Fiat Groupin uusi strategia 2010-2014
Valvoja: Moderators
Fiat Groupin uusi strategia 2010-2014
Huomenna Fiat Groupin ja Chrysler LCC:n toimitusjohtajan Sergio Marchionnen on määrä esitellä allianssille uusi strategia vuosille 2010-2014.
Tästä lähitulevaisuudessa lisää, mutta Fiat pitää tänään kello 16 (Italian aikaa) ylimääräisen lehdistötilaisuuden. Tietojeni mukaan tilaisuudessa, jossa ovat paikalla niin Marchionne, Fiat groupin hallituksen pj. Luca di Montezemolo ja varapj. John Elkann (G. Agnellin lapsenlapsi), kerrotaan että Montezemolo väistyy hallituksen johdosta ja tilalle tulee Agnellien perheen Elkann. Eräät lähteet kertovat että Montezemolo eroaa johtuen erimielisyyksistä Marchionnen kanssa koskien mm. Alfaa ja Maseratia, toiset taas kertovat että Montezemolo lähtee politiikkaan ja perustaa "vaihtoehdon" Berlusconille ja vasemmistolle.
Tästä lähitulevaisuudessa lisää, mutta Fiat pitää tänään kello 16 (Italian aikaa) ylimääräisen lehdistötilaisuuden. Tietojeni mukaan tilaisuudessa, jossa ovat paikalla niin Marchionne, Fiat groupin hallituksen pj. Luca di Montezemolo ja varapj. John Elkann (G. Agnellin lapsenlapsi), kerrotaan että Montezemolo väistyy hallituksen johdosta ja tilalle tulee Agnellien perheen Elkann. Eräät lähteet kertovat että Montezemolo eroaa johtuen erimielisyyksistä Marchionnen kanssa koskien mm. Alfaa ja Maseratia, toiset taas kertovat että Montezemolo lähtee politiikkaan ja perustaa "vaihtoehdon" Berlusconille ja vasemmistolle.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7793
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Press release luotu klo 9.30, jossa kerrottiin jo tuo yllä mainittu asia. Hauskasti dokumentin otsikko on jotain Italiaksi liittyen Fiatin ja Suzukin moottoriyhteistyöstä
Jos siellä tilaisuudessa muuta merkittävää tapahtuisi, tulisi siitä kertoa samanaikaisesti kaikille, eli pitäisi olla jo?
Jos siellä tilaisuudessa muuta merkittävää tapahtuisi, tulisi siitä kertoa samanaikaisesti kaikille, eli pitäisi olla jo?
http://www.fiatgroup.com/en-us/shai/iin ... orward.pdf
Alfan product plan:
2012: Mito FL, Giulia sedan&SW, Alfa C-suv (tuotanto chrysler)
2013: 5-ovinen compact (Mito 5d), uusi Spider
2014: D-suv (tuotanto Chrysler) ja giulietta FL
Alfan product plan:
2012: Mito FL, Giulia sedan&SW, Alfa C-suv (tuotanto chrysler)
2013: 5-ovinen compact (Mito 5d), uusi Spider
2014: D-suv (tuotanto Chrysler) ja giulietta FL
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
niin, mutta suunnittelu aloitetaan puhtaalta pöydältä, ja vaikka Fiat kehuikin tänään olemaan markkinoiden nopein autojen kehittämisessä, tuotantoon saattaminen vie väh 15kk siitä kun design on lyöty lukkoon.JiiTeeÄssä kirjoitti:Yes!Mirafiori kirjoitti:Alfan product plan:
2012: Giulia sedan&SW
Edit: Tai niinno, olisihan tuo voinut tulla kauppaan vähän aiemminkin.
jokatapauksessa, ihan hyviä uutisia merkille.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Mitäs jos annettais Lapo Elkannille Alfa johdettavaksi. Jokaisen myydyn auton mukana tuli hanskalokerollinen kokkelia ja pari transuhuoraa takapenkillä. That'll work. Ei tästä muuten mitään taaskaan tuu...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- juhala
- Viestit: 688
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Saa nähdä, tuollainen Alfa SUV jos on fiksusti toteutettu hoitaisi meidän perheessä sen mihin tuo Croma on hommattu.Jonesi kirjoitti:Näyttää siltä että Alfaan panostetaan ihan kiitettävästi, mallisto näyttää todella iskukykyiseltä ainakin omaan silmään. Mitähän tuosta SUV:stä tulee, parin vuoden päästä futisäidit ajelee Qashqain sijaan Alfalla?
Täydellisessä maailmassa ajaisin muutavan vuoden sisällä kiihkeähköllä Giuliettalla/Giulialla / tai vaikka niistä tehdyllä GT/Brera korvaajalla) ja työjuhtana olisi jotenkin siististi Alfistettu neliveto tyyliin Mazda Cx7/Nissan Murano.
Jälkimmäisen toiveen suhteen arvaan olevani aika yssin tässä porukassa...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Hyvältä tuntuu kuulla että panostavat Alfan mallistoon premium -merkkinä. Lupaus uudesta Spideristä saa kyllä suun napsumaan . Alfan 260% kasvutavoite 2014 mennessä kertoo toivottavasti sen, että ovat tosissaan.
Lancian/Chryslerin uusi D-sedan näyttäis olevan euroopasta, olisi kyllä hieno nähdä uusi iso Lanzakin tulevaisuudessa vielä.
Lancian/Chryslerin uusi D-sedan näyttäis olevan euroopasta, olisi kyllä hieno nähdä uusi iso Lanzakin tulevaisuudessa vielä.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Piti oikein katsoa, että mikä se tuollainen on. Hieno. Todella hieno.liekki kirjoitti:Duettotanta? Herranjumala KYLLÄ!
En hirveästi välittänyt pääntukien takana olevista kyömyistä. Toisaalta veikkaisin, että jos tuo suunnilleen tuollaisena markkinoille tulisi, tasainen takapelti olisi saatavana aftermarket-härpäkkeenä viimeistään 7 nanosekuntia ensimmäisen myydyn Duettotantan jälkeen.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kaalipata kirjoitti:Mitäs jos annettais Lapo Elkannille Alfa johdettavaksi. Jokaisen myydyn auton mukana tuli hanskalokerollinen kokkelia ja pari transuhuoraa takapenkillä. That'll work. Ei tästä muuten mitään taaskaan tuu...
Vielä puuttuisi, että kaveri tekisi "deloreanit"
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Italialaisen auton synkin synti on että auto on ruma...
http://en.wikipedia.org/wiki/Volga_%28a ... 9#GAZ-3111
Ai että näyttää Lancialta?
No empä tarkoittanut sitä ulkonäköä,
Taitaa olla konkurssi tulossa, jos tuolle Lancian ulkonäölle ei tehdä mitään...
http://en.wikipedia.org/wiki/Volga_%28a ... 9#GAZ-3111
Ai että näyttää Lancialta?
No empä tarkoittanut sitä ulkonäköä,
...Sama moottori joka on nyt tuotannossa olevasa Chrysler 200 -mallissa eli onko se nyt sitten Lancia DOHC 2.4?Wikipedia kirjoitti:In 2006 the standard engine selection was added with a Chrysler DOHC 2.4 litre engine.
Taitaa olla konkurssi tulossa, jos tuolle Lancian ulkonäölle ei tehdä mitään...
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Eura
Paikalla
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Eikös nuo kuvat ole harrastelijoiden omia arvailuja? Olisihan tuo ulkonäkönsä puolesta myyvempi - ei tarvitsisi pelätä v****ilua ulkonäöstä tojotawagen-kansalta. Eniten tässä pelkää sitä, että malliston suhde Chrysleriin olisi vastaava, kuin Vauxhallin Opeliin: Vain liimatuissa merkeissä eroa. Toivottavasti ei kuitenkaan, pitäisi jo olla tarpeeksi esimerkkejä siitä, ettei homma toimi niin.
voi kun olisikin jotain noin erilaista.
uusi lancia (thema nimeltään tod.näk.) on kuitenkin tässä:
tai ei ihan, mutta melkein. muutokset tuohon kuvassa näkyvään, mm. keulamerkki/etusäleikkö, pienet eroavuudet sisustuksessa.
tuo esitellään lanciana jo ensi kevään geneven autonäyttelyssä, ja tulee syksyllä sitten markkinoille!
uusi lancia (thema nimeltään tod.näk.) on kuitenkin tässä:
tai ei ihan, mutta melkein. muutokset tuohon kuvassa näkyvään, mm. keulamerkki/etusäleikkö, pienet eroavuudet sisustuksessa.
tuo esitellään lanciana jo ensi kevään geneven autonäyttelyssä, ja tulee syksyllä sitten markkinoille!
^Heh, mulla oli joskus Chrysler 300 ja mielestäni tuo näyttää ihan samalta
E: Luin ketjua taaksepäin ja yhdennäköisyys ei sitten ollutkaan sattumaa..
E: Luin ketjua taaksepäin ja yhdennäköisyys ei sitten ollutkaan sattumaa..
Viimeksi muokannut Gasolina, 14 Joulu 2010, 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Giulia Super -69
voyager esitellään lanciana myös, juu, ja dodge journeysta tulee taas fiat-versio.
p.s suomen chryser-kuskit/fanit ovat merkin katoamisesta ja lancian tulosta aika käärmeissään ilmeisesti....
edit, ai niin, "theman" myyntitavoite euroopassa 10-15.000/vuosi. tavoite on aika kova jos ajatellaan että thesistä myytiin koko sen tuotantoaikana noin 16.000kpl
80% myynnistä oletetaan olevan VM:n 3.0 L (230hv) dieselillä
p.s suomen chryser-kuskit/fanit ovat merkin katoamisesta ja lancian tulosta aika käärmeissään ilmeisesti....
edit, ai niin, "theman" myyntitavoite euroopassa 10-15.000/vuosi. tavoite on aika kova jos ajatellaan että thesistä myytiin koko sen tuotantoaikana noin 16.000kpl
80% myynnistä oletetaan olevan VM:n 3.0 L (230hv) dieselillä
Minulla ei sinänsä Chryslerista (300) ole mitään huonoa sanottavaa, tukeva ja turvallisen tuntuinen auto, eri asia sitten on miten se taipuu Lanciaksi.
Toisaalta onhan noita jenkkien korittamia Italialaisia ollut ennenkin, niin ja toisinpäinkin. Lokakuun Ruoteclassiche:ssa oli juttua Boanosta ja muistaakseni noita on ollut muitakin.
Toisaalta onhan noita jenkkien korittamia Italialaisia ollut ennenkin, niin ja toisinpäinkin. Lokakuun Ruoteclassiche:ssa oli juttua Boanosta ja muistaakseni noita on ollut muitakin.
Giulia Super -69
Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.
Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Väitän toisin Jos vaaginan tekniikka tulisi alfaan,niin seuraus saattaisi olla yhtä hyvä myynnillisesti,kuin kävi skeidalle.Jarama kirjoitti:Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.
Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
GM pohjainen konekaan ei suuria massoja luulisi karkoittavan.
Alfisteja nämä tietenkin häiritsee,mutta meitä on kovin vähän täällä pallolla
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Robert kirjoitti:No kyllä mulle kelpais pentastarilla ruuditettu alfa.
"Twin and single turbocharged variants are planned for 2014. These engines are projected to produce around 420 and 370 horsepower respectively. Direct injection is also planned.
Due to the new ownership structure, Fiat has obtained the right to use these engines, and current plans to adopt them in the larger models of Lancia and Alfa Romeo."
ei varsinaisestiJarama kirjoitti:Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.
Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
159:ää pidetään epäonnistuneena paradoksaalisesti juuri koska se oli liian alfa.
eli toisin sanoen oma pohjalevy- ja muu tekniikka oli aivan liian kallis investointi siihen nähden mitä myynnin kautta saatiin takaisin.
alfahan on viimeiset lähes 10 vuotta tuonut noin 200 milj. € tappiota vuodessa
tulevaisuudessa marchionne haluaa pohjalevyä kohti miljoona myytyä autoa, 159 lienee yhteensä myyty alle 200.000?
Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.
Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2
Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2
Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
No eihän noita ole järjellä ymmärrettäviksi tarkoitettukaan, mutta kyllä se kiihdytys tuntuu ihan erilaiselta ku voimaa pellin alle tulee lisää. Samoin ohitus, kun heittää 3 satasen nopeudesta sisään ja tallan pohjaan. Radalle ei oo vielä päässy, ikävä kyllä, tosin enpä 300++ hepoista omistakaan. Mutta kyllä katuajossa ihan hauskaa oli esim audo tt rs ja audi rs5:llaLaku kirjoitti:Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.
Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2
Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Komppaan tätä myös. Toki jos niitä maksimeja haetaan niin rata-ajo on siihen se paras juttu, mutta kyllä se voima on hyödyksi ihan arki ajossakinroutasydän kirjoitti:No eihän noita ole järjellä ymmärrettäviksi tarkoitettukaan, mutta kyllä se kiihdytys tuntuu ihan erilaiselta ku voimaa pellin alle tulee lisää. Samoin ohitus, kun heittää 3 satasen nopeudesta sisään ja tallan pohjaan. Radalle ei oo vielä päässy, ikävä kyllä, tosin enpä 300++ hepoista omistakaan. Mutta kyllä katuajossa ihan hauskaa oli esim audo tt rs ja audi rs5:llaLaku kirjoitti:Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.
Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2
Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Kivijärvi
- Viestit: 962
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
http://rumors.automobilemag.com/6672614 ... index.html
Aika metkoja suunnitelmia Usan uudelleenvalloitus teettää:
1)5-ovinen Mito
2) parikin SUV:ia Alfalta
3) isompi Giulia sedan+farkku
4) "kokonaisvaltainen premium-valmistaja" Marchionen mottona - ei mikään "cuore sportivo" vissiin enää?
5) pellin alle tulossa Fiatin 4-sylinterinen 2-litrainen turbo n. 200 hevosen voimalla (miksei uusi 1750-moottori?)
Ja Fiatilta on tulossa Serbiasta (?) 5-ovinen Fiat 500. Mikäs ...mmetti se sellainen on?
Aika metkoja suunnitelmia Usan uudelleenvalloitus teettää:
1)5-ovinen Mito
2) parikin SUV:ia Alfalta
3) isompi Giulia sedan+farkku
4) "kokonaisvaltainen premium-valmistaja" Marchionen mottona - ei mikään "cuore sportivo" vissiin enää?
5) pellin alle tulossa Fiatin 4-sylinterinen 2-litrainen turbo n. 200 hevosen voimalla (miksei uusi 1750-moottori?)
Ja Fiatilta on tulossa Serbiasta (?) 5-ovinen Fiat 500. Mikäs ...mmetti se sellainen on?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio