Nyt ollaan paremmin samoilla linjoilla. Onhan meilläkin tallissa yli 50k€ auto, joka on malliltaan markkinahinnalla katsottuna merkkinsä edullisimpia, mutta en minä sitäkään halpana pitänyt. Päinvastoin, se maksoi ison kasan rahaa ja on kolmanneksi kallein hankinta minun historiassani ikinä - edellään vain kaksi omakotitalokiinteistöä.
Pikaisen chattiautospeksivilkaisun perusteella E-Tron GT:ssä on 93kWh akku ja 488km range (varmaan WLTP?). Linkatussa Taycanissa samat 93kWh mutta rangen kohdalla lukee vain 420km. Nämähän on läheistä sukua keskenään, ehkä Porsche on sitten vähän ahnaampi - varmaan just ilmanvastuksen osalta, kun speksin mukaan Audi on kuitenkin painavampi.
Sähköautoista ja lataushybrideistä
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
RistiTuristi -farmarissa on hitusen korkeampi korkeampi ilman vastus kuin sedan eTronissa, samoilla spekseillä oleva Taycan sedan on WLTP:ltään käytännössä sama. Renkaathan näissä vaikuttavat myös WLTP:hen aika lailla. 21" röpelöreunakiekot 305mm leveillä takakumeilla tekee konfiguraattorin mukaan luokkaa 20km eroa WLTP lukemaan.Polforea kirjoitti: ↑01 Heinä 2026, 13:47Nyt ollaan paremmin samoilla linjoilla. Onhan meilläkin tallissa yli 50k€ auto, joka on malliltaan markkinahinnalla katsottuna merkkinsä edullisimpia, mutta en minä sitäkään halpana pitänyt. Päinvastoin, se maksoi ison kasan rahaa ja on kolmanneksi kallein hankinta minun historiassani ikinä - edellään vain kaksi omakotitalokiinteistöä.
Pikaisen chattiautospeksivilkaisun perusteella E-Tron GT:ssä on 93kWh akku ja 488km range (varmaan WLTP?). Linkatussa Taycanissa samat 93kWh mutta rangen kohdalla lukee vain 420km. Nämähän on läheistä sukua keskenään, ehkä Porsche on sitten vähän ahnaampi - varmaan just ilmanvastuksen osalta, kun speksin mukaan Audi on kuitenkin painavampi.
- Polforea
- Car(s): XF
159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Jeh, käy hyvin järkeen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.