Toisekseen, läpirei'itetyt levyt ovat selkeästi paras malli mitä on olemassa, koska lähes kaikki kärkipään moderneistakin urheiluautoista, superautoista, ja hyperautoista niitä käyttää. Paljon olen viimevuosinakin erilaisia kyseisten laitteiden jarrulevyjä nähnyt, ja yhdessäkään en ole nähnyt kuoppalevyjä.
Nykyaikaisissa super-hyper-duper laitteissa on pääsääntöisesti keraamiset levyt jotka tosiaan ovat läpiporattuja. Keraamisessa levyssä lämpölaajeneminen on pientä joten levy ei lähde halkeilemaan reikien ympäriltä kuten kuumaksi jarrutettu teräslevy.
Niitten kuoppien/reikien pääasiallinen merkitys on poistaa jarrupalasta syntyvät palamiskaasut pois jarrupalat ja levyn välistä. Kuoppamalliin siirrytty luultavasti halkeamisriskin vähentämisen takia ja ehkä valmistuskustannustenkin.
Jossain kohtaa oli uritettujakin levyjä tarjolla, mutta ne on tainnu jäädä pois muodista.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Toisekseen, läpirei'itetyt levyt ovat selkeästi paras malli mitä on olemassa, koska lähes kaikki kärkipään moderneistakin urheiluautoista, superautoista, ja hyperautoista niitä käyttää. Paljon olen viimevuosinakin erilaisia kyseisten laitteiden jarrulevyjä nähnyt, ja yhdessäkään en ole nähnyt kuoppalevyjä.
Nykyaikaisissa super-hyper-duper laitteissa on pääsääntöisesti keraamiset levyt jotka tosiaan ovat läpiporattuja. Keraamisessa levyssä lämpölaajeneminen on pientä joten levy ei lähde halkeilemaan reikien ympäriltä kuten kuumaksi jarrutettu teräslevy.
Tämä on hyvä faktapointti, mutta on noita yhtälailla teräksisinäkin tosiaan korkean tason urheilu, ja superautoissakin.