Auto oikeanpuoleisella ohjauksella, Subaru
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Auto oikeanpuoleisella ohjauksella, Subaru
Tuli tuossa vaihtoehdotus Subaru Impreza WRX:ään
Kiinnostus heräsi heti, sillä farkku on ollut hakusessa, mutta sitten huomasin että on Japanin tuonti ja oikean puoleisella ohjauksella
http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/3050771
Mitäs on raati mielti? Haluan kyllä ehdottomasti kokeilla miltä tuntuu.
Mahdollinen jälleenmyynti on varmasti vaikeata, ja liikkeet ei taida tuommoista huolia.
Entäs hinta? Yhtään verrokkia ei ole että pystyisi vähän arvioimaan.
Kiinnostus heräsi heti, sillä farkku on ollut hakusessa, mutta sitten huomasin että on Japanin tuonti ja oikean puoleisella ohjauksella
http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/3050771
Mitäs on raati mielti? Haluan kyllä ehdottomasti kokeilla miltä tuntuu.
Mahdollinen jälleenmyynti on varmasti vaikeata, ja liikkeet ei taida tuommoista huolia.
Entäs hinta? Yhtään verrokkia ei ole että pystyisi vähän arvioimaan.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ohjaukseen liittyen; olen ajanut Englannissa autoa ihan "kylmiltään" kun tuli tarve vuokra-pakulle. Kyllä siihen tottui auton hallinnan puolesta pian. Outoa se kyllä silti on. Mutta jos on vaikka automaatti tai nappivaihteet niin silloinhan se on jo melkein normaali. Suurin haitta mielestäni on liikenteessä pärjääminen täällä kun joutuu ajamaan ojan puolelta.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Rekan ohittaminen tuollaisella apumiehen paikalta ajettavalla on kanssa jännää puuhaa. Joko rakoa ohitettavaan pitää olla reilusti tai sitten joutuu kurkkimaan melko reilusti vastaantulijan kaistalla.
Näppärä kaverihan tietysti siirtää tuon ratin ja polkimet kuskin puolelle. Tarvitseekohan tuohon muuta kuin hammastangon ja kojelaudan? Sulakerasioiden tekstit taitaa olla vain japaniksi ym. jännää.
Näppärä kaverihan tietysti siirtää tuon ratin ja polkimet kuskin puolelle. Tarvitseekohan tuohon muuta kuin hammastangon ja kojelaudan? Sulakerasioiden tekstit taitaa olla vain japaniksi ym. jännää.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Itse ajaneena skylineä.Melkeimpä jättäisin hankkimasta oik puolelta ajettavaa tänne.Auton myyminen oikeaan hintaan voi olla kanssa hankalaa.Rata räppäilyyn moni tuollaisen oikealta ajettavan hankkinut edullisesti,mutta farkku ei monia innosta moiseen tarkoitukseen
Ja ajamisesta sen verran plussaa liikenneturvallisuuden vuoksi,että turvaväliä tulee pidettyä pakosta edessä ajaviin,jos mielii varsinkin rekkoja ohitella,syystä että näkee vastaan tulevaa liikennettä
Ja ajamisesta sen verran plussaa liikenneturvallisuuden vuoksi,että turvaväliä tulee pidettyä pakosta edessä ajaviin,jos mielii varsinkin rekkoja ohitella,syystä että näkee vastaan tulevaa liikennettä
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
vaikuttaisi noin äkkiseltään ihan asialliselta peliltä..
onhan noita romu imprezoita varmaankin sen verta suomenmaassakin olemassa että osien saannin puolesta vaihdon LHD:ksi ei luulisi olevan vaikeaa tai edes kallista..
edit. juu vanhan postivolkkarin kyydissä olleena täytyy sanoa että pikkasen orpo olo oli "repsikan" puolella istuessa...
onhan noita romu imprezoita varmaankin sen verta suomenmaassakin olemassa että osien saannin puolesta vaihdon LHD:ksi ei luulisi olevan vaikeaa tai edes kallista..
edit. juu vanhan postivolkkarin kyydissä olleena täytyy sanoa että pikkasen orpo olo oli "repsikan" puolella istuessa...
Viimeksi muokannut 90, 09 Helmi 2010, 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Täällä saa lehdistä lukea kun vasemman jalan tuki on puutteellinen.
Mitä samat testaajat sanoisivat oikeanpuoleisella ohjauksella varustetun auton vasemman jalan tuesta?
Ne mitä olen itse ajanut, kaksi kertaa, niin niillä ei ole ollut keskikonsolin alaosassa minkäänlaista paikkaa vasemmalle jalalle...
Mitä samat testaajat sanoisivat oikeanpuoleisella ohjauksella varustetun auton vasemman jalan tuesta?
Ne mitä olen itse ajanut, kaksi kertaa, niin niillä ei ole ollut keskikonsolin alaosassa minkäänlaista paikkaa vasemmalle jalalle...
Tuskin sen ohjauksen vaihtaminen toiselle puolelle on mikään ihan älytön homma. Euro impun kojelauta ja ohjausvaihde+ n kappaletta erillaisia nippeleitä. Luulisi rintapellin olevan samanlainen kummalla ohjauksella vaan. Sulla on vielä hyvät paikat, niin eihän se ole kuin muutaman tunnin homma
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Sitten on vielä niitä kameratolppia että näkee miten vauhdinotto eteni.Vittorio Jano kirjoitti:
Sitä vartenhan tuossa on sitten se turbo.
Edit. Ei vastaavia kauheasti näytä nettiautossa oleva, tässä pari verrokkia jotka löytyi kuitenkin
http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/3051644
http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/2740637
Viimeksi muokannut GAMMA500, 09 Helmi 2010, 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2535
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Itsehän olen mitsufoorumilla jonkun aikaa pällistellyt kun erään Galantin muutama vuosi sitten omasin.
Kun pitää autossa keskikonsolin välissä 'tartuntakeppiä' ei ole ongelmaa parkkihalleissa yms.
Tuommosella autolla myös on mahdollista että puhallusratsiassa puhallutetaan repsikan paikalla oleva kaveri ja toivotetaan hyvät päivänjatkot
Ja vakavasti ottaen, näiden autojen pyyntihinta on yleisesti ottaen korkea suomessa verrattuna hankintakustannuksiin. Auton osto Japanin huutokaupasta ja laivaan lyöminen on yleisesti ottaen aika riskivapaa toimitus, pari-kolme vuotta sitten sieltä ruvettiin rahtaamaan oikein urakalla harvinaisia tehomalleja. Tuon Imprezan hinnalla saa mm. tilavamman, uudemman, ja samantehoisen Mitsun Legnumin.
Mitsufoorumilla on myös eräs äijä joka on tehnyt lukuisiin Japseihin ohjauskonversion, hinnasta en sitten tiedä.
Kun pitää autossa keskikonsolin välissä 'tartuntakeppiä' ei ole ongelmaa parkkihalleissa yms.
Tuommosella autolla myös on mahdollista että puhallusratsiassa puhallutetaan repsikan paikalla oleva kaveri ja toivotetaan hyvät päivänjatkot
Ja vakavasti ottaen, näiden autojen pyyntihinta on yleisesti ottaen korkea suomessa verrattuna hankintakustannuksiin. Auton osto Japanin huutokaupasta ja laivaan lyöminen on yleisesti ottaen aika riskivapaa toimitus, pari-kolme vuotta sitten sieltä ruvettiin rahtaamaan oikein urakalla harvinaisia tehomalleja. Tuon Imprezan hinnalla saa mm. tilavamman, uudemman, ja samantehoisen Mitsun Legnumin.
Mitsufoorumilla on myös eräs äijä joka on tehnyt lukuisiin Japseihin ohjauskonversion, hinnasta en sitten tiedä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
http://www.esv.fi/
Tuolta kunnon tykki Lähes kaikki länsi suomen varsinkin skylinet on poikkaiten tuomia
Tuolta kunnon tykki Lähes kaikki länsi suomen varsinkin skylinet on poikkaiten tuomia
On GT ymmärtääkseni vastaava kuin WRX, jotenkin vaihdellut mallimerkintä Japanian ulkopuolella kait:Epezi kirjoitti: Tuo ensimmäinen ei kait ole WRX, vai?
Jälkimmäinen taas niin paljon uudempi että vaikea verrata siihenkään.
Mitähän tuommoisesta nyt sitten viitsisi maksaa.
On se vaikeeta...
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza
Pystyyhän noista hieman funtsiin hintaa, että paljonko arvoa laskee se kun joutuu hyppäämään ojaan autosta noustessa ja omakotiasujat ryntää postilaatikolle kun ajelee ohi.. Paljonhan tietty vaikuttaa kuntokin, tuossa ehdokkaassasi tais olla remonttia ihan hyvin tehty että sikäli hyvä peli voisi olla
Erehdyin joskus ottaan vaihdossa englannista tuodun sprinterin. Se se oli kamala ajaa oikealta. Rampeista oli aika jännä liittyä teille, kun autossa ei ole mitään takasivuikkunoita tms. Toisesta sivulasista ei nähny kun suoraan sivulle ja peilistä taakse... Monesti mentiin arvalla sellaiset tilanteet...
Muutin sen ohjauksen sit vasemmalle ja oli siinäkin melkoinen työmaa.. Pääsi siitä eroonki sit aika helposti. En tiedä onko subarussa paljon vaihdettavaa, mutta vaikka kuulostaisi helpolta, niin silti saattaa tulla melkoiset talkoot.
Suosittelisin unohtamaan koko vehkeen, jollei aivan pakko ole tuollaista autoa saada. Jos sorrut, niin hinta PITÄÄ olla huomattavasti edullisempi, kuin vastaavat vasemmalta ohjattavat. Kun ei ole helpoin myytävä tuollainen eteenpäin. Ja kun ohjauksen muutoskaan ei kovin halpa operaatio ole..
Muutin sen ohjauksen sit vasemmalle ja oli siinäkin melkoinen työmaa.. Pääsi siitä eroonki sit aika helposti. En tiedä onko subarussa paljon vaihdettavaa, mutta vaikka kuulostaisi helpolta, niin silti saattaa tulla melkoiset talkoot.
Suosittelisin unohtamaan koko vehkeen, jollei aivan pakko ole tuollaista autoa saada. Jos sorrut, niin hinta PITÄÄ olla huomattavasti edullisempi, kuin vastaavat vasemmalta ohjattavat. Kun ei ole helpoin myytävä tuollainen eteenpäin. Ja kun ohjauksen muutoskaan ei kovin halpa operaatio ole..
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mulla oli kans joku aika sitten vääränkätinen A6. Ei siihen pitkään mennyt kun oikealta ajamiseen tottui, muutama päivä oikeastaan. Mutta muutaman viikon alkuihmettelyn jälkeen alkoi nyppiä nuo ohitustilanteet ja ne parkkihalleissakäynnit.. Ei tule ihan helpolla toista vääränkätistä meikäläiselle.
Kimmo
Jos nyt GT/WRX-Imppua harkitsee, ei postiauto ehkä ole fiksu; niitä kun tosiaan saa - ainakin silloin tällöin - myös vasemmalta ohjattavina.
Jos taas erikoisempi nelikkoturbofarkku kiinnostaa eikä oikealta tyyrääminen niin kamalasti pelota, tämä saattaisi olla "fiksumpi" vaihtoehto (noita kun ei ole LHD:nä valmistettu, pari lienee konvertoitu).
(Perskuta, nyt tuli itselle "tahtoo"-fiilis.)
-Topi Kuusinen
Jos taas erikoisempi nelikkoturbofarkku kiinnostaa eikä oikealta tyyrääminen niin kamalasti pelota, tämä saattaisi olla "fiksumpi" vaihtoehto (noita kun ei ole LHD:nä valmistettu, pari lienee konvertoitu).
(Perskuta, nyt tuli itselle "tahtoo"-fiilis.)
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Tuo linkin Datsun on ainakin RHD, eikä LHD?Bones kirjoitti:Samoilla linjoilla kuin Topi, en ostaisi autoa LHD:nä jos sitä eu:n alueelta saa oikeallakin ohjauksella.
Tässä toinen nasakka neliveto lhd-farkku, Stagea
VMP
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
En kyllä lähtisi semmoista rahalla ostamaan, mutta tässä tapauksessa oli kyse vaihdosta.Topi kirjoitti:Jos nyt GT/WRX-Imppua harkitsee
KJS: Olen vähän samassa uskomuksessa.
Fiilispohjalta olen tähänkin asti autoja ostanut, eipä niissä ole paljo järki puhunut. Kiitos mielipiteistä, niistä oli apua. Täytyy lyödä vähän jäitä hattuun
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Näyttäiskös toi Datsuni paremmalta noilla Kids Heartin helmoilla?Rasvis kirjoitti:Miten voi olla että maasta, jolla on ikiaikainen estetiikan kulttuuri, voi tulla noin kaamean näköisiä laitteita kuin tuo Datsuni? Tekniikaltaan varmasti hausta häristin, mutta...
Lisää juttua. http://www.gtrblog.com/tag/stagea/
http://www.insideline.com/nissan/gt-r/2 ... heart.html
Edit. Tänään katselin Motorestin pihassa sellaista mitsun Legnum (Galant) VR-4:sta. Helmiäisvalkoinen ja melko siisti, kuulostikin autolta. Talviautoksi voisi kelvatakkin JOS jaksaisi siirtää sen ratin kuskin puolelle. Tuollaiseen nyt luulisi löytyvän ne osatkin aika helpolla, kun noita Galantteja on euroopassakin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli