Sähköautoista ja lataushybrideistä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Polforea
Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi

Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Nyt ollaan paremmin samoilla linjoilla. Onhan meilläkin tallissa yli 50k€ auto, joka on malliltaan markkinahinnalla katsottuna merkkinsä edullisimpia, mutta en minä sitäkään halpana pitänyt. Päinvastoin, se maksoi ison kasan rahaa ja on kolmanneksi kallein hankinta minun historiassani ikinä - edellään vain kaksi omakotitalokiinteistöä.

Pikaisen chattiautospeksivilkaisun perusteella E-Tron GT:ssä on 93kWh akku ja 488km range (varmaan WLTP?). Linkatussa Taycanissa samat 93kWh mutta rangen kohdalla lukee vain 420km. Nämähän on läheistä sukua keskenään, ehkä Porsche on sitten vähän ahnaampi - varmaan just ilmanvastuksen osalta, kun speksin mukaan Audi on kuitenkin painavampi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
01 Heinä 2026, 13:47
Nyt ollaan paremmin samoilla linjoilla. Onhan meilläkin tallissa yli 50k€ auto, joka on malliltaan markkinahinnalla katsottuna merkkinsä edullisimpia, mutta en minä sitäkään halpana pitänyt. Päinvastoin, se maksoi ison kasan rahaa ja on kolmanneksi kallein hankinta minun historiassani ikinä - edellään vain kaksi omakotitalokiinteistöä.

Pikaisen chattiautospeksivilkaisun perusteella E-Tron GT:ssä on 93kWh akku ja 488km range (varmaan WLTP?). Linkatussa Taycanissa samat 93kWh mutta rangen kohdalla lukee vain 420km. Nämähän on läheistä sukua keskenään, ehkä Porsche on sitten vähän ahnaampi - varmaan just ilmanvastuksen osalta, kun speksin mukaan Audi on kuitenkin painavampi.
RistiTuristi -farmarissa on hitusen korkeampi korkeampi ilman vastus kuin sedan eTronissa, samoilla spekseillä oleva Taycan sedan on WLTP:ltään käytännössä sama. Renkaathan näissä vaikuttavat myös WLTP:hen aika lailla. 21" röpelöreunakiekot 305mm leveillä takakumeilla tekee konfiguraattorin mukaan luokkaa 20km eroa WLTP lukemaan.

Polforea
Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jeh, käy hyvin järkeen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin