147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tuomon
Viestit: 133
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja willez »

Minkä väristä tavaraa on kipossa ?

Tuomon
Viestit: 133
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15176
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alulohkoihin suositellaan punaista. Vihreähän kuuleman mukaan poistuu lähivuosina markkinoilta, kun sen hapettumiskesto on heikko vrt. punainen.
Onkohan se nyt sitten G12, mikä on sitä oikeata punaista - etyleeniglykolia kyllä sekin. Propyleeniglykolia ja etyleeniglykolia ei todellakaan kannata sotkea.
Itse vaihtaisin kunnon tehohuuhtelun kautta punaiset sisään. Eli vanhat pois alavesiletkun kautta -> vettä järjestelmä täyteen -> lämmitystä, jotta loputkin lirut lähtee liikkeelle -> tyhjennys -> taas pelkkää vettä sisälle -> sama juttu -> tyhjäksi. Tällöin jo varmaan riittää puhtaus, että on varmasti vain yhtä tavaraa. Jos varman päälle haluaa, niin onhan tuohon olemassa puhdistusaineitakin.

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tosta dexcoolista on oikeusjuttu ollu jenkeissä, sen vertta paskaa. :lol:
No sitten asiaan. :) Ne aukiolleet letkunkiristimet on hyvä tarkistaa/jälkikiristää kevyesti. Sitten täyttyy olla myös rajusti löysällä / letku paskana jos oikein laskee alleen. Myös joku yksittäinen suurempi vuoto saattaa uittaa siten, että näyttäisi monivammaselta. Eihän termarin tiiviste vuoda? Vaihda sinne ny kumminkin jotkut punaset monoetyleeniglygolit , jottei toi Gämmän litku hajota koko mottia. Punasta zeroa oli viimeks (ok) , nyt kun vaihdoin syylarin niin laitoin paraflu up. Toi paraflu on parempata ainetta koska 1:1 sekotuksella kesto -40 astetta, noissa muissa tahtoo olla -36 astetta.

Tuomon
Viestit: 133
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja palkus »

^joo, se termarin putki kannattaa tarkistaa. Niitä "klemmareita" ei tosiaankaan parane ylikiristää. Tarviketermari on vähän :roll: ja sitä toleranssia voi tosiaan olla.
Noin yleisesti, nykyjään tuntuu oleva vaikea löytää kunnon klemmareita, semmonen yleinen letkun hiertäjä on aikast persiistä.
Vai massalla "varmistettu" :roll: Eli termarin mukana ei ole tullut tiivistettä. :roll: Oikein alfapajalla tykkäävät kovasti, kun "pääsevät" fixsaamaan tiivistemassa-korjaamoiden jälkiä.

Vastaa Viestiin