Mystinen? öljyvuoto, 164 V6 12V

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Mystinen? öljyvuoto, 164 V6 12V

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olen koittanut etsiä öljyvuotoa tuosta yhdestä projektiautosta. Minulle tullessaan oli koko moottorin pääty, apurunko ja pohja aivan öljyssä, joten vuoto on ollut runsasta. Pesin paikat painepesurilla ja lämmitin koneen kuumaksi, ja näin jostain vuotavan mutta epätarkasti.

Tänään pesin jarrucleanerillä kunnolla paikat ja lämmitin, vuotopaikat löytyi ja hämmästyttivät.

Kuvassa numeroilla 1 olevien pulttien juuresta vuotaa. Eikö noilla ole kiinni takimmaisen kannen vesikanava? Kuinka sieltä voi vuotaa öljyä?

Lisäksi vuotaa kiristimen päälle joko kohdasta 2, eli kiristimen päällikannen välistä, tai kohdasta 3 eli kiristimen ja lohkon välistä. Sen verta ahdas paikka että en ole varma kummasta tulee.
Liitteet
IMG_0622.jpg
IMG_0622.jpg (78.96 KiB) Katsottu 2092 kertaa

Avatar
Keltsi
Viestit: 1903
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt, Megane RS (225)
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jos pultit ei olekkaan yhteydessä jäähdytinnesteeseen vaan kanavan sisällä on jonkinlainen"holkki" ja se kierrereikä ei olekkaan umpinainen vaan päättyy öljykanavaan. Öljy nousee sitten kierrettä pitkin pihalle. Helvetin sekavasti selitetty, jälleen...

Pultit irti (yksi kerrallaan), kierteiden puhdistus öljystä ja lukitteen/tiivisteliiman kanssa takaisin niin pitäisi toimia.

Jossain Fiatin/Alfan koneessa vaan törmäsin tuollaiseen rakenteeseen, kun pultin irroituksen jälkeen rupesi reijästä tulemaan aivan eri nestettä mitä kuvittelin...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Näin se täytyy melkein olla, onneksi korjaus on helppo.

Tajusinpa juuri että mullahan on purettu QV:n lohko, täytyypä käydä sieltä vakoilemassa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kävin tarkistamassa tuon QV lohkon, pulttien takana on öljytila, mutta ainakaan tuossa lohkossa ei reijät menneet läpi asti.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Aajttelin ruveta tohon jakohihnan kiristimeen vaihteleen korjaussarjaa, sen verta monta tiivistettä ja nippeliä on sarjassa että hyvä olis jos löytyisi jostain ohjeet. Koitin jo googlata mutta en löytänyt.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »


Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Noonni, eiköhän se noilla avuilla korjaannu, Tack so mycket!

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Otin purtilon auki, ja eipä siinä mitään ihmeellistä ollut, vaihdoin kaikki 5 tiivistettä mitä kiristimessä oli, mietinpähän vaan että mihinkän ne loput puolenkymmentä tiivistettä pitäis laittaa? :roll: Kuuluu varmaan työntää öljykanavaan :mrgreen:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4881
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Epezi kirjoitti:Kävin tarkistamassa tuon QV lohkon, pulttien takana on öljytila, mutta ainakaan tuossa lohkossa ei reijät menneet läpi asti.
Nordissa on myös rakenne (ei kylläkään tuossa kohdassa), jossa pulttien takana on öljytila ja pultit suotavat helposti vaikka eivät mene läpi asti. Syynä suotamiseen on hiushalkeamat pultin porauksen päässä.
Tiivisteliima auttaa, mutta kannattaa laittaa sitä pultin kierteen "tyvipäähän"
Giulia Super -69

Vastaa Viestiin