75 jarrupääsylinterin purkuohjeet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Sape
Viestit: 1428
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

75 jarrupääsylinterin purkuohjeet

Viesti Kirjoittaja Sape »

Pitäisi saada 75sen jarrupääsylinteri purettua tiivisteiden vaihtoa varten, mutta mäntä ei suostu millään tulemaan pois vaikka lukiterengas on otettu pois. Onko siinä vielä jokin erillinen lukitus vai pitäisikö lähteä vain vetämällä? Räjäytyskuvasta voisi myös olla hyötyä.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Tosta sun kirjasta ei ainakaan löydy tohon räjäytyskuvaa :( Eikä tekstistä löydy sanaa mäntä (Kolben).
I do my loving in the winter.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ainakin 156:seen on viisainta vaihtaa koko hoito...En tiiä sitten 75:sen varaosahinnoista/työmäärästä.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Muistelisin tapelleeni saman asian kanssa. Voimaa se totteli, mutta ostin uuden pääsylinterin, kun hinta oli luokkaa 60 €, enkä tiedä, miten tuon olisi hoonannut käyttökelpoiseksi.

edit: Olikohan siellä joku muovi/nylon rengas joka ahdisti = ruostunut jumiin?

Kovin homma on varmaankin väännellä uudet jarruputket pääsylinterin ja voimanjakomötikän välille, jos uudet tarvii.
Viimeksi muokannut Jarno, 15 Joulu 2007, 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5492
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 75 jarrupääsylinterin purkuohjeet

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sape kirjoitti:Pitäisi saada 75sen jarrupääsylinteri purettua tiivisteiden vaihtoa varten, mutta mäntä ei suostu millään tulemaan pois vaikka lukiterengas on otettu pois. Onko siinä vielä jokin erillinen lukitus vai pitäisikö lähteä vain vetämällä? Räjäytyskuvasta voisi myös olla hyötyä.
Voimalla se lähtee, siinä on aika tiukka sovite siinä nylonrenkaassa mikä on heti sen lukkorenkaan alla.

Mutta ei siitä usein hyvää saa pelkällä tiivisteenvaihdolla... Itselläkin meni vielä vaihtoon koko hoito kohta tiivisteiden vaihdon jälkeen :roll:

gYdEbUh
Viestit: 2557
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hyvä juttu tietää! Itse siis onneksi päätin olla vaihtamatta kumit :P
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Sape
Viestit: 1428
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Kumit taitaa jäädä vaihtamatta, kun olivat vääränlaiset.

Tuossa on nyt Benditalian pääsylinteri, mutta passaako ATE:n sylinteri tuohon suoraan? Eli passaako jarruputket suoraan paikalleen? Onko kellään tietoa tuosta motonetin pääsylinteristä että onko se minkä valmistajan, ilmeisesti ATE?

Avatar
Sape
Viestit: 1428
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Onko kellään ATE:n pääsylinteriä 75sessa? Jos jollakin vain on, niin kuvasta olisi todella kiitollinen :wink:

Nouko88
Viestit: 747
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

.
Viimeksi muokannut Nouko88, 03 Maalis 2025, 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nouko88
Viestit: 747
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

.
Viimeksi muokannut Nouko88, 03 Maalis 2025, 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1840
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »


Nouko88
Viestit: 747
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

.
Viimeksi muokannut Nouko88, 03 Maalis 2025, 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1840
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ei taida tavita kun kahdesta pääsylinteristä saa tarpeeksi painetta? Polkimen vipusuhde taitaa kanssa olla poljintuntumaan vaikuttava asia. Jos olisi tullut kuunneltua matematiikan tunnilla, voisi laskea millä vipuvoimalla tarvittava paine saadaan aikaiseksi.

Itselle joudun vaihtamaan isomman pääsylinterin kun nelimäntäiset satulat imee enemmän nestettä kuin vakiot.

gYdEbUh
Viestit: 2557
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Koitan tässä selvittää onko tuossa toisessa 75:ssa varmasti tarvike jarrupääsylinteri. Eli se on 'kullan' värinen, ja siinä on vähemmän tekstiä kyljessä kun alkuperäisessä. Mietin vain että jos se on tarvike, niin se lienee suht vähän poljettu.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin