156,täydellinen auto?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

156,täydellinen auto?

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eli lehdet ympäri maailmaa hehkutteli kyseistä mallia lähestulkoon täydellisenä autona,mutta sellaistahan ei ole,joten olisko tuo aika haukkua tätäkin mallia... Mikä siis ottaa 156:sessa eniten aivoon?? itseäni lähinnä penkit,liian loiva etupää ja riittämätön sivutuki :evil: Etupäännosto on tosin vielä helppo tehä ite,muttei sivutuki.. :( Eli kerätäänkö kyseisen mallin huonoimmat puolet kasaan?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Kaikenlaiset nitinät ja kitinät aika raivostuttavia.
Sisällä autossa jotenkin muovinen fiilis.
Kuskin penkillä tiivis tunnelma, sekä hyvässä että pahassa.
Välillä tuntuu, että öljyä juo enempi kuin bensaa.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Sen verran lisään isäni sanoin:takapenkki on kolmelle HENGELLE,ei ihmiselle.. :-D
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eniten 156:ssa harmittaa, ettei mulla ole sellaista. Enää.
- Epäkelpokeräilijä -

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Eniten harmittaa suomen nopeusrajoitukset. Sitäpaitsi ite aloit. Sillon kun hankkii italialaisen auton ei saa valittaa, jos haluaa valittaa pitää ajaa avensiksella.
Bluebate kirjoitti:Kaikenlaiset nitinät ja kitinät aika raivostuttavia.
Niin katos se on vähän niin kun kaunis nainen. Välillä kitisee ja naputta, mutta pirun kiva ajella. Sen mukavan voi sit pitää himassa.

Jos oikeesti pitää kaivaa jotain mikä vähän häiritsee niin se on se, ettei takaluukku, ainakaan sedanissa, aukea kovin kätevästi auton ulkopuolelta. Vaan ainahan sen kaljakeissin voi nakata takapenkille.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Itseasiassa 156 takapenkillä on yllättävän isot tilat, näin on moni sanonut kun taakse istunut, esim kaverin "samankokoisessa" 99 vuoden Snelkussa on takana yllätttävän vähän tilaa.
Ne nitinät jotka onneksi kuuluvat vain hidasteissä vois karsia. Ja kun avaa takaovea kummassakin kädessä muovikassi niin älä avaa sillä kädellä missä on alkon kassi (täynnä kovia pulloja). Öljyn kulutus mainittiinkin jo.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

hihnalla toimiva jakopää, kääntösäde, merkkiorganisaatio...
Kuva

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Myyty liikaa. :-D
Yleensä ennen tuota mallia kuuli tutuilta että ei ole koskaan ollut Alfan kyydissä. Tai edes nähnytkään. En väitä että se "mystisyys" on mihinkään kadonnut mutta 90-luvun alussa ajaessani Alfetalla kuuli usein että "Piti oikein tulla katsomaan mikä auto tämä on." tms.. Jotenkin tuntui että olettivat auton olevan todella kallis. Väittäisin että useimmilla ei ole käsitystä mitä oli osien saatavuus ja hinnat tuolloin. Perusosaa sai tietysti mutta jos tarvikeliike ei tiennyt osaa niin homma meni yleensä niin että soitit Tammiselle. Toinen mahdollisuus oli että menit merkkikorjaamoon, joka oli tuolloin Oulussa Kervinen, kysyit osaa ja ihan tosi, kaveri meni takahuoneeseen ja soitti Tammiselle. :-D
Maahantuontihan toimi Ruotsin kautta. Mitään järkevää organisaatiota ei Suomessa ollut. Jos osaa ei löytynyt Tammiselta niin tilaus meni Ruotsin kautta Italiaan. Nim.mer turbon pakoputkea 4kk odottanut.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Kääntösäde on tosiaan hirvittävän suuri ainakin kutosessa... Erikoisinta puolestaan on äärimmäisen nopea reagointi muotoiluun tehtaan puolelta,jos ajatellaan aikaa ennen 156:sta... ÄÄrimmäisen uskalias ja ilmeisen rahaa syövä veto romeon tehtaalta. :wink: Erikoismaininta piilocoupe taka-ovista... Meinasin yrittää haukkuakkin,mutta noihin penkkeihin ja takatiloihin jäi.. Jos siis ei sitä kestävyyttä lasketa :)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Etupenkkien huono sivutuki harmittaa, tietty sekin että sais olla takaveto, ja jakopää ketjulla.. siinäpä ne isoimmat. Mutta hyvä näinkin! Luotettavuus on ollu itelle positiivinen yllätys :shock:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Minusta etupenkeissä on hyvä sivutuki, jos vertaatte sitä mihin tahansa varpusmerkkiin niin kyllä niissä penkit ovat kuin suoraa lankku ei mitään tukea! Tietenkään en tiedä kuinka leveitä äijiä liette, jos ei mahdu penkkiin sitten millään, heh. :-D :drinking:
Luotettavuus on ollu itelle positiivinen yllätys
Kyllä se on yllätänyt todellakin, kun jos idioottien juttuja kuuntelee niin suurinpiirtein se on joka toinen päivä pajalla, mutta ei todellakaan ainoastaan kalliit määräaikaishuollot siinäpä ne suurimmat murheet!

Kyllä, nitinät harmittaa, mutta ei nitissyt kun oli kaikki tukivarret uusittu, mutta nyt taas alkaa narisemaan. Siitä pääsee eroon uusimmalla tukivarret.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Dobber kirjoitti:Minusta etupenkeissä on hyvä sivutuki, jos vertaatte sitä mihin tahansa varpusmerkkiin niin kyllä niissä penkit ovat kuin suoraa lankku ei mitään tukea! Tietenkään en tiedä kuinka leveitä äijiä liette, jos ei mahdu penkkiin sitten millään, heh. :-D :drinking:
En kyllä missään nimessä sanos että on hyvä sivutuki, päinvastoin!
Mä oon hoikka poika, mahdun siis penkkiin hyvin, mutta varsinkin radalla noi penkit haittaa todella paljon kun saa roikkua ratissa ja millon missäkin ettimässä tukea kun meinaa tippua siitä jakkarasta.. olenkin miettiny jos laittas tohon paremmat jakkarat joskus.. mutta meneehän noikin nyt normiajossa :wink:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Niin varmasti radalla ei missään normi kiesissä ei ole penkit hyvät. Minä olen edelleenkiin sitä mieltä, että normaali ja vähän kovessakin ajossa jakkarat on riittävän tukevat. Radalle kannattaa vaihtaa Recaron tai Sparcon penkit. Lanciapojalla oli Recarot kuppipenkit Lanciassa, joten kyllä kelpaa päästellä radalla kovaa mutkiin ei tipu kyydistä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Dobber kirjoitti:Radalle kannattaa vaihtaa Recaron tai Sparcon penkit. Lanciapojalla oli Recarot kuppipenkit Lanciassa, joten kyllä kelpaa päästellä radalla kovaa mutkiin ei tipu kyydistä.
Ei ne pojun penkit oo todellakaan mitkään kupit vaan ihan kunnolliset sporttipenkit. Mutta mielestäni kadulle passelit vaihtoehdot mutta en mä uskaltanutkaan omaan kiesiini laittaa Lancian Recaroja kun kuulemma niissä perse puutuu :mrgreen: . No kyllä noissa oikeissa kupeissakin näyttää olevan samaa vikaa :? .

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Dobber kirjoitti:Niin varmasti radalla ei missään normi kiesissä ei ole penkit hyvät.
Kyllähän esim. mun edellisessä autossa eli Xsara VTS.ssä oli loistavat jakkarat tohon verrattuna, puhumattakaan parin kaverin impuista (04-STI ja -99 GT)
niissä meinaa tukee piisaa. Ja onhan monissa laitteissa esim. Recarot tai Sparcot vakiona. Alfa GT.ssä on myös hyvät jakkarat.. onhan noita!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jaa ne viatko onkin vaan omaa idiotismiä??? :? Honda 125tkm-korjauksia 150e... Mazda 147tkm-korjaukset 0e..... 156 119tkm-korjaukset n.3500e... idiotismiä ja omaa kuvitelmaa vissiin sitte :lol: :lol: Mutta toivoin kyllä tän kestopuolen poisjättämistä tästä keskustelusta,eli ihan auton muitten ominaisuuksien arviointia..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
hjpp
Viestit: 1967
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

lepidus kirjoitti: Niin katos se on vähän niin kun kaunis nainen. Välillä kitisee ja naputta, mutta pirun kiva ajella. Sen mukavan voi sit pitää himassa.

Mitenkäs se Jussi Halli TV:ssä tokaisikaan Alfasta:

"Niinhän se on kuin huippumalli tyttöystävänä -kyllähän sen tietää, että se pettää, muttei sitä henno oikein jättääkään".

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Kun kirjoitin nitinöistä ja kitinöistä niin tarkoitin lähinnä sisustan ääniä, varsinkin kojelaudan.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eniten 156:ssa harmittaa, ettei mulla ole sellaista. Enää.
Pitäisköhän sun tehä asialle jotain? :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Huonoja puolia on / oli tosiaan se kääntösäde, huonot valot, onneton pissapoika, takakontin avaamisen hankaluus ostoskassit kädessä ja muita pikkujuttuja. Lisäksi hihnajakopäät yleensä, ja TS-moottoriin kypsyin jo GTV:n kanssa sen verran vahvasti että sellaista tuskin itselle enää tulee. Deltan osien hinnat ovat pääsääntöisesti pimeitä, Pösön kanssa on yllättävää etteivät osat välttämättä ole mainittavasti kalliimpia kuin tarvikkeena :shock: No, Alfan kanssa säästi ainakin soittelun vaivan.

Kyllä tuo minusta oli yleisesti ottaen kiva auto. Hauska ajaa, kohtuumukava, kaunis katsoa eikä mitenkään mahdoton omistaa. Oma yksilö ei suuremmin edes natissut. Yleisyys pk-seudulla vähän harmitti, mutta kyllähän auto, jossa hinnan ja ominaisuuksien suhde on kohdallaan, yleensä myykin kohtuullisen hyvin - kaikkea ei voi saada, kuten hyvää ja harvinaista herkkua halvalla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kurko kirjoitti:Pitäisköhän sun tehä asialle jotain?
Muuten ehkä pitäisikin, mutta on tässä puolen vuoden aikana tullut kaadettua Pösöön sen verran rahaa ettei sitä enää kehtaa myydä ennen kuin mittarissa on puoli miljoonaa rikki :?
- Epäkelpokeräilijä -

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Vaikka minun kokemus 156:n kanssa rajoittuu kahteen koeajoon niin kuitenkin tein pari havaintoa siitä. Alusta, muotoilu sekä ulko että sisä on tosi hyvä(varsinkin pre FL versio), ajettavuus on Hieno isolla hoolla ja penkit ovat mukavia ja urheillulisia katu käytössä ja 2.0 T.S kone on hyvin iloinen ja sillä on kyllä vahva luonetta 8) Miinuksiin voi kirjoittaa erittäin heikon remin kestävyyden+herkän alustan ja minun makuun tosi pehmeän kytkimen(tuntuu varsinkin 33:sen jälkeen). Muttä kokonaisuudessaan näyttää hyvin tasapainoiselta autolta, jossa ominaisuudet ovat kohdallaan, sääli vain se että niitä on liian paljon liikenteessä alfaksi.
Nothing beats cubic inch

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

oma mielipide 156sen huonoista puolista on varaosien hinnat. Toki halpoja ja hyvinkin halpoja osia on saatavilla mutta luotettavuus on hinnankanssa verrannollisia. muuten miltein täydellinen auto omasta mielestäni.

Avatar
TeeHoo
Viestit: 168
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99, VW ID.4 GTX -21 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

Etupainoisuus, nitisevä takakontin verho, vaikeahoitoiset sisiustusmateriaalit ja kääntösäde tulee päällimäisenä mieleen. Jos tarkemmin miettii, niin aika paljon muitakin huonoja puolia on :silly: Mutta silti ollaan kuitenkin vielä vahvasti plussalla, eli auto ei vaihdu lähiaikoina.

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Lämpö ongelmat kesällä. On varmaan ainoat ongelmat mitä on ollut tämän reilun puolentoista vuoden aikana minkä olen omistanut 156:n.
Laatu on reilusti parantunut parissakymmenessä vuodessa, kun vertaan vaikka Alfetta GT:tä tähän, ruuvit pysyvät kireällä, ei turhia kitinöitä. Sähkötkin ovat pelanneet vaikka yhteen aikaan meni parkkeja ja lähivaloja aika tiuhaan. Alfetan takajousien äänestä tykkäsin: blob blob :mrgreen: 156:ssa se ei ole aivan niin selvä.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onnistunut mallihan tuo on. Itsellä jäänyt välistä kun elämäntilanteet olleet hieman väärät tuohon malliin. 164:sen aikaa oli liian kalliita ja tuon 166:sen vaihtamisen aikaan oli tilatarve jo tila-auto luokkaa. :roll: Ne muutamat sentit 156 ja 166 välillä on varsin ratkaisevia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Lisätään nyt tähän ärsyttävien listaan helman takasauma, jota joutui fiksaileen muutaamaan otteeseen. Samoten tukivarsien kitinä meinas välillä ottaa päähään (+ hihnajakopää ja siitä tulevat kulut).

Sama lista on validi 166sessakin kyllä - onneksi 3M kiveniskuteippi on keksitty ja tukivarret kitiseen hieman vain takana :-D
MP

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Mulla on onni asua seudulla jossa 156:t voi laskea yhden käden sormilla. Ja saman värisen olen nähnyt vain Kouvolassa. Tuli mieleen vertauksen vuoksi, kun 156:n varaosat ovat ihan hinnoissaan, niin olin erään autovuokraamon esittelyssä, josta voi myös vuokrata Ferrarin, että jos yhtään lohduttaa, niin käsittääkseni Ferrarin öljynvaihto maksaa 5900 eur + alv, vakuutukset vuodessa 23 000 eur ja sadan tonnin huollossa koko kone puretaan osiin, sen operaation hintaa en muista, mutta voinette aavistaa suuntia. Eli kai Alfan omistaminen on vielä kohtuuhintaista. Muistutan myös että eräs Enzo Ferrari ajoi aikoinaan kilpaa Alfa-Romeolla, jos teille ferraristit alkavat nenäkkääksi... 8)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja 156 on Alfa malliston kopioduin. Siis ulkonäöllisesti. On mielestäni onnistunut ulkoisestikkin ja siis myös muiden automerkkienkin mielestä koska ideoita kopiotiin noin avoimesti.
Enpä ole Ferraria omistanut, kallimpaa sen ylläpitä on mutta en suostu noita hintoja uskomaan ihan äkkiseltään. :? Ferrariin liittyviä juttuja on kyllä tullut kuultua useampia. Suurinosa uskomattomia ja kaikki jutut tyypeiltä jotka tuskin ovat edes ajaneet ko.merkillä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

No joo ei kannata uskoa kaikkia legendoja superautojen huoltohinnoista...

Alla kalifornian fefe -huoltohintoja (joista voi laskea valistuneella kertoimella eurohintoja suhteutettuna vaikka autojen hintoihin). Sivulla myös ihan kiva kuvagalleria...

http://emelbon.tripod.com/eugeniosferrariservice.html

156:ssa on tosiaan aika kököt valot ja hiukan kotteromainenhan ja natiseva se on jos vertaa vaikka 159:iin.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jakopää remmin vaihto 360 modenaan maksaa melkein samanverran kuin deltassa 156 2.5:seen :shock:
Ainoa mitä huhujsta voi pitää paikansa on vakuutus maksu, mutta taas sitä ei ole mitään tietoa. Jos täällä on joku jolla on varma tieto niin olis mieleenkiintoista kuulla, paljonko maksaa fefen kasko
Nothing beats cubic inch

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

PK kirjoitti:olin erään autovuokraamon esittelyssä, josta voi myös vuokrata Ferrarin, että jos yhtään lohduttaa, niin käsittääkseni Ferrarin öljynvaihto maksaa 5900 eur + alv, vakuutukset vuodessa 23 000 eur ja
Joo, pari kaveria on kans ollu samaisen puljun (rental) tilaisuudessa ja jotain ton suuntasta nekin kertovat.. tiedä sit pitääkö paikkaansa vai ei.. ehkä ne yrittää tolla perustella Ferrarin tod. näk. kovaa vuokrahintaa :roll:

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

itekin kävin kyseisen firman esittelyssä, kun luvattiin, että saa koeajaa "urheiluautoa". No siellä oli sitten avo PT cruiser. Kusetukselta tuntui koko toiminta. Kerätään osakkaita, jotka sitten vuokraa vehkeitä kerran vuodessa. Ja en usko niihin löpinöihinkään. Tuolla Ferrarin huoltohintoja http://emelbon.tripod.com/eugeniosferrariservice.html

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:lol: Ahaa, täälä on muitakin rentalin uhreja... no me päästiin ajamaan emännän kanssa avo-Tigraa 1.4 koneella... se oli rasittavan "urheilullinen". Ois siinä ollu avo-Volvokin, mutta eipä kiinnostanut. Upea Porsche oli kyllä sisällä kiusana, mutta se "ei ole nyt koeajettavana"...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Omassani on ottanut eniten päähän tuo tyhjäkäynnin heijaaminen ja diesel-ääni käynnistettäessä.

Oikeastaan muuten täydellinen, näin lähes kahden vuoden omistamisen jälkeen ihastuttaa edelleen eikä vaihto esim. 159 tulisi kuuloonkaan. Jotkut sanoivat silloin täällä forumissa kun auton ostin että ei sitä "ylivoimaa italiasta" -tunnetta ole enää kun on rasvamontussa maanut mutta mikään ei ole huonommaksi muuttunut. Bella machina!

Muuten nitisikö 156:nne uutena kun niistä moni mainitsee vai onko niin että parin vuoden päästä saamme lukea että myös 159 nitisee, jos onkin iän tuomaa vaivaa?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Oisko tässä hyvät penkit 156seen?

Kuva

http://www.ricambituning.it/en/product1 ... 154&cat=38
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Tollasia oon kuolannu, on vaan aika hintavat :(

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

-HH- kirjoitti:
Dobber kirjoitti:Radalle kannattaa vaihtaa Recaron tai Sparcon penkit. Lanciapojalla oli Recarot kuppipenkit Lanciassa, joten kyllä kelpaa päästellä radalla kovaa mutkiin ei tipu kyydistä.
Ei ne pojun penkit oo todellakaan mitkään kupit vaan ihan kunnolliset sporttipenkit. Mutta mielestäni kadulle passelit vaihtoehdot mutta en mä uskaltanutkaan omaan kiesiini laittaa Lancian Recaroja kun kuulemma niissä perse puutuu :mrgreen: . No kyllä noissa oikeissa kupeissakin näyttää olevan samaa vikaa :? .
Joo perse puutuu päiväetapin loppumatkast kun 1000km alkaa lähestyä :?

Avatar
Janne
Viestit: 2132
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Taidan olla poikkeus, sillä minua tuo 156:n kääntäminen ei ole häirinnyt. Se on vain merkki siitä, että kiesi on helvetin kiva käännellä mutkatiellä;)

Niitä perustavanlaatuisia huonoja puolia: hihnajakopää, kitinät, selittämättömät käyntiviat ja tietyt alihankkijan toimittamat paskaosat.
Muut pikkuasiat ei häiritte, sillä en kaipaa mitään kymmentä kokistelinettä sun muuta turhuutta.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

^^ Itsellä oli tuollaiset Sparcon torinot meganessa muinoin. On kyllä hyvät jakkarat istua, ei käy kieltäminen. Hintaa about 500€. Ei kai ne alffassakaan pahalta näyttäisi, jos verhoilisi ne saman värisiksi ja mallisiksi kuin alkuperäinen sisusta. Orggis kuskin penkki kun on toisaalta hyvä istua ja toisaalta ei. Itsellä pituutta 186cm, ja mikäli tukka on pystyssä on se katossa kiinni. Nykyään kun tulee nautittua ajosta oikeassa istumassa asennossa, eikä kuten amikset benareissaan makuullaan :-D Reisituki saisi ulettua pisemmällä ja sivuttaistukea hiukan lisää, plus penkkiä herranjumala 5cm alaspäin urheilullisen lookin nimissä :wink:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

156 huonoja puolia... remmi, penkit, valot, pesimet, teltta

Eniten ottaa aivoon, että tehtaan alustan puslasarja pehmenee reippaassa ajossa vuodessa. Ohjaus alkaa vetelemään, perä velloo ohituksissa jne. Uutena / kunnossa, niin helkutin hienot ajo-ominaisuudet tuhoutuu muutaman kymmenen tuhannen aikana, todella kurja piirre.

Siis pysyyhän ne kunnossa jos ajo-ominaisuuksia ei käytä! Emännän 106tkm ajettu on alustaltaan kuin uusi. Mutta ajappa g-voimista nauttien niin ei kestä.

Saisi olla tehtaan myyntilistalla sportti-versio jossa kaikki puslat kovempia.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tuo keulapainoisuus on kyllä semmonen mitä ehkä pitää talviliukkailla vähän varoa....Se vähä mitä oon liukkailla ajellu,niin kaasunnostolla ja pienellä ohjausliikkeellä saa sladin aikaan vähä turhan helposti.. :wink:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

Listataanpas oikein ajatuksella mitä tulee mieleen:

- jakopään remmi
- tukivarsien kesto
- maalipinta
- se kuuluisa helman pystysauma
- nitinät ja natinat kojelaudasta
- etupenkkien reisituki
- takakontin avausmahdollisuudet
- ajoittainen tyhjäkäynnin heijaaminen
- pissapojan säiliön pienen pieni täyttöaukko
- ajovalot ja etenkin polttimoiden paikalleen venkslaaminen

Mutta aika kultaa muistot ja vikoineenkin 156 on kyllä houkutteleva vaihtoehto! Tässähän tulee melkein ikävä :wink: Parhaita puolia ajo-ominaisuudet ja ulkomuoto.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Turhan laadukas ja vaivaton ollakseen Alfa.

Avatar
silverine
Viestit: 2479
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Rolle kirjoitti:Turhan laadukas ja vaivaton ollakseen Alfa.
Ah tuota nuorta lempeä.. :wink:
Kyllä sitä rakkautta vielä koetellaan niin myötä kuin vastamäissäkin :lol: .
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Varsin usein Alfa onnistunut tekemään pissapojan täytön erittäin hitaaksi. Mutta kerran avaa kaikkein pyhimmän ja kauneimman niin onko siinä sitten niin hirveää kiirettä laittaa peltiä kiinni?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Silvio kirjoitti:....Se vähä mitä oon liukkailla ajellu,niin kaasunnostolla ja pienellä ohjausliikkeellä saa sladin aikaan vähä turhan helposti..
Tämän saman oon huomannu 164:sen kanssa. Soratiellä ei voi ajaa kovaa, lähtee helpommin lapasesta kuin muut ajamani etuvedot.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

No ei tolla kyllä viitsi soratielle juuri lähteä. Veikkaanpa, ettei Luigi juuri ole soratietestejä ajatellut, kun 156:n on suunnitellut.

Sinänsä en ole huomannut, että kiesi olisi jotenkin herkempi luiskahtamaan, kuin muut etuvetoiset. Turvallisemmin kylläkin aliohjaa liukkaalla ennemmin, kuin ahteria sivulle tarjoaisi.

Meidät ajotaidottomat pitää sitten tiellä ajonhallinta, jota ei ainakaan omassa biilissä saa kokonaan pois päältä.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mokoma kirjoitti:
Silvio kirjoitti:....Se vähä mitä oon liukkailla ajellu,niin kaasunnostolla ja pienellä ohjausliikkeellä saa sladin aikaan vähä turhan helposti..
Tämän saman oon huomannu 164:sen kanssa. Soratiellä ei voi ajaa kovaa, lähtee helpommin lapasesta kuin muut ajamani etuvedot.
Kyseessä on varmaan 3 litrainen kun se on merkittävästi painavampi kuin T.Spark?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TommiS kirjoitti:ajonhallinta, jota ei ainakaan omassa biilissä saa kokonaan pois päältä.
Oletko kokeillut pitää nappia pohjassa 5 sekuntia?

Vastaa Viestiin