Tämä on kyllä harvinaista.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 3010
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan telsun mukaan menty eli aina 15 tkm tai kokonainen kalenterivuosi, eikä auton oma tarve huolloille ole mitenkään muuttunu tuona aikana. Pitää vain vaihtaa se 9 kk välein tehtäväksi näillä ajoilla.
Jaaha, no hyvä tietää. Eipä tuota moottoriöljyä ole käsillä, pitää vaimolta kysyä onko meillä injektioneuloja jos jotain vastaavaa löytyiskin varastossa. Jospa tuolla sais sen pariks viikkoa hiljennettyä niin olis riittävä.
Oulun Wetterillä palvelu kyllä pelasi tän suhteen. Kysyin alunperin tuosta kattohommasta Pörhöltä (nykyinen myynti täällä) et löytyykö tehtaalta mitään ohjeistusta tms., mut heillä meni herne nenään kun näkivät auton huoltokirjan missä oli Wetterin leimat ajalta jolloin tuota on siellä huollettu kun silloin siellä oli myynti, sanoivat et heidän ongelmansa, vie sinne ja vein sinne. Siellä sitten kateltiin nuo tarpeet, otettiin autosta kuvia ja tehtiin huollot ja sovittiin tuon monimerkkihuoltohahmosen kans et hän selvittää tuon MA-asian ja katon kulmat. Kait se auttoi kun oli merkinnät et kylmänä ja kosteana auto käy kolmella parissa viime huollossa merkintänä ja kokeiltu kaikennäköisiä lisäaineita heidän suosituksen mukaan.
Meinasivat Pörhöllä kans ettei takuuta tai virhevastuuta ole voimassa kun huoltokirjasta ei silloinen myyjäliike (Rinta-Juoppi) ole merkinnyt ensimmäisiä huoltoja oikein (näistä onneksi löytyy kyllä kuitit tallesta) mutta onhan tuo kummallista että katon kulmat alkavat kuplimaan jos öljyjä ei vaihdeta paperilla.
Alunperinhän mietin et ihan rahalla vaihtaisin MA-yksikön, mut meni tän kesän suunnitelmat niin uusiksi et kysyin lakki kourassa et onnistuisko sit tuon huollon yhteydessä ja yllätykseni tultiin tuo 50% vastaan. Eipä siinä, osia sai odotella sen kuukauden mut nyt muutaman käynnistyksen perusteella ihan vaihtokunnossa oli, paljon parempi ja tuntuu et pienillä kierroksilla moottori vetää muutenkin paremmin.
- Polforea
- Viestit: 12001
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Asiakaspalvelu kohdallaantuplauk kirjoitti: ↑20 Syys 2025, 11:05Kysyin alunperin tuosta kattohommasta Pörhöltä (nykyinen myynti täällä) et löytyykö tehtaalta mitään ohjeistusta tms., mut heillä meni herne nenään kun näkivät auton huoltokirjan missä oli Wetterin leimat ajalta jolloin tuota on siellä huollettu kun silloin siellä oli myynti, sanoivat et heidän ongelmansa, vie sinne ja vein sinne.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5904
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämmöisen tilasin, ja toimi ainakin 2018 500C:n kanssa:mutt kirjoitti: ↑15 Syys 2025, 15:49ELM327:t ovat nykyään ilmeisesti kaikki kiinalaisilla piraattisiruilla, ja toiminta sattumanvaraista. Yksi oma pulikka ei Delta III:n kanssa toimi MES:llä, Androidin ohjelman kanssa toimii, mutta rajalliseksi jää sitten ominaisuudet. Pitää hommata muulla tekniikalla oleva, koska alkuperäisten ELM327:n valmistus on loppunut.
https://www.ebay.com/itm/364028240210
Delta on tien päällä, niin siitä en vielä osaa sanoa. Ja tuohan ilmeisesti jonkinlaista ELM327-yhteensopivaa sirua käyttää, en tiedä sen enempiä. Katsoin vain, mitä suositellaan MES:n kanssa käytettäväksi, ja tuollain Vgaten piuha oli sellainen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Macela
- Viestit: 2722
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: Brera 2.2, GT 3.2, GTV TS, 164 3.0 U.S.) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tohon kattohommaan, tiedustelin yhtä myynnissä olevaa Giuliaa ja siinä kans katon etureunassa kuprua ja maali osin rikki. Oliskohan joku peukalon pään kokoinen alue.
Mietin että kannattaako tollasen antaa vaikuttaa mahdolliseen ostopäätökseen jos varsin yleinen vika kuitenkin
Mietin että kannattaako tollasen antaa vaikuttaa mahdolliseen ostopäätökseen jos varsin yleinen vika kuitenkin
- Maunu
- Viestit: 3674
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meidän pihaan voi tulla katsomaa yhtä kattoa, jossa on useampi ruoste kohta. Ostettiin silti Giulia. Stelvio tuntuu kestävän ilman ruostetta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- palkus
- Viestit: 5573
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hmm... toi kattohomma alko ahistaan. 156 ei märäntynyt päältä eikä 159. Ei muistaakseni 75 pintapelleistään myöskään. Pieni allergia tämmöselle kyllä. Onko jotain vuosimallieroja?
"puhun niin totta kuin osaan"
- 155156
- Viestit: 2252
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen 99,3% varma, että Giulian katto ja takaluukku eivät ole galvanoituja. Jossain oli kuva, mistä tämä tuli esille, mutta sitä ei löydy enää mistään.
Giulian maalipinta - ainakin Misano Blue - on käsittämättömän ohut. Esimerkiksi 156:n maali - Blu Vela - on paksuudeltaan ja kestoltaaan täysin eri luokkaa. Omista autoista paras maali on ehdottomasti ollut Fiat Tipo 1.6 DGT (vm. 1988) kinnerissä, jonka metallinsininen maali ei pienistä kiveiskemistä välittänyt mitään. Giulian kanssa menee niin, että aina kun kyljessä pikkuruinen kivi vähän kopsahtaa, niin joka ikinen kerta valkoinen pohjamaali esillä. Pistemmäistä paikkamaalausta on tullut harrastettua reilun 4 vuoden aikana enemmän kuin muilla/aikaisemmilla autoilla koskaan yhteensä. Edessä on isot roiskeläpät, mutta silti kopsahtelee.
Giulian maalipinta - ainakin Misano Blue - on käsittämättömän ohut. Esimerkiksi 156:n maali - Blu Vela - on paksuudeltaan ja kestoltaaan täysin eri luokkaa. Omista autoista paras maali on ehdottomasti ollut Fiat Tipo 1.6 DGT (vm. 1988) kinnerissä, jonka metallinsininen maali ei pienistä kiveiskemistä välittänyt mitään. Giulian kanssa menee niin, että aina kun kyljessä pikkuruinen kivi vähän kopsahtaa, niin joka ikinen kerta valkoinen pohjamaali esillä. Pistemmäistä paikkamaalausta on tullut harrastettua reilun 4 vuoden aikana enemmän kuin muilla/aikaisemmilla autoilla koskaan yhteensä. Edessä on isot roiskeläpät, mutta silti kopsahtelee.
-
harde
- Viestit: 375
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia Veloce 2.0T 2022 ja 11 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Maalin paksuu 100 myytä, robotit tekee ihmeitä! Katto tavallista terästä ilman galvanointia, typerää..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En itsekään muista että Stelvio olisi ruosteita otsalohkoon alkanut keräilemään. Materiaali ja maalaus todennäköisesti ihan sama kuin Giuliassakin. Tuleekohan ero siitä että Stelvion tuulilasin yläreuna tyypillisen sorasuihkutason yläpuolella? Tai jotain?
-
TurboJ
- Viestit: 398
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulia Veloce Q4 2.2 JTDM '19
Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ohessa video Giulian kokoonpanolinjalta, jossa näkyy kuinka koko kori upotetaan harmaaseen liuokseen.
(3 min kohdalla) https://www.youtube.com/watch?v=rYIT1tSMJCU
Mitä tulee siihen kuvaan Giulian rakennemateriaaleista, niin siinä katto ja perä on merkitty valmistetuksi matalalujuusteräksestä. Värit ilmaisevat siis missä kohdin on käytetty alumiinia, missä suurlujuusterästä ja missä tavallista. Sillä ei galvanoinnin kanssa ole tekemistä, mutta onko prässiin menevät peltiliuskat varsinaisesti galvanoitu ennen korin kokoonpanoa? Ilmeisesti tuo videollakin näkyvä upotus ei ole varsinainen galvanointi, vaan "electro-deposition primer", joka sinänsä on kyllä korroosionestokäsittely.
Mutta mikä sen ruostumisen oikein aiheuttaa niin se onkin pähkinä purtavaksi. Ilmeisesti sitten Stelviossa ei samaa ongelmaa ole, vaikka autot on samalla tuotantolinjalla tehty. Mahtaakohan Giulian uusimmissa vuosimalleissa olla asiaan jotenkin puututtu?
Meidänkin Giuliassa on sormenpään kokoinen kupliva kohta tuulilasin ylänurkan yllä. Yritetään nyt ensi alkuun ammattilaisen maalikorjauksella asiaa hoitaa, mutta nähtäväksi jää kuinka kauan korjattu maalipinta kestää siistinä. Tätäkin asiaa edesauttaisi jos tietäisi mikä kumma tuon ongelman aiheuttaa.
Jos olisi niin, että Giulian katosta puuttuisi varsinainen sinkkikerros, niin se voisi selittää asiaa, mutta miksei sitten varhaisemmissa Alfoissa sama ongelma ole samalla tavoin esillä, vaan ruostuvina kohteina ovat erityisesti helmat? Vanhemmissahan ilmeisesti helmat eivät olleet galvanoidut, mutta uudemmissa taas kyllä. Ainakin varaosadokumentaatioissa on mainittuna uudempien Alfojen kohdalla helmojen korjauspelleissä "sinkkipinnoitettu". Niin ja näkyyhän itse asiassa esim. Giuliettojen helmojen etunurkista, joista yleensä maali kivisuihkussa poistuu, että sinkkipinta sieltä alta löytyy.
(3 min kohdalla) https://www.youtube.com/watch?v=rYIT1tSMJCU
Mitä tulee siihen kuvaan Giulian rakennemateriaaleista, niin siinä katto ja perä on merkitty valmistetuksi matalalujuusteräksestä. Värit ilmaisevat siis missä kohdin on käytetty alumiinia, missä suurlujuusterästä ja missä tavallista. Sillä ei galvanoinnin kanssa ole tekemistä, mutta onko prässiin menevät peltiliuskat varsinaisesti galvanoitu ennen korin kokoonpanoa? Ilmeisesti tuo videollakin näkyvä upotus ei ole varsinainen galvanointi, vaan "electro-deposition primer", joka sinänsä on kyllä korroosionestokäsittely.
Mutta mikä sen ruostumisen oikein aiheuttaa niin se onkin pähkinä purtavaksi. Ilmeisesti sitten Stelviossa ei samaa ongelmaa ole, vaikka autot on samalla tuotantolinjalla tehty. Mahtaakohan Giulian uusimmissa vuosimalleissa olla asiaan jotenkin puututtu?
Meidänkin Giuliassa on sormenpään kokoinen kupliva kohta tuulilasin ylänurkan yllä. Yritetään nyt ensi alkuun ammattilaisen maalikorjauksella asiaa hoitaa, mutta nähtäväksi jää kuinka kauan korjattu maalipinta kestää siistinä. Tätäkin asiaa edesauttaisi jos tietäisi mikä kumma tuon ongelman aiheuttaa.
Jos olisi niin, että Giulian katosta puuttuisi varsinainen sinkkikerros, niin se voisi selittää asiaa, mutta miksei sitten varhaisemmissa Alfoissa sama ongelma ole samalla tavoin esillä, vaan ruostuvina kohteina ovat erityisesti helmat? Vanhemmissahan ilmeisesti helmat eivät olleet galvanoidut, mutta uudemmissa taas kyllä. Ainakin varaosadokumentaatioissa on mainittuna uudempien Alfojen kohdalla helmojen korjauspelleissä "sinkkipinnoitettu". Niin ja näkyyhän itse asiassa esim. Giuliettojen helmojen etunurkista, joista yleensä maali kivisuihkussa poistuu, että sinkkipinta sieltä alta löytyy.
- Maunu
- Viestit: 3674
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
11 kpl ruosteläikkiä löytyy Giuliasta. Stelvio tosiaan täysin ruosteeton. Kiveniskemiä kyllä löytyy Stelvionkin maalipinnasta, mutta ehkä tuo FinPatin mainitsema tuulilasin erilainen asento voi olla osa syy tähän. Omassa Stelviossa on pari vuotta vanha lasi ja 50tkm takana. On kerännyt ihan kiitettävästi kiveniskuja, mutta jäljet ovat vain pieniä lohkeamia, joten eivät suostuneet vaihtamaan lasia vielä vakuutukseen.
Pojan kanssa tuota Giulian kattoa vähän silmäiltiin tänään. Suurin pohdinta oli miten saada kattoverhoilu irti, jos haluaisi tarkastaa pellin alapuolen, josko sieltä löytyisi jotain joka ruostumista edesauttaa. Taitaa olla tuuli- tai takalasi pois meininki. Tuskin kääntyy ovesta pihalle vaikka ottaisi penkit pois.
Pojan kanssa tuota Giulian kattoa vähän silmäiltiin tänään. Suurin pohdinta oli miten saada kattoverhoilu irti, jos haluaisi tarkastaa pellin alapuolen, josko sieltä löytyisi jotain joka ruostumista edesauttaa. Taitaa olla tuuli- tai takalasi pois meininki. Tuskin kääntyy ovesta pihalle vaikka ottaisi penkit pois.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Raikkoo
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko joku onnistunut tekemään Diesel Giulialle onnistuneen "forced regeneration"? Omassani MES Forced Regeneration status on "Generic error".
Auto tekee kyllä normi polttoja, joskin aika tiuhaan tahtiin.
Alkaa olla ideat vähissä ja mitään vikakoodeja ei ole päällä.
Auto tekee kyllä normi polttoja, joskin aika tiuhaan tahtiin.
Alkaa olla ideat vähissä ja mitään vikakoodeja ei ole päällä.
- Tiige
- Viestit: 3010
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Katon ja a-pilarin saumoissa on nuppineulanpään kokoiset kuprut omassa giuliassa. Nämä selittynee korin elämisellä. Muuten tuulilasin yläreunassa on 3 kpl saman kokoisia alueita mistä selvästi kiveniskemän vuoksi maali lähtenyt. Metrejä nyt tasan 200tkm. Takavalojen kulmat takakontin puolella on paljon isommalta aluelta ruosteessa.
En olisi ollenkaan huolissaan näistä muuten niin loistavassa autossa. Alustasta se ruostuu enemmän. Kesällä iskareita vaihtaessa sai rapsutella ja suojata PALJON alustasta. Pohjamuoveja tai helmavuoveja en purkanut joten siellä voi olla kaikkea jännää tulossa.
Eiköhän näiden kanssa käy sama kuin kaikkien muidenkin alfojen kanssa että n. 15v ikäisenä pääsee viimeistään hitsaamaan jos on ollut ympärivuotisessa käytössä. Aikainen ruostesuojaus on saattaa vähän auttaa tai sitten ei. Aikaisemmat mallit on ruostunut koteloista sisältä ulospäin. Kotelot on saattanut olla täynnä retkipatjaa tai uretaania tehtaalta lähtiessä...
En olisi ollenkaan huolissaan näistä muuten niin loistavassa autossa. Alustasta se ruostuu enemmän. Kesällä iskareita vaihtaessa sai rapsutella ja suojata PALJON alustasta. Pohjamuoveja tai helmavuoveja en purkanut joten siellä voi olla kaikkea jännää tulossa.
Eiköhän näiden kanssa käy sama kuin kaikkien muidenkin alfojen kanssa että n. 15v ikäisenä pääsee viimeistään hitsaamaan jos on ollut ympärivuotisessa käytössä. Aikainen ruostesuojaus on saattaa vähän auttaa tai sitten ei. Aikaisemmat mallit on ruostunut koteloista sisältä ulospäin. Kotelot on saattanut olla täynnä retkipatjaa tai uretaania tehtaalta lähtiessä...
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Pujazuba
- Viestit: 2410
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Katon kulmista mulla oli vain yhdessä kohtaa pientä värihalkeaman alkua. Auto on 6v, 155 tkm ajettu ja ollut viimeiset kaksi vuotta lämpimässä hallissa.
Takakontin perävalojen kulmissa taas oli oikein huomattavasti maalia lähtenyt.
Eilen pesun jälkeen kävin kiveniskuja läpi maalivärikynällä ja kaikki ylläolevat tuli käsiteltyä mukaanlukien katon kulmat joissa ei vielä näy epäkohtia.
Takakontin perävalojen kulmissa taas oli oikein huomattavasti maalia lähtenyt.
Eilen pesun jälkeen kävin kiveniskuja läpi maalivärikynällä ja kaikki ylläolevat tuli käsiteltyä mukaanlukien katon kulmat joissa ei vielä näy epäkohtia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://youtube.com/shorts/jgRBZi14rPU? ... 3CKzgHBLaV
Tässä linkki oman giulian tyhjäkäyntiääneen. Pysynyt aivan samanlaisena kun ostin sen. Itse ajellut 30tkm. Ajossa kaikki tuntuu normaalilta. Tuo tyhjäkäynti on vaan todella ruma.
Mitä mieltä muut? Tämä siis 2.0l bensa.
Tässä linkki oman giulian tyhjäkäyntiääneen. Pysynyt aivan samanlaisena kun ostin sen. Itse ajellut 30tkm. Ajossa kaikki tuntuu normaalilta. Tuo tyhjäkäynti on vaan todella ruma.
Mitä mieltä muut? Tämä siis 2.0l bensa.
-
Lumlum
- Viestit: 177
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Junior Ibrida '25
Spider TS '03
Dodge Aspen L6 '80 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuttu ääni. Itellä aikoinaan pakasta vedetty 2.0 MA ja diesel-vibat joka käynnistyksessä ja ompelukoneen raksutus tyhjäkäynnillä. Taisin todeta jo aiemmin, että ehkä huonoin ominaisuus G:ssä, aneemisten pakoäänien ohella
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pystyykö kuvan tiedoista sanomaan paljonko peräöljyä menee? Alfisti kertoo 3 eri määrää. 0,9, 1,1 tai 1,4 litraa.
-
TurboJ
- Viestit: 398
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulia Veloce Q4 2.2 JTDM '19
Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voiko dieselversiostakin puuttua öljyn mittatikku? Turbon altahan se yleensä löytyy, mutta meillä ei moista näy. Olen etsinyt videoidenkin perusteella, mutta siellä missä keltainen kahva pitäisi olla niin on täynnä tyhjää vain, eikä siis tikun putkeakaan näy.
Lisäksi turbon alta suurimman osan tilasta vie tuo kakkosvesikierron pumppu (tai ainakin oletan sen olevan se); kyseessä on siis tämä 210-heppainen versio, jossa on vesitoiminen ahtoilmanjäähdytin ja sillä sähköpumppu.
Onko nyt siis niin, ettei kaikissa dieseleissäkään mittatikkua ole? Vai onko vaan tässä tapauksessa erikoisen hyvin piilotettu...
Lisäksi turbon alta suurimman osan tilasta vie tuo kakkosvesikierron pumppu (tai ainakin oletan sen olevan se); kyseessä on siis tämä 210-heppainen versio, jossa on vesitoiminen ahtoilmanjäähdytin ja sillä sähköpumppu.
Onko nyt siis niin, ettei kaikissa dieseleissäkään mittatikkua ole? Vai onko vaan tässä tapauksessa erikoisen hyvin piilotettu...
- 155156
- Viestit: 2252
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rumimman äänen kylmällä moottorilla pitää turbon hukkaportin käyttömekanismi. Hankin kalliin titaanisen ja päästään laakeroidun hukkaportin avaus/sulkutangon, mutta ei siitä sanottavammin apua ollut rumaan tyhjäkäyntiin. Edelleen se kuullostaa kylmänä, kuin moottorin päällä olisi ruuveja peltipurkissa.
Samaa moottoria myytiin ja myydään myös Maseratin konepellin alla (Ghibli ja Grecale Hybrid -mallit). Jos se kuullostaa yhtä pahalta niissä, niin en ihmettele jos jokainen ostaja on vaatinut kaupan purkua, sikäli kun niitä on kukaan ostanut.
- karila
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pari viikkoa sitten luovutettiin asiakkaalle Ghibli hybrid Auto Italy Lempäälässä. Oli asiakas halunnut juurikin bensa hybridin, joten sellaisen sai. Käynti- äänestä en tiedä mitään, kun katselin lähtöä hyvin eristetyn ikkunan takaa. Oma valintani olisi ollut tässä tapauksessa kuutoskone, mutta makuja on monia.155156 kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 23:42Rumimman äänen kylmällä moottorilla pitää turbon hukkaportin käyttömekanismi. Hankin kalliin titaanisen ja päästään laakeroidun hukkaportin avaus/sulkutangon, mutta ei siitä sanottavammin apua ollut rumaan tyhjäkäyntiin. Edelleen se kuullostaa kylmänä, kuin moottorin päällä olisi ruuveja peltipurkissa.
Samaa moottoria myytiin ja myydään myös Maseratin konepellin alla (Ghibli ja Grecale Hybrid -mallit). Jos se kuullostaa yhtä pahalta niissä, niin en ihmettele jos jokainen ostaja on vaatinut kaupan purkua, sikäli kun niitä on kukaan ostanut.
Eihän se Giulian bensa turbo mikään kuutoskone ääneltään ole, mutta itseä ei kyllä tyhjäkäynti kylmänä ole haitannut. Iän myötä varmaan kuulo muuttunut kun kylmäkäynnin aikainen pakoputkiston pörinä kuulostaa ihan mukavalta.
- Kari
-
harde
- Viestit: 375
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia Veloce 2.0T 2022 ja 11 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuli mieleen onkohan Velosessa sama turbo kuin takavetoisessa. Nykyinen ei päristele niin paljon kuin edellinen takaveto..tässä tosin kilsoja 100 tkm vähempi.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko eri vuosimallia? Uudempiin bensamalleihinkin tuli hiukkasloukut. Saattaa muuttaa äänimaailmaa hiukan? Muistelen että noihin uudempiin jouduttiin ahtopaineita lisäämään, että tuottaa saman tehon kuin loukuttomat edeltäjänsä.
Kävin vihdoin muutama viikko takaisin koittamassa Giulia Velocen kun oli tullut paikalliseen autoliikkeeseen saksatuontina.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/15262393
Auto oli juuri niin hieno ajaa kuin raportit kertoivat. Alusta oli jämäkkä mutta ei lainkaan pintakova, ohjaus asiallinen, sisusta konjakinvärisenä ei tuntunut liian muoviselta. Mutta se moottori.. Kun käyttöautona on bemarin suora 6 ja harrasteena Busso, ei siitä kyllä oikein fiilistä irronnut. Sama melkein ostaa dieselinä äänimaailman puolesta
- JT Newman
- Viestit: 382
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Stelvio Veloce+ -21 280hp
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä ääninäytteet neljän vuoden takaa 2017 Velocesta:Ilpoluk kirjoitti: ↑28 Syys 2025, 15:31https://youtube.com/shorts/jgRBZi14rPU? ... 3CKzgHBLaV
Tässä linkki oman giulian tyhjäkäyntiääneen. Pysynyt aivan samanlaisena kun ostin sen. Itse ajellut 30tkm. Ajossa kaikki tuntuu normaalilta. Tuo tyhjäkäynti on vaan todella ruma.
Mitä mieltä muut? Tämä siis 2.0l bensa.
Kylmästartin jälkeen: https://www.youtube.com/watch?v=pm6nbExeCPo
Toinen kylmällä moottorilla: https://www.youtube.com/watch?v=LQlFecr6yTk
Kolmas, lämmenneenä: https://www.youtube.com/watch?v=9k9XwYfY2Cw
Nyt taas 2020 Stelvio alla ja pitää rauhoitella itseään kuuntelemalla näitä vanhoja ääninäytteitä. On aika hirveää edelleen
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
Ranttall
- Viestit: 227
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 200hp AT8 Super -17
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Millasia käyntihäiriöitä sulla ollut? Omassa tosiaan nyt Hedinin merkkihuollossa autoliikkeen piikkiin tutkittu, kun autossa on kevyttä nykimistä kylmänä, ei niinkään tasaisessa ajossa vaan kiihdyttäessä/hiljentäessä vauhtia. Tämän lisäksi välillä kylmäkäynnistyksen jälkeen täristää hiukan. Hedinillä vaihdettiin kaikki tulpat ja kaksi puolaa, mutta en merkittävää eroa huomannut. Heidän mukaan MultiAirissa ei ole vikaa kun ei tule vikakoodia. Ajattelin nyt vain ajaa ja odottaa oireiden pahenemista ja sitä mahdollista vikakoodia, jolloin auton voisi viedä johonkin enemmän nimenomaan Alfoihin perehtyneelle pajalle. Autoliikkeen puolesta tuota korjailtiin muutenkin jo n. 2500 euron edestä heti oston jälkeen, niin nyt ei enää edes kehtaa laittaa viestiä myyjälle, että tutkitaanko vielä vähän oisko kuitenki se MultiAir.tuplauk kirjoitti: ↑19 Syys 2025, 13:30Multiairi meni nyt vaihtoon, tehdas tuli vastaan 50% kuluista joten toista tonnia jäi vielä artistille maksettavaksi koko vaihdosta. Käy nyt kyllä piirun nätimmin ihan tyhjänäkin et kaipa se oli ihan oikeasti lopussa näin 65 tuhannen kohdalla. Vielä ei ole kylmänä startattu mut eiköhän edelliset käyntihäireet ole poistuneet. Autolla siis aina ajettu lyhyttä pätkää kaupungissa sen koomemmin esilämmittelyitä tai mitään, napista käyntiin ja kylille. Kaipa tuon öljynvaihtovälin vois nyt tihentää kymppitonniin jos se kestäis sit seuraavat 60 tkm paremmin.
Samalla auton narinaa (kääntyessä narinaa keulasta) paikallistettiin alatukivarteen(?) joka menee vaihtoon rapialla kuudella huntilla töineen ja pyöränsuuntauksineen, osien odotteluun menee nyt pari viikkoa mut ilmeisesti narisevalla autolla voi ajaa, mietin vain et pitäiskö tonne vaan suihkia jotain yleisletkeytysainetta (CRC 5-56 tms?) joka voisi auttaa ton pari vk ettei nyt kuulosta ihan nuorisolaisen madalletulta mersulta.
Kattojen kulmista kysyin kans, et mitä tehtaalla ois näihin alkuihin sanottavaa, mut siihen ei ole vielä palattu, liekö unohtunut. Pitää sit kysellä myöhemmin, käsittääkseni tuo on nyt jossain kuitenkin ylhäällä.
Nämät siis 2021 karvalakkipensatakatuupparissa.
Samalla voisin yleisesti kysyä kaikilta, millaisia lämppäreitä olette bensa-Giulioihin asentaneet? Webasto varmaan maksaa hunajaa enkä tiedä onko edes mahdollinen jälkiasentaa? Jotain lohko/letkulämppäriä olen miettinyt ja siihen kylkeen ylläpitolaturi, kun ajo on melkoista nurkkapyöritystä.
- karila
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla calix säteily+sisätila+ ylläpitolaturi. Ihan ok.Ranttall kirjoitti: ↑02 Loka 2025, 06:57Millasia käyntihäiriöitä sulla ollut? Omassa tosiaan nyt Hedinin merkkihuollossa autoliikkeen piikkiin tutkittu, kun autossa on kevyttä nykimistä kylmänä, ei niinkään tasaisessa ajossa vaan kiihdyttäessä/hiljentäessä vauhtia. Tämän lisäksi välillä kylmäkäynnistyksen jälkeen täristää hiukan. Hedinillä vaihdettiin kaikki tulpat ja kaksi puolaa, mutta en merkittävää eroa huomannut. Heidän mukaan MultiAirissa ei ole vikaa kun ei tule vikakoodia. Ajattelin nyt vain ajaa ja odottaa oireiden pahenemista ja sitä mahdollista vikakoodia, jolloin auton voisi viedä johonkin enemmän nimenomaan Alfoihin perehtyneelle pajalle. Autoliikkeen puolesta tuota korjailtiin muutenkin jo n. 2500 euron edestä heti oston jälkeen, niin nyt ei enää edes kehtaa laittaa viestiä myyjälle, että tutkitaanko vielä vähän oisko kuitenki se MultiAir.tuplauk kirjoitti: ↑19 Syys 2025, 13:30Multiairi meni nyt vaihtoon, tehdas tuli vastaan 50% kuluista joten toista tonnia jäi vielä artistille maksettavaksi koko vaihdosta. Käy nyt kyllä piirun nätimmin ihan tyhjänäkin et kaipa se oli ihan oikeasti lopussa näin 65 tuhannen kohdalla. Vielä ei ole kylmänä startattu mut eiköhän edelliset käyntihäireet ole poistuneet. Autolla siis aina ajettu lyhyttä pätkää kaupungissa sen koomemmin esilämmittelyitä tai mitään, napista käyntiin ja kylille. Kaipa tuon öljynvaihtovälin vois nyt tihentää kymppitonniin jos se kestäis sit seuraavat 60 tkm paremmin.
Samalla auton narinaa (kääntyessä narinaa keulasta) paikallistettiin alatukivarteen(?) joka menee vaihtoon rapialla kuudella huntilla töineen ja pyöränsuuntauksineen, osien odotteluun menee nyt pari viikkoa mut ilmeisesti narisevalla autolla voi ajaa, mietin vain et pitäiskö tonne vaan suihkia jotain yleisletkeytysainetta (CRC 5-56 tms?) joka voisi auttaa ton pari vk ettei nyt kuulosta ihan nuorisolaisen madalletulta mersulta.
Kattojen kulmista kysyin kans, et mitä tehtaalla ois näihin alkuihin sanottavaa, mut siihen ei ole vielä palattu, liekö unohtunut. Pitää sit kysellä myöhemmin, käsittääkseni tuo on nyt jossain kuitenkin ylhäällä.
Nämät siis 2021 karvalakkipensatakatuupparissa.Tästä kyllä isot pisteet Sakalle, mukisematta hoitui kaikki.
Samalla voisin yleisesti kysyä kaikilta, millaisia lämppäreitä olette bensa-Giulioihin asentaneet? Webasto varmaan maksaa hunajaa enkä tiedä onko edes mahdollinen jälkiasentaa? Jotain lohko/letkulämppäriä olen miettinyt ja siihen kylkeen ylläpitolaturi, kun ajo on melkoista nurkkapyöritystä.
Öljyt kannattaa vaihtaa max 10t välein, varsinkin jos päivittäistä nurkka-ajoa.
- Kari
- karila
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päivitystä Rossoveloceen:
Brembon levyt ja palat eteen. Sain ohjeeksi jarrutella rauhallisesti ekat pari sataa kilsaa. Siis pidetään kunnon turvavälit.
Takana levyt ja palat vielä 50t km jälkeen ihan hyvät.
Samalla vaihdettiin apulaitehihna, alkuperäisellä mentiin +100t km. Hyvin kesti, pientä pykimistä, ei murtumia.
Niin ja tietysti öljyt vaihdettiin, 10t km edellisestä vaihdosta.
Brembon levyt ja palat eteen. Sain ohjeeksi jarrutella rauhallisesti ekat pari sataa kilsaa. Siis pidetään kunnon turvavälit.
Takana levyt ja palat vielä 50t km jälkeen ihan hyvät.
Samalla vaihdettiin apulaitehihna, alkuperäisellä mentiin +100t km. Hyvin kesti, pientä pykimistä, ei murtumia.
Niin ja tietysti öljyt vaihdettiin, 10t km edellisestä vaihdosta.
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kylmällä ja kostealla ei vain käy kaikilla kylmästartissa, uudelleenkäynnistys yleensä jeesas. Lopulta sitten tiputti yhden pytyn pois ja vilkkuva CEL & koodi muistiin. Näin jälkeenpäin tullut huomattua tuo että huonolla multiairilla kone tuntui siltä kuin tukehtuisi pienellä kaasulla, mut nyt vetää kuin uutena. Tuohon tosin on tehtaalta asennettu ne läpyskät rattiin josta voi pyytää pienempää vaihdetta tai ajaa vain D:llä, millä se toimii paljon paremmin.Ranttall kirjoitti: ↑02 Loka 2025, 06:57Millasia käyntihäiriöitä sulla ollut? Omassa tosiaan nyt Hedinin merkkihuollossa autoliikkeen piikkiin tutkittu, kun autossa on kevyttä nykimistä kylmänä, ei niinkään tasaisessa ajossa vaan kiihdyttäessä/hiljentäessä vauhtia. Tämän lisäksi välillä kylmäkäynnistyksen jälkeen täristää hiukan. Hedinillä vaihdettiin kaikki tulpat ja kaksi puolaa, mutta en merkittävää eroa huomannut. Heidän mukaan MultiAirissa ei ole vikaa kun ei tule vikakoodia. Ajattelin nyt vain ajaa ja odottaa oireiden pahenemista ja sitä mahdollista vikakoodia, jolloin auton voisi viedä johonkin enemmän nimenomaan Alfoihin perehtyneelle pajalle. Autoliikkeen puolesta tuota korjailtiin muutenkin jo n. 2500 euron edestä heti oston jälkeen, niin nyt ei enää edes kehtaa laittaa viestiä myyjälle, että tutkitaanko vielä vähän oisko kuitenki se MultiAir.Tästä kyllä isot pisteet Sakalle, mukisematta hoitui kaikki.
Samalla voisin yleisesti kysyä kaikilta, millaisia lämppäreitä olette bensa-Giulioihin asentaneet? Webasto varmaan maksaa hunajaa enkä tiedä onko edes mahdollinen jälkiasentaa? Jotain lohko/letkulämppäriä olen miettinyt ja siihen kylkeen ylläpitolaturi, kun ajo on melkoista nurkkapyöritystä.
Noihin huoltoihin oli siis pari kertaa merkitty käyntihäire / huono käynnistyminen ja joka kerta kokeiltu jotain vippaskonstia (öljynvaihto kuumana ja lisäaineella missä oli ideana et kuumilla öljyillä ja lisäaineella saattais saada sieltä multiairista paremmin sitä paskaa pois sihdistä tjs.) ja just noita tulppien- ja puolien läpikäyntiä kans. Kunhan se on siellä auton historiassa ja huollot kohdillaan kirjassa niin en näkis miksei tätä temppua toistettais.
- JT Newman
- Viestit: 382
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Stelvio Veloce+ -21 280hp
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näkisin että ollaan ongelman ytimessä. Puuttui vaan se 40-50k paalua välistä.
Kylmästartit OK. Käynnistyy kivasti, korotettu tyhjäkäynti on tärinätöntä, laskiessaan alkaa "normaali" pieni tärinä. Ei sytkäkatkoksia tms, eli ainoastaan kuulostaa hirveältä. Pienissä nopeuksissa (alle 50km/h) ja mitättömillä kaasun asennoilla meno on nykivää, ikäänkuin arpoisi pykälien väliä. D:llä ajaessa päästään lähemmäs 2k kierroksia, silloin ei ongelmia. Seuraavassa huollossa (90k) mosan ja lootan softien päivitys. Epäilin jossain vaiheessa kaasupolkimen signaalia, ja senhän saisi kyllä MESillä logattua.
Täysin sama edellisesssä 2017 Velocessa, Multiair meni vaihtoon.tuplauk kirjoitti: Kylmällä ja kostealla ei vain käy kaikilla kylmästartissa, uudelleenkäynnistys yleensä jeesas. Lopulta sitten tiputti yhden pytyn pois ja vilkkuva CEL & koodi muistiin. Näin jälkeenpäin tullut huomattua tuo että huonolla multiairilla kone tuntui siltä kuin tukehtuisi pienellä kaasulla, mut nyt vetää kuin uutena
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- h_lauri
- Viestit: 6748
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla oli vasemman kulman kumi sisäreunasta kulunut, oikean ei. Korjautin ja ostin kaksi rinkulaa.koomala kirjoitti: ↑29 Kesä 2025, 11:47Kuluuko muilla Giulian eturenkaista sisäreunat samaan tapaan kuin 159:ssä? Kattelin tuossa omia eturenkaita ja näyttää kuluvan sisäreunalta selvästi enemmän. Tehdasspeksit näyttäisi antavan Giulialle eteen nollakulmat, joten sen puolesta pitäisi kulua tasaisesti jos kulmat eivät ole pielessä. Paineet oli kyllä aika matalat (2,3 bar), kun koitin hillitä runflattejen jyrinää maltillisilla rengaspaineilla. Nostin nyt paineita vähän ylemmäs, josko noilla selviäisi kesän ajan. Rengaskokona on vakio 18-tuumainen staggered setuppi, 225/45 edessä ja 255/40 takana.
-
TurboJ
- Viestit: 398
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulia Veloce Q4 2.2 JTDM '19
Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kertokaas parhaat asennusideat sisätilanlämmittimelle Giuliassa. Selviääkö poraamatta? Jossain oli mainittu teline, joka työnnetään sisustuspaneelin tai lattiamaton alle, mutta mikä ratkaisu on teillä käytössä? Kaapeli on sentään meillä jo valmiina paikallaan.
- Turpokiisseli
- Viestit: 67
- Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt tilasin oikein MES sivuilla suositellun piuhan: https://electronic-fuchs.de/en/p/usb-ca ... CgKiHQlQJ4 jonka kerrotaan käyvän erityisesti MES kanssa alfaan mutta edelleen antaa saman ilmoituksen yrittäessä yhdistääTurpokiisseli kirjoitti: ↑14 Syys 2025, 00:30Mikäs piuha käy MES kanssa Giuliaan?
Tämä: https://www.elekma.com/vikakoodinlukija ... escription toimi 159 kanssa muttei nähtävästi Giulian kanssa joten ostin tämän: https://www.mmyynti.fi/tuote/obdii-vika ... m-327-usb/ mutta MES edelleen sanoo You need ELM 327/OBDKey interface to connect to this module!
Eli millä piuhalla seuraavaksi koetan?
IMG_20250902_204522.jpg
Siis ei kai Giuliassa ole jokin muu portti mihin johto laitetaan kuin se normaali obd2 liitin ratin alla jota varten ei tarvitse irrottaa mitään muoveja vaan pelkästään kumartaa että näkee liittimen?
- Polforea
- Viestit: 12001
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei siellä pitäsi kuin se yksi portti olla.
Minkä ikäinen Giulia? Joko siellä SGW häiritsee yhteyksiä? Lisäksi tulee mieleen että ehkä pitäisi käydä ne johdon asetukset MESsistä läpi.
Minkä ikäinen Giulia? Joko siellä SGW häiritsee yhteyksiä? Lisäksi tulee mieleen että ehkä pitäisi käydä ne johdon asetukset MESsistä läpi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Turpokiisseli
- Viestit: 67
- Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2017 mallinen. Lueskelin noita englannin kielisiä foorumeita niin pitääkö vielä tuon Elm piuhan ja auton välissä olla jotain tälläisiä värillisiä adapteri kaapeleita?
Kuulemma nämä muuttaisi pinni järjestystä riippuen mihin boksiin yrittää yhdistää
Kuulemma nämä muuttaisi pinni järjestystä riippuen mihin boksiin yrittää yhdistää
- Liitteet
-
- Screenshot_20251003_214645~2.jpg (35.54 KiB) Katsottu 753 kertaa
Viimeksi muokannut Turpokiisseli, 03 Loka 2025, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 12001
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pitää, jos yritetään sellaista vaativaan moduuliin kiinni, mutta MES kyllä kertoo siitä yhdistäessä. Mm. moottorinohjaukseen pitää kyllä päästä ilmankin adapteria.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Turpokiisseli
- Viestit: 67
- Liittynyt: 13 Loka 2019, 12:39
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 jtdm 2006
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo meinasin kokeilla ulkomaan ohjeiden mukaan automaatti pitkien lisäystä MES avulla https://www.alfaowner.com/threads/giuli ... s.1190805/ mutta en päässyt ohjelmalla sisään. Enkä kyllä tullut testanneeksi ihan perus moduulia kun ei tullu 159 tota asiaa vastaan eikä MES sivuillakaan tota taidettu mainita eli voipi olla tuossa se ongelma
- Polforea
- Viestit: 12001
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saattaa olla siitäkin, mutta MESin pitäisi kyllä pyytää sitä adapteria, screenshotin virheilmoitus ei täsmää pyyntiin.
Mulla ei nyt ole läppäri kourassa niin en pysty tarkistamaan omia asetuksia, mutta tarkista MESsistä johdon asetukset (johdon tyyppi ja nopeus) sekä käyttöjärjestelmästä portin asetukset.
Mulla ei nyt ole läppäri kourassa niin en pysty tarkistamaan omia asetuksia, mutta tarkista MESsistä johdon asetukset (johdon tyyppi ja nopeus) sekä käyttöjärjestelmästä portin asetukset.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Maunu
- Viestit: 3674
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viime viikolla laitoin giuliaan automaattipitkät toimimaan. Mes herjasi yhteysnopeudesta yhdistäessä body computeriin. Elmin asetukset messissä high speediin, jonka jälkeen toimi normaalisti. Proxy asetuksista automatic high beam päälle ja uusi proxy asettelu, niin alkoi toimimaan.
Tänään laitettiin pojan kanssa Stelvion led sumuvalot Giuliaan. Vielä täytyy suunnata valot, mutta näyttävät pajon paremmilta kuin halogenit. Ovokosta tilasin alkuperäiset valot alle 100€ pari posteineen.
Tänään laitettiin pojan kanssa Stelvion led sumuvalot Giuliaan. Vielä täytyy suunnata valot, mutta näyttävät pajon paremmilta kuin halogenit. Ovokosta tilasin alkuperäiset valot alle 100€ pari posteineen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Missäs -19 mallin giuliassa on starttirele sun muut?
- Liitteet
-
- IMG_2025-10-04-101109.jpeg (123.58 KiB) Katsottu 668 kertaa
- Tiige
- Viestit: 3010
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuosta auki nuo kaksi M6 mutteria niin pitäisi releteline irrota tuon pellin takaa.
viewtopic.php?p=711356#p711356
viewtopic.php?p=711356#p711356
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tiige
- Viestit: 3010
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tiige
- Viestit: 3010
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noihin automaattipitkiin liittyen vielä. Tuli itsellekkin laitettua ne päälle. Se proxi-ajo oli kyllä aikamoista arpapeliä. Ekalla kerralla tuli noin puolesta moduuleista time outtia. Lopputuloksena tietysti vilkkuva matkamittari eikä ne atomaattipitkät toiminut. Kokeilin monta kertaa uudestaan vähän eri porttinopeuksilla ja varmaan kuudennella kerralla ihan tuurilla meni läpi ja kaikki pelaa. Piuhana tämä ja sinisen ja harmaan adapterin tarvitsee että pääsee Giuliassa kaikkiin moduuleihin käsiksi. Eli ei välttämättä kannata proxi-ajoa koittaa tehdä jos ei ole täysin varma homman onnistumisesta.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Polforea
- Viestit: 12001
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Toimiiko muuten automaagipitkät hyvin? Takavetogiilia pudotti aina pitkät pois risteyksestä kääntymistä varten, mutta kuulemma ei millään meinannut suostua laittamaan takaisin päälle. Siinä toki oli todennäköisesti aika alkupään softat sisällä, joten uudemmissa voi olla merkittävää parannusta toimintaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tiige
- Viestit: 3010
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En nyt ehtinyt käydä kuin nopeasti kokeilemassa niitä mutta tuntui toimivan hyvin. Auton kohtaamisen jälkeen voisi vähän nopeammin vaihtaa takaisin pitkille mutta muuten ei mitään. Vaihtoi pitkille vaikka kauempana edessä meni auto. Joskus ajelin mersulla mikä ei vaihtanut pitkiä jos pitkän suoran päässä kiilui edellä menevän takavalot. Kohdatessa vaihtaa järkevässä kohtaa lyhkäsille. Ei liian aikaisin. Hyvä puoli Giuliassa on se että jos automatiikka tökkii niin valokytkin pois automaatilta niin saa ihan ite hämmentää valoja.Polforea kirjoitti: ↑04 Loka 2025, 19:59^Toimiiko muuten automaagipitkät hyvin? Takavetogiilia pudotti aina pitkät pois risteyksestä kääntymistä varten, mutta kuulemma ei millään meinannut suostua laittamaan takaisin päälle. Siinä toki oli todennäköisesti aika alkupään softat sisällä, joten uudemmissa voi olla merkittävää parannusta toimintaan.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- karila
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oli alkupään autoissa, 2020 -> palaa aina N moodiin kun sammuttaa auton.
- Kari
-
TurboJ
- Viestit: 398
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulia Veloce Q4 2.2 JTDM '19
Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2019-mallin automaattipitkät toimivat yllättävän hyvin, niiden normaaliin toimintaan ei parin viikon kokemuksella ole tarvinnut itse puuttua - kunhan on tarpeeksi pimeää, että automatiikka ylipäänsä aktivoituu.
Mutta sellainen typeryys alkuperäisessä ohjelmoinnissa on, että automatiikka ei suostu laittamaan pitkiä päälle alle 60 km/h nopeuksissa. Sentään suostuu pitämään ne päällä vähän hitaammassakin vauhdissa, mikäli sitä ennen on ajettu kovempaa ja siten siis pitkät ensin päällä. Tämä omituisuus pakottaa käyttämään valojen manuaaliasetusta hitaammilla teillä, mikä on sinänsä ikävää, koska järjestelmä itsessään tuntuu toimivan erittäin hyvin.
Mahtaisiko tuota rajanopeutta pystyä jostain säätämään esim. MESin avulla...?
Mutta sellainen typeryys alkuperäisessä ohjelmoinnissa on, että automatiikka ei suostu laittamaan pitkiä päälle alle 60 km/h nopeuksissa. Sentään suostuu pitämään ne päällä vähän hitaammassakin vauhdissa, mikäli sitä ennen on ajettu kovempaa ja siten siis pitkät ensin päällä. Tämä omituisuus pakottaa käyttämään valojen manuaaliasetusta hitaammilla teillä, mikä on sinänsä ikävää, koska järjestelmä itsessään tuntuu toimivan erittäin hyvin.
Mahtaisiko tuota rajanopeutta pystyä jostain säätämään esim. MESin avulla...?
- jargon
- Viestit: 673
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Stelvio 2,0 -17
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelvioon laitoin näin:
Ei kaunein ratkaisu, mutta tuntuu pysyvän paikallaan ja on helppo asentaa paikalleen/ottaa pois
Muistaakseni mallailin myös kiinteämpää asennusta keskikonsolin reunaan, mutta ei oikein saanut hyvään kohtaan mitenkään
- Polforea
- Viestit: 12001
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Ei kauhian rumakaan lopulta. Vielä jos suihkasee kulmaraudan about sisustan väriseksi niin piiloutuu vähän paremmin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Maunu
- Viestit: 3674
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
159:ssä on tullut tungettua slim mallinen puhallin pelkääjän penkin ja keskikonsolin väliin. Näin saa puhalluksen suoraan tuulilasille. En muista onko Stelviossa tullut tehtyä samaa temppua, mutta voi olla että siinä johto ei riitä penkin reunalle asti, jolloin lumiharja pelkääjän penkillä on toimittanut telineen virkaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
