Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Koska täällä on tämä autotekniikan tietämys kohdillaan niin pistän Renaulttia koskevan kysymyksen tänne.
Katsastuksessa tuli hylsy:
Tyhjäkäynti:

CO%:0,4
CO2:14,5
HC:187
O2 =0,55

Kierroksilla:
Co%:0,63
CO2:14
HC:122
O2:0,84

Mistäs tuota alkais etsimään?

ps.tuli muuten 20 vuoden autoilun pisin korjauslista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lambda rikki? Väärä bensanpaine?
- Epäkelpokeräilijä -

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5287
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

kterkkila kirjoitti:Lämpö vaikuttaa sekä katin että lambdan toimintaan, mutta katin lämpö on yleensä syypää siihen ettei CO ja HC:t mene läpi.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15768

Olihan katalysaattori oikeasti lämmin?
VMP

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kyllä sitä kauan huudatettiin. Uskoisin että oli lämmin. Nuo papereihin tulleet arvot ovat vielä ne kauneimmat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tämä meni lambdan vaihdolla. Kun oli testerissä niin huomattiin että lämpöanturi lähetti katkonaista tietoa. Eli vaihdettiin sekin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nyt tässä on bensavuoto uusinut. Eli yhtä tuskaa. Tuohon tuli tankilta lähtevään painelinjaan pieni halkeama. Oli 90 asteen kulmakappaleessa. Ei saa pelkästään sitä vaan se on valukokonaisuus josta pääsee tankin sisään. Eli on pumppu ja anturi ko.levyssä.
Liimasin sen Plastic Padding leakfix:illä. Tuo laippa taitaa olla sellaista "rasvaista" muovia johon liimat tarttuu huonosti. Vuoto pysyi muutaman päivän poissa. Bensa pääsi vuotamaan ko.putken ja liiman välistä. Liimasin pitemmälle, tuosta se jatkuu, puolipehmeällä, muoviputkella. Liimasin niin pitkälle että paikka-ainetta tuli myös tuon putken päälle. Kesti yli viikon. Tankki taas pois. Vuoto on edelleen putken ja liiman välistä. Pistin ko.väliin turpoavaa uretaaniliimaa. Vuoto oli poissa yli kuukauden. Nyt vuotaa taas. Arg....
Nyt ajatuksena katkaista tuo letku, pistää väliin pätkä kupariputka. Sitten jatkan liimaamista niin pitkälle että ko.kupariputkikin peittyy. Vai onko muita ideoita?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

http://www.subaru.fi/news2009n000087.html, mainoslöpinää, mutta on tuossa jotain perääkin tilastojen valossa katsottuna
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Olen kuullut asentajalta joka on ollut monen eri merkin kanssa tekemisissä niin että Subaru olisi kaikkein luotettavin auto, kuulemma selvästi vähemmän vikoja kuin muissa, varsinkin kun katsoo moottori ja voimansiirto tekniikkaa. Eikä tämä ollut ns myyntipuhe minua kohtaan, vaikka seuraavaksi saattaakin juuri Subaru tulla.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5287
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Uudempi vai uusi?
Isällä on "uudempi" Legacy 2.0, hän on ollut tyytyväinen vaikka vaihdeaskiin piti joku laakeri vaihtaa (meni takuuseen). Itseäni autossa ei miellytä hieman tunnoton ohjaus eikä ilmastoinnin logiikka kovemmalla pakkaskelillä. Ei silti voi oikeastaan mitään pahaa sanoa.
VMP

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kai ne suth luotettavia, jonkun englantilaisen tilaston mukaan jos vikaa tulee ne makaavat korjaamolla sitten pidempään ja kalliimpaan hintaan... huippumallit ovat nykyään aika asiallisen oloisia, perusmalleissa sitten taasen tekniikka on aika paljon matalampaa tasoa kuin esim wrx mallissa. Noi vanhemmat on aika karun olosia ulkoa ja sisältä... kyllä tollanen uudempi legacy kelpais jos ei vaikka Alfoja olisi.

tuossa muuten 155 vs impreza vuodelta 97...
http://www.daiblack.f2s.com/alfa155com/ ... r_1997.pdf

:drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...
One life, live it!

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Kokemuksia löytyy v. 2009 boxer-diesel Legacystä, jolla tuli ajeltua muutama kymmenentuhatta kilometriä. Tekniikan kestävyydestä en suurempaa kuvaa saanut, löpöä tankkiin ja menoksi, ei muuta kaivannut. Laadullisesti oli enemmän huomautettavaa. Kojelauta ja B-pilarit natisivat/kitisivät aivan raivostuttavasti uudessa autossa, jopa enemmän kuin missään Alfassani. Paikkoja liimailtiin ja soviteltiin uudestaan, vaihdettiin muoviosia yms. Täydellistä ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa.

Avatar
Larzon
Viestit: 120
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
MB SLK 350
Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa

Viesti Kirjoittaja Larzon »

Seat Ibiza 1.2 jakopäänketju jo toista kertaa 1kk. sisään hyppiny pakopuolelta, ei näkyvää tuntuvaa vikaa, eikä pitäs olla mahdollista. Öljyt ok, kiristimet ja rattaat ok.
2005 tullu myyntiin parannettu kiristin setti, mutta ei kuulemma suomessa ku yks tapaus johon vaihdettu, miksköhän tuommonen on sitte päätetty tehdä.
Laitettu setti tilaukseen ja auto hinuutettu masteriin huoltoon.
Elämä ilman alfaa on beettaa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Suba kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...
Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen. Mitään öljynvaihtoja kummempaa ei ole tarvinnut tehdä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jeps kiitoksia vastauksista :) Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.

Chevrolet nubira höystettynä vaaleilla "tekonahka look" sisustalla tuli kokeiltua,ja ei hyvää päivää mitä pauketta sisusta piti näillä keleillä,ja ajo-ominaisuudeltaan huonompi kuin 300 000km rullattu 164.Karsea auto.Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa164 kirjoitti:Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa
Mitä mies sanoo!?

Epilaattorilla on nyt kirnuttu kymmenisen tonnia ja pakko vaan olla kohtuullisen tyytyväinen. Ajoltaan ei tosiaan ole Aresen tuotosten veroinen, rengasmelua vähän liikaa ja löpöä palaa turhan paljon. Jotkut yksityiskohdat kuten avain, viiksikytkimet ja hanskalokeron kansi taitaa olla peritty Carina E:n ylijäämäosista. Mutta vessan hintaan nähden ei oikein pysty haukkumaankaan, välillä sillä on jopa mukava ajella.

Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

The Artist Formerly Known as Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.
Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla? Itsellenikin on käynyt niin, että joku auto alkaa tuntua ihan hyvältä kunnes erehtyy hyppämään taas Alfan puikkoihin. Nopea ohjaus ja loistava ajettavuus tuntuu vaan niin hyvälle...
Äidilläni on Hyundai Matrix, joka on kaikin puolin aivan järkyttävä auto. Ensimmäistäkään vikaa siinä ei ole kyllä ollut.

En ole juurikaan koeajanut Bemareita, Mersuja, Audeja jne "premium" merkkejä. Onkohan yhdessäkään tuota alfamaista ohjausta? Ihan vaan, että viitsisi edes käydä koeajolla...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jeQQ
Viestit: 4395
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.

Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.

Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. :lol: Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa ;)

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Mnjoo jos nyt pelkästään ohjausta verrataan niin 164 vie voiton vanhemmastakin Mesestä. Vertailukohteina 190 ja toi mannelavetti E220. Luulin että nykymalleissa olisi jo vähän nopeampi ohjaus mutta ei kait sitten. Tietty tasapaksuus ja suurpiirteisyys vaivaavat noita 164:n ikäisiä Mesejä. Erityisesti mutkainen asfalttitie ei ole paras mahdollinen reittivaihtoehto tommoiselle. Ohjauksesta puuttuu sekä tarkkuus että hyvä tunto vaikka muu auto sietäisi kovempiakin nopeuksia. Nurkka-ajossa hitaus on osallisena joka toki rauhoittaa itse ajotapahtumaakin. Joku Temprakin pieksee Mesen maanrakoon ohjauksen osastolla. Vuodenajasta riippumatta maantielle toi Mese tuntuu sopivan hyvin sekä U-käännösten tekemiseen pienen kääntösäteen vuoksi.

Avatar
toolman
Viestit: 1488
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

jeQQ kirjoitti:Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.

Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.

Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. :lol: Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa ;)
Ihan samat fiilikset uusista mersuista, hieno ajettava mutta se ohjauksen tahmeus ärsyttää pikkasen. Siellä taitaa vehossa olla pihat täynnä noita suutinvikaisia uusia E-sarjalaisia. Alihankkijana suuttimissa oli vissiin Lucas (eli mies joka keksi pimeyden ehe-ehe)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Itämaan tietäjä kirjoitti:Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla?
Liian kauan, varmaan joskus syys-lokakuun vaihteessa Spiiderillä. Aiheutti hysteeristä hymyilyä.

Sehän on selvä juttu että vaikkapa 156 on ohjaus- ja muulta tuntumaltaan ihan toista luokkaa kuin Daewolet. Mutta voi tuolla körryytteleminenkin olla omalla tavallaan mukavaa, pitää vain asennoitua niin että se ei ole Alfa vaan pyörillä liikkuva automatisoitu nahkaseslonki. Ja kun muistaa että käytännön käyttötilanne on yleensä pendelöinti Tsadiin ja takaisin sadantuhannen muun sopulin joukossa niin voi pitkin hampain hyväksyä sisäelimiä kääntävän sivuttaiskiihtyvyyden ja peltiin pakotettujen Venuksen muotojen puuttumisen.

Lintta ja Hämis muuten täydentävät toisiaan mukavasti. Ovat niin erilaisia eläimiä että aina tuntuu kivalta siirtyä toisesta toiseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

alfa164 kirjoitti:Jeps kiitoksia vastauksista :) Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.
No jos vaihtoehdot on Toyota tai Subaru, niin ehdottomasti valitsisin Subben. Saahan siinä esim. nelivedon kaupanpäälle.
jknracing kirjoitti: Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.
Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia. :wink:
One life, live it!

Avatar
Maunu
Viestit: 3548
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Subarua kehiin vaan, jos haluaa ajaa huolettomia ja hauskoja kilometrejä. Omalla Legacyllä ajeltu nyt 200tkm ja ei tunnu hajoavan millään. Tekniikka pelaa hyvin, mutta itsellä olevassa LX mallissa on aivan susi sisusta. Materiaalit ei oikein tunnu kestävän ja japanilainen on onnistunut säästämään joka puolella pieniä asioita verrattuna GL malliin.

No toisaalta eiköhän sisustan materiaalitkin ole parantuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

PIENI vahingon ilo tuli kun hain kaveria Tahmelasta ja ajoin ohi pihasta missä laitettiin hinurin lavalle puoli vuotta vanhaa BMW X6sta, vaikka pakkasta oli vain -4. Tosin vara autona tuossa perheessä on mersun GL joten ei varmaan niin kiristele.. Ei se melkein 6 numeroinen hintalappu näköjään takaa varmuutta talvella.

Ja Subaruista sen verran että uusi legacy kyllä himoittais, on sisältäkin hienon ja laadukkaan oloinen.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tänään kauhajoen reissulla kaksi pakkaseen hyytynyttä autoa.Uudehkot vw passat sekä audi a4?Lujaa vag laatua :)

Ramon Carcia
Viestit: 115
Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..

Viesti Kirjoittaja Ramon Carcia »

Kuulin kaveriltani, että hän oli ostanut pakasta Skoda Octavian, dieseltomaatilla, meni turbo paskaks ja auto hinaukseen alla kolme vuotta ostosta. (En tiedä tark. ajankohta koska oli)

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Vulva s80 akku tyhjentynyt autotallissa. Ei mitään hajua miksi... Otin alfasta virtaa ensin pellinalle (miinus laturinkylkeen ja plus ohjekirjan osoittamaan paikkaan) -> startatessa vaan napsu ja poksu. Sitten kaapelit suoraan akkuun peräluukussa ja samaa poksunaa... Noh, kaapelit akusta irti ja laturilla lataamaan... Mutta, alfa toimii. :)

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Suba kirjoitti:
jknracing kirjoitti: Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.
Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia. :wink:
Kaverin auto on manuaali. Siinä on prodriven putki ym. pikkukilkettä. Kivasti se kyllä liikkuu tuollaiseksi katumaasturiksi ja lisäksi se on vielä oikeasti hyvä etenemään vähän huonommissakin olosuhteissa.

Edit. Olikohan noissa manuaali ja automaatti Forestereissa jotain eroa muussakin voimansiirrossa kuin pelkästään laatikossa. Manuaalissa taitaa olla 50/50 vetosuhde ja takana tasauspyörästön lukko. Automaatissa vetosuhde jotain muuta eikä lukkoa?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Tomaatissa vetosuhde on 60/40 ja visko takadiffiltä puuttuu kuten muistelit.

Helposti pienillä imuilman ja pakopuolen muutoksilla tuosta Foresta saa ulos luokkaa 260 - 280 hv vakio 230 ja ohjelmoinnilla noiden lisäksi noin 280 - 320. Väännöt silloin noin 400 pinnassa.
Joten ihan vilkaan "katumaasturin" siitä saa ja sitä on jo ihan vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:
One life, live it!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Suba kirjoitti:vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:
Manuaali 2,5 XT vakiona 7,1 s 0-100 km/h, mikä on hyvin jo sekin. Suoralla kiihdytetäessä 156 V6 siis jäisi, mutta tuskin enää radalla.

Sorry totaalinen OT.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Epezi
Viestit: 7527
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Prkl:een ranskalaiset!! :evil:

Firman Rellusta haettu käyntivikaa, testerin ilmoittamasta kolmossylinteristä. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit ja tarkastuskset näytti että ei mitään vikaa. Kunnes sain selville että ranskalaiset ovat päättäneet numeroida sylinterit alkaen vaihteiston päästä.

Vika olikin kakkosylinterissä, stna.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Ciancarlo kirjoitti:
Suba kirjoitti:vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:
Manuaali 2,5 XT vakiona 7,1 s 0-100 km/h
Lienee nuo uuden my09-10 Foren arvot, mutta aina my07:aan asti vakio manuaali 5,9s ja autom. 7,6s.
One life, live it!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^ja tämä asia nyt selvä :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Lisää O.T.:tä http://www.youtube.com/watch?v=2uyPkavo66Y Forester STI
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Suba kirjoitti:Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:
On siinä kuulema pari AMG miestä haukannut paskaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^^ Mulle kelpais kumpi vain siis autoista. :wink:
^ Ja monista muistakin kuskeista. :lol:
One life, live it!

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Vuokra-autona nyt C30 1.8 karvalakki varustelulla ja ei oo häävi rakkine.

Koeajoin tän pari vuotta sitten T5:sella ja oli ihan jees cruiseri. Nyt peruskoneisena hieman eriätävät mielipiteet.

- Nuhapumppu.

- Ei jarru-, eikä kaasupoljintuntumaa.

- Syö perkeleesti. Helsinki-Turku-Salo (reilu 200km) meni puoli tankillista löpöä moottoritieajossa (navin mukaan 105km/h, mittarin 115km/h). Kuudes vaihde auttaisi. Toisaalta 5:sella voi ajaa myös 60 alueella

- Karvalakkivarustelusta johtuen autossa ei ole nahkaista rattia eikä vaihdekepin päätä. Muoviset tuntuvat varsin ikäviltä ja luikkailta käteen. Autossa ei myöskään vakkaria -> todella hankala pitää tasanopeutta kun täysin tunnoton kaasupoljin.

- Lasit huurtuu helposti kun tuo haluaa kääntää itekseen sisäilman kiertoa päälle joka välissä.

- Ei vaikuta mitenkään luotettavalta kun airbagin valo vilkuttaa vähän väliä.

- Peruspenkeissä ei kehumista. Ihmeellisiä muhkuroita ja perse puutu jo 150km matkalla.

+ näkee hyvin ulos.

+ ihan OK näköinen volvo.

+ Ergonomia kohillaan.

+ Kytkin toimii hyvin, vaikka vaihteensiirto onkin vähän söy-söy.

+ Kulkee kohtuu suoraan ja myös kaupungissa ihan hyvä vaikka hieman kankea onkin.
-Matti-

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Herätti ihmetystä kun kävin kaupassa ja aika uuden karhean näköinen opeli siinä parkkiksella takarekisterikilven valot päällä. Siis lukossa yksinään pihassa mutta kilvenvalot loimottaa. Ilmeisesti joku opelin "follow me to s-market" toiminto :-D
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Noissa on sellainen ominaisuus että lukkojen avaaminen kaukolla sytyttää myös rekisterikilvenvalot. Mutta jos tosiaan oli lukossa niin ehkä siinä oli jotain vikaa vikaa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kävin mä sitä ihmettelemässä ja ei siellä ketään lähistöllä ollut ja ovet oli lukossa ja muut valot pimeänä :?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jos siitä oli jäänyt luukku auki/ anturissa vikaa. Muistaakseni noissa syttyy noi valot myös luukun ollessa auki....?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuli viikonloppuna istuttua uuden E-mallin Mersun takapenkillä. Hattuhylly rämisi ja ajotietokoneen taulussa oli airbag-viasta herjaava viesti.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kaveri on ollut murheissaan kun Veho ei saa kaksivuotiaan, 60 tonnia ajetun C-sarjalaisen vaihteistoa toimimaan. Bonuksena meni etupenkin istuinosan nahka pakkasessa halki, sopivasti takuun loputtua tietysti. Mekkeriä edeltänyt 120d-Penari ei myöskään pelannut oikein odotusten mukaan.

Aika yllättäviä kokemuksia sikäli että omissa 100-200 tonnia ajetuissa mikämikämerkeissä ei ole ollut erityisen isoja murheita. Poikkeuksena viisivuotias GTV jonka lambdasäätöä ei koskaan saatu pelaamaan kunnolla. Ehkä sekin olisi kuntoon tullut jos lompakko olisi kestänyt lähteä vaihtelemaan palikoita arviosta.
- Epäkelpokeräilijä -

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Joissain autoissahan on sellainen hätäjarrutusavustin. Toyota on kehittänyt kiihdytysavustimen joka aiheuttaa hätääntymistä. http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-n ... -kuskeille
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

heme kirjoitti:Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...
Ei oikein tiedä naurattaako vai itkettää... Varsinaista teknistä edelläkäyntiä. Eipä sillä väliä, millainen halpis"sarana" on kaasupolkimessa, kunhan vain peruutuspeilinkin saisi sähkötoimisena :? :roll: :crazyeyes:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »


Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Olen aika hyvin osannut pitää turpani kiinni uudella työpaikalla, mutta tänään jouduin kommentoimaan, kun kollegat tuskailivat autojensa kanssa:

O: "Audi piti viedä huoltoon. Alkoi röpsöttämään kuten omistajansakin..."
J: "Golffissa on jo pitkään palanut moottorivalo. Pitäisi tilata aikaa.. lambdahan se taas on..."
Mie: "Se on vähän sellaista noiden epävarmojen merkkien kanssa."
J: "No, mikäs auto miehellä on?"
Mie: "Luotettavuustilastojen kuningas."
J: "Jaa, Lada vai?
Mie: "No melkein, käärmelada. Alfa."

Hiljaisuus...

J:"Poika alkaa viisastelemaan. Pitänee huomenna kastaa liimasäiliöön..."

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin pikkujouluissa löytyy jo joku turpaan vetoa himoitseva... :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^^ Kyseisen merkin tehtaalla on ainakin tehty parhaansa ettei ne aina matelis jaloissa. :oops:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Vastaa Viestiin