156 2.0 TS kansi asiaa..
Valvoja: Moderators
-
Alfred Romero
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
156 2.0 TS kansi asiaa..
Moro.
Alkaa näyttää siltä, ettei mulle kannen myynyt henkilö pysty toimittamaan
puuttuvia nokkapukkeja.
Nyt pitkän odotuksen jälkeen täytyy alkaa harkitsemaan vaihtoehtoja.
Onko kellään kokemusta siitä, että jos ostaa nokkapukki aihiot ja vie ne linjaporaukseen, mitä lysti tulee maksamaan?
Tuleeko halvemmaksi ostaa käytetty ehta kansi täydellisenä, vai tuo koneistus savotta?
Kerpeleen kerpele, kun KYRSII!!!
Niin.., ja mistä noita aihioita kannattaa kysellä?
Kiitos.
Alkaa näyttää siltä, ettei mulle kannen myynyt henkilö pysty toimittamaan
puuttuvia nokkapukkeja.
Nyt pitkän odotuksen jälkeen täytyy alkaa harkitsemaan vaihtoehtoja.
Onko kellään kokemusta siitä, että jos ostaa nokkapukki aihiot ja vie ne linjaporaukseen, mitä lysti tulee maksamaan?
Tuleeko halvemmaksi ostaa käytetty ehta kansi täydellisenä, vai tuo koneistus savotta?
Kerpeleen kerpele, kun KYRSII!!!
Niin.., ja mistä noita aihioita kannattaa kysellä?
Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
Alfred Romero
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Mulla on pukit tuosta 1.8 koneesta, mutta niissä on melkoiset "kynnet" tuohon 2 litraisen kanteen sovitettuna.
Mutta kuulostaa kyllä ihan viisaalta tuo juttu, minkä kirjoitit.
Täytyy tiedustella moista mahdollisuutta koneistamosta.
Kiitos toivon kipinästä
.
Mutta kuulostaa kyllä ihan viisaalta tuo juttu, minkä kirjoitit.
Täytyy tiedustella moista mahdollisuutta koneistamosta.
Kiitos toivon kipinästä
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
Alfred Romero
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Hmm..
Ei se muuten taida onnistua.
Kun nokkapukki on "pthyi" karvan verran sivussa keskilinjalta, niin silloin koneistettaessa akselilinjaa jompikumpi pukin reunoista jää "väljäksi".
Eri asia olisi, jos sinne tulisi laakeriliuskat, niinkuin vanhoina hyvinä aikoina.
Muuten linjaa poratessa täytisi porata myös kannen laakeripintoja, joka taas aiheuttaisi sen, että laakeripinta ottaisi pahasti itseensä ja tulisi myös väljäksi. Sitten kysymys numero jotain;
Tuossa kannessa kun on ne kapeammat laakeripinnat, miksi ne ovat "kuppimaiset"?
Koska nokka-akselin laakeripinta on leveä, miksi kannessa on kapeatkin pinnat?
Lisäksi niissä on ihan hiton terävät valupurse reunat? Jos en nyt ihan väärässä ole, niin nokka-akseleissa on nähtävissä hienoiset jurmut, jotka
ovat tulleet noista purse reunoista. Onko niiden tarkoitus pitää öljyä paremmin liukupinnoilla vai täh?
Ei se muuten taida onnistua.
Kun nokkapukki on "pthyi" karvan verran sivussa keskilinjalta, niin silloin koneistettaessa akselilinjaa jompikumpi pukin reunoista jää "väljäksi".
Eri asia olisi, jos sinne tulisi laakeriliuskat, niinkuin vanhoina hyvinä aikoina.
Muuten linjaa poratessa täytisi porata myös kannen laakeripintoja, joka taas aiheuttaisi sen, että laakeripinta ottaisi pahasti itseensä ja tulisi myös väljäksi. Sitten kysymys numero jotain;
Tuossa kannessa kun on ne kapeammat laakeripinnat, miksi ne ovat "kuppimaiset"?
Koska nokka-akselin laakeripinta on leveä, miksi kannessa on kapeatkin pinnat?
Lisäksi niissä on ihan hiton terävät valupurse reunat? Jos en nyt ihan väärässä ole, niin nokka-akseleissa on nähtävissä hienoiset jurmut, jotka
ovat tulleet noista purse reunoista. Onko niiden tarkoitus pitää öljyä paremmin liukupinnoilla vai täh?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- kterkkila
- Viestit: 2390
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
No yleensä suositus on että samaan kanteen samat pukit. Ne kun koneistetaan lopulliseen mittaansa yhdessä pukit kiinnitettyinä. Näin ainakin ennenmuinoin, ellei sitten toleransseissa olla jo päästy siihen että voitaisiin tehdä osat erikseen. En ole ollut näkemässä kun noita koneita tehdään. Jos koneistusmasiina on ollut tarkkana, on nokan reikä osunut eri kansissa niin lähellä samaan kohtaan, että voi toimia 
Kimmo
-
Alfred Romero
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Mulla ainakin ois heittänyt pukit tuossa kannessa niin paljon, että takuuvarmasti olisi raapinut öljyt laakeripinnoilta pois ja akselit kiristyneet epätasaisesti.
Aikoinaan sen Mitsun pajerossani pukkien vaihto meni toisesta kannesta noin vaan ilman ongelmia.
Aikoinaan sen Mitsun pajerossani pukkien vaihto meni toisesta kannesta noin vaan ilman ongelmia.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."