156,täydellinen auto?
Valvoja: Moderators
156,täydellinen auto?
Eli lehdet ympäri maailmaa hehkutteli kyseistä mallia lähestulkoon täydellisenä autona,mutta sellaistahan ei ole,joten olisko tuo aika haukkua tätäkin mallia... Mikä siis ottaa 156:sessa eniten aivoon?? itseäni lähinnä penkit,liian loiva etupää ja riittämätön sivutuki Etupäännosto on tosin vielä helppo tehä ite,muttei sivutuki.. Eli kerätäänkö kyseisen mallin huonoimmat puolet kasaan?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Eniten harmittaa suomen nopeusrajoitukset. Sitäpaitsi ite aloit. Sillon kun hankkii italialaisen auton ei saa valittaa, jos haluaa valittaa pitää ajaa avensiksella.
Jos oikeesti pitää kaivaa jotain mikä vähän häiritsee niin se on se, ettei takaluukku, ainakaan sedanissa, aukea kovin kätevästi auton ulkopuolelta. Vaan ainahan sen kaljakeissin voi nakata takapenkille.
Janne
Niin katos se on vähän niin kun kaunis nainen. Välillä kitisee ja naputta, mutta pirun kiva ajella. Sen mukavan voi sit pitää himassa.Bluebate kirjoitti:Kaikenlaiset nitinät ja kitinät aika raivostuttavia.
Jos oikeesti pitää kaivaa jotain mikä vähän häiritsee niin se on se, ettei takaluukku, ainakaan sedanissa, aukea kovin kätevästi auton ulkopuolelta. Vaan ainahan sen kaljakeissin voi nakata takapenkille.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Itseasiassa 156 takapenkillä on yllättävän isot tilat, näin on moni sanonut kun taakse istunut, esim kaverin "samankokoisessa" 99 vuoden Snelkussa on takana yllätttävän vähän tilaa.
Ne nitinät jotka onneksi kuuluvat vain hidasteissä vois karsia. Ja kun avaa takaovea kummassakin kädessä muovikassi niin älä avaa sillä kädellä missä on alkon kassi (täynnä kovia pulloja). Öljyn kulutus mainittiinkin jo.
Ne nitinät jotka onneksi kuuluvat vain hidasteissä vois karsia. Ja kun avaa takaovea kummassakin kädessä muovikassi niin älä avaa sillä kädellä missä on alkon kassi (täynnä kovia pulloja). Öljyn kulutus mainittiinkin jo.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Myyty liikaa.
Yleensä ennen tuota mallia kuuli tutuilta että ei ole koskaan ollut Alfan kyydissä. Tai edes nähnytkään. En väitä että se "mystisyys" on mihinkään kadonnut mutta 90-luvun alussa ajaessani Alfetalla kuuli usein että "Piti oikein tulla katsomaan mikä auto tämä on." tms.. Jotenkin tuntui että olettivat auton olevan todella kallis. Väittäisin että useimmilla ei ole käsitystä mitä oli osien saatavuus ja hinnat tuolloin. Perusosaa sai tietysti mutta jos tarvikeliike ei tiennyt osaa niin homma meni yleensä niin että soitit Tammiselle. Toinen mahdollisuus oli että menit merkkikorjaamoon, joka oli tuolloin Oulussa Kervinen, kysyit osaa ja ihan tosi, kaveri meni takahuoneeseen ja soitti Tammiselle.
Maahantuontihan toimi Ruotsin kautta. Mitään järkevää organisaatiota ei Suomessa ollut. Jos osaa ei löytynyt Tammiselta niin tilaus meni Ruotsin kautta Italiaan. Nim.mer turbon pakoputkea 4kk odottanut.
Yleensä ennen tuota mallia kuuli tutuilta että ei ole koskaan ollut Alfan kyydissä. Tai edes nähnytkään. En väitä että se "mystisyys" on mihinkään kadonnut mutta 90-luvun alussa ajaessani Alfetalla kuuli usein että "Piti oikein tulla katsomaan mikä auto tämä on." tms.. Jotenkin tuntui että olettivat auton olevan todella kallis. Väittäisin että useimmilla ei ole käsitystä mitä oli osien saatavuus ja hinnat tuolloin. Perusosaa sai tietysti mutta jos tarvikeliike ei tiennyt osaa niin homma meni yleensä niin että soitit Tammiselle. Toinen mahdollisuus oli että menit merkkikorjaamoon, joka oli tuolloin Oulussa Kervinen, kysyit osaa ja ihan tosi, kaveri meni takahuoneeseen ja soitti Tammiselle.
Maahantuontihan toimi Ruotsin kautta. Mitään järkevää organisaatiota ei Suomessa ollut. Jos osaa ei löytynyt Tammiselta niin tilaus meni Ruotsin kautta Italiaan. Nim.mer turbon pakoputkea 4kk odottanut.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Kääntösäde on tosiaan hirvittävän suuri ainakin kutosessa... Erikoisinta puolestaan on äärimmäisen nopea reagointi muotoiluun tehtaan puolelta,jos ajatellaan aikaa ennen 156:sta... ÄÄrimmäisen uskalias ja ilmeisen rahaa syövä veto romeon tehtaalta. Erikoismaininta piilocoupe taka-ovista... Meinasin yrittää haukkuakkin,mutta noihin penkkeihin ja takatiloihin jäi.. Jos siis ei sitä kestävyyttä lasketa
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Minusta etupenkeissä on hyvä sivutuki, jos vertaatte sitä mihin tahansa varpusmerkkiin niin kyllä niissä penkit ovat kuin suoraa lankku ei mitään tukea! Tietenkään en tiedä kuinka leveitä äijiä liette, jos ei mahdu penkkiin sitten millään, heh.
Kyllä, nitinät harmittaa, mutta ei nitissyt kun oli kaikki tukivarret uusittu, mutta nyt taas alkaa narisemaan. Siitä pääsee eroon uusimmalla tukivarret.
Kyllä se on yllätänyt todellakin, kun jos idioottien juttuja kuuntelee niin suurinpiirtein se on joka toinen päivä pajalla, mutta ei todellakaan ainoastaan kalliit määräaikaishuollot siinäpä ne suurimmat murheet!Luotettavuus on ollu itelle positiivinen yllätys
Kyllä, nitinät harmittaa, mutta ei nitissyt kun oli kaikki tukivarret uusittu, mutta nyt taas alkaa narisemaan. Siitä pääsee eroon uusimmalla tukivarret.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
En kyllä missään nimessä sanos että on hyvä sivutuki, päinvastoin!Dobber kirjoitti:Minusta etupenkeissä on hyvä sivutuki, jos vertaatte sitä mihin tahansa varpusmerkkiin niin kyllä niissä penkit ovat kuin suoraa lankku ei mitään tukea! Tietenkään en tiedä kuinka leveitä äijiä liette, jos ei mahdu penkkiin sitten millään, heh.
Mä oon hoikka poika, mahdun siis penkkiin hyvin, mutta varsinkin radalla noi penkit haittaa todella paljon kun saa roikkua ratissa ja millon missäkin ettimässä tukea kun meinaa tippua siitä jakkarasta.. olenkin miettiny jos laittas tohon paremmat jakkarat joskus.. mutta meneehän noikin nyt normiajossa
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Niin varmasti radalla ei missään normi kiesissä ei ole penkit hyvät. Minä olen edelleenkiin sitä mieltä, että normaali ja vähän kovessakin ajossa jakkarat on riittävän tukevat. Radalle kannattaa vaihtaa Recaron tai Sparcon penkit. Lanciapojalla oli Recarot kuppipenkit Lanciassa, joten kyllä kelpaa päästellä radalla kovaa mutkiin ei tipu kyydistä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Ei ne pojun penkit oo todellakaan mitkään kupit vaan ihan kunnolliset sporttipenkit. Mutta mielestäni kadulle passelit vaihtoehdot mutta en mä uskaltanutkaan omaan kiesiini laittaa Lancian Recaroja kun kuulemma niissä perse puutuu . No kyllä noissa oikeissa kupeissakin näyttää olevan samaa vikaa .Dobber kirjoitti:Radalle kannattaa vaihtaa Recaron tai Sparcon penkit. Lanciapojalla oli Recarot kuppipenkit Lanciassa, joten kyllä kelpaa päästellä radalla kovaa mutkiin ei tipu kyydistä.
Kyllähän esim. mun edellisessä autossa eli Xsara VTS.ssä oli loistavat jakkarat tohon verrattuna, puhumattakaan parin kaverin impuista (04-STI ja -99 GT)Dobber kirjoitti:Niin varmasti radalla ei missään normi kiesissä ei ole penkit hyvät.
niissä meinaa tukee piisaa. Ja onhan monissa laitteissa esim. Recarot tai Sparcot vakiona. Alfa GT.ssä on myös hyvät jakkarat.. onhan noita!
Jaa ne viatko onkin vaan omaa idiotismiä??? Honda 125tkm-korjauksia 150e... Mazda 147tkm-korjaukset 0e..... 156 119tkm-korjaukset n.3500e... idiotismiä ja omaa kuvitelmaa vissiin sitte Mutta toivoin kyllä tän kestopuolen poisjättämistä tästä keskustelusta,eli ihan auton muitten ominaisuuksien arviointia..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
lepidus kirjoitti: Niin katos se on vähän niin kun kaunis nainen. Välillä kitisee ja naputta, mutta pirun kiva ajella. Sen mukavan voi sit pitää himassa.
Mitenkäs se Jussi Halli TV:ssä tokaisikaan Alfasta:
"Niinhän se on kuin huippumalli tyttöystävänä -kyllähän sen tietää, että se pettää, muttei sitä henno oikein jättääkään".
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Huonoja puolia on / oli tosiaan se kääntösäde, huonot valot, onneton pissapoika, takakontin avaamisen hankaluus ostoskassit kädessä ja muita pikkujuttuja. Lisäksi hihnajakopäät yleensä, ja TS-moottoriin kypsyin jo GTV:n kanssa sen verran vahvasti että sellaista tuskin itselle enää tulee. Deltan osien hinnat ovat pääsääntöisesti pimeitä, Pösön kanssa on yllättävää etteivät osat välttämättä ole mainittavasti kalliimpia kuin tarvikkeena No, Alfan kanssa säästi ainakin soittelun vaivan.
Kyllä tuo minusta oli yleisesti ottaen kiva auto. Hauska ajaa, kohtuumukava, kaunis katsoa eikä mitenkään mahdoton omistaa. Oma yksilö ei suuremmin edes natissut. Yleisyys pk-seudulla vähän harmitti, mutta kyllähän auto, jossa hinnan ja ominaisuuksien suhde on kohdallaan, yleensä myykin kohtuullisen hyvin - kaikkea ei voi saada, kuten hyvää ja harvinaista herkkua halvalla.
Kyllä tuo minusta oli yleisesti ottaen kiva auto. Hauska ajaa, kohtuumukava, kaunis katsoa eikä mitenkään mahdoton omistaa. Oma yksilö ei suuremmin edes natissut. Yleisyys pk-seudulla vähän harmitti, mutta kyllähän auto, jossa hinnan ja ominaisuuksien suhde on kohdallaan, yleensä myykin kohtuullisen hyvin - kaikkea ei voi saada, kuten hyvää ja harvinaista herkkua halvalla.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Vaikka minun kokemus 156:n kanssa rajoittuu kahteen koeajoon niin kuitenkin tein pari havaintoa siitä. Alusta, muotoilu sekä ulko että sisä on tosi hyvä(varsinkin pre FL versio), ajettavuus on Hieno isolla hoolla ja penkit ovat mukavia ja urheillulisia katu käytössä ja 2.0 T.S kone on hyvin iloinen ja sillä on kyllä vahva luonetta Miinuksiin voi kirjoittaa erittäin heikon remin kestävyyden+herkän alustan ja minun makuun tosi pehmeän kytkimen(tuntuu varsinkin 33:sen jälkeen). Muttä kokonaisuudessaan näyttää hyvin tasapainoiselta autolta, jossa ominaisuudet ovat kohdallaan, sääli vain se että niitä on liian paljon liikenteessä alfaksi.
Nothing beats cubic inch
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Lämpö ongelmat kesällä. On varmaan ainoat ongelmat mitä on ollut tämän reilun puolentoista vuoden aikana minkä olen omistanut 156:n.
Laatu on reilusti parantunut parissakymmenessä vuodessa, kun vertaan vaikka Alfetta GT:tä tähän, ruuvit pysyvät kireällä, ei turhia kitinöitä. Sähkötkin ovat pelanneet vaikka yhteen aikaan meni parkkeja ja lähivaloja aika tiuhaan. Alfetan takajousien äänestä tykkäsin: blob blob 156:ssa se ei ole aivan niin selvä.
Laatu on reilusti parantunut parissakymmenessä vuodessa, kun vertaan vaikka Alfetta GT:tä tähän, ruuvit pysyvät kireällä, ei turhia kitinöitä. Sähkötkin ovat pelanneet vaikka yhteen aikaan meni parkkeja ja lähivaloja aika tiuhaan. Alfetan takajousien äänestä tykkäsin: blob blob 156:ssa se ei ole aivan niin selvä.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onnistunut mallihan tuo on. Itsellä jäänyt välistä kun elämäntilanteet olleet hieman väärät tuohon malliin. 164:sen aikaa oli liian kalliita ja tuon 166:sen vaihtamisen aikaan oli tilatarve jo tila-auto luokkaa. Ne muutamat sentit 156 ja 166 välillä on varsin ratkaisevia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Lisätään nyt tähän ärsyttävien listaan helman takasauma, jota joutui fiksaileen muutaamaan otteeseen. Samoten tukivarsien kitinä meinas välillä ottaa päähään (+ hihnajakopää ja siitä tulevat kulut).
Sama lista on validi 166sessakin kyllä - onneksi 3M kiveniskuteippi on keksitty ja tukivarret kitiseen hieman vain takana
Sama lista on validi 166sessakin kyllä - onneksi 3M kiveniskuteippi on keksitty ja tukivarret kitiseen hieman vain takana
MP
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Mulla on onni asua seudulla jossa 156:t voi laskea yhden käden sormilla. Ja saman värisen olen nähnyt vain Kouvolassa. Tuli mieleen vertauksen vuoksi, kun 156:n varaosat ovat ihan hinnoissaan, niin olin erään autovuokraamon esittelyssä, josta voi myös vuokrata Ferrarin, että jos yhtään lohduttaa, niin käsittääkseni Ferrarin öljynvaihto maksaa 5900 eur + alv, vakuutukset vuodessa 23 000 eur ja sadan tonnin huollossa koko kone puretaan osiin, sen operaation hintaa en muista, mutta voinette aavistaa suuntia. Eli kai Alfan omistaminen on vielä kohtuuhintaista. Muistutan myös että eräs Enzo Ferrari ajoi aikoinaan kilpaa Alfa-Romeolla, jos teille ferraristit alkavat nenäkkääksi...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja 156 on Alfa malliston kopioduin. Siis ulkonäöllisesti. On mielestäni onnistunut ulkoisestikkin ja siis myös muiden automerkkienkin mielestä koska ideoita kopiotiin noin avoimesti.
Enpä ole Ferraria omistanut, kallimpaa sen ylläpitä on mutta en suostu noita hintoja uskomaan ihan äkkiseltään. Ferrariin liittyviä juttuja on kyllä tullut kuultua useampia. Suurinosa uskomattomia ja kaikki jutut tyypeiltä jotka tuskin ovat edes ajaneet ko.merkillä.
Enpä ole Ferraria omistanut, kallimpaa sen ylläpitä on mutta en suostu noita hintoja uskomaan ihan äkkiseltään. Ferrariin liittyviä juttuja on kyllä tullut kuultua useampia. Suurinosa uskomattomia ja kaikki jutut tyypeiltä jotka tuskin ovat edes ajaneet ko.merkillä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
No joo ei kannata uskoa kaikkia legendoja superautojen huoltohinnoista...
Alla kalifornian fefe -huoltohintoja (joista voi laskea valistuneella kertoimella eurohintoja suhteutettuna vaikka autojen hintoihin). Sivulla myös ihan kiva kuvagalleria...
http://emelbon.tripod.com/eugeniosferrariservice.html
156:ssa on tosiaan aika kököt valot ja hiukan kotteromainenhan ja natiseva se on jos vertaa vaikka 159:iin.
Alla kalifornian fefe -huoltohintoja (joista voi laskea valistuneella kertoimella eurohintoja suhteutettuna vaikka autojen hintoihin). Sivulla myös ihan kiva kuvagalleria...
http://emelbon.tripod.com/eugeniosferrariservice.html
156:ssa on tosiaan aika kököt valot ja hiukan kotteromainenhan ja natiseva se on jos vertaa vaikka 159:iin.
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Jakopää remmin vaihto 360 modenaan maksaa melkein samanverran kuin deltassa 156 2.5:seen
Ainoa mitä huhujsta voi pitää paikansa on vakuutus maksu, mutta taas sitä ei ole mitään tietoa. Jos täällä on joku jolla on varma tieto niin olis mieleenkiintoista kuulla, paljonko maksaa fefen kasko
Ainoa mitä huhujsta voi pitää paikansa on vakuutus maksu, mutta taas sitä ei ole mitään tietoa. Jos täällä on joku jolla on varma tieto niin olis mieleenkiintoista kuulla, paljonko maksaa fefen kasko
Nothing beats cubic inch
Joo, pari kaveria on kans ollu samaisen puljun (rental) tilaisuudessa ja jotain ton suuntasta nekin kertovat.. tiedä sit pitääkö paikkaansa vai ei.. ehkä ne yrittää tolla perustella Ferrarin tod. näk. kovaa vuokrahintaaPK kirjoitti:olin erään autovuokraamon esittelyssä, josta voi myös vuokrata Ferrarin, että jos yhtään lohduttaa, niin käsittääkseni Ferrarin öljynvaihto maksaa 5900 eur + alv, vakuutukset vuodessa 23 000 eur ja
itekin kävin kyseisen firman esittelyssä, kun luvattiin, että saa koeajaa "urheiluautoa". No siellä oli sitten avo PT cruiser. Kusetukselta tuntui koko toiminta. Kerätään osakkaita, jotka sitten vuokraa vehkeitä kerran vuodessa. Ja en usko niihin löpinöihinkään. Tuolla Ferrarin huoltohintoja http://emelbon.tripod.com/eugeniosferrariservice.html
Omassani on ottanut eniten päähän tuo tyhjäkäynnin heijaaminen ja diesel-ääni käynnistettäessä.
Oikeastaan muuten täydellinen, näin lähes kahden vuoden omistamisen jälkeen ihastuttaa edelleen eikä vaihto esim. 159 tulisi kuuloonkaan. Jotkut sanoivat silloin täällä forumissa kun auton ostin että ei sitä "ylivoimaa italiasta" -tunnetta ole enää kun on rasvamontussa maanut mutta mikään ei ole huonommaksi muuttunut. Bella machina!
Muuten nitisikö 156:nne uutena kun niistä moni mainitsee vai onko niin että parin vuoden päästä saamme lukea että myös 159 nitisee, jos onkin iän tuomaa vaivaa?
Oikeastaan muuten täydellinen, näin lähes kahden vuoden omistamisen jälkeen ihastuttaa edelleen eikä vaihto esim. 159 tulisi kuuloonkaan. Jotkut sanoivat silloin täällä forumissa kun auton ostin että ei sitä "ylivoimaa italiasta" -tunnetta ole enää kun on rasvamontussa maanut mutta mikään ei ole huonommaksi muuttunut. Bella machina!
Muuten nitisikö 156:nne uutena kun niistä moni mainitsee vai onko niin että parin vuoden päästä saamme lukea että myös 159 nitisee, jos onkin iän tuomaa vaivaa?
Kun pelkkä teho ei riitä!
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45
Joo perse puutuu päiväetapin loppumatkast kun 1000km alkaa lähestyä-HH- kirjoitti:Ei ne pojun penkit oo todellakaan mitkään kupit vaan ihan kunnolliset sporttipenkit. Mutta mielestäni kadulle passelit vaihtoehdot mutta en mä uskaltanutkaan omaan kiesiini laittaa Lancian Recaroja kun kuulemma niissä perse puutuu . No kyllä noissa oikeissa kupeissakin näyttää olevan samaa vikaa .Dobber kirjoitti:Radalle kannattaa vaihtaa Recaron tai Sparcon penkit. Lanciapojalla oli Recarot kuppipenkit Lanciassa, joten kyllä kelpaa päästellä radalla kovaa mutkiin ei tipu kyydistä.
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Taidan olla poikkeus, sillä minua tuo 156:n kääntäminen ei ole häirinnyt. Se on vain merkki siitä, että kiesi on helvetin kiva käännellä mutkatiellä;)
Niitä perustavanlaatuisia huonoja puolia: hihnajakopää, kitinät, selittämättömät käyntiviat ja tietyt alihankkijan toimittamat paskaosat.
Muut pikkuasiat ei häiritte, sillä en kaipaa mitään kymmentä kokistelinettä sun muuta turhuutta.
Niitä perustavanlaatuisia huonoja puolia: hihnajakopää, kitinät, selittämättömät käyntiviat ja tietyt alihankkijan toimittamat paskaosat.
Muut pikkuasiat ei häiritte, sillä en kaipaa mitään kymmentä kokistelinettä sun muuta turhuutta.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
^^ Itsellä oli tuollaiset Sparcon torinot meganessa muinoin. On kyllä hyvät jakkarat istua, ei käy kieltäminen. Hintaa about 500€. Ei kai ne alffassakaan pahalta näyttäisi, jos verhoilisi ne saman värisiksi ja mallisiksi kuin alkuperäinen sisusta. Orggis kuskin penkki kun on toisaalta hyvä istua ja toisaalta ei. Itsellä pituutta 186cm, ja mikäli tukka on pystyssä on se katossa kiinni. Nykyään kun tulee nautittua ajosta oikeassa istumassa asennossa, eikä kuten amikset benareissaan makuullaan Reisituki saisi ulettua pisemmällä ja sivuttaistukea hiukan lisää, plus penkkiä herranjumala 5cm alaspäin urheilullisen lookin nimissä
156 huonoja puolia... remmi, penkit, valot, pesimet, teltta
Eniten ottaa aivoon, että tehtaan alustan puslasarja pehmenee reippaassa ajossa vuodessa. Ohjaus alkaa vetelemään, perä velloo ohituksissa jne. Uutena / kunnossa, niin helkutin hienot ajo-ominaisuudet tuhoutuu muutaman kymmenen tuhannen aikana, todella kurja piirre.
Siis pysyyhän ne kunnossa jos ajo-ominaisuuksia ei käytä! Emännän 106tkm ajettu on alustaltaan kuin uusi. Mutta ajappa g-voimista nauttien niin ei kestä.
Saisi olla tehtaan myyntilistalla sportti-versio jossa kaikki puslat kovempia.
Eniten ottaa aivoon, että tehtaan alustan puslasarja pehmenee reippaassa ajossa vuodessa. Ohjaus alkaa vetelemään, perä velloo ohituksissa jne. Uutena / kunnossa, niin helkutin hienot ajo-ominaisuudet tuhoutuu muutaman kymmenen tuhannen aikana, todella kurja piirre.
Siis pysyyhän ne kunnossa jos ajo-ominaisuuksia ei käytä! Emännän 106tkm ajettu on alustaltaan kuin uusi. Mutta ajappa g-voimista nauttien niin ei kestä.
Saisi olla tehtaan myyntilistalla sportti-versio jossa kaikki puslat kovempia.
- markus_p
- Viestit: 96
- Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
- Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
- Paikkakunta: Espoo
Listataanpas oikein ajatuksella mitä tulee mieleen:
- jakopään remmi
- tukivarsien kesto
- maalipinta
- se kuuluisa helman pystysauma
- nitinät ja natinat kojelaudasta
- etupenkkien reisituki
- takakontin avausmahdollisuudet
- ajoittainen tyhjäkäynnin heijaaminen
- pissapojan säiliön pienen pieni täyttöaukko
- ajovalot ja etenkin polttimoiden paikalleen venkslaaminen
Mutta aika kultaa muistot ja vikoineenkin 156 on kyllä houkutteleva vaihtoehto! Tässähän tulee melkein ikävä Parhaita puolia ajo-ominaisuudet ja ulkomuoto.
- jakopään remmi
- tukivarsien kesto
- maalipinta
- se kuuluisa helman pystysauma
- nitinät ja natinat kojelaudasta
- etupenkkien reisituki
- takakontin avausmahdollisuudet
- ajoittainen tyhjäkäynnin heijaaminen
- pissapojan säiliön pienen pieni täyttöaukko
- ajovalot ja etenkin polttimoiden paikalleen venkslaaminen
Mutta aika kultaa muistot ja vikoineenkin 156 on kyllä houkutteleva vaihtoehto! Tässähän tulee melkein ikävä Parhaita puolia ajo-ominaisuudet ja ulkomuoto.
- silverine
- Viestit: 2479
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ah tuota nuorta lempeä..Rolle kirjoitti:Turhan laadukas ja vaivaton ollakseen Alfa.
Kyllä sitä rakkautta vielä koetellaan niin myötä kuin vastamäissäkin .
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
No ei tolla kyllä viitsi soratielle juuri lähteä. Veikkaanpa, ettei Luigi juuri ole soratietestejä ajatellut, kun 156:n on suunnitellut.
Sinänsä en ole huomannut, että kiesi olisi jotenkin herkempi luiskahtamaan, kuin muut etuvetoiset. Turvallisemmin kylläkin aliohjaa liukkaalla ennemmin, kuin ahteria sivulle tarjoaisi.
Meidät ajotaidottomat pitää sitten tiellä ajonhallinta, jota ei ainakaan omassa biilissä saa kokonaan pois päältä.
Sinänsä en ole huomannut, että kiesi olisi jotenkin herkempi luiskahtamaan, kuin muut etuvetoiset. Turvallisemmin kylläkin aliohjaa liukkaalla ennemmin, kuin ahteria sivulle tarjoaisi.
Meidät ajotaidottomat pitää sitten tiellä ajonhallinta, jota ei ainakaan omassa biilissä saa kokonaan pois päältä.
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kyseessä on varmaan 3 litrainen kun se on merkittävästi painavampi kuin T.Spark?Mokoma kirjoitti:Tämän saman oon huomannu 164:sen kanssa. Soratiellä ei voi ajaa kovaa, lähtee helpommin lapasesta kuin muut ajamani etuvedot.Silvio kirjoitti:....Se vähä mitä oon liukkailla ajellu,niin kaasunnostolla ja pienellä ohjausliikkeellä saa sladin aikaan vähä turhan helposti..
Nothing beats cubic inch