Fiat Groupin uusi strategia 2010-2014

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Fiat Groupin uusi strategia 2010-2014

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Huomenna Fiat Groupin ja Chrysler LCC:n toimitusjohtajan Sergio Marchionnen on määrä esitellä allianssille uusi strategia vuosille 2010-2014.

Tästä lähitulevaisuudessa lisää, mutta Fiat pitää tänään kello 16 (Italian aikaa) ylimääräisen lehdistötilaisuuden. Tietojeni mukaan tilaisuudessa, jossa ovat paikalla niin Marchionne, Fiat groupin hallituksen pj. Luca di Montezemolo ja varapj. John Elkann (G. Agnellin lapsenlapsi), kerrotaan että Montezemolo väistyy hallituksen johdosta ja tilalle tulee Agnellien perheen Elkann. Eräät lähteet kertovat että Montezemolo eroaa johtuen erimielisyyksistä Marchionnen kanssa koskien mm. Alfaa ja Maseratia, toiset taas kertovat että Montezemolo lähtee politiikkaan ja perustaa "vaihtoehdon" Berlusconille ja vasemmistolle.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

...

Muistuttaa saippuasarjan käsikirjoitusta :lol: :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Savo
Viestit: 2131
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Joko on lisätietoa, joko?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7792
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Press release luotu klo 9.30, jossa kerrottiin jo tuo yllä mainittu asia. Hauskasti dokumentin otsikko on jotain Italiaksi liittyen Fiatin ja Suzukin moottoriyhteistyöstä :D

Jos siellä tilaisuudessa muuta merkittävää tapahtuisi, tulisi siitä kertoa samanaikaisesti kaikille, eli pitäisi olla jo?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Maseratin ja Ferrarin plan julkistettu,
Maserati saa sekä uuden Quattroporten (F-segmenttiin) että uuden pienemmän sedanin E-segmenttiin!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Italiaksi liittyen Fiatin ja Suzukin moottoriyhteistyöstä
Kohta tulee siis 3 sylinterinen ahdettu 800 kuutioinen JTS... :lol:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

jiiässä kirjoitti: Kohta tulee siis 3 sylinterinen ahdettu 800 kuutioinen JTS... :lol:
Sellanen olis ollu aikanaan kova sana vanhan (-83) Suzuki Alton nokalla, auton omapaino tais olla vain hitusen isoa harrikkaa suurempi...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

http://www.fiatgroup.com/en-us/shai/iin ... orward.pdf

Alfan product plan:
2012: Mito FL, Giulia sedan&SW, Alfa C-suv (tuotanto chrysler)
2013: 5-ovinen compact (Mito 5d), uusi Spider
2014: D-suv (tuotanto Chrysler) ja giulietta FL

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mirafiori kirjoitti:Alfan product plan:
2012: Giulia sedan&SW
Yes!

Edit: Tai niinno, olisihan tuo voinut tulla kauppaan vähän aiemminkin. :silent:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Alfan product plan:
2012: Giulia sedan&SW
Yes!

Edit: Tai niinno, olisihan tuo voinut tulla kauppaan vähän aiemminkin. :silent:
niin, mutta suunnittelu aloitetaan puhtaalta pöydältä, ja vaikka Fiat kehuikin tänään olemaan markkinoiden nopein autojen kehittämisessä, tuotantoon saattaminen vie väh 15kk siitä kun design on lyöty lukkoon.

jokatapauksessa, ihan hyviä uutisia merkille.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Viimeisessä diassa:

"Clearly addresses - Revival of Alfa Romeo brand"

Vaikuttaa varsin hyvältä. Toivottavasti Giulietta tulee myymään hyvin.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Näyttää siltä että Alfaan panostetaan ihan kiitettävästi, mallisto näyttää todella iskukykyiseltä ainakin omaan silmään. Mitähän tuosta SUV:stä tulee, parin vuoden päästä futisäidit ajelee Qashqain sijaan Alfalla? :)

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mitäs jos annettais Lapo Elkannille Alfa johdettavaksi. Jokaisen myydyn auton mukana tuli hanskalokerollinen kokkelia ja pari transuhuoraa takapenkillä. That'll work. Ei tästä muuten mitään taaskaan tuu...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Jonesi kirjoitti:Näyttää siltä että Alfaan panostetaan ihan kiitettävästi, mallisto näyttää todella iskukykyiseltä ainakin omaan silmään. Mitähän tuosta SUV:stä tulee, parin vuoden päästä futisäidit ajelee Qashqain sijaan Alfalla? :)
Saa nähdä, tuollainen Alfa SUV jos on fiksusti toteutettu hoitaisi meidän perheessä sen mihin tuo Croma on hommattu.

Täydellisessä maailmassa ajaisin muutavan vuoden sisällä kiihkeähköllä Giuliettalla/Giulialla / tai vaikka niistä tehdyllä GT/Brera korvaajalla) ja työjuhtana olisi jotenkin siististi Alfistettu neliveto tyyliin Mazda Cx7/Nissan Murano.
Jälkimmäisen toiveen suhteen arvaan olevani aika yssin tässä porukassa... :mrgreen:

Avatar
liekki
Viestit: 1083
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): V60
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mirafiori kirjoitti:Alfan product plan:
2012: Mito FL, Giulia sedan&SW, Alfa C-suv (tuotanto chrysler)
2013: 5-ovinen compact (Mito 5d), uusi Spider
2014: D-suv (tuotanto Chrysler) ja giulietta FL
Duettotanta? Herranjumala KYLLÄ!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11367
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyvä olisi, jos strategioita olisi mietitty tuosta eteenkinpäin. Nykyinen uusiutumistahti on auttamatta liian hidas - nykykuluttaja vaatii uutta tavaraa tiheämmällä frekvenssillä.

Mutta lähtökohtaisesti vaikuttaa kyllä varsin lupaavalta.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:
He he, sinäkin muistat :mrgreen:

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Hyvältä tuntuu kuulla että panostavat Alfan mallistoon premium -merkkinä. Lupaus uudesta Spideristä saa kyllä suun napsumaan :). Alfan 260% kasvutavoite 2014 mennessä kertoo toivottavasti sen, että ovat tosissaan.

Lancian/Chryslerin uusi D-sedan näyttäis olevan euroopasta, olisi kyllä hieno nähdä uusi iso Lanzakin tulevaisuudessa vielä.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

liekki kirjoitti:Duettotanta? Herranjumala KYLLÄ!
Piti oikein katsoa, että mikä se tuollainen on. Hieno. Todella hieno.

En hirveästi välittänyt pääntukien takana olevista kyömyistä. Toisaalta veikkaisin, että jos tuo suunnilleen tuollaisena markkinoille tulisi, tasainen takapelti olisi saatavana aftermarket-härpäkkeenä viimeistään 7 nanosekuntia ensimmäisen myydyn Duettotantan jälkeen.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Ottimo kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:
He he, sinäkin muistat :mrgreen:
:roll:
joillakin on näköjään norsun muisti....

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kaalipata kirjoitti:Mitäs jos annettais Lapo Elkannille Alfa johdettavaksi. Jokaisen myydyn auton mukana tuli hanskalokerollinen kokkelia ja pari transuhuoraa takapenkillä. That'll work. Ei tästä muuten mitään taaskaan tuu...
:lol:

Vielä puuttuisi, että kaveri tekisi "deloreanit" :shock:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:
Ottimo kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tulee olemaan akseliväli. :mrgreen:
He he, sinäkin muistat :mrgreen:
:roll:
joillakin on näköjään norsun muisti....
:wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11367
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Seuraava iso(hko) Lancia?

Kuva

Kuva

Ei samanlainen päänkääntäjä (suunnan voi jokainen valita itse) kuin edesmennyt Thesis, mutta ei ihan mahdotonkaan. Kunpa saisivat edes hieman italohenkeä puhallettua.

Tuleva tila-auto sen sijaan...No, kuva sen kertoo:

Kuva

Mirafiori?

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Onko tuo ensimmäinen joku Opel Insignia -väännös? Lancian nykymallistoon verrattuna aika vaisua ja tasapäistä. Kelpaisiko VJ:lle tuollainen tylsimys?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11367
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Italialaisen auton synkin synti on että auto on ruma...


http://en.wikipedia.org/wiki/Volga_%28a ... 9#GAZ-3111
Kuva

Ai että näyttää Lancialta?

No empä tarkoittanut sitä ulkonäköä,

Wikipedia kirjoitti:In 2006 the standard engine selection was added with a Chrysler DOHC 2.4 litre engine.
...Sama moottori joka on nyt tuotannossa olevasa Chrysler 200 -mallissa eli onko se nyt sitten Lancia DOHC 2.4?

Taitaa olla konkurssi tulossa, jos tuolle Lancian ulkonäölle ei tehdä mitään...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Vittorio Jano kirjoitti:Seuraava iso(hko) Lancia?

edesmennyt Thesis, mutta ei ihan mahdotonkaan. Kunpa saisivat edes hieman italohenkeä puhallettua.
Vm:n 3 litranen dieseli ja takaveto...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Sisustat noissa ovat aivan hirveitä verrattuna juurikin siihen Thesikseen.

Avatar
mutt
Viestit: 5610
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eikös nuo kuvat ole harrastelijoiden omia arvailuja? Olisihan tuo ulkonäkönsä puolesta myyvempi - ei tarvitsisi pelätä v****ilua ulkonäöstä tojotawagen-kansalta. Eniten tässä pelkää sitä, että malliston suhde Chrysleriin olisi vastaava, kuin Vauxhallin Opeliin: Vain liimatuissa merkeissä eroa. Toivottavasti ei kuitenkaan, pitäisi jo olla tarpeeksi esimerkkejä siitä, ettei homma toimi niin.

Avatar
155156
Viestit: 2151
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Chrysler-yhteistyöllä on suuri mahdollisuus pilata Alfa Romeo ja Lancia pitkäksi aikaa, ellei peräti lopullisesti. Ikävää että sen piti mennä tähän kun GM:stä päästiin melkein säikähdyksellä eroon.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

voi kun olisikin jotain noin erilaista.
uusi lancia (thema nimeltään tod.näk.) on kuitenkin tässä:

Kuva

tai ei ihan, mutta melkein. muutokset tuohon kuvassa näkyvään, mm. keulamerkki/etusäleikkö, pienet eroavuudet sisustuksessa.
tuo esitellään lanciana jo ensi kevään geneven autonäyttelyssä, ja tulee syksyllä sitten markkinoille!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4777
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Heh, mulla oli joskus Chrysler 300 ja mielestäni tuo näyttää ihan samalta :)

E: Luin ketjua taaksepäin ja yhdennäköisyys ei sitten ollutkaan sattumaa..
Viimeksi muokannut Gasolina, 14 Joulu 2010, 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Giulia Super -69

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

voyager esitellään lanciana myös, juu, ja dodge journeysta tulee taas fiat-versio.

p.s suomen chryser-kuskit/fanit ovat merkin katoamisesta ja lancian tulosta aika käärmeissään ilmeisesti....

edit, ai niin, "theman" myyntitavoite euroopassa 10-15.000/vuosi. tavoite on aika kova jos ajatellaan että thesistä myytiin koko sen tuotantoaikana noin 16.000kpl
80% myynnistä oletetaan olevan VM:n 3.0 L (230hv) dieselillä

Avatar
Gasolina
Viestit: 4777
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Minulla ei sinänsä Chryslerista (300) ole mitään huonoa sanottavaa, tukeva ja turvallisen tuntuinen auto, eri asia sitten on miten se taipuu Lanciaksi.
Toisaalta onhan noita jenkkien korittamia Italialaisia ollut ennenkin, niin ja toisinpäinkin. Lokakuun Ruoteclassiche:ssa oli juttua Boanosta ja muistaakseni noita on ollut muitakin.
Giulia Super -69

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.

Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

No kyllä mulle kelpais pentastarilla ruuditettu alfa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jarama kirjoitti:Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.

Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
Väitän toisin :) Jos vaaginan tekniikka tulisi alfaan,niin seuraus saattaisi olla yhtä hyvä myynnillisesti,kuin kävi skeidalle.
GM pohjainen konekaan ei suuria massoja luulisi karkoittavan.
Alfisteja nämä tietenkin häiritsee,mutta meitä on kovin vähän täällä pallolla :wink:

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Robert kirjoitti:No kyllä mulle kelpais pentastarilla ruuditettu alfa.

"Twin and single turbocharged variants are planned for 2014. These engines are projected to produce around 420 and 370 horsepower respectively. Direct injection is also planned.
Due to the new ownership structure, Fiat has obtained the right to use these engines, and current plans to adopt them in the larger models of Lancia and Alfa Romeo."

Avatar
jeQQ
Viestit: 4395
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

159 seuraaja, 420hp ja takaveto kiitos 8)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Niin perusmallissa siis?sportti mallissa 700hv :)

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Jarama kirjoitti:Luulevatko oikeasti että keulamerkkiä vaihtamalla autosta tulee Lancia ja vielä myisi jotain? Itse ainakin italialaisia autoja arvostavana on koskaan ostaisi mallia joka on tehty jonkun muun merkin pohjalta.

Olen ymmärtänyt että esim. Alfa Romeo 159 on Fiatin pomon mukaan ollut epäonnistunut malli (huonosti myynyt), olikohan osasyynä GM-pohjaiset moottorit?
ei varsinaisesti
159:ää pidetään epäonnistuneena paradoksaalisesti juuri koska se oli liian alfa.
eli toisin sanoen oma pohjalevy- ja muu tekniikka oli aivan liian kallis investointi siihen nähden mitä myynnin kautta saatiin takaisin.
alfahan on viimeiset lähes 10 vuotta tuonut noin 200 milj. € tappiota vuodessa


tulevaisuudessa marchionne haluaa pohjalevyä kohti miljoona myytyä autoa, 159 lienee yhteensä myyty alle 200.000?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.

Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2

Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Laku kirjoitti:Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.

Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2

Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
No eihän noita ole järjellä ymmärrettäviksi tarkoitettukaan, mutta kyllä se kiihdytys tuntuu ihan erilaiselta ku voimaa pellin alle tulee lisää. Samoin ohitus, kun heittää 3 satasen nopeudesta sisään ja tallan pohjaan. Radalle ei oo vielä päässy, ikävä kyllä, tosin enpä 300++ hepoista omistakaan. Mutta kyllä katuajossa ihan hauskaa oli esim audo tt rs ja audi rs5:lla

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

300 hepoa alkaa tuntua ymmärrettävältä kun autot alkaa painaa liki 2000 kg. 1000 kiloisella tarvitsisi vaan sen 150 hepoa samaan teho/painosuhteeseen. NCAP-vaatimukset on tuoneet reilusti lisää läskiä.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

routasydän kirjoitti:
Laku kirjoitti:Autovalmistajan ongelma voi joskus olla asiakkaan onneksi.

Nimimerkillä tyytyväinen 159 2.2

Ps. En oikein tajua noita 300 ++ hepoja, eihän oikein missään voi hyödyntää ratoja lukuunottamatta.
Luulis sen tulevan kalliiksi.
No eihän noita ole järjellä ymmärrettäviksi tarkoitettukaan, mutta kyllä se kiihdytys tuntuu ihan erilaiselta ku voimaa pellin alle tulee lisää. Samoin ohitus, kun heittää 3 satasen nopeudesta sisään ja tallan pohjaan. Radalle ei oo vielä päässy, ikävä kyllä, tosin enpä 300++ hepoista omistakaan. Mutta kyllä katuajossa ihan hauskaa oli esim audo tt rs ja audi rs5:lla
Komppaan tätä myös. Toki jos niitä maksimeja haetaan niin rata-ajo on siihen se paras juttu, mutta kyllä se voima on hyödyksi ihan arki ajossakin :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 961
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

http://rumors.automobilemag.com/6672614 ... index.html

Aika metkoja suunnitelmia Usan uudelleenvalloitus teettää:
1)5-ovinen Mito
2) parikin SUV:ia Alfalta
3) isompi Giulia sedan+farkku
4) "kokonaisvaltainen premium-valmistaja" Marchionen mottona - ei mikään "cuore sportivo" vissiin enää?
5) pellin alle tulossa Fiatin 4-sylinterinen 2-litrainen turbo n. 200 hevosen voimalla (miksei uusi 1750-moottori?)

Ja Fiatilta on tulossa Serbiasta (?) 5-ovinen Fiat 500. Mikäs ...mmetti se sellainen on?

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Ostan heti jos markkinoille tulee järjellinen Alfa (tai edes Fiat) SUV Jeepin alustalle.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11367
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:1000 kiloisella tarvitsisi vaan sen 150 hepoa samaan teho/painosuhteeseen.
Toivottavasti teho-painosuhdetta haetaan jatkossa enemmän keveyden kuin voiman kautta. Hauskempaa ja järkevämpää, joskin myös kalliimpaa.

Ei kiitos 600-heppaisille proomuille.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Samaa itsekin toivon. Näppärät markkinointimiehet kääntäisivät tuon myös ekologiseksi argumentiksi. Vähemmän tuhlattuja raaka-aineita autoa kohti ja lisäksi pienentynyt kulutus :) Painonpudottaminen kolariturvallisuudesta tinkimättä lisää kyllä kustannuksia, totta.

Vastaa Viestiin