Ostinpa siis itselleni 156 2.5 v6:n ja käytin määräaikaishuollossa (180tkm) hetimmiten. Löysivät autokeskuksella joitakin kriittisiä vikoja, mitkä olisi syytä korjata. Koska autokeskus kuitenkin veloitti omalle kukkarolla liian paljon 180tkm huollosta jakohihnoineen, päätin koittaa keksiä halvemman ratkaisun kyseisille ongelmille. Olisiko täältä joku halukas kertomaan jonkun hyvän ja halvan korjaamon pk-seudulta tai antamaan vinkkiä mahdollisesti itse operoimiseen (en omista tallia, enkä paljon mitään työkaluja muutenkaan). Vikalista olisi seuraavanlainen:
Öljypohjan tiiviste vuotaa
Tähän kai ei ihan matti meikäläisellä taloyhtiön parkkipaikalla ole mitään mahdollisuuksia itse suorittaa. Pitäisi siis löytää joku korjaamo, jossa tämä voidaan laittaa kuntoon. Lisäksi on maininta "Mahdollisesti taka stefa vuotaa", josta minulla ei ole mitään käsitystä, mikä edes on stefa. Korjaamolla varmaan osaavat jeesata...?
Kaikki jarrulevyt on loppu
Nämä ilmeisesti kohtalaisen helppo itse vaihtaa, autokeskuksen hinnat ~400e/pari vaihtoineen. Kannattaako edes vaihtaa vielä, vai käyttää kunnes ei enää toimi ja sitten hommata uudet? Pitääkö loppuun kuluneet jarrut jotain rohinaa tms?
Moottorin ilmanottoputki ja kaasuläppäkotelolle menevä putki rikki
Toisen näistä korjasivat, toiseen pitäisi tilata ulkomailta 160e arvoinen palikka (imuputki?). Kannattaako näitä käydä kurkkimassa jostain puretuista 156:sta vai suosiolla tilailla ulkomailta uusi?
Koeajolla huomattu, että auto keittää
Ilmeisesti nesteet katoaa jossain välissä, koska olivat kuulemma lisänneet nestettä minimitasoon, mutta ei enää tuntunut olevan mitään jäljellä. Tämä varmaan ei ole kovin kallis operaatio korjaamolla hoidattaa.
ps. Autojen toiminnasta en paljoakaan vielä tiedä, joten kaikki neuvot olisi syytä vääntää rautalangasta