaijerin kireys tässä alkanut askarruttamaan...
Kävin kokeilemassa sormella konehuoneen puolelta että kaasuvaijeria voi vetää sentin kaksi sivuun ennenkuin se alkaa vetää kaasuläppää.
Olisko vähä löysällä? Mikä lienee normaali "lappi/välys" vai pitääkö tuon vaijerin miltei kannatella tuota läppää?
Mistä voi kiriä/miten?
166 (156) 2.0ts vm-99 kaasuvaijerin kireys?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Omassani vaijerikaasullisessa vm 2000 TS 166ssa kierrokset nousee lähes heti kun polkimeen kevyesti koskee. Ei ole tuollaista parin sentin "vapaaliikettä". Ei ole ollut tarvetta kiristää vaijeria. Pitääpä vilkaista omasta onko siinä kaasuläpän lähistöllä joku systeemi vaijerin kiristämiseen.
Ei se vaijeri tietysti kantaakkaan saa. ECU luulee että kaasua on kokoajan vähän painettu ja ei katkaise moottorijarrutuksissa polttoaineen syöttöä. Kaasuläppäanturissa saattaa olla tyhjäkäyntikytkin jonka pitäisi kuuluvasti naksahtaa kun käsin kääntelee läppää kohdasta johon vaijeri on kiinnittynyt. Pitääpä tuokin katsastaa omasta kulkineesta.
Ei se vaijeri tietysti kantaakkaan saa. ECU luulee että kaasua on kokoajan vähän painettu ja ei katkaise moottorijarrutuksissa polttoaineen syöttöä. Kaasuläppäanturissa saattaa olla tyhjäkäyntikytkin jonka pitäisi kuuluvasti naksahtaa kun käsin kääntelee läppää kohdasta johon vaijeri on kiinnittynyt. Pitääpä tuokin katsastaa omasta kulkineesta.
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Itse itselleni vastaten (vähän kaivelin e-learn korjauskäsikirja cd:tä)
Kaasuvaijerin koneen puoleisessä päässä pitäisi olla "U" sokka siinä kohtaa mistä vaijerin kuori tarttuu kaasuläppäkoteloon, kyseinen sokka irrottamalla vaijerissa on jonkin verran säätövaraa. Normaali "löysä" on ohjeen mukaan 5mm sormella kokeillessa.
Kaasuvaijerin koneen puoleisessä päässä pitäisi olla "U" sokka siinä kohtaa mistä vaijerin kuori tarttuu kaasuläppäkoteloon, kyseinen sokka irrottamalla vaijerissa on jonkin verran säätövaraa. Normaali "löysä" on ohjeen mukaan 5mm sormella kokeillessa.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki