Mystinen? öljyvuoto, 164 V6 12V
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Mystinen? öljyvuoto, 164 V6 12V
Olen koittanut etsiä öljyvuotoa tuosta yhdestä projektiautosta. Minulle tullessaan oli koko moottorin pääty, apurunko ja pohja aivan öljyssä, joten vuoto on ollut runsasta. Pesin paikat painepesurilla ja lämmitin koneen kuumaksi, ja näin jostain vuotavan mutta epätarkasti.
Tänään pesin jarrucleanerillä kunnolla paikat ja lämmitin, vuotopaikat löytyi ja hämmästyttivät.
Kuvassa numeroilla 1 olevien pulttien juuresta vuotaa. Eikö noilla ole kiinni takimmaisen kannen vesikanava? Kuinka sieltä voi vuotaa öljyä?
Lisäksi vuotaa kiristimen päälle joko kohdasta 2, eli kiristimen päällikannen välistä, tai kohdasta 3 eli kiristimen ja lohkon välistä. Sen verta ahdas paikka että en ole varma kummasta tulee.
Tänään pesin jarrucleanerillä kunnolla paikat ja lämmitin, vuotopaikat löytyi ja hämmästyttivät.
Kuvassa numeroilla 1 olevien pulttien juuresta vuotaa. Eikö noilla ole kiinni takimmaisen kannen vesikanava? Kuinka sieltä voi vuotaa öljyä?
Lisäksi vuotaa kiristimen päälle joko kohdasta 2, eli kiristimen päällikannen välistä, tai kohdasta 3 eli kiristimen ja lohkon välistä. Sen verta ahdas paikka että en ole varma kummasta tulee.
- Liitteet
-
- IMG_0622.jpg (78.96 KiB) Katsottu 2087 kertaa
- Keltsi
- Viestit: 1903
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt, Megane RS (225)
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jos pultit ei olekkaan yhteydessä jäähdytinnesteeseen vaan kanavan sisällä on jonkinlainen"holkki" ja se kierrereikä ei olekkaan umpinainen vaan päättyy öljykanavaan. Öljy nousee sitten kierrettä pitkin pihalle. Helvetin sekavasti selitetty, jälleen...
Pultit irti (yksi kerrallaan), kierteiden puhdistus öljystä ja lukitteen/tiivisteliiman kanssa takaisin niin pitäisi toimia.
Jossain Fiatin/Alfan koneessa vaan törmäsin tuollaiseen rakenteeseen, kun pultin irroituksen jälkeen rupesi reijästä tulemaan aivan eri nestettä mitä kuvittelin...
Pultit irti (yksi kerrallaan), kierteiden puhdistus öljystä ja lukitteen/tiivisteliiman kanssa takaisin niin pitäisi toimia.
Jossain Fiatin/Alfan koneessa vaan törmäsin tuollaiseen rakenteeseen, kun pultin irroituksen jälkeen rupesi reijästä tulemaan aivan eri nestettä mitä kuvittelin...
"No smoke => no power => no hope"
Nordissa on myös rakenne (ei kylläkään tuossa kohdassa), jossa pulttien takana on öljytila ja pultit suotavat helposti vaikka eivät mene läpi asti. Syynä suotamiseen on hiushalkeamat pultin porauksen päässä.Epezi kirjoitti:Kävin tarkistamassa tuon QV lohkon, pulttien takana on öljytila, mutta ainakaan tuossa lohkossa ei reijät menneet läpi asti.
Tiivisteliima auttaa, mutta kannattaa laittaa sitä pultin kierteen "tyvipäähän"
Giulia Super -69
