Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Tarkat naapurit.
Oman rinteen alaosa oli 20 senttiä naapurin puolella. Ei saanut olla vaan kaivettiin pois. Jouduin kaivamaan 20 senttiä (mittasin joka sentin) lisää rinnetttä pois, että saan rakennettua alaosaan jonkin muurin (halbaa, halbaa..) omalle puolelle, ettei rinne valu naapurin puolelle.
Onneksi ei ole tarvinnut työskennellä rinteen yläosasta, omalta puolelta..
Tämä kaikki siis vain 20 sentin takia.
Oman rinteen alaosa oli 20 senttiä naapurin puolella. Ei saanut olla vaan kaivettiin pois. Jouduin kaivamaan 20 senttiä (mittasin joka sentin) lisää rinnetttä pois, että saan rakennettua alaosaan jonkin muurin (halbaa, halbaa..) omalle puolelle, ettei rinne valu naapurin puolelle.
Onneksi ei ole tarvinnut työskennellä rinteen yläosasta, omalta puolelta..
Tämä kaikki siis vain 20 sentin takia.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1213
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
tilattu 75een osia autoazzurrosta. puhelimessa kun puhuttiin niin kuulemma alatukivarren puslia ja jarrupääsylinterin korjaussarja olisi varastossa. muita mitä kyselin mm. lodgen tulppia ei olisi. pari tuntia tän jälkeen tulee sähköposti jossa sanotaan että alatukivarren puslia ja lodgen tulppia on hyllyssä ja muuta ei.vastasin et laittakaa kaikki tuleen mitä on niistä mitä pyysin. lopputulos on se et sain jarrupääsylinterin tiivistesarjan ja 2kpl etu koiranluiden puslia,luulivat kai niitä alatukivarren pusliksi vaikka sanoin monta kertaa että ne on rautakehäisiä puslia,että siitä tunnistaa. maanantaina joutuu taas soitteleen ja puljaan asiaa.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1213
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
Minulle kerrottiin tällä foorumilla, että ellei kannenpultteja jälkikiristetä, menee kannentiiviste.
Ajoin eilen siirtokilvillä autoni talvisäilytykseen. Moottoriremontin jälkeen koneella on ajettu 1500 km. Ennen siirtoa vaihdoin koneesta öljyt: koneestsa valui noin 8 litraa valkoista puuroa. Viiden metrin korkuinen höyrypilvi käynnistettäessä kertoi, että vellit ja muussit on 100 % sekaisin.
Tämä ei oikeastaan ole mikään avautuminen. Tuo on minun autoni, tuollainen se on aina ollut. Mitään pienempää tai halvempaa vikaa en voinut siltä odottaakaan.
Ajoin eilen siirtokilvillä autoni talvisäilytykseen. Moottoriremontin jälkeen koneella on ajettu 1500 km. Ennen siirtoa vaihdoin koneesta öljyt: koneestsa valui noin 8 litraa valkoista puuroa. Viiden metrin korkuinen höyrypilvi käynnistettäessä kertoi, että vellit ja muussit on 100 % sekaisin.
Tämä ei oikeastaan ole mikään avautuminen. Tuo on minun autoni, tuollainen se on aina ollut. Mitään pienempää tai halvempaa vikaa en voinut siltä odottaakaan.
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
Hyvä tietää. Hieman kyllä glykoli haisi siihen malliin, ettei hyvältä haissut. Uusi öljy oli 120 km ajon jälkeen hieman vaaleaa ja valkoista mössöä oli öljykorkin alapinnassa. Kai siellä jotain vuotaa kun jäähdyttimeenkin sai laittaa litran tavaraa. Ratkaisen ongelman vaihtalla öljyt vielä kerran ja työntämällä auton talliin määrittelemättömäksi ajaksi. Harrastetaan sitten eläkkeellä.
Polkaisin hieman käyttöautoakin, ajattelin että karstat on hyvä hävittää. Meni syylari ja pakoputki.
Polkaisin hieman käyttöautoakin, ajattelin että karstat on hyvä hävittää. Meni syylari ja pakoputki.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Edullista, kun pelkällä rahalla selviää. TÄ? TÄ?Synttärilahja valtiolta. 27km/h ylitys ja 192€ - sain sentään alennusta. *huoh* sama homma viime vuonna, tosin 264€.. ja sitä edellisenä ja... voi perseensuti.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
...mutta kohta viitsin kunhan saan autoni takaisin ja mieluusti vielä ehjänä. Ja avautuminen menee sitten jollekin isommalle tapille.Tuttu mies kirjoitti:Itse en tosin viitsinyt erityisesti avautua
Jos ei kyse olisi työkalusta niin olisi tavallaan huvittavaa ettei talossa vastaa edes vaihde. Se ei vaan jaksa naurattaa ettei tiedä mille päivälle voi mitäkin keikkaa sopia kun ei tiedä milloin auton mahdollisesti saisi käyttöön.
Liekö jotain korkeampaa matematiikkaa että säästetään laittamalla varaosia ja huoltoa myyvät kaverit kilometritehtaalle.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Synkkä yksinpuhelu jatkuu: Nyt se on sitten kuulemma valmis. Tosin eivät saaneet kylmänä esiintyvää nykimistä pois "kun ei voi varata niin paljoa aikaa että voisi kokeilla kylmänä" eikä jokaisessa suojatietöyssyssä kuuluvaa kolahdusta perästä saanut poistettua. Takaluukun maalaukseen ei nyt ollut aikaa mutta rispaantuneen takaoven tiivisteen voi kyllä sitten kuulemma myöhemmin vaihtaa kun osa vaan ensin tilataan. Etukäteenhän sitä ei toki tilattu vaikka sille oli huoltoaika varattukin.
Eli siis ei tehty mitään muuta kuin ihmeteltiin.
Mitä tekee tällaisella tehdastakuulla?
Tämä tiedoksi teille joita Delta-jengi kyrsii. Minä taidan alkaa kulkea bussilla.
Eli siis ei tehty mitään muuta kuin ihmeteltiin.
Mitä tekee tällaisella tehdastakuulla?
Tämä tiedoksi teille joita Delta-jengi kyrsii. Minä taidan alkaa kulkea bussilla.
- Epäkelpokeräilijä -
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Viikon ekovinkki: Vietä autotonta viikkoa
Huomenna tiistaina 22.9. vietetään autotonta päivää. Valitsehan sinäkin henkilöauton sijaan joukkoliikenteen, polkupyörän tai apostolinkyydin.
Ympäristöystävällisiä kulkumuotoja, kuten junaa, kannattaa suosia myös muulloin. Päästölaskurilla voit vertailla eri liikennemuotojen aiheuttamia päästöjä ja kuluttamaa energiaa.
Tämä on 10. Autoton päivä Suomessa. Se on osa Liikkujan viikkoa, joka on Euroopan komission tukema maanosan laajuinen kampanja. Viikon tarkoituksena on edistää ympäristön ja terveyden kannalta kestäviä liikkumisvalintoja.
Rasvikselle vaihtoehto...
Fillarilla töissä, työmatka 35 km/suunta...
Viimeksi muokannut fahlsjy, 21 Syys 2009, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin koska vaimo ei anna autoa käyttöön...fahlsjy kirjoitti:Viikon ekovinkki: Vietä autotonta viikkoa
Huomenna tiistaina 22.9. vietetään autotonta päivää. Valitsehan sinäkin henkilöauton sijaan joukkoliikenteen, polkupyörän tai apostolinkyydin.
Ympäristöystävällisiä kulkumuotoja, kuten junaa, kannattaa suosia myös muulloin. Päästölaskurilla voit vertailla eri liikennemuotojen aiheuttamia päästöjä ja kuluttamaa energiaa.
Tämä on 10. Autoton päivä Suomessa. Se on osa Liikkujan viikkoa, joka on Euroopan komission tukema maanosan laajuinen kampanja. Viikon tarkoituksena on edistää ympäristön ja terveyden kannalta kestäviä liikkumisvalintoja.
Rasvikselle vaihtoehto...
Fillarilla töissä, työmatka 35 km/suunta...
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Tänään tuli kämppään lattiavalu. Valu-ukkeli kaivoi tasolaserin esille, otti nollakoron olohuoneen oviaukon kohdalta alaohjauspuusta ja alkoi tarkistella korkoja.
Tulos: Kaivot pinnassa ilman kaatoa. Lattalämmitysputket myös liian korkealla.
Sanoin, että ei per*ele voi olla, juuri eilen katsoin passilla kaivojen korot ja paria senttiä alempana oli niinkuin pitääkin.
Valu-Ukkeli otti uudestaan nollakoron, tällä kertaa pääoven alaohjauspuusta. Sama homma. Kaivot pari senttiä edelleen pielessä.
Sitten kaivoin jo passia esiin ja itse mittaamaan. Katsoin korot khh:n oven alaohjauspuusta, josta olin ne aikaisemminkin katsonut ja niiden mukaan upottanut kaivot sopivaan korkeuteen. Siitä katsottuna kaivot ja lattialämmitysputket olivatkin ok.
Siis alaohjauspuu on jostain käsittämättömästä syystä khh:n oven kohdalla pari senttiä ylempänä, kuin n.3:n metrin päässä oleva oh:n alaohjauspuu ja talon vastakkaisella puolella oleva pääoven alla oleva alaohjauspuu. Siis mitt vitt*? kysyy nimimerkki epätietoinen.
Tuliko valu-ukkelilla laserin kanssa joku käsittämätön kämmi vai missä vika. Ei se sokkelikaan noin paljon voi heittää varsinkin kun seinäelementit asettuivat paikoilleen ilman murheita ja tarkistusmittauksissakaan ei (kuulemma) ollut mitään sanomista.
Nyt on sitten lattiapinta khh:n oviaukon alaohjauspuun tasalla niinkuin pitääkin, mutta oh:n ja pääoven oviaukon kohdalla parisen senttiä korkeammalla, kuin niiden alaohjauspuut.
Kunhan kura kuivuu kävelykuntoon, niin täytyy tytkia lisää ja katsoa, että lattia on suora.
Tulos: Kaivot pinnassa ilman kaatoa. Lattalämmitysputket myös liian korkealla.
Sanoin, että ei per*ele voi olla, juuri eilen katsoin passilla kaivojen korot ja paria senttiä alempana oli niinkuin pitääkin.
Valu-Ukkeli otti uudestaan nollakoron, tällä kertaa pääoven alaohjauspuusta. Sama homma. Kaivot pari senttiä edelleen pielessä.
Sitten kaivoin jo passia esiin ja itse mittaamaan. Katsoin korot khh:n oven alaohjauspuusta, josta olin ne aikaisemminkin katsonut ja niiden mukaan upottanut kaivot sopivaan korkeuteen. Siitä katsottuna kaivot ja lattialämmitysputket olivatkin ok.
Siis alaohjauspuu on jostain käsittämättömästä syystä khh:n oven kohdalla pari senttiä ylempänä, kuin n.3:n metrin päässä oleva oh:n alaohjauspuu ja talon vastakkaisella puolella oleva pääoven alla oleva alaohjauspuu. Siis mitt vitt*? kysyy nimimerkki epätietoinen.
Tuliko valu-ukkelilla laserin kanssa joku käsittämätön kämmi vai missä vika. Ei se sokkelikaan noin paljon voi heittää varsinkin kun seinäelementit asettuivat paikoilleen ilman murheita ja tarkistusmittauksissakaan ei (kuulemma) ollut mitään sanomista.
Nyt on sitten lattiapinta khh:n oviaukon alaohjauspuun tasalla niinkuin pitääkin, mutta oh:n ja pääoven oviaukon kohdalla parisen senttiä korkeammalla, kuin niiden alaohjauspuut.
Kunhan kura kuivuu kävelykuntoon, niin täytyy tytkia lisää ja katsoa, että lattia on suora.
Joko tanssitunnit alkoivat? Ei se niin paha rasti ole, itse asiassa ihan kivaa touhuamaybetomorrow kirjoitti:
tai no jos vähän lievennetään, en ainakaan enää koskaan suostu tanssikurssille naisen takia jonkun tuopillisen jälkeen
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
HYS HYSfahlsjy kirjoitti:
Lainaus:
Viikon ekovinkki: Vietä autotonta viikkoa
Huomenna tiistaina 22.9. vietetään autotonta päivää. Valitsehan sinäkin henkilöauton sijaan joukkoliikenteen, polkupyörän tai apostolinkyydin.
Ympäristöystävällisiä kulkumuotoja, kuten junaa, kannattaa suosia myös muulloin. Päästölaskurilla voit vertailla eri liikennemuotojen aiheuttamia päästöjä ja kuluttamaa energiaa.
Tämä on 10. Autoton päivä Suomessa. Se on osa Liikkujan viikkoa, joka on Euroopan komission tukema maanosan laajuinen kampanja. Viikon tarkoituksena on edistää ympäristön ja terveyden kannalta kestäviä liikkumisvalintoja.
Rasvikselle vaihtoehto...
Fillarilla töissä, työmatka 35 km/suunta...
Niin koska vaimo ei anna autoa käyttöön...
Enks mä ookkaan oikeesti vihree... mä olen kyllä ollut viimeaikoina niin kiltti että sain luvan ulkoiluttaa kesäkissaa keskiviikkona Sammatin suunnalla...
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Hyvä hyvä. Mä tuun sinne ruttusella Alfalla jos saan ilmin huomenna.fahlsjy kirjoitti:
HYS HYS
Enks mä ookkaan oikeesti vihree... mä olen kyllä ollut viimeaikoina niin kiltti että sain luvan ulkoiluttaa kesäkissaa keskiviikkona Sammatin suunnalla...
Piti muuten ottaa päivän nauruannos tänään Deltasta, ilmi=590e, ei ole suomessa....
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.
Jaa että tällainenkin.fahlsjy kirjoitti:Viikon ekovinkki: Vietä autotonta viikkoa
Huomenna tiistaina 22.9. vietetään autotonta päivää. Valitsehan sinäkin henkilöauton sijaan joukkoliikenteen, polkupyörän tai apostolinkyydin.
Ympäristöystävällisiä kulkumuotoja, kuten junaa, kannattaa suosia myös muulloin. Päästölaskurilla voit vertailla eri liikennemuotojen aiheuttamia päästöjä ja kuluttamaa energiaa.
Tämä on 10. Autoton päivä Suomessa. Se on osa Liikkujan viikkoa, joka on Euroopan komission tukema maanosan laajuinen kampanja. Viikon tarkoituksena on edistää ympäristön ja terveyden kannalta kestäviä liikkumisvalintoja.
Näyttää olevan kaunis päivä tulossa, pitänee päivemmällä hakea Spider tallista ja käydä kavelyttämässä. Ei mulla varsinaisesti mitään asiaa minnekään ole, mutta saahan sitä aina tikusta jotain asiaa tehtyä.
Jos sitten vaikka kävisi potkimassa uusien tietokoneiden renkaita, jos nyt jotain asiaa pitää keksiä.
-Topi Kuusinen
PS: Huomaa sigu.
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
Voisin nyt sanoa ihan kokemuksesta että ilmi on hajalla. Oli meinaan ihan samat oireet viikonloppuna, korjaantu uudella.Joonake kirjoitti:Alfa taas kenkkuilee kun sitä meinaa myydä. Bensan syötössä jotain häikkää, sammuu heti kun käynnistää ja merkkivalo palaa... Ei kai auta kun viedä huoltoon taas ja toivoa että ei ole kallis remontti.
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.
Heh...eilen vaihdoin avokin C3:een kun oli apparin puolelta lyhyen polttimo palanut. Aikaahan meni alle tunti. Löin konepellin kiinni ja testasin että pelaako...hyvinhän se apparin puoleinen pelasi. Kuskinpuoleinen oli tosin palanut sillä aikaa....KJS kirjoitti:Taas kerran riepoo nämä laiskat paskat jotka ei viitsi tai osaa vaihtaa autoonsa polttimoita. Sitten kun molemmat lyhyet on hajalla, ajellaan pitkät päällä ja roikutaan puskurissa. Taidan laittaa saatanan isot xsenonit hattuhyllylle.
EDIT: olisihan ne molemmat voinut vaihtaa kerralla, mutta ei ollut varmuutta polttimon mallista niin otin varuiksi vaan yhden.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Pösön "pikkuremontti" ei meinaa valmistua. Vein auton viime torstaina aamulla laitettavaksi ja siellä se on edelleen paikallisen Automaan pihalla, kun en suostu sitä ottamaan.
Oletuksena auton viemisessä korjaamolle on, että sen saisi sieltä ehjänä pois.
Tässä tapauksessa ei näin ole käynyt:
maanantaina menin hakemaan ja startti vonkaisi tyhjää, ei ollut linjassa... tule hakemaan huomenna.
Tiistaina hakemaan, ei kiihdy... ei tosin pysähdykään... turbo pois pelistä ja jarrupoljin löysä. PRKL!
Keskiviikkona valmis ja viat korjattuna, siis hakemaan... turbo pelissä, kone täristää ja käy raskaasti, ei jarruja .
Ja konehan siis ei tiistaina täristänyt, ei vaan ollut tehoja.
Mitä vittua ne sille autolle on siellä oikein tehnyt? Tai tiedän suunnilleen, mutta eikö sen silti voisi kasata takaisin nippuun kunnolla.
Kytkin on ollut auki ja taakse meni tosiaan uudet levyt. Kytkin ja jarru käyttää ilmeisesti samaa nestettä, kuinka vaikeaa ilmaus voikaan olla ammattilaiselle???
Nyt ajelen uudella 308:lla sitten sen aikaa, kun saavat oman kuntoon. totesinkin tankin olevan melkein täynnä, että saa sillä käydä juma***ta ajamassa, jos sieltä vaikka saisi vihjeitä.
Työnjohdolle plussaa hyvästä palvelevasta asenteesta, mutta ei paljon auta, jos auto ei toimi.
En vaadi enempää, kuin vastaavalla tavalla toimivan auton, mitä se oli viedessäkin. Ei siinä tiskillä kiukku auta, mutta kun ei meinaa enää maltti riittää.
Oletuksena auton viemisessä korjaamolle on, että sen saisi sieltä ehjänä pois.
Tässä tapauksessa ei näin ole käynyt:
maanantaina menin hakemaan ja startti vonkaisi tyhjää, ei ollut linjassa... tule hakemaan huomenna.
Tiistaina hakemaan, ei kiihdy... ei tosin pysähdykään... turbo pois pelistä ja jarrupoljin löysä. PRKL!
Keskiviikkona valmis ja viat korjattuna, siis hakemaan... turbo pelissä, kone täristää ja käy raskaasti, ei jarruja .
Ja konehan siis ei tiistaina täristänyt, ei vaan ollut tehoja.
Mitä vittua ne sille autolle on siellä oikein tehnyt? Tai tiedän suunnilleen, mutta eikö sen silti voisi kasata takaisin nippuun kunnolla.
Kytkin on ollut auki ja taakse meni tosiaan uudet levyt. Kytkin ja jarru käyttää ilmeisesti samaa nestettä, kuinka vaikeaa ilmaus voikaan olla ammattilaiselle???
Nyt ajelen uudella 308:lla sitten sen aikaa, kun saavat oman kuntoon. totesinkin tankin olevan melkein täynnä, että saa sillä käydä juma***ta ajamassa, jos sieltä vaikka saisi vihjeitä.
Työnjohdolle plussaa hyvästä palvelevasta asenteesta, mutta ei paljon auta, jos auto ei toimi.
En vaadi enempää, kuin vastaavalla tavalla toimivan auton, mitä se oli viedessäkin. Ei siinä tiskillä kiukku auta, mutta kun ei meinaa enää maltti riittää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2535
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^ Mummi vei noin kuukausi sitten -83 Pösö 505 automaatin (ollut suvussa uudesta) automaahan vaihdelootaremonttiin.. Saa nähdä mikä on lopputulos. Tuota lootaahan ne eivät toki automaassa osaa korjata, vaan lähettävät irtolootan jonnekin parinsadan kilsan päähän.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
7 päivää meni mutta autotallin korotus tehty. Siis katon osalta. Täysin keskenhän se on. Sain sisäkorkeudeksi n.4m joka riittää siihen haaveilemaani nosturiin. Ai, mikä tässä ketuttaa.... Homma pahasti kesken, jalat reistailevat tuon katto rimpuilun jäljiltä ja nähtävästi "kivetkin" ottivat sen verran selkäänsä tuosta rimpuilusta että pusseja pakottaa. Ja tietysti pakolliset naulaan astumiset suoritin. En kuitenkaan niillä pusseilla, eli pakotus ei ole siitä että olisin astuttanut... ARGH...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Kyllä se välillä tuntuu auttavan. "Ei me voida lähteä arvailemalla osia vaihtamaan" ja "iskarithan on kulutusosia ja noin paljon ajetussa autossa vielä" mutta hetken päästä sitten kumminkin tilattiin uudet takaiskarit takuuseen.Alfissimo kirjoitti:Ei siinä tiskillä kiukku auta
Tiedä sitten minkä takia takuuasioiden hoitamisenkin täytyy olla tuollaista. Jos olisivat mukisematta korvanneet ne pumput niin taloudellisesti lopputulos olisi ollut sama mutta kaikkia vituttaisi vähemmän. Tosin uudessa TM:ssäkin oli käyttötesti-Lagunasta takuuaikana etsitty selvää vikaa ja kuitenkin kirjoittivat siitä muina miehinä laskun. Ilmeisesti joku niitä sitten kumminkin suostuu makselemaan?
- Epäkelpokeräilijä -
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Saabaskasta laukesi sitten turbo. (Juu, se aamusumu Lappeenrannassa johtuu siitä ja myös outo iltapäiväinen sumu. Emäntä käy keskustassa töissä..)
Eihän se mitään. Kulutusosia, mutta taitaa olla jakopäässäkin sanomista, kun ketju rallattelee.
Onneksi merkkiliike muistaa rohkaista. "Eiköhän siihen puolikone-remppa tehdä. Voi viedä parisen viikkoa ja maksaa jotain 5000-10000 euroa. Siksi aikaa ei kyllä voida luvata sijaisautoa..."
Jotain positiivistakin tuossa toiminnassa. Ottivat huoltokirjasta kopiot (totesivat olevan hyvä) ja lähettävät sen Saksaan GM:lle. Katotaan mitä poijat siellä tuumaavat..
Olisi pitänyt pysyä vaan luotettavissa Alfoissa.
Eihän se mitään. Kulutusosia, mutta taitaa olla jakopäässäkin sanomista, kun ketju rallattelee.
Onneksi merkkiliike muistaa rohkaista. "Eiköhän siihen puolikone-remppa tehdä. Voi viedä parisen viikkoa ja maksaa jotain 5000-10000 euroa. Siksi aikaa ei kyllä voida luvata sijaisautoa..."
Jotain positiivistakin tuossa toiminnassa. Ottivat huoltokirjasta kopiot (totesivat olevan hyvä) ja lähettävät sen Saksaan GM:lle. Katotaan mitä poijat siellä tuumaavat..
Olisi pitänyt pysyä vaan luotettavissa Alfoissa.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Tazio
- Viestit: 3401
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Paljonkos tuohon tarvittiin kilometrejä?hagger16 kirjoitti:Saabaskasta laukesi sitten turbo. (Juu, se aamusumu Lappeenrannassa johtuu siitä ja myös outo iltapäiväinen sumu. Emäntä käy keskustassa töissä..)
Eihän se mitään. Kulutusosia, mutta taitaa olla jakopäässäkin sanomista, kun ketju rallattelee.
Onneksi merkkiliike muistaa rohkaista. "Eiköhän siihen puolikone-remppa tehdä. Voi viedä parisen viikkoa ja maksaa jotain 5000-10000 euroa.
-Tazio
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
154 tkm. Mitä on Saab -foorumia selannut, niin turbo taitaa olla valmis 100-200 tkm välillä. Uusi (takuu huollettu) turbo minulla jo onkin, mutta katsotaan nyt mitä ne tuolla merkkikorjaamossa muuta keksivät. Autossa on täydellinen huoltokirja, joten saa nähdä onko siitä mitä apua noissa muissa viossa. Eli tuleeko GM vastaan. Turbohan on kulutusosia...Tazio kirjoitti:hagger16 kirjoitti:
Saabaskasta laukesi sitten turbo. (Juu, se aamusumu Lappeenrannassa johtuu siitä ja myös outo iltapäiväinen sumu. Emäntä käy keskustassa töissä..)
Eihän se mitään. Kulutusosia, mutta taitaa olla jakopäässäkin sanomista, kun ketju rallattelee.
Onneksi merkkiliike muistaa rohkaista. "Eiköhän siihen puolikone-remppa tehdä. Voi viedä parisen viikkoa ja maksaa jotain 5000-10000 euroa.
Paljonkos tuohon tarvittiin kilometrejä?
-Tazio
Ajoin saapuskan autotalliin. Naapuri huusi hetken päästä palaako meillä talli...
Senza cuore saremmo solo macchine
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Juu, tottunut itse vaan siihen, että rauhallisen tiukasti asia voi mennä paremmin perille.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä se välillä tuntuu auttavan.Alfissimo kirjoitti:Ei siinä tiskillä kiukku auta
Tänään:
Huolto -noissa jarruissa on vielä jotain häikkää, joten me pidettäisiin se vielä huominen täällä.
Minä -joo, mulla on toi Herzin 308 (niiden piikkiin), jos laitatte sinne lisäaikaa, kun piti tänään palauttaa.
H -ajele sillä, niin laitetaan 307 kuntoon.
Samassa puhelussa kertoi löytyneen pari korjausta vaativaa juttua, iso plussa tästä, koska viat ovat oikeasti olemassa: (raidetangon päät ja FAP-suodattimen lisäainesäiliön viallinen liitin (vikakoodi), jolloin kone ei saa lisäainetta->hiukkaspoltto ei onnistu->loukku menee tukkoon->pitää vaihtaa->maksaa), eikä mitään ylimääräistä eurojen kalastelua.
Eli palvelusta plussaa, mutta auton kun saisi vielä kuntoon. Tuskin ne sitä siellä huvikseen joka päivä rassaa ja työnjohto on oikeasti pahoillaan. Hirveästi ei tarvinnut neuvotella näiden lisätöiden/osien hinnasta, niin johan pyöristyi alaspäin (315€ vaihtui 250€).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Gt17 on tunnetusti surkea ahdin, suosiolla Mitsu tilalle (jos ei ole tarvetta kuin esim johonkin stage3-viritystasolle, muussa tapauksessa paaaljon isompaa hyrrää ostamaan ).hagger16 kirjoitti: 154 tkm. Mitä on Saab -foorumia selannut, niin turbo taitaa olla valmis 100-200 tkm välillä. Uusi (takuu huollettu) turbo minulla jo onkin, mutta katsotaan nyt mitä ne tuolla merkkikorjaamossa muuta keksivät. Autossa on täydellinen huoltokirja, joten saa nähdä onko siitä mitä apua noissa muissa viossa. Eli tuleeko GM vastaan. Turbohan on kulutusosia...
Ajoin saapuskan autotalliin. Naapuri huusi hetken päästä palaako meillä talli...
Tosin jos huollot on tehty ajallaan, ja oikeilla kilometrimäärillä (saikohan poiketa maks 2000-3000km), niin jatketun huolenpito-ohjelman puitteissa saattavat vaihtaa veloituksetta uuden puolimoottorin + ahtimen
Olikohan noissa huoltoväli 20/30tkm (vuosimallista riippuen) tai 1 vuosi.
(Tuosta B2x5:stä ei saa oikein hyvää muuten kuin vaihtamalla männät ja veivit vanhemmasta konetyypistä (B2x4), jonka jälkeen koneesta voikin kutitella itse moottoriin koskematta reilut 400hv, jonka se kestää, ja jollaisena toimii arkiajossakin
Ahdin, putkisto, suuttimet, bensapumppu, softa, kytkin, jne tosin pitää vaihtaa, mutta aika harvassa lienee värkit joissa on moinen virityspotentiaali ihan perusmosalla.
).
Itse olen täysrempannut tuollaisen samanlaisen B205:n, joka oli niitä öljylietetapauksia, männät vaan on tehty liian heiveröisiksi, ja männänrenkaat liian ohuiksi, ohipuhallusta liikaa, joka aiheuttaa ongelmia etenkin taajamapainotteisessa köröttelyssä, nuo on noita ekopiiperryksen mukanaantuomia matalakitkamoottoreita, tosin kitkaa olisi voitu vähentää jostain muualta kuin männänrenkaista
Mutta toivottavasti tulisi positiivinen päätös sieltä Saksasta.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Matkatyöläisen pitää olla kekseliäs. Iltalenkin päälle ajattelin vähän voimailla hotellihuoneessa ettei ihan laiskistu ja löysty (naapurihuoneesta kuuluva puhina ei aina tarkoita vaaka mamboa ) Olkapäitä on hankala treenata ilman painoja tai koneita joten tapani mukaan punnersin käsilläseisonnassa seinää vasten. Ei siinä muuten mitään mutta ilmeisesti se viimeinen sarja oli liikaa. Kesken se jäikin hirveän pusauksen jälkeen. Aamulla oikeasti säikähdin kun katsoin peiliin. Silmänympärykset on täynnä pieniä verenpurkaumia. Näytän siltä kuin minut olisi yritetty kuristaa. Kesti hetki ennen kuin ymmärsin mistä on yleensä kyse Siinähän asiakkaat ihmettelee. Ja mitähän vaimo luulee reissulla tapahtuneen
Kauankohan kestää et noi häviää...
Kauankohan kestää et noi häviää...
Ayrton Senna da Silva forever
- silverine
- Viestit: 2479
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Haha, pää alaspäin punnerruksia, veri päässä ja kova
paine = verenpurkaumat. Muistuu mieleen hullu nuoruus
ja + 600kg jalkaprässit...sen jälkeen oli koko yläkroppa
pisamilla muutaman päivän. Ja muutama miljoona aivosolua
tuhottuna. Jollakin saattaa käydä mielessä että sen kyllä
huomaa.
Haha, pää alaspäin punnerruksia, veri päässä ja kova
paine = verenpurkaumat. Muistuu mieleen hullu nuoruus
ja + 600kg jalkaprässit...sen jälkeen oli koko yläkroppa
pisamilla muutaman päivän. Ja muutama miljoona aivosolua
tuhottuna. Jollakin saattaa käydä mielessä että sen kyllä
huomaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Joo, en varsinaisesti tarkoittanutkaan nuppi punaisena huutamista ja asiakaspalvelijan lähisuvun perintötekijöiden ääneen arvioimista. Mutta suhteellisen tiukat kommentit ja äänenpainot vissiin menivät perille, kaveri ei varmaan voinut olla huomaamatta otsaan kasvanutta puolen metrin lerssiä.Alfissimo kirjoitti:tottunut itse vaan siihen, että rauhallisen tiukasti asia voi mennä paremmin perille.
Eikä tarvitse niellä sitä että taas varaillaan aikaa uuteen nenänkaivuuseen. "Eikö löydy kolinaa? Eikä ole aikaa lähteä mukaan kuuntelemaan kun kolisee? Miten ajattelitte ratkaista tilanteen? Ai varataan taas aikaa tutkimiselle, justhan tämä oli täällä kaksi päivää tutkittavana eikä mitään löytynyt?"
Jotenkin sitä vaan huoltomieheltä löytyikin aikaa lähteä kuuntelemaan. Jotenkin se kolahdus kuuluikin jo parkkipaikalta tielle ajaessa. Ja jotenkin ne iskarit sitten lopulta kuuluvatkin takuun piiriin.
- Epäkelpokeräilijä -
Poikaa joskus lapsettaa. Vierellä valoissa 90-luvun puolivälin coupe-Megane. EIKÄ JÄÄNY!!!
Ei tarvinu vanhalla takaveto-Hiluxilla miettiä jääkö vaiko eikö jää perus riisikippo taakse. Etuvedot jäi aina valoissa takavasemmalle jauhamaan. Kuka on keksiny etuvedon? Kuka on keksiny bensamoottorin? Harmaita hapsia vain aiheuttaa, ja muka urheilullinen pitäis vielä olla. Kattia kanssa, sanon minä
Koita siinä sitte selitellä emännälle taas syytä auton vaihtoon...
Ei tarvinu vanhalla takaveto-Hiluxilla miettiä jääkö vaiko eikö jää perus riisikippo taakse. Etuvedot jäi aina valoissa takavasemmalle jauhamaan. Kuka on keksiny etuvedon? Kuka on keksiny bensamoottorin? Harmaita hapsia vain aiheuttaa, ja muka urheilullinen pitäis vielä olla. Kattia kanssa, sanon minä
Koita siinä sitte selitellä emännälle taas syytä auton vaihtoon...
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Renault Megane Coupe 2.0-16 2dmazza kirjoitti:Vierellä valoissa 90-luvun puolivälin coupe-Megane. EIKÄ JÄÄNY!!!
Myynnissä 1996 - 1999
* Suorituskyky
Teho 110 kW
Max vääntö -
Huippunopeus 215 km/h
Kiihtyvyys 8.6 sek/0-100
Kulutus 6,4 8,1 10,5
Pitää katsoa tarkemmin kenen kanssa viivalle uskaltaa..
Mikäli tuo rellu oli 1.6:nen, niin kannattaa tarkistaa ilmi..
Viritystä tuo vehje kyllä kaipaa, mutta lähinnä ohjaukseen ja alustaan. Hitaalle ohjaukselle on vaikea tehdä mitään, mutta alustasarja tuli kyllä tilattua. Niin, sekin perkl... Kulkupuoli riittää kyllä muuten hyvin automaatti perhefarmariin.Sautio kirjoitti:Gt17 on tunnetusti surkea ahdin, suosiolla Mitsu tilalle (jos ei ole tarvetta kuin esim johonkin stage3-viritystasolle, muussa tapauksessa paaaljon isompaa hyrrää ostamaan Wink).
Kannattaa olla varovainen, kun onanoi ja samalla kuristaa itseään. Moni on kuollu..Wile kirjoitti:Silmänympärykset on täynnä pieniä verenpurkaumia. Näytän siltä kuin minut olisi yritetty kuristaa.
No, eikös se ole ihan normaalia, jos reissutyöläisen silmät vähän punoittaa..
Senza cuore saremmo solo macchine