Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Muiden merkkien murheita.
Koska täällä on tämä autotekniikan tietämys kohdillaan niin pistän Renaulttia koskevan kysymyksen tänne.
Katsastuksessa tuli hylsy:
Tyhjäkäynti:
CO%:0,4
CO2:14,5
HC:187
O2 =0,55
Kierroksilla:
Co%:0,63
CO2:14
HC:122
O2:0,84
Mistäs tuota alkais etsimään?
ps.tuli muuten 20 vuoden autoilun pisin korjauslista.
Katsastuksessa tuli hylsy:
Tyhjäkäynti:
CO%:0,4
CO2:14,5
HC:187
O2 =0,55
Kierroksilla:
Co%:0,63
CO2:14
HC:122
O2:0,84
Mistäs tuota alkais etsimään?
ps.tuli muuten 20 vuoden autoilun pisin korjauslista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15768kterkkila kirjoitti:Lämpö vaikuttaa sekä katin että lambdan toimintaan, mutta katin lämpö on yleensä syypää siihen ettei CO ja HC:t mene läpi.
Olihan katalysaattori oikeasti lämmin?
VMP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt tässä on bensavuoto uusinut. Eli yhtä tuskaa. Tuohon tuli tankilta lähtevään painelinjaan pieni halkeama. Oli 90 asteen kulmakappaleessa. Ei saa pelkästään sitä vaan se on valukokonaisuus josta pääsee tankin sisään. Eli on pumppu ja anturi ko.levyssä.
Liimasin sen Plastic Padding leakfix:illä. Tuo laippa taitaa olla sellaista "rasvaista" muovia johon liimat tarttuu huonosti. Vuoto pysyi muutaman päivän poissa. Bensa pääsi vuotamaan ko.putken ja liiman välistä. Liimasin pitemmälle, tuosta se jatkuu, puolipehmeällä, muoviputkella. Liimasin niin pitkälle että paikka-ainetta tuli myös tuon putken päälle. Kesti yli viikon. Tankki taas pois. Vuoto on edelleen putken ja liiman välistä. Pistin ko.väliin turpoavaa uretaaniliimaa. Vuoto oli poissa yli kuukauden. Nyt vuotaa taas. Arg....
Nyt ajatuksena katkaista tuo letku, pistää väliin pätkä kupariputka. Sitten jatkan liimaamista niin pitkälle että ko.kupariputkikin peittyy. Vai onko muita ideoita?
Liimasin sen Plastic Padding leakfix:illä. Tuo laippa taitaa olla sellaista "rasvaista" muovia johon liimat tarttuu huonosti. Vuoto pysyi muutaman päivän poissa. Bensa pääsi vuotamaan ko.putken ja liiman välistä. Liimasin pitemmälle, tuosta se jatkuu, puolipehmeällä, muoviputkella. Liimasin niin pitkälle että paikka-ainetta tuli myös tuon putken päälle. Kesti yli viikon. Tankki taas pois. Vuoto on edelleen putken ja liiman välistä. Pistin ko.väliin turpoavaa uretaaniliimaa. Vuoto oli poissa yli kuukauden. Nyt vuotaa taas. Arg....
Nyt ajatuksena katkaista tuo letku, pistää väliin pätkä kupariputka. Sitten jatkan liimaamista niin pitkälle että ko.kupariputkikin peittyy. Vai onko muita ideoita?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
http://www.subaru.fi/news2009n000087.html, mainoslöpinää, mutta on tuossa jotain perääkin tilastojen valossa katsottuna
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Olen kuullut asentajalta joka on ollut monen eri merkin kanssa tekemisissä niin että Subaru olisi kaikkein luotettavin auto, kuulemma selvästi vähemmän vikoja kuin muissa, varsinkin kun katsoo moottori ja voimansiirto tekniikkaa. Eikä tämä ollut ns myyntipuhe minua kohtaan, vaikka seuraavaksi saattaakin juuri Subaru tulla.alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Uudempi vai uusi?alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro
Isällä on "uudempi" Legacy 2.0, hän on ollut tyytyväinen vaikka vaihdeaskiin piti joku laakeri vaihtaa (meni takuuseen). Itseäni autossa ei miellytä hieman tunnoton ohjaus eikä ilmastoinnin logiikka kovemmalla pakkaskelillä. Ei silti voi oikeastaan mitään pahaa sanoa.
VMP
kai ne suth luotettavia, jonkun englantilaisen tilaston mukaan jos vikaa tulee ne makaavat korjaamolla sitten pidempään ja kalliimpaan hintaan... huippumallit ovat nykyään aika asiallisen oloisia, perusmalleissa sitten taasen tekniikka on aika paljon matalampaa tasoa kuin esim wrx mallissa. Noi vanhemmat on aika karun olosia ulkoa ja sisältä... kyllä tollanen uudempi legacy kelpais jos ei vaikka Alfoja olisi.
tuossa muuten 155 vs impreza vuodelta 97...
http://www.daiblack.f2s.com/alfa155com/ ... r_1997.pdf
tuossa muuten 155 vs impreza vuodelta 97...
http://www.daiblack.f2s.com/alfa155com/ ... r_1997.pdf
Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...
One life, live it!
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Kokemuksia löytyy v. 2009 boxer-diesel Legacystä, jolla tuli ajeltua muutama kymmenentuhatta kilometriä. Tekniikan kestävyydestä en suurempaa kuvaa saanut, löpöä tankkiin ja menoksi, ei muuta kaivannut. Laadullisesti oli enemmän huomautettavaa. Kojelauta ja B-pilarit natisivat/kitisivät aivan raivostuttavasti uudessa autossa, jopa enemmän kuin missään Alfassani. Paikkoja liimailtiin ja soviteltiin uudestaan, vaihdettiin muoviosia yms. Täydellistä ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa.alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro
- Larzon
- Viestit: 120
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
- Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
MB SLK 350 - Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa
Seat Ibiza 1.2 jakopäänketju jo toista kertaa 1kk. sisään hyppiny pakopuolelta, ei näkyvää tuntuvaa vikaa, eikä pitäs olla mahdollista. Öljyt ok, kiristimet ja rattaat ok.
2005 tullu myyntiin parannettu kiristin setti, mutta ei kuulemma suomessa ku yks tapaus johon vaihdettu, miksköhän tuommonen on sitte päätetty tehdä.
Laitettu setti tilaukseen ja auto hinuutettu masteriin huoltoon.
2005 tullu myyntiin parannettu kiristin setti, mutta ei kuulemma suomessa ku yks tapaus johon vaihdettu, miksköhän tuommonen on sitte päätetty tehdä.
Laitettu setti tilaukseen ja auto hinuutettu masteriin huoltoon.
Elämä ilman alfaa on beettaa.
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen. Mitään öljynvaihtoja kummempaa ei ole tarvinnut tehdä.Suba kirjoitti:Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Jeps kiitoksia vastauksista Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.
Chevrolet nubira höystettynä vaaleilla "tekonahka look" sisustalla tuli kokeiltua,ja ei hyvää päivää mitä pauketta sisusta piti näillä keleillä,ja ajo-ominaisuudeltaan huonompi kuin 300 000km rullattu 164.Karsea auto.Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa
Chevrolet nubira höystettynä vaaleilla "tekonahka look" sisustalla tuli kokeiltua,ja ei hyvää päivää mitä pauketta sisusta piti näillä keleillä,ja ajo-ominaisuudeltaan huonompi kuin 300 000km rullattu 164.Karsea auto.Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Mitä mies sanoo!?alfa164 kirjoitti:Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa
Epilaattorilla on nyt kirnuttu kymmenisen tonnia ja pakko vaan olla kohtuullisen tyytyväinen. Ajoltaan ei tosiaan ole Aresen tuotosten veroinen, rengasmelua vähän liikaa ja löpöä palaa turhan paljon. Jotkut yksityiskohdat kuten avain, viiksikytkimet ja hanskalokeron kansi taitaa olla peritty Carina E:n ylijäämäosista. Mutta vessan hintaan nähden ei oikein pysty haukkumaankaan, välillä sillä on jopa mukava ajella.
Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.
- Epäkelpokeräilijä -
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla? Itsellenikin on käynyt niin, että joku auto alkaa tuntua ihan hyvältä kunnes erehtyy hyppämään taas Alfan puikkoihin. Nopea ohjaus ja loistava ajettavuus tuntuu vaan niin hyvälle...The Artist Formerly Known as Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.
Äidilläni on Hyundai Matrix, joka on kaikin puolin aivan järkyttävä auto. Ensimmäistäkään vikaa siinä ei ole kyllä ollut.
En ole juurikaan koeajanut Bemareita, Mersuja, Audeja jne "premium" merkkejä. Onkohan yhdessäkään tuota alfamaista ohjausta? Ihan vaan, että viitsisi edes käydä koeajolla...
Senza cuore saremmo solo macchine
- jeQQ
- Viestit: 4395
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.
Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.
Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa
Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.
Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Mnjoo jos nyt pelkästään ohjausta verrataan niin 164 vie voiton vanhemmastakin Mesestä. Vertailukohteina 190 ja toi mannelavetti E220. Luulin että nykymalleissa olisi jo vähän nopeampi ohjaus mutta ei kait sitten. Tietty tasapaksuus ja suurpiirteisyys vaivaavat noita 164:n ikäisiä Mesejä. Erityisesti mutkainen asfalttitie ei ole paras mahdollinen reittivaihtoehto tommoiselle. Ohjauksesta puuttuu sekä tarkkuus että hyvä tunto vaikka muu auto sietäisi kovempiakin nopeuksia. Nurkka-ajossa hitaus on osallisena joka toki rauhoittaa itse ajotapahtumaakin. Joku Temprakin pieksee Mesen maanrakoon ohjauksen osastolla. Vuodenajasta riippumatta maantielle toi Mese tuntuu sopivan hyvin sekä U-käännösten tekemiseen pienen kääntösäteen vuoksi.
Ihan samat fiilikset uusista mersuista, hieno ajettava mutta se ohjauksen tahmeus ärsyttää pikkasen. Siellä taitaa vehossa olla pihat täynnä noita suutinvikaisia uusia E-sarjalaisia. Alihankkijana suuttimissa oli vissiin Lucas (eli mies joka keksi pimeyden ehe-ehe)jeQQ kirjoitti:Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.
Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.
Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Liian kauan, varmaan joskus syys-lokakuun vaihteessa Spiiderillä. Aiheutti hysteeristä hymyilyä.Itämaan tietäjä kirjoitti:Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla?
Sehän on selvä juttu että vaikkapa 156 on ohjaus- ja muulta tuntumaltaan ihan toista luokkaa kuin Daewolet. Mutta voi tuolla körryytteleminenkin olla omalla tavallaan mukavaa, pitää vain asennoitua niin että se ei ole Alfa vaan pyörillä liikkuva automatisoitu nahkaseslonki. Ja kun muistaa että käytännön käyttötilanne on yleensä pendelöinti Tsadiin ja takaisin sadantuhannen muun sopulin joukossa niin voi pitkin hampain hyväksyä sisäelimiä kääntävän sivuttaiskiihtyvyyden ja peltiin pakotettujen Venuksen muotojen puuttumisen.
Lintta ja Hämis muuten täydentävät toisiaan mukavasti. Ovat niin erilaisia eläimiä että aina tuntuu kivalta siirtyä toisesta toiseen.
- Epäkelpokeräilijä -
No jos vaihtoehdot on Toyota tai Subaru, niin ehdottomasti valitsisin Subben. Saahan siinä esim. nelivedon kaupanpäälle.alfa164 kirjoitti:Jeps kiitoksia vastauksista Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.
Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia.jknracing kirjoitti: Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.
One life, live it!
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Subarua kehiin vaan, jos haluaa ajaa huolettomia ja hauskoja kilometrejä. Omalla Legacyllä ajeltu nyt 200tkm ja ei tunnu hajoavan millään. Tekniikka pelaa hyvin, mutta itsellä olevassa LX mallissa on aivan susi sisusta. Materiaalit ei oikein tunnu kestävän ja japanilainen on onnistunut säästämään joka puolella pieniä asioita verrattuna GL malliin.
No toisaalta eiköhän sisustan materiaalitkin ole parantuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana.
No toisaalta eiköhän sisustan materiaalitkin ole parantuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
PIENI vahingon ilo tuli kun hain kaveria Tahmelasta ja ajoin ohi pihasta missä laitettiin hinurin lavalle puoli vuotta vanhaa BMW X6sta, vaikka pakkasta oli vain -4. Tosin vara autona tuossa perheessä on mersun GL joten ei varmaan niin kiristele.. Ei se melkein 6 numeroinen hintalappu näköjään takaa varmuutta talvella.
Ja Subaruista sen verran että uusi legacy kyllä himoittais, on sisältäkin hienon ja laadukkaan oloinen.
Ja Subaruista sen verran että uusi legacy kyllä himoittais, on sisältäkin hienon ja laadukkaan oloinen.
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
- Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Vulva s80 akku tyhjentynyt autotallissa. Ei mitään hajua miksi... Otin alfasta virtaa ensin pellinalle (miinus laturinkylkeen ja plus ohjekirjan osoittamaan paikkaan) -> startatessa vaan napsu ja poksu. Sitten kaapelit suoraan akkuun peräluukussa ja samaa poksunaa... Noh, kaapelit akusta irti ja laturilla lataamaan... Mutta, alfa toimii.
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Kaverin auto on manuaali. Siinä on prodriven putki ym. pikkukilkettä. Kivasti se kyllä liikkuu tuollaiseksi katumaasturiksi ja lisäksi se on vielä oikeasti hyvä etenemään vähän huonommissakin olosuhteissa.Suba kirjoitti:Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia.jknracing kirjoitti: Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.
Edit. Olikohan noissa manuaali ja automaatti Forestereissa jotain eroa muussakin voimansiirrossa kuin pelkästään laatikossa. Manuaalissa taitaa olla 50/50 vetosuhde ja takana tasauspyörästön lukko. Automaatissa vetosuhde jotain muuta eikä lukkoa?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
^ Tomaatissa vetosuhde on 60/40 ja visko takadiffiltä puuttuu kuten muistelit.
Helposti pienillä imuilman ja pakopuolen muutoksilla tuosta Foresta saa ulos luokkaa 260 - 280 hv vakio 230 ja ohjelmoinnilla noiden lisäksi noin 280 - 320. Väännöt silloin noin 400 pinnassa.
Joten ihan vilkaan "katumaasturin" siitä saa ja sitä on jo ihan vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä.
Helposti pienillä imuilman ja pakopuolen muutoksilla tuosta Foresta saa ulos luokkaa 260 - 280 hv vakio 230 ja ohjelmoinnilla noiden lisäksi noin 280 - 320. Väännöt silloin noin 400 pinnassa.
Joten ihan vilkaan "katumaasturin" siitä saa ja sitä on jo ihan vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä.
One life, live it!
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Prkl:een ranskalaiset!!
Firman Rellusta haettu käyntivikaa, testerin ilmoittamasta kolmossylinteristä. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit ja tarkastuskset näytti että ei mitään vikaa. Kunnes sain selville että ranskalaiset ovat päättäneet numeroida sylinterit alkaen vaihteiston päästä.
Vika olikin kakkosylinterissä, stna.
Firman Rellusta haettu käyntivikaa, testerin ilmoittamasta kolmossylinteristä. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit ja tarkastuskset näytti että ei mitään vikaa. Kunnes sain selville että ranskalaiset ovat päättäneet numeroida sylinterit alkaen vaihteiston päästä.
Vika olikin kakkosylinterissä, stna.
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Lisää O.T.:tä http://www.youtube.com/watch?v=2uyPkavo66Y Forester STI
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Vuokra-autona nyt C30 1.8 karvalakki varustelulla ja ei oo häävi rakkine.
Koeajoin tän pari vuotta sitten T5:sella ja oli ihan jees cruiseri. Nyt peruskoneisena hieman eriätävät mielipiteet.
- Nuhapumppu.
- Ei jarru-, eikä kaasupoljintuntumaa.
- Syö perkeleesti. Helsinki-Turku-Salo (reilu 200km) meni puoli tankillista löpöä moottoritieajossa (navin mukaan 105km/h, mittarin 115km/h). Kuudes vaihde auttaisi. Toisaalta 5:sella voi ajaa myös 60 alueella
- Karvalakkivarustelusta johtuen autossa ei ole nahkaista rattia eikä vaihdekepin päätä. Muoviset tuntuvat varsin ikäviltä ja luikkailta käteen. Autossa ei myöskään vakkaria -> todella hankala pitää tasanopeutta kun täysin tunnoton kaasupoljin.
- Lasit huurtuu helposti kun tuo haluaa kääntää itekseen sisäilman kiertoa päälle joka välissä.
- Ei vaikuta mitenkään luotettavalta kun airbagin valo vilkuttaa vähän väliä.
- Peruspenkeissä ei kehumista. Ihmeellisiä muhkuroita ja perse puutu jo 150km matkalla.
+ näkee hyvin ulos.
+ ihan OK näköinen volvo.
+ Ergonomia kohillaan.
+ Kytkin toimii hyvin, vaikka vaihteensiirto onkin vähän söy-söy.
+ Kulkee kohtuu suoraan ja myös kaupungissa ihan hyvä vaikka hieman kankea onkin.
Koeajoin tän pari vuotta sitten T5:sella ja oli ihan jees cruiseri. Nyt peruskoneisena hieman eriätävät mielipiteet.
- Nuhapumppu.
- Ei jarru-, eikä kaasupoljintuntumaa.
- Syö perkeleesti. Helsinki-Turku-Salo (reilu 200km) meni puoli tankillista löpöä moottoritieajossa (navin mukaan 105km/h, mittarin 115km/h). Kuudes vaihde auttaisi. Toisaalta 5:sella voi ajaa myös 60 alueella
- Karvalakkivarustelusta johtuen autossa ei ole nahkaista rattia eikä vaihdekepin päätä. Muoviset tuntuvat varsin ikäviltä ja luikkailta käteen. Autossa ei myöskään vakkaria -> todella hankala pitää tasanopeutta kun täysin tunnoton kaasupoljin.
- Lasit huurtuu helposti kun tuo haluaa kääntää itekseen sisäilman kiertoa päälle joka välissä.
- Ei vaikuta mitenkään luotettavalta kun airbagin valo vilkuttaa vähän väliä.
- Peruspenkeissä ei kehumista. Ihmeellisiä muhkuroita ja perse puutu jo 150km matkalla.
+ näkee hyvin ulos.
+ ihan OK näköinen volvo.
+ Ergonomia kohillaan.
+ Kytkin toimii hyvin, vaikka vaihteensiirto onkin vähän söy-söy.
+ Kulkee kohtuu suoraan ja myös kaupungissa ihan hyvä vaikka hieman kankea onkin.
-Matti-
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Kaveri on ollut murheissaan kun Veho ei saa kaksivuotiaan, 60 tonnia ajetun C-sarjalaisen vaihteistoa toimimaan. Bonuksena meni etupenkin istuinosan nahka pakkasessa halki, sopivasti takuun loputtua tietysti. Mekkeriä edeltänyt 120d-Penari ei myöskään pelannut oikein odotusten mukaan.
Aika yllättäviä kokemuksia sikäli että omissa 100-200 tonnia ajetuissa mikämikämerkeissä ei ole ollut erityisen isoja murheita. Poikkeuksena viisivuotias GTV jonka lambdasäätöä ei koskaan saatu pelaamaan kunnolla. Ehkä sekin olisi kuntoon tullut jos lompakko olisi kestänyt lähteä vaihtelemaan palikoita arviosta.
Aika yllättäviä kokemuksia sikäli että omissa 100-200 tonnia ajetuissa mikämikämerkeissä ei ole ollut erityisen isoja murheita. Poikkeuksena viisivuotias GTV jonka lambdasäätöä ei koskaan saatu pelaamaan kunnolla. Ehkä sekin olisi kuntoon tullut jos lompakko olisi kestänyt lähteä vaihtelemaan palikoita arviosta.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Joissain autoissahan on sellainen hätäjarrutusavustin. Toyota on kehittänyt kiihdytysavustimen joka aiheuttaa hätääntymistä. http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-n ... -kuskeille
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Ei oikein tiedä naurattaako vai itkettää... Varsinaista teknistä edelläkäyntiä. Eipä sillä väliä, millainen halpis"sarana" on kaasupolkimessa, kunhan vain peruutuspeilinkin saisi sähkötoimisenaheme kirjoitti:Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Olen aika hyvin osannut pitää turpani kiinni uudella työpaikalla, mutta tänään jouduin kommentoimaan, kun kollegat tuskailivat autojensa kanssa:
O: "Audi piti viedä huoltoon. Alkoi röpsöttämään kuten omistajansakin..."
J: "Golffissa on jo pitkään palanut moottorivalo. Pitäisi tilata aikaa.. lambdahan se taas on..."
Mie: "Se on vähän sellaista noiden epävarmojen merkkien kanssa."
J: "No, mikäs auto miehellä on?"
Mie: "Luotettavuustilastojen kuningas."
J: "Jaa, Lada vai?
Mie: "No melkein, käärmelada. Alfa."
Hiljaisuus...
J:"Poika alkaa viisastelemaan. Pitänee huomenna kastaa liimasäiliöön..."
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin pikkujouluissa löytyy jo joku turpaan vetoa himoitseva...
O: "Audi piti viedä huoltoon. Alkoi röpsöttämään kuten omistajansakin..."
J: "Golffissa on jo pitkään palanut moottorivalo. Pitäisi tilata aikaa.. lambdahan se taas on..."
Mie: "Se on vähän sellaista noiden epävarmojen merkkien kanssa."
J: "No, mikäs auto miehellä on?"
Mie: "Luotettavuustilastojen kuningas."
J: "Jaa, Lada vai?
Mie: "No melkein, käärmelada. Alfa."
Hiljaisuus...
J:"Poika alkaa viisastelemaan. Pitänee huomenna kastaa liimasäiliöön..."
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin pikkujouluissa löytyy jo joku turpaan vetoa himoitseva...
Senza cuore saremmo solo macchine
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi