147 madallus
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 04 Helmi 2008, 11:37
- Car(s): Alfa 159 sportwagon 1750 TBi TI -10
Ex Alfa Giulietta 1.4 multiair -11
Ex Alfa 159 2.4 JTDm -06
Ex Alfa 156 1.8 TS -03
Ex Alfa 147 2.0 TS -02 - Paikkakunta: Joensuu
147 madallus
Näin uutena Alfistina ajattelin kysäistä kokeneemmilta konkareilta neuvoa.. eli millaisia kokemuksia 147 madalluksista löytyy?kevät alkaa pikkuhiljaa puskemaan päälle ja olisi tarkoitus vähän pudotella Alfaa..
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tässä muutamia hyviä sarjoja:
Novitec F 563 / 599€/srj.
Novitec F 562 / 999€/srj.
www.novitec.net
Täältä sen lisäksi kaikkea muuta ja muita sarjoja:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1_19.html
Novitec F 563 / 599€/srj.
Novitec F 562 / 999€/srj.
www.novitec.net
Täältä sen lisäksi kaikkea muuta ja muita sarjoja:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1_19.html
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Esteettisessa mielessa 147:n madallus on varmaankin hyva juttu, mutta alfan insinoorien puolelta sain mielenkiintoista tietoa ajettavuuden parantamisesta: sanovat etta vaikka ihmiset yleensa ensimmaisena lahtevat madaltamaan ja jaykistamaan alustaa, 147:ssa radikaali ajettavuuden parantaminen on helpompaa ja halvempaa: suurin parannus mita heidan mukaansa autolle voi tehda on tukitanko etujoustintukien ylapaiden valiin: 147:n suurin heikkous loytyy rakenteen joustavuudesta tuolla osastolla ja kuulemma tanko siella tekee ajettavuudelle ihmeita. sen jalkeen alle 17" kiekot (ei isommat eika pienemmat) ja auto on kuin eri elain. sen jalkeen madallus ja jaykistys tietenkin voi viela parantaa ajettavuutta, mutta ei ole alfan inssien mielesta valttamatonta. lisaksi jaykempi alusta alkaa siirtaa rasitusta niin paljon koriin etta kovassa kaytossa saumat alkavat olla aika kovilla ja tiedetaan etta repeamia on tullut koriin kun alusta on ollut liian jaykka. ei tietenkaan maltillisessa muutoksessa tule tuollaisia ongelmia, ellei sitten aja kuin mielipuoli.
sen huomaako tankojen vaikutusta riippuu varmaan ajotavasta ja siita minkalainen perstuntuma kuskilla on autoon. jos ilman tankoa huomaat eturakenteiden elamisen, varmasti huomaat myos muutoksen sitten kun tanko on paikallaan. mina ainakin huomaan miten keulan rakenteet elaa tiukassa asfalttiajossa, ja olen melko varma etta tuntisin eron myos tangon kanssa, jota mulla ei ainakaan viela ole.
alfan insinooreihin on hankala saada yhteytta, ovat mystisia italialaisveijareita mutta suostuvat puhumaan jos tuntee jonkun joka on ollut heidan kanssaan valeissa 30 vuotta.
alfan insinooreihin on hankala saada yhteytta, ovat mystisia italialaisveijareita mutta suostuvat puhumaan jos tuntee jonkun joka on ollut heidan kanssaan valeissa 30 vuotta.
- juhala
- Viestit: 688
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Tuon moottoritilaan tulevaan ylätyukitangon vaikutuksen huomaa mielestäni tosi selvästi! Omaani laitoin kun nastaniskemä halkaisi tuulilasin 5 km sisällä tapahtuneesta.tigranera kirjoitti:Esteettisessa mielessa 147:n madallus on varmaankin hyva juttu, mutta alfan insinoorien puolelta sain mielenkiintoista tietoa ajettavuuden parantamisesta: sanovat etta vaikka ihmiset yleensa ensimmaisena lahtevat madaltamaan ja jaykistamaan alustaa, 147:ssa radikaali ajettavuuden parantaminen on helpompaa ja halvempaa: suurin parannus mita heidan mukaansa autolle voi tehda on tukitanko etujoustintukien ylapaiden valiin: 147:n suurin heikkous loytyy rakenteen joustavuudesta tuolla osastolla ja kuulemma tanko siella tekee ajettavuudelle ihmeita. sen jalkeen alle 17" kiekot (ei isommat eika pienemmat) ja auto on kuin eri elain. sen jalkeen madallus ja jaykistys tietenkin voi viela parantaa ajettavuutta, mutta ei ole alfan inssien mielesta valttamatonta. lisaksi jaykempi alusta alkaa siirtaa rasitusta niin paljon koriin etta kovassa kaytossa saumat alkavat olla aika kovilla ja tiedetaan etta repeamia on tullut koriin kun alusta on ollut liian jaykka. ei tietenkaan maltillisessa muutoksessa tule tuollaisia ongelmia, ellei sitten aja kuin mielipuoli.
Autossa tuntui olevan velttoutta joka isolta osin poistui tuon myötä.
Tolla madalluksella ajelee(ajeli) ilman ongelmia. Toki alemmaskin saa...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4730
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4730
Minulla olisi sellainen tieto, että 156 ja 147 ei ole samoja autoja etupäästään. Etupyörien ripustuksissa on eroja.Jarama kirjoitti:Mutta eikö joku noita tukitankoja ole asentanut ja väittänyt että vaikutusta ei ole pahemmin. Muistaakseni vielä 156:ssa ja eikö 156 ja 147 ole samoja autoja etupäästä?
Miten noihin Alfan insinööreihin saa yhteyttä?
Niissä todellakin on eroja esim:tukivarret edessä ovat erilaiset ja muutkin osat poikkeavat toisistaan. Ja onhan siellä takapäässäkin eroja. Tietoa saa ottamalla asioista selvää.puuha kirjoitti:Eipä noissa mielestäni ole mitään eroavaisuuksia alustan osalta.
Poikkitukikin on täsmälleen sama!
Mistä tälläinen "tieto" on peräisin???
Puhutaanko nyt alatukivarsista vai ylätukivarsista?
Mitkä muut osat poikkeavat toisistaan? Kerro kun tiedät...
Itse olen "puuhastellut" 147 sekä 156 kanssa riittävästi. Enkä ole suuria eroja löytänyt.
Sen myönnän etten kylläkään ole koittanut 56/47 osia ristiin.
Etu/taka pyöräntuenta on rakenteellisesti 100% samanlainen !
Jarrut ovat identtiset, aina levyn halkaisijaa myöden.
Nyt kylmää faktaa tiskiin !
Mitkä muut osat poikkeavat toisistaan? Kerro kun tiedät...
Itse olen "puuhastellut" 147 sekä 156 kanssa riittävästi. Enkä ole suuria eroja löytänyt.
Sen myönnän etten kylläkään ole koittanut 56/47 osia ristiin.
Etu/taka pyöräntuenta on rakenteellisesti 100% samanlainen !
Jarrut ovat identtiset, aina levyn halkaisijaa myöden.
Nyt kylmää faktaa tiskiin !
- KJS
- Viestit: 4705
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Itsekin haluaisin saada faktaa noista eroista, koska ainakaan silmämääräisesti ei eroa 156:n ja 147:n alustasta löydy. Jos katsoo esim. Konin nettisivuilta, niin niiden finder antaa täsmälleen samat osat 156 ja 147.
EDIT. Varaosa CD:n mukaan ainakin etupään ylä- ja alatukivarret on samat 156:ssa ja 147:ssa
EDIT. Varaosa CD:n mukaan ainakin etupään ylä- ja alatukivarret on samat 156:ssa ja 147:ssa
Viimeksi muokannut KJS, 08 Helmi 2008, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
riippuu tietenkin mitä tarkoitat suorituskyvyllä. ilmaukseni oli toki epätarkka, koska vanteen nimellishalkaisija ei sinällään tee ajettavuudelle mitään. Lähinnä se että normaalisti oletetaan että kun alle laitetaan tuumaa suuremmat vanteet, kumin profiili on matalampi, ja tämä on se seikka joka tekee autosta tarkemman ajettavan ja ihan varmasti eron huomaa, jos 147:n vakio 16" vanteiden ja mikä lie profiili niissä on, tilalle lyöt oli sitten 16 tai 17" matalammalla profiililla.Joksa kirjoitti:Mihinköhän tämä perustuu, että vanteen nimellishalkaisija olisi jonkinmoinen itseisarvo suorituskykyä haettaessa?tigranera kirjoitti:sen jalkeen alle 17" kiekot (ei isommat eika pienemmat) ja auto on kuin eri elain.
mitä tulee kyseisiin insinööreihin, he ovat Alfan inssejä jotka näitä vehkeitä suunnittelevat, ja puhuvat varmasti kokemuksesta. olisin voinut ilmaista asian säntillisemmin, mutta hei, olemme tekemisissä italialaisten vehkeiden kanssa, joten pieni suurpiirteisyys sallittakoon