156 v6, jäähdyttimen vaihto
Valvoja: Moderators
156 v6, jäähdyttimen vaihto
Huomasinpa että että jäähdytysnestettä katoaa suht rivakkaan tahtiin, maksimista näkymättömiin parin päivän ajolla Jäähdytin vuotaa hieman puolen välin alapuolelta kuskin puoleista päädystä, mm. letkulämmitin on syöpynyt hienon näköiseksi...
Mahtuuko jäähdyttimen vaihtamaan yläkautta, autoa kun ei saa pukeille omalla parkkiksella (paikka mäessä)? Kuinka paljon pitää purkaa ja mitä ?-)
Mistä mahtaa löytyä halvimmalla uusi, lisäksi joutunee vaihtamaan alavesiletkun kun on suht haperon näköinen?
Hyvin meni tämän kesän lomarahat taas auton huoltoon
Mahtuuko jäähdyttimen vaihtamaan yläkautta, autoa kun ei saa pukeille omalla parkkiksella (paikka mäessä)? Kuinka paljon pitää purkaa ja mitä ?-)
Mistä mahtaa löytyä halvimmalla uusi, lisäksi joutunee vaihtamaan alavesiletkun kun on suht haperon näköinen?
Hyvin meni tämän kesän lomarahat taas auton huoltoon
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Onko siellä jälkiä vuodosta? Kysyn koska samaa on vikaa.Minulta tuo neste kyllä häviää aina yllättäen, mutta vain helteellä. Kaksi kertaa tuo on tapahtunut vaimolle ja kerran minulle tänä kesänä. On ilmattu ja vesipumppu toimii, ei ole vuodon jälkiä, mutta johonkin se vesi vain häviää. Nyt viimeiseksi konstiksi olen tiukannut tuon paisuntasäiliön korkin niin kireälle kun sen saa väännettyä, tiedä sitten auttaako?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Mitä lämpömittari näyttää? Minulla häviää nesteet jos mittari nousee yli 110 asteen, ja höyrynähän se osaa tulla pienestäkin reijästä.
Tänään taas lämmöt pysyivät hieman 90 asteen yläpuolella, mutta ulkolämpö olikin vain 17 astetta. Vettä ei hävinnyt yhtään.
Termostaatin vaihtaminen vois olla yksi vaihtoehto?
Tänään taas lämmöt pysyivät hieman 90 asteen yläpuolella, mutta ulkolämpö olikin vain 17 astetta. Vettä ei hävinnyt yhtään.
Termostaatin vaihtaminen vois olla yksi vaihtoehto?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Kyllä sen mahtuu yläkauttakin vaihtamaan puskuria irroittamatta. Tuossa keväämmällä tuli juuri yläkautta se vaihdettua. Vaikeinta hommassa on flektikehikon poisto, mutta kyllä se mahtuu sieltä oikealla tekniikalla ulos tulemaan. Eli se pitää siirtää ensin edestä päin katsottuna oikeaan reunaan ja kääntää pystyasentoon niin siten sen saa sieltä ulos. Jotta kaikkiin syylärin kiinnityspultteihin pääsee käsiksi niin keulasta pitää irroittaa siinä maskin molemmin puolin olevat "ritilät" ja puskurin alareunan muoviritilää pitää raottaa molemmista reunoista. Muuten hommassa ei mitään kovin ihmeellistä ole. Flektipakettia takaisin laitettessa kannattaa laittaa jotain pahvia syylärin suojaksi, koska muuten sitä tulee telottua helposti.
Laitetaas vähän tilannetietoa osien hinnoista
Heikalla syyläri 220e ja tilaustavaraa
Hessumobiili 228e ja toimitus huomiseksi
Malminkartanon Autohuolto, "noin 300e" ja asennus 4h
Delta-autolla 630e
Eli Hessulta saadaan huomenna ja tänään ruiskitaan irrotusöljyä muttereihin... Saas nähdä päästäänkö perjantaina Alffalla mummolaan
Heikalla syyläri 220e ja tilaustavaraa
Hessumobiili 228e ja toimitus huomiseksi
Malminkartanon Autohuolto, "noin 300e" ja asennus 4h
Delta-autolla 630e
Eli Hessulta saadaan huomenna ja tänään ruiskitaan irrotusöljyä muttereihin... Saas nähdä päästäänkö perjantaina Alffalla mummolaan
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Huolto CD:llä poistetaan koko puskuriLaba kirjoitti:Kyllä sen mahtuu yläkauttakin vaihtamaan puskuria irroittamatta. Tuossa keväämmällä tuli juuri yläkautta se vaihdettua. Vaikeinta hommassa on flektikehikon poisto, mutta kyllä se mahtuu sieltä oikealla tekniikalla ulos tulemaan. Eli se pitää siirtää ensin edestä päin katsottuna oikeaan reunaan ja kääntää pystyasentoon niin siten sen saa sieltä ulos. Jotta kaikkiin syylärin kiinnityspultteihin pääsee käsiksi niin keulasta pitää irroittaa siinä maskin molemmin puolin olevat "ritilät" ja puskurin alareunan muoviritilää pitää raottaa molemmista reunoista. Muuten hommassa ei mitään kovin ihmeellistä ole. Flektipakettia takaisin laitettessa kannattaa laittaa jotain pahvia syylärin suojaksi, koska muuten sitä tulee telottua helposti.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Ihan mielenkiinnosta, mitä kaikkea pitää purkaa että sen pirun flektikehikon mahtuu siellä kääntämään ja ottamaan pois? Nyt on puoli keulaa purettu (ei puskuria, vielä...) ja siellä kehikko kiltisti pysyy, ei käänny missään kulmassa.Laba kirjoitti:Kyllä sen mahtuu yläkauttakin vaihtamaan puskuria irroittamatta. Tuossa keväämmällä tuli juuri yläkautta se vaihdettua. Vaikeinta hommassa on flektikehikon poisto, mutta kyllä se mahtuu sieltä oikealla tekniikalla ulos tulemaan. Eli se pitää siirtää ensin edestä päin katsottuna oikeaan reunaan ja kääntää pystyasentoon niin siten sen saa sieltä ulos. Jotta kaikkiin syylärin kiinnityspultteihin pääsee käsiksi niin keulasta pitää irroittaa siinä maskin molemmin puolin olevat "ritilät" ja puskurin alareunan muoviritilää pitää raottaa molemmista reunoista. Muuten hommassa ei mitään kovin ihmeellistä ole. Flektipakettia takaisin laitettessa kannattaa laittaa jotain pahvia syylärin suojaksi, koska muuten sitä tulee telottua helposti.
Tein itse ja säästin...
Jatketaas tästä, junalla piti mennä mummolaan... Vanha syyläri saatiin lopulta purettua pois ja koko laitos on enää kasaamista vailla. Ehkä vaikein urakka oli ilmansuodatinkotelon poisto, sen jälkeen lähti syylärikin helposti. Toiseensuuntaan menee varmaan helpommin... Samalla tulee korjattua korkanneet kierteet suodattimen kotelon kannesta, kierteet kun nousivat pulttien mukana. Lisäksi akun päällä oleva "jakorasia" (josta lähtee kannen alta pari piuhaa ja on joku sulake) on hapettunut valkoiseksi pölyksi... Saas nähdä mitä sille keksii (muuta kuin toisen threadin )
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Voisiko joku valaista, että mistä pitää irroittaa ruuveja? Katselin Dimmun nesteiden vaihto-ohjetta ja siellä ainakin näkyi muutama ruuvi alhaalla syylärin etupuolella. Ylhäällä ei taida olla kovin monta - yksi keskellä vai? Syyläri muuten vissiin seisoon sen alatuen päällä, joka on toisaalta irroitettavissa alta päin?
Itsellänikin vissiin vuotaa syyläri ja pitäisi vaihtaa tässä joskus...
Itsellänikin vissiin vuotaa syyläri ja pitäisi vaihtaa tässä joskus...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Juu, syyläri on alareunasta etupuolelta muistaakseni parilla ruuvilla kiinni. Molemmilla sivuilla on parit ruuvit myös jos oikein muistan, ja ylhäältä keskeltä yhdellä pultilla. Mä selvisin vaihtohommasta ilmansuodatinkoteloa irroittamatta, mut pirun ahdas se flektihässäkkä on siitä pois saada. Siitäkin piti jotain mutteria vähän löysätä että sai flektin pultin sopivasti antamaan periksi kun sitä pujotteli sieltä ulos...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mites panit ritilät takaisin kiinni? Minulla ne on laitettu sisäpuolelta popniittien tapaisesti kiinni...Laba kirjoitti:keulasta pitää irroittaa siinä maskin molemmin puolin olevat "ritilät" ja puskurin alareunan muoviritilää pitää raottaa molemmista reunoista. Muuten hommassa ei mitään kovin ihmeellistä ole
Milanon pojat sitten veti viime huollossa pohjamuovin kiinnityspultit koneella kiinni ja kierteet rikki. Joka toinen pultti katkesi - hienoa korjausta ja huoltoa
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Jos tarkotat sitä puskurin alareunan ritilää, niin samalla lailla oli mullakin. Myönnettäköön, että ne kiinnitysklipsit hieman kärsivät kun sitä ritilää repi irti. Toisin sanoen katkesivat . Mutta ei se haittaa mitään jos sieltä ulkoreunasta niitä katkeaa, koska se reuna pysyy kiinni sen sumarin "peitelevyn" takana hyvin.Kirkinen kirjoitti:Mites panit ritilät takaisin kiinni? Minulla ne on laitettu sisäpuolelta popniittien tapaisesti kiinni...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Näin mä vähän arvelinkin - Eikös ne sumarin peitelevyt ole niin pienet, että eivät tule varsinaisesti ritilän päälle?Laba kirjoitti:Jos tarkotat sitä puskurin alareunan ritilää, niin samalla lailla oli mullakin. Myönnettäköön, että ne kiinnitysklipsit hieman kärsivät kun sitä ritilää repi irti. Toisin sanoen katkesivat . Mutta ei se haittaa mitään jos sieltä ulkoreunasta niitä katkeaa, koska se reuna pysyy kiinni sen sumarin "peitelevyn" takana hyvin.Kirkinen kirjoitti:Mites panit ritilät takaisin kiinni? Minulla ne on laitettu sisäpuolelta popniittien tapaisesti kiinni...
Viinikaisella ei syyläriä hyllyssä, mutta lupasi etsiä. Mahdollisesti saan tänään tai huomenna. Hintaa 205 €. Hessumobiilissa sama homma - hinta 228 €.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Nyt se perkele on vaihdettu - ottihan se kaksi iltaa, mutta pohjamuovi odottaa vielä asennusta. Muuten onko kukaan ollut huolissaan tuon alavesiletkun pikaliittimen suhteen? Sehän on aika hempulan oloinen ja toisaalta siinä ei ole mitään tiivistettä vai onko? Entisen kennon päädyt ovat muovia, mutta mun varaosakennossa päädyt ja yhteet taitavat olla metallia, joten sovitus ei ole yhtä tiukka kuin ennen. Nesteen täytön yhteydessä liitin tiputti vähän, mutta kun käytin kuumaksi tiputtaminen lakkasi ja taitaa se liitin pitää kyllä... vkonloppuna odottaa sitten vielä sen muovin kiinnikkeiden korjausta. Onko kenelläkään paikkaa Korian suunna, missä pääsisi auton alle äheltää?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Viinikaisen syyläri ei ole saman merkkinen kuin entinen. Mulla oli ainakin Valeon kenno ja nyt joku Tanskassa tehty. Merkkiä en muista, mutta tämä kenno on kokonaan metallinen... Kohan pääsen kotiin niin katson merkin... Olisiko ollut TWR?dino kirjoitti:Saiskohan noita syyläreitä varaosina parempana / pitkäikäisempänä / suolavedenkestävästä alumiinista valmistettuna?
Onko tietoa, ovatko nuo esim. Viinikaisen syylärit samoja kuin alkuperäinen?
Edit: Muistin aivan väärin - Sehän Nissensin syyläri, mutta valmistusmaa eli Tanska meni oikein
Viimeksi muokannut Kirkinen, 25 Elo 2007, 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Mulla kävi niin kun olin saanut romut paikoilleen ja räjäytin koneen tulille niin se alavesiletku vuoti seulan lailla. Siinä vaiheessa alkoi "hiukan" jo ahdistamaan, mutta tarpeeksi pyöriteltyäni ja heiluteltuani sitä letkun pikaliitintä, se alkoi pitämään, eikä enää vuoda tippaakaan.Kirkinen kirjoitti:Muuten onko kukaan ollut huolissaan tuon alavesiletkun pikaliittimen suhteen? Sehän on aika hempulan oloinen ja toisaalta siinä ei ole mitään tiivistettä vai onko?
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Mulla toi alavesiletku vuotaa kyllä edelleen vaikka heiluttelin irroitin ym sen. Liittimessä on tiiviste, joka on varmaankin muotoutunut vanhan syylärin mukaan, joten kunhan arki taas koittaan niin ostetaan uutta tiivistettä.
Mittauksien mukaan kyseinen tiiviste olisi 3,5mm paksu ja ulkomitoiltaan 40mm. Etolasta ajattelin hakea tuollaisen sekä muutaman muun kokeilua varten.
Kun vuoto on tukittu ilmoittelen mikä on sopiva tiiviste niin saadaan taas jotain faktaa. Se on kuitenkin helppo vaihtaa samalla kun paikat on muutenkin auki.
Mittauksien mukaan kyseinen tiiviste olisi 3,5mm paksu ja ulkomitoiltaan 40mm. Etolasta ajattelin hakea tuollaisen sekä muutaman muun kokeilua varten.
Kun vuoto on tukittu ilmoittelen mikä on sopiva tiiviste niin saadaan taas jotain faktaa. Se on kuitenkin helppo vaihtaa samalla kun paikat on muutenkin auki.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Tommo
- Viestit: 182
- Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
- Car(s): Ex; 156 2.5,
Nyk; rikkuri R56
Tuleva; Giulia Q4 - Paikkakunta: Laukaa
onkohan tuo tullut jo selväksi?Maunu kirjoitti:Mulla toi alavesiletku vuotaa kyllä edelleen vaikka heiluttelin irroitin ym sen. Liittimessä on tiiviste, joka on varmaankin muotoutunut vanhan syylärin mukaan, joten kunhan arki taas koittaan niin ostetaan uutta tiivistettä.
Mittauksien mukaan kyseinen tiiviste olisi 3,5mm paksu ja ulkomitoiltaan 40mm. Etolasta ajattelin hakea tuollaisen sekä muutaman muun kokeilua varten.
Kun vuoto on tukittu ilmoittelen mikä on sopiva tiiviste niin saadaan taas jotain faktaa. Se on kuitenkin helppo vaihtaa samalla kun paikat on muutenkin auki.
Omassa nimittäin vuotaa syylärinvaihdon jälkeen...
Vaihto vei vain 10h tehokasta työaikaa... ja sitten lorautin lattialle uudet nesteet tuon Pxxxx liittimen takia...
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Tässä täytyy taas todeta että tyhmä pää ei muista enää oikeaa kokoa. Porin Etolassa ei tosin ollut 3,5mm tiivistettä vaan jouduin ostamaan muistaakseni 3,8mm tiivisteen.
Hyvin pelittää, mutta tosiaan ikäväkseni joudun toteamaan että ei ole tarkkoja mittoja tiedossa.
Hyvin pelittää, mutta tosiaan ikäväkseni joudun toteamaan että ei ole tarkkoja mittoja tiedossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Alfa 33 QV
- Viestit: 115
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Jäähdytin vaihdettu ja muuten homma kunnossa, mutta tuo muovinen pikaliitin ei suostu sitten pitämään ollenkaan niinkuin vanhassa. Vuotaa kuin seula ja ei auta vaikka heiluttelee ja kääntelee, napsahtaa kyllä paikalleen kuten vanhassa. Onko muita ehdotuksia kuin tuo tiivisteen vaihtaminen? Kuinka paha se tiiviste on irroittaa sieltä? Kiitokset vinkeistä.
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Tiiviste lähtee vaikka puukonkärjellä irti. Helppo homma, jos on osa kädessä. Vaikeusastetta tietty tulee lisää jos joutuu pimeässä pihassa pakkasella vaihtamaan auton alla maaten. Ei kuitenkaan mikään mahdoton vaihtaa sielläkään. Odottele nyt kuitenkin muutama päivä niin tiiviste muotoutuu uudestaan ja voi alkaa pitämään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Alfa 33 QV
- Viestit: 115
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Auton alla oleskellessa huomasin että syyläri on aika happaman näköinen ja mahdollisesti tihkuttaakin hiljalleen koskapa neste oli minimissä (talvella tarkistettu). Onko muut 2000 omistajat tarkistaneet omiaan? Omalla on nyt päästelty 146tkm. Sen, ja vähän toivottavasti päälle nuo näköjään kestävät. Pesurilla olen sen aina puhaltanut tyhjäksi paskasta. Lämmöissä ei mitään ongelmaa vielä.
Löysin etsiskelyn jälkeen AD varaosaliikkeestä Nissens merkkisen (15min myyjä etsi tiedostoista ja kansioista, ja hintaa jäi 213€. Viikkoa myöhemmin tuossa pari päivää sitten sain pahoittelevan puhelun kun Nissens ilmoitti että "ei oo, eikä tuu" Eikä muutakaan heillä ole tarjota AD puljuissa tuota tuskin on kenelläkään varastossakaan.
Joku puhui "Viinikaisesta" ja 190€ mikä firma? ja missä??? Yhteystietoja?
Muita vaihtoehtoja? Muukkosella 248€ +toimitus...
Ei voi olla syylärin löytäminen näin vaikeaa, siis kohtuu hinnalla. On kuin etsisi kuurakettiin osia
Löysin etsiskelyn jälkeen AD varaosaliikkeestä Nissens merkkisen (15min myyjä etsi tiedostoista ja kansioista, ja hintaa jäi 213€. Viikkoa myöhemmin tuossa pari päivää sitten sain pahoittelevan puhelun kun Nissens ilmoitti että "ei oo, eikä tuu" Eikä muutakaan heillä ole tarjota AD puljuissa tuota tuskin on kenelläkään varastossakaan.
Joku puhui "Viinikaisesta" ja 190€ mikä firma? ja missä??? Yhteystietoja?
Muita vaihtoehtoja? Muukkosella 248€ +toimitus...
Ei voi olla syylärin löytäminen näin vaikeaa, siis kohtuu hinnalla. On kuin etsisi kuurakettiin osia
Ayrton Senna da Silva forever
- Auristo
- Viestit: 390
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Alfisti.netistä:
Cooler / watercooler Alfa 156/156SW, 1.6 16V TS -> 3.2 V6 GTA
199,00 EUR per pieces
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... 6-GTA.html
Cooler / watercooler Alfa 156/156SW, 1.6 16V TS -> 3.2 V6 GTA
199,00 EUR per pieces
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... 6-GTA.html
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
ATP autoteilesta oon tilaillut pariin otteeseen kamaa ja sen listoilla kolme erikokoista 156:n syyläriä.
http://www.atp-autoteile.de/Hitlist.aspx?ctp=2074918
http://www.atp-autoteile.de/Hitlist.aspx?ctp=2074918
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Jäähdytinremontiksi meni täälläkin. Orkkis näytti kestävän melkein 200tkm ja nyt horottaa kuskin etunurkasta. Höyry vaan nousee ja merkkaa reviiriä etunurkasta myös. Pohjapelti on myös ihan mähnässä ja paisarissa vedenpinta laskee 2 päivässä minimiin.
Käytin pohjapeltiä irti ja löin tulille. Tarkoitus tsekata, että vuotaako alavesiletku tai muu liitos. No ei vuotanut vaan ite syyläri hikoilee ihan riittävästi.
Uus meni jo Heikalta tilaukseen (190e).
Tarkoitus olisi itse yrittää tehdä tääkin homma. Umpiotkin vaihdoin itse joten keulaa on tullut ropellettua. Nyt sitten kymysyksiä ja muita ihmetyksen aiheita:
- puskuria en alkais vähässä kummassa irrotteleen - onko kuitenkin pakko?
- ilmaputsarinkotelon ja pohjapellin irrotan - tuonee tilaa ihan mukavasti
- missä ne kiinnityspultit sitten loppujen lopuksi on ja montako niitä on? Kuvissa näkyy 4 kohtaa.
- Muita huomioitavia seikkoja konkareilta? Kiitokset jo etukäteen avusta.
Käytin pohjapeltiä irti ja löin tulille. Tarkoitus tsekata, että vuotaako alavesiletku tai muu liitos. No ei vuotanut vaan ite syyläri hikoilee ihan riittävästi.
Uus meni jo Heikalta tilaukseen (190e).
Tarkoitus olisi itse yrittää tehdä tääkin homma. Umpiotkin vaihdoin itse joten keulaa on tullut ropellettua. Nyt sitten kymysyksiä ja muita ihmetyksen aiheita:
- puskuria en alkais vähässä kummassa irrotteleen - onko kuitenkin pakko?
- ilmaputsarinkotelon ja pohjapellin irrotan - tuonee tilaa ihan mukavasti
- missä ne kiinnityspultit sitten loppujen lopuksi on ja montako niitä on? Kuvissa näkyy 4 kohtaa.
- Muita huomioitavia seikkoja konkareilta? Kiitokset jo etukäteen avusta.
Yritin kerran säästää aikaa ja vaihtaa syylärin irrottamatta puskuria ja sisälokareita. Ei kannata eikä taida edes säästää aikaa. Ainakin v6:ssa on syylärin alaosassa 2 pientä ruuvia joilla ilmanohjain on kiinni, jos ei irrota puskuria, niin pitää irrottaa se muoviritilä jota ei saa ehjänä irti irrottamatta puskuria. Ilmastoinnin jäähdyttimen ruuvitkin taitaa olla aika pahassa paikassa kun puskuri on kiinni.Janne kirjoitti:Jäähdytinremontiksi meni täälläkin. Orkkis näytti kestävän melkein 200tkm ja nyt horottaa kuskin etunurkasta. Höyry vaan nousee ja merkkaa reviiriä etunurkasta myös. Pohjapelti on myös ihan mähnässä ja paisarissa vedenpinta laskee 2 päivässä minimiin.
Käytin pohjapeltiä irti ja löin tulille. Tarkoitus tsekata, että vuotaako alavesiletku tai muu liitos. No ei vuotanut vaan ite syyläri hikoilee ihan riittävästi.
Uus meni jo Heikalta tilaukseen (190e).
Tarkoitus olisi itse yrittää tehdä tääkin homma. Umpiotkin vaihdoin itse joten keulaa on tullut ropellettua. Nyt sitten kymysyksiä ja muita ihmetyksen aiheita:
- puskuria en alkais vähässä kummassa irrotteleen - onko kuitenkin pakko?
- ilmaputsarinkotelon ja pohjapellin irrotan - tuonee tilaa ihan mukavasti
- missä ne kiinnityspultit sitten loppujen lopuksi on ja montako niitä on? Kuvissa näkyy 4 kohtaa.
- Muita huomioitavia seikkoja konkareilta? Kiitokset jo etukäteen avusta.
Lukkopellin pultit voi myös olla todella tiukkaan ruostuneet, syylärihän on kiinni vain alhaalta niillä tapeilla ja ylhäältä lukkopellillä. Ja tosiaan ilmastoinnin kenno pitää irrottaa syyläristä, flektit saa nostettua syylärin mukana.
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Kiitokset vinkeistä!
Siinähän onkin hommaa Noh, pitäis yrittää kuitenkin. Sattuis vaan lämmin päivä ja sais auton pukeille, niin ei tarvis hätäillä.
Kauankohan tuohon menee aikaa oikealla huoltomiehellä? Meinaan vaan, että remminvaihto on myös tiedossa, että josko samaan konkkaan tän laittais kuntoon.
Siinähän onkin hommaa Noh, pitäis yrittää kuitenkin. Sattuis vaan lämmin päivä ja sais auton pukeille, niin ei tarvis hätäillä.
Kauankohan tuohon menee aikaa oikealla huoltomiehellä? Meinaan vaan, että remminvaihto on myös tiedossa, että josko samaan konkkaan tän laittais kuntoon.
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Vapaapäivä kun koitti niin piti tähänkin hommaan ryhtyä...
Purku meni aika iisisti. Tunnissa oli puskuri irrotettu ja flekti pois edestä jne. Jopa ne kaksi pientä alaruuvia irtosi tappelematta, mutta ongelmia siltikin tuli.
1.8:ssa on ilmeisesti samanlainen pikaliitin kuin 2.5:ssakin vaikka joku oli siihen päälle vielä klemmarin laittanutkin. Uudessa syylärissä ei ollut sitä muovista 90 asteen mutkaa mukana, joten se piti saada irti entisestä. Hajotin sitten loppujen lopuksi sen luigin tekemän mannesman klemmarin siitä heti syylärin lähöstä, muovimutka säilyi ehjänä.
Mitä te ootte noiden kanssa tehneet? Miten tuo orkkisklemmari oikeasti toimii? Voiko siihen patentoida kestävästi liitoksen muulla tavalla? Letku kapealla klemmarilla syyläriin...jatkopala väliin...klemmareilla alavesiletkuun?
Marmoritiskillä moinen pikaliitoskikkare maksaa varmasti 200e, joten joku parempi ja huokeampi keino voisi olla paikallaan.
Purku meni aika iisisti. Tunnissa oli puskuri irrotettu ja flekti pois edestä jne. Jopa ne kaksi pientä alaruuvia irtosi tappelematta, mutta ongelmia siltikin tuli.
1.8:ssa on ilmeisesti samanlainen pikaliitin kuin 2.5:ssakin vaikka joku oli siihen päälle vielä klemmarin laittanutkin. Uudessa syylärissä ei ollut sitä muovista 90 asteen mutkaa mukana, joten se piti saada irti entisestä. Hajotin sitten loppujen lopuksi sen luigin tekemän mannesman klemmarin siitä heti syylärin lähöstä, muovimutka säilyi ehjänä.
Mitä te ootte noiden kanssa tehneet? Miten tuo orkkisklemmari oikeasti toimii? Voiko siihen patentoida kestävästi liitoksen muulla tavalla? Letku kapealla klemmarilla syyläriin...jatkopala väliin...klemmareilla alavesiletkuun?
Marmoritiskillä moinen pikaliitoskikkare maksaa varmasti 200e, joten joku parempi ja huokeampi keino voisi olla paikallaan.
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tulihan se lopulta vaihdettua. Ei mikään helpoin rasti, muttei mahdotonkaan. Otin puskurin irti ja flektin kokonaisuudessaan enkä alkanut taitteleen sitä konehuoneessa. Tuli meinaan tilaa asentaa ja varsin helposti. Pikaliittimen tilalle tuli 90 letkumutka suoralla kuparijatkolla alavesiletkuun. Väittäisin että tuli aika hyvä.
Laitetaas nyt vaikka tänne, kun liipannee ainakin läheltä otsikkoa.
Joulukuussa vaihdettiin jakopäänhilppeiden kanssa vesipumppu ja termari. Vaikutus se, että aiemman 70 asteen sijaan lämmöt ovat olleet kuin nakutettuna 90 tienoilla. Kylmemmällä vähän alle ja kesä kuumillakin karvan päälle. Flektit lähtevät iloisesti päälle kohta 90 jälkeen ja kaikki kunnossa. Nesteitä ei ole hävinnyt. Käyttäytyy kyllä niin, että kuumana laskee alle min-merkin paisarissa, mutta jäähdyttyään nousee maxiin (mielestäni toimii siis vastoin fysiikan lakeja...).
Pari kolme viikkoa sitten alko konetiellä tuossa 130 vauhdissa lämmöt nousta lähemmäksi sataa (lienee 90 merkin jälkeen seuraava viiva mittarissa). Ei kun vanhalle kolmoselle ja vauhti alle sataseen ja kaikki kunnossa, lämmöt laskivat lähelle 90 ja matka jatkui. Tämä on nyt näyttänyt olevan ihan vakio käytöstä, eli että kun ulkolämpö on yli 20 astetta niin lämmöt vähän enemmän nousevat. Ei mitään kiehumista eikä sen sellaista, mutta reilusti kuumempana käy kuin ennen. Jäähdytin järjestelmä on viime viikolla pesty ja uudet liemet on sisässä.
Tuli vain mieleen, että olisiko tuo syylari niin susikunnossa, että ei vaan jaksa jäähdyttää kunnolla "kovassa ajossa". Kaupungissa ja normaali maantienopeudessa no hätä, vasta kun konetiellä antaa pollen juosta niin alkaa tapahtumaan. Ajettu siis kohta 200tkm eli voihan tuo olla pollen vanhuuttakin...
Joulukuussa vaihdettiin jakopäänhilppeiden kanssa vesipumppu ja termari. Vaikutus se, että aiemman 70 asteen sijaan lämmöt ovat olleet kuin nakutettuna 90 tienoilla. Kylmemmällä vähän alle ja kesä kuumillakin karvan päälle. Flektit lähtevät iloisesti päälle kohta 90 jälkeen ja kaikki kunnossa. Nesteitä ei ole hävinnyt. Käyttäytyy kyllä niin, että kuumana laskee alle min-merkin paisarissa, mutta jäähdyttyään nousee maxiin (mielestäni toimii siis vastoin fysiikan lakeja...).
Pari kolme viikkoa sitten alko konetiellä tuossa 130 vauhdissa lämmöt nousta lähemmäksi sataa (lienee 90 merkin jälkeen seuraava viiva mittarissa). Ei kun vanhalle kolmoselle ja vauhti alle sataseen ja kaikki kunnossa, lämmöt laskivat lähelle 90 ja matka jatkui. Tämä on nyt näyttänyt olevan ihan vakio käytöstä, eli että kun ulkolämpö on yli 20 astetta niin lämmöt vähän enemmän nousevat. Ei mitään kiehumista eikä sen sellaista, mutta reilusti kuumempana käy kuin ennen. Jäähdytin järjestelmä on viime viikolla pesty ja uudet liemet on sisässä.
Tuli vain mieleen, että olisiko tuo syylari niin susikunnossa, että ei vaan jaksa jäähdyttää kunnolla "kovassa ajossa". Kaupungissa ja normaali maantienopeudessa no hätä, vasta kun konetiellä antaa pollen juosta niin alkaa tapahtumaan. Ajettu siis kohta 200tkm eli voihan tuo olla pollen vanhuuttakin...
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Samat ongelmat on täällä. Tämä ^ ilmeisestikin ratkesi syylärin vaihdolla? Pitää koettaa nyt saada auto korjaukseen, tai ainakin aika varattua tällä viikolla.Terzius kirjoitti:Laitetaas nyt vaikka tänne, kun liipannee ainakin läheltä otsikkoa.
Joulukuussa vaihdettiin jakopäänhilppeiden kanssa vesipumppu ja termari. Vaikutus se, että aiemman 70 asteen sijaan lämmöt ovat olleet kuin nakutettuna 90 tienoilla. Kylmemmällä vähän alle ja kesä kuumillakin karvan päälle. Flektit lähtevät iloisesti päälle kohta 90 jälkeen ja kaikki kunnossa. Nesteitä ei ole hävinnyt. Käyttäytyy kyllä niin, että kuumana laskee alle min-merkin paisarissa, mutta jäähdyttyään nousee maxiin (mielestäni toimii siis vastoin fysiikan lakeja...).
Pari kolme viikkoa sitten alko konetiellä tuossa 130 vauhdissa lämmöt nousta lähemmäksi sataa (lienee 90 merkin jälkeen seuraava viiva mittarissa). Ei kun vanhalle kolmoselle ja vauhti alle sataseen ja kaikki kunnossa, lämmöt laskivat lähelle 90 ja matka jatkui. Tämä on nyt näyttänyt olevan ihan vakio käytöstä, eli että kun ulkolämpö on yli 20 astetta niin lämmöt vähän enemmän nousevat. Ei mitään kiehumista eikä sen sellaista, mutta reilusti kuumempana käy kuin ennen. Jäähdytin järjestelmä on viime viikolla pesty ja uudet liemet on sisässä.
Tuli vain mieleen, että olisiko tuo syylari niin susikunnossa, että ei vaan jaksa jäähdyttää kunnolla "kovassa ajossa". Kaupungissa ja normaali maantienopeudessa no hätä, vasta kun konetiellä antaa pollen juosta niin alkaa tapahtumaan. Ajettu siis kohta 200tkm eli voihan tuo olla pollen vanhuuttakin...
Life is too short to drive boring cars.