Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Breraa luonnehdittiin TM:ssä enemmän Gran Tourer -tyyppiseksi vessaksi, kun BMW oli selvästi sporttisempi. Löysää alustaa moitittiin, kuten pannun janoisuutta. Tuttua juttua jo... Nuo kaikki "viat" kun korjaa GTA-versioon ja pitää hinnan järkevissä rajoissa, voi lopputulos olla kuitenkin aika herkullinen.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Kuulin Muukkoselta, että uusien Alfojen varaosahinnat 2-3 x nykyisten hinnat (deltassa). Samoin uusien Alfojen määräaikaishuoltojen töiden tuntihinnaksi tulee kuulemma jatkossa 160 €/h deltalla (= laskutetaan asiakasta 1h työstä 2½h). Tähän kun lisätään selvä korotus vielä hankintahintaan, niin 156 ja 147 on "kova sana".
edit: Jollakinhan ne 5 vuoden takuutkin maksetaan (= asiakkailla). On ollut vielä vänkäystä kuulemma siitä, että saako määräaikaishuollot tehdä jossakin muualla. Deltassa ollaan sitä mieltä, että jos huollot tehdään muualla niin takuu tällöin 2 vuotta. Kun käyttää heillä, niin takuu 2+3 = 5 vuotta.
edit: Jollakinhan ne 5 vuoden takuutkin maksetaan (= asiakkailla). On ollut vielä vänkäystä kuulemma siitä, että saako määräaikaishuollot tehdä jossakin muualla. Deltassa ollaan sitä mieltä, että jos huollot tehdään muualla niin takuu tällöin 2 vuotta. Kun käyttää heillä, niin takuu 2+3 = 5 vuotta.
Viimeksi muokannut Kirkinen, 12 Loka 2006, 20:34. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Tuo tuntiveloitus lähenee jos katsastusasemien tuntiveloitusta jos sitä voi laskea. Asemilla 15 min ja 40-50 euroa kiitos, jälkitarkastusten muutamien minuuttien aikaa vievän hinnoittelusta puhumattakaan. Lieneekö hankkimassa katsastusoikeuksia samalla... Olisihan se tietysti mukavaa kun veisi auton Deltaan määrikseen ja saisi Deltan leiman otteeseenkin
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
IS:n koeajo 159 3,2 Q4:llä:
http://iltasanomat.fi/autot/Alfa%2BRome ... Q4/1249467
http://iltasanomat.fi/autot/Alfa%2BRome ... Q4/1249467
- 155156
- Viestit: 2156
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
IS kirjoittaa: "Aikaisemmin käytössä ollutta 3,2-litraista myllyä on uudistettu lisäämässä siihen bensiinin suorasuihkutus (Jet Thrust Stoichiometric, siitä lyhenne JTS) ja muuttuva venttiilien ajoitus. Niiden ansiosta vääntöä on tullut koneeseen lisää ja, mikä vielä tärkeämpää, vääntöalue on laajentunut."
Faktat hyvin hallussa. Tai no onhan lohko jonkinlaisen versiona ollut "aikaisemmin käytössä" jollain toisella merkillä.
Faktat hyvin hallussa. Tai no onhan lohko jonkinlaisen versiona ollut "aikaisemmin käytössä" jollain toisella merkillä.
Esitetäänköhän tuo niin että huoltojen laskennalliset tuntimäärät vain kerrotaan 2.5:llä? Meinaan, voi vetää asiakkaan melko hiljaiseksi jos tulee kysyneeksi että paljonko on huollon tuntiveloitus. Sen sijaan aina voi esittää että juu näitä on niin vaikea rassata että menee ainakin 10 tuntia että saa öljyt vaihdettua ja jäähdytinnesteet tarkistettua. Ja uudet osatkin on nin hightechiä että totta kai ne maksaa tuplaten vanhoihin malleihin nähden.Kirkinen kirjoitti:Kuulin Muukkoselta, että uusien Alfojen varaosahinnat 2-3 x nykyisten hinnat (deltassa). Samoin uusien Alfojen määräaikaishuoltojen töiden tuntihinnaksi tulee kuulemma jatkossa 160 €/h deltalla (= laskutetaan asiakasta 1h työstä 2½h).
Jos en väärin muista niin 156:n 40000:n huolto maksoi jotain 400€ (ja puhutaan siis tosiaan lähinnä öljynvaihdosta ja erilaisista tarkistuksista)...siitä on hyvä lähteä kyselemään että mites 159, selviääkö tonnilla.
Jep. Kovasti ne tekee töitä ettei tarttisi yhtäkään myydä.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Oikeestaan nykyään lähes millään merkillä ei ole (uusissa) autoissa katteita juuri ollenkaan ja bisnesta tehdään nykyään vain huollolla.sami_r kirjoitti:
Jep. Kovasti ne tekee töitä ettei tarttisi yhtäkään myydä.
Tiedän että erään merkin yhtä mallia on myyty ALUSTA asti noin 300 euron katteella. Auton hinta kuitenkin noin 20 tonnia. Ei siinä paljon kaupanpäällistä pysty antaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Iltalehden nettisivuilla video Brerasta
http://media.almamedia.fi/id/85759.wmv
http://media.almamedia.fi/id/85759.wmv
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tuon saman Turbon alkuteksteissä kerrottiin myös jostain vanhasta talvivertailusta, jossa 75 1.6 oli pessyt ajo-ominaisuuksissa mm. Sierran ja 316:n mennen tullen, Bemua "kehuttiin" jopa vaaralliseksi talvikeleillä. Muistettiin mainita hyvistä äänistä jne. kuten myöskin vilkkuvista varovaloista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Kyseessä oli TL 3/89 jossa oli vertailussa 13 1,6-litraista II-veroluokan perheautoa.
Lyhyt yhteenveto tässä:
Suorityskykyisimmät mittausten mukaan BMW 316i ja Lancia Prisma 1,6 i.e. 75 35/40 pistettä.
Kulutus 24/40. Suurimmat lukemat.
Käyttöominaisuuksissa parhaat jälleen BMW ja Lancia. 75 33/40 p. raskauden ja vaihteiston jäykkyyden vuoksi, muutoin kyllä hyvä.
Ajettavuus VW paras, 39 p. 75 35 p. Suuntavakavuus/mukavuus/talviominaisuudet 10/9/16. Suorituskykyinen BMW jäi tässä ylivoimaisesti viimeiseksi, Fordikin oli parempi.
VW tilavin. 75 28/40p. Prismakin oli ahtaampi. Ei kiinnosta.
Parhaat varusteet Toyotassa, 35 p. 75 30/40, mittaristosta kymppi. Arvostelua herätti se ettei 75 ole käteensopiva, kaikkea sitä keksitäänkin syyksi. Ihme että Tuulilasin heput saivat ovet avattua, siitäkin oli maininta että pitäisi oikein käyttöohjeet olla mukana.
Voiton vei Opel Vectra 1,6GLS, kakkonen Peugeot 405 GR ja kolmas VW Passat GL 1,6.
7. Lancia Prisma 1,6 i.e.
10. Mitsubishi Galant GL 1,6 De Luxe
11. Alfa Romeo 75 1,6
12. Nissan Bluebird 1,6 SLX
13. Ford Sierra 1,6 Laser
Lyhyt yhteenveto tässä:
Suorityskykyisimmät mittausten mukaan BMW 316i ja Lancia Prisma 1,6 i.e. 75 35/40 pistettä.
Kulutus 24/40. Suurimmat lukemat.
Käyttöominaisuuksissa parhaat jälleen BMW ja Lancia. 75 33/40 p. raskauden ja vaihteiston jäykkyyden vuoksi, muutoin kyllä hyvä.
Ajettavuus VW paras, 39 p. 75 35 p. Suuntavakavuus/mukavuus/talviominaisuudet 10/9/16. Suorituskykyinen BMW jäi tässä ylivoimaisesti viimeiseksi, Fordikin oli parempi.
VW tilavin. 75 28/40p. Prismakin oli ahtaampi. Ei kiinnosta.
Parhaat varusteet Toyotassa, 35 p. 75 30/40, mittaristosta kymppi. Arvostelua herätti se ettei 75 ole käteensopiva, kaikkea sitä keksitäänkin syyksi. Ihme että Tuulilasin heput saivat ovet avattua, siitäkin oli maininta että pitäisi oikein käyttöohjeet olla mukana.
Voiton vei Opel Vectra 1,6GLS, kakkonen Peugeot 405 GR ja kolmas VW Passat GL 1,6.
7. Lancia Prisma 1,6 i.e.
10. Mitsubishi Galant GL 1,6 De Luxe
11. Alfa Romeo 75 1,6
12. Nissan Bluebird 1,6 SLX
13. Ford Sierra 1,6 Laser
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Uusi Tekniikan Maailma (19-06):
"Fiatin kerrotaan miettivän Maseratin myymistä Intialaiselle yhteistyökumppanilleen Tatalle. Tata aikoo USA:n markkinoille ja haluaa italialaisen merkin keulakuvakseen.
Ongelma on, että Tata haluaa myös Alfa Romeon, josta Fiat ei halua luopua"
Huh, huh. Alfa Romeo Mumbai JTS....
"Fiatin kerrotaan miettivän Maseratin myymistä Intialaiselle yhteistyökumppanilleen Tatalle. Tata aikoo USA:n markkinoille ja haluaa italialaisen merkin keulakuvakseen.
Ongelma on, että Tata haluaa myös Alfa Romeon, josta Fiat ei halua luopua"
Huh, huh. Alfa Romeo Mumbai JTS....
- silverine
- Viestit: 2479
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tuli postissa Huyndain mainos...
siinä oli rankattu tyytyväisyys omaan automerkkiin.
Yllättäen kärjessä oli tämä jaappanin ihme yli 80%
tyydyttyneisyytenä ja perässä biimeri lähes samoilla
luvuilla. Hännän huippuna, siellä 20. tienoilla, oli
eräs tuntemamme spagettimaan tuote.
Alfan omistajat ovat 20%:sesti tyytyväisiä autoonsa.
Ilmeisesti ne 20% ovat täällä foorumilla ja loput niitä
joilla lapa ei nouse..
siinä oli rankattu tyytyväisyys omaan automerkkiin.
Yllättäen kärjessä oli tämä jaappanin ihme yli 80%
tyydyttyneisyytenä ja perässä biimeri lähes samoilla
luvuilla. Hännän huippuna, siellä 20. tienoilla, oli
eräs tuntemamme spagettimaan tuote.
Alfan omistajat ovat 20%:sesti tyytyväisiä autoonsa.
Ilmeisesti ne 20% ovat täällä foorumilla ja loput niitä
joilla lapa ei nouse..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
piti oikeen avata toi kuori,aika erikoista mainontaa.. tyrkyttävät jotain maasturia. Laaturaportissa on autobildin tulokset samantien olis voinut laittaa vaikka automotor sportin tyytyväisyysnumerot siinä Alfa oli kakkonen Porschen jälkeen, Suomessa Alfan omistajia on niin vähän ettei sitä ikinä edes noteerata noissa merkkien merkki kisoissa.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Tänään ilmestyi sekä Moottori että Tuulilasi.
Tuulilasin antia:
159 3,2 JTS Q4 ei koeajo mutta 'tyypit' ehkä
159 2,2 JTS v BMW 320i business vertailu. Loppupisteet jokseenkin tasan. Eipä olisi vaikea valinta tosin.
Lisäksi Fiatin Bravosta ja Lineasta muutama rivi. Ei uusia kuvia mutta tekstin perusteella Linea tulisi myyntiin myös useissa Euroopan maissa. Toinen väite on että läntisessä Euroopassa sedan-osuus on vain viiden prosentin luokkaa No, säästyy rahat kun ei niitä tänne kuitenkaan tuu.
Moottorin antia:
Brera 3,2 JTS V6 Q4 Sivun mittainen esittely/koeajo/tyypit. Hyvää ulkonäkö, ajettavuus, neliveto, V6-sinfonia
Fiat 130 Berlina 1976
Tuulilasin antia:
159 3,2 JTS Q4 ei koeajo mutta 'tyypit' ehkä
159 2,2 JTS v BMW 320i business vertailu. Loppupisteet jokseenkin tasan. Eipä olisi vaikea valinta tosin.
Lisäksi Fiatin Bravosta ja Lineasta muutama rivi. Ei uusia kuvia mutta tekstin perusteella Linea tulisi myyntiin myös useissa Euroopan maissa. Toinen väite on että läntisessä Euroopassa sedan-osuus on vain viiden prosentin luokkaa No, säästyy rahat kun ei niitä tänne kuitenkaan tuu.
Moottorin antia:
Brera 3,2 JTS V6 Q4 Sivun mittainen esittely/koeajo/tyypit. Hyvää ulkonäkö, ajettavuus, neliveto, V6-sinfonia
Fiat 130 Berlina 1976
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
BMW 314 pistettä, Alfa 312 pistettä. Pirun hyvä suoritus, kun ottaa huomioon että eiköhän jokaista tämän segmentin premium-autoa kuitenkin verrata merkkipaaluun, eli pemariin. Ei paljoa jääny...aplodeja Ai niin , Alfa olis voittanut jos huoltokustannukset olis ees tasanK kirjoitti:Tänään ilmestyi sekä Moottori että Tuulilasi.
Tuulilasin antia:
159 2,2 JTS v BMW 320i business vertailu. Loppupisteet jokseenkin tasan.
Mulle ainakin jäi sellanen maku että Alfa tiputettiin väkisin kakkoseks huolto, varaosa, polttoaine, ja vakuutusmaksujen avulla. eihän Alfaa nyt voi laittaaKaalipata kirjoitti:BMW 314 pistettä, Alfa 312 pistettä. Pirun hyvä suoritus, kun ottaa huomioon että eiköhän jokaista tämän segmentin premium-autoa kuitenkin verrata merkkipaaluun, eli pemariin. Ei paljoa jääny...aplodeja Ai niin , Alfa olis voittanut jos huoltokustannukset olis ees tasanK kirjoitti:Tänään ilmestyi sekä Moottori että Tuulilasi.
Tuulilasin antia:
159 2,2 JTS v BMW 320i business vertailu. Loppupisteet jokseenkin tasan.
BeeMyWomania testissä voittamaan, vaikka melkein kaikessa muussa parempi olikin
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Missä testissä? Tuulilasia en ole lukenut kovinkaan ahkerasti tätä ennen, tilasin 8kk:n lehdet Yhtäkaikki, tässäkin vertailussa oli viallinen 159, painelaakeri oli rikki ja saivat testiin uuden auton. Mm. kuvauksissa on ollut kaksi eri autoa.
Ääritilanteen arviointi kannattaa lukea eikä katsoa pisteitä. Siinä mainittiin mm. että siinä kun kuormattuna sekä ilman kompuutterin ohjausta 159 on helppo niin 320 lähtee hurjaan luisuun ja saa aika tarkkana olla. Aivan kuten takavuosien 300 bmw siis. Eikä tuo eteneminen kolmella pyörälläkään hyvältä näytä. Talvitesteissä tilanne saattaisi olla vielä selvempi Alfan eduksi. En voi väittää bemaria huonoksi ajettavaksi, 159 on vaan etevämpi, kirjoitusten mukaan Ei ole omia kokemuksia noista.
Ääritilanteen arviointi kannattaa lukea eikä katsoa pisteitä. Siinä mainittiin mm. että siinä kun kuormattuna sekä ilman kompuutterin ohjausta 159 on helppo niin 320 lähtee hurjaan luisuun ja saa aika tarkkana olla. Aivan kuten takavuosien 300 bmw siis. Eikä tuo eteneminen kolmella pyörälläkään hyvältä näytä. Talvitesteissä tilanne saattaisi olla vielä selvempi Alfan eduksi. En voi väittää bemaria huonoksi ajettavaksi, 159 on vaan etevämpi, kirjoitusten mukaan Ei ole omia kokemuksia noista.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mutta on se pakko alfistinakin myöntää, että laatuongelmista ei ole näköjään vieläkään kokonaan päästy, vaikka edistystä onkin ollut, ja ainakin Suomessa huolto ja varaosat ovat tolkuttoman kalliita, osin mm. tämän uuden takuujärjestelmän ansiosta. Näissä asioissa Bemari lienee edelleen etevämpi, valitettavasti... Onneks Alfa on pirun nätti ja hyvä ajaa.
kerro lisää en ole tuollaista lukenut kun ei ole tilauksessa ko. lehti.vma kirjoitti:Heh, juu ne pelkää sielä lehdessä.V6 kirjoitti: lehti ei näköjään "uskalla" laittaa Alfaa voittajaksi
Täälä topicissa ei myöskään "uskalleta" muistaa että tuo Alfa hajosi viime Tuulilasi testissä. Testiä jatkettiin toisella pelillä
Viimeksi muokannut V6, 03 Marras 2006, 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kannattaa huomoida että esim 156 oli n 52 tmk halvempi kuin 320 tuossa vuoden 98 testissä silti se sai kustannuksista vain puolipistettä enemmän.Pablo Honey kirjoitti:Mutta on se pakko alfistinakin myöntää, että laatuongelmista ei ole näköjään vieläkään kokonaan päästy, vaikka edistystä onkin ollut, ja ainakin Suomessa huolto ja varaosat ovat tolkuttoman kalliita, osin mm. tämän uuden takuujärjestelmän ansiosta. Näissä asioissa Bemari lienee edelleen etevämpi, valitettavasti... Onneks Alfa on pirun nätti ja hyvä ajaa.
Varaosat olivat bemarissa kalliimmat huollot sensijaan Alfassa.
Vaikka kuinka lukee Alfa-silmälaseilla niin panee miettimään:Laku kirjoitti:Viimeisessä Auto Bildissä positiivinen kirjoitus Brerasta ja viereisellä sivulla uusi Audi TT testi.
1. Brera on liian painava. Urheiluauton pitää olla kevyt; Brera painaa 20% enemmän kuin edeltäjänsä GTV ja pari sataa kiloa enemmän kuin TT.
2. Brera on liian korkea. Urheiluauton pitää olla matala; ainakin alle 130 cm .... Eihän TT:kään kovin matala ole, mutta Breraa matalampi kuitenkin. Ja "kaikki" testiajajat kertovat, että Breran penkki on liian korkealla! Lisäksi Brera näyttää muutenkin vähän "läskiltä" - ainaskin takaviistosta.
3. Brera on liian kallis. TT ei ole kuin n. 1.400 euroa kalliimpi, mikä 60.000 hintaluokassa tarkoittaa, että ovat samanhintaisia!
Poliittinen veto sinänsä saksalaisen autoteollisuuden pää-äänenkannattajalta sijoittaa V6 sportit samalle aukeamalle.
Onneksi Brera sentään näyttää hyvältä! Ja uusi TT ei enää ole muotoilultaan kuten edeltäjänsä oli: TAYDELLINEN
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
TL:ssa siis loppupisteet Bemarille 314-312. Ja tässä vielä osa-alueittain, BMW ensiksi mainittuna:
Tilat 52-53
Ajettavuus 55-53
Käyttöominaisuudet 49-52
Mukavuus 52-53
Turvallisuus 54-54
Kustannukset 52-47
Eli Alfa oli matkalla niukkaan voittoon, kunnes valuuttapuoli otettiin huomioon: huoltokulut ovat noin 2 kertaa korkeammat (!) kuin BMW:ssä. Mutta se ei kai ole kenellekään meistä mikään ylläri? Saati sitten jokin kynnyskysymys.
Tilat 52-53
Ajettavuus 55-53
Käyttöominaisuudet 49-52
Mukavuus 52-53
Turvallisuus 54-54
Kustannukset 52-47
Eli Alfa oli matkalla niukkaan voittoon, kunnes valuuttapuoli otettiin huomioon: huoltokulut ovat noin 2 kertaa korkeammat (!) kuin BMW:ssä. Mutta se ei kai ole kenellekään meistä mikään ylläri? Saati sitten jokin kynnyskysymys.
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 03 Marras 2006, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Just ajattelin noi kirjottaa.Vittorio Jano kirjoitti:TL:ssa siis loppupisteet Bemarille 314-312. Ja tässä vielä osa-alueittain, BMW ensiksi mainittuna:
Tilat 52-53
Ajettavuus 55-53
Käyttöominaisuudet 49-52 (0-100 A 9.1s ja B 9.9s)
Mukavuus 52-53
Turvallisuus 54-54
Kustannukset 52-47
Eli Alfa oli matkalla niukkaan voittoon, kunnes valuuttapuoli otettiin huomioon: huoltokulut ovat noin 2 kertaa korkeammat (!) kuin BMW:ssä. Mutta se ei kai ole kenellekään meistä mikään ylläri? Saati sitten jokin kynnyskysymys.
Alfaa kehuttiin enemmän ja tilatkin paremmat alfassa! Mutta jotenkin tuntu, niinkun joku sanokin, että Alfan ei annettu voittaa. Ja kun kattoo tuulilasin kansi kuvaa niin näkee kuinka älyttömän tylsä bemari on!!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Ihan asiallinen vertailuhan tuo oli ja hienoja autoja ovatten molemmat - minuun tuo Banglen muotoilu kyllä puree, vaikka onhan tuo 159:n klyyvari ihan omaa luokkaansa. Sivuunkirjoittanutta ei yhtään häiritse lopputuloskaan: onhan huoltojen täysin käsittämätön tuplahintaisuus hyvä ottaa huomioon ja tuoda esille.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Tarkemmin perattuna (ensim BMW):V6 kirjoitti:kyllähän se on hyvä tuoda esiin mutta 5 pisteen ero kustannuksista.
Hinta 12-13
Kulutus 14-12
Huolto 10-8
Vakuutukset 8-7
Takuu 4-5
Varaosat 4-2
En pidä mitenkään mahdottoman epäoikeudenmukaisena. Ehkä takuu olisi voinut olla suhteessa 3-5. Mitään Alfan vastaista salaliittoa en suostu näkemään.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100