Käsijarrun merkkivalo
Valvoja: Moderators
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Käsijarrun merkkivalo
No niin, kysytään vielä täältä, vaikka luulen, että jarrunesteet pitäisi ilmeisesti vaihtaa.
Eli kiihdyttäessä, etenkin mutkan jälkeen, syttyy tuo tuttu huutomerkki kojetauluun. Sammuu taas vauhdin tasaantuessa. Oletan, että kihdyttäessä, ja etenkin kääntymisen yhteydessä, jarrunesteenpinta heiluu sen verran, että anturi toteaa nestettä olevan liian vähän. Onko tästä kyse myös getvosen kohdalla?
Toinen kysymys myös tahän asiaan koskien on, että kun meinaan laittaa auton seisontaa talveksi (tällä hetkellä omaan autokatokseen, kun tallipaikkaa ei ole löytynyt), niin kannattaako noita nesteitä vaihtaa talvea vasten vai vasta keväällä esim öljynvaihdon yhteydessä? Olisiko hyvä jättää hieman alhaisemmalle tasolle, jos ulkona säilyttää? Mitenkäs jäähdytys yms nesteet? Eli mitä varotoimia ulkonasäilytykselle katoksessa kannattaa tehdä?
edit. Unohtu mainita, että kässäri on tullut refleksinomaisesti vedettyä päälle aina, kun auton parkkiin jättää, mutta tuntuisi kummalta, että se jumittaisi vain kaarteissa ja kiihdytyksissä.
Eli kiihdyttäessä, etenkin mutkan jälkeen, syttyy tuo tuttu huutomerkki kojetauluun. Sammuu taas vauhdin tasaantuessa. Oletan, että kihdyttäessä, ja etenkin kääntymisen yhteydessä, jarrunesteenpinta heiluu sen verran, että anturi toteaa nestettä olevan liian vähän. Onko tästä kyse myös getvosen kohdalla?
Toinen kysymys myös tahän asiaan koskien on, että kun meinaan laittaa auton seisontaa talveksi (tällä hetkellä omaan autokatokseen, kun tallipaikkaa ei ole löytynyt), niin kannattaako noita nesteitä vaihtaa talvea vasten vai vasta keväällä esim öljynvaihdon yhteydessä? Olisiko hyvä jättää hieman alhaisemmalle tasolle, jos ulkona säilyttää? Mitenkäs jäähdytys yms nesteet? Eli mitä varotoimia ulkonasäilytykselle katoksessa kannattaa tehdä?
edit. Unohtu mainita, että kässäri on tullut refleksinomaisesti vedettyä päälle aina, kun auton parkkiin jättää, mutta tuntuisi kummalta, että se jumittaisi vain kaarteissa ja kiihdytyksissä.
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Ilmeisesti gtv:ssä on jarru ja kytkin-neste samassa purkissa. Jos alkaa lisäilyjen jälkeenkin vilkkumaan niin kytkimen työsylinterin kumi todenäköisesti vuotaa.
Jarrunesteet vaihtaisin vasta ensi keväänä. Ja kannattaa tarkistaa että jäähdytysneste kestää tarpeeksi pakkasta ettei jäädy.
Varsinkin jos nyt on tulossa "kylmin talvi 1000 vuoteen"
Jarrunesteet vaihtaisin vasta ensi keväänä. Ja kannattaa tarkistaa että jäähdytysneste kestää tarpeeksi pakkasta ettei jäädy.
Varsinkin jos nyt on tulossa "kylmin talvi 1000 vuoteen"
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Mitäs jos laskis jäähdytysnesteet pois kokonaan ennen seisotusta ja laittais uudet tilalle keväällä? Entäs nuo jarrunesteet, olisko nekin hyvä kokonaan vaihtaa jossain vaiheessa vai lisäänkö vaan uutta tilalle. Jos laskis nekin samassa syssyssä pois ja uutta sitten keväällä tilalle. Vai onko huono idea jättää kokonaan kuivaksi?
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuossa moottorin ja bensan kausisäilytystuotteita malliksi:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-8060
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-8071
Itse jättäisin kaikki nesteen paikoilleen
+tankkiin reilusti bensaa
+pakkasnesteen jäätymispisteen mittaus jos ei varmuutta / vaihto tai lisäys
+akku pois tai automaattilaturi tai säännöllinen latailu
+öljyt keväällä
Jos aikaa niin voihan sitä välillä käyttää lämpimäksi. Ei tarvitse sitten ehkä akkua miettiä.
Nämä mutu pohjalta..
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-8060
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-8071
Itse jättäisin kaikki nesteen paikoilleen
+tankkiin reilusti bensaa
+pakkasnesteen jäätymispisteen mittaus jos ei varmuutta / vaihto tai lisäys
+akku pois tai automaattilaturi tai säännöllinen latailu
+öljyt keväällä
Jos aikaa niin voihan sitä välillä käyttää lämpimäksi. Ei tarvitse sitten ehkä akkua miettiä.
Nämä mutu pohjalta..
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
-akku täyteen ja -kaapeli irti,se riittää akun osalta
-Bensiinin määrästä en ole itse ainakaan huomannut mitään eroa,aina on vanhoilla hyvin startannut keväällä
-Jäähdytin nesteen riittävä pakkasen kestävyys
-ei käsijarrua päälle
Näillä on menty ja vehkeet toimineet myös keväällä kun kausi käynistetty
Itsellä aina ollut talvet katoksessa tai tallissa
Noista jarrunesteiden vaihdosta ennen seisontaa,niin joku viisaampi ja asiaan perehtynyt voisi kertoa,että kerääkö se talvella vettä yhtään sen enempää oli auto ajossa tai ei,tai jos kerää talven seisonta,niin mitä järkeä on vaihtaa talven ajaksi uudet litkut,jos keväällä on vaihtokunnossa
-Bensiinin määrästä en ole itse ainakaan huomannut mitään eroa,aina on vanhoilla hyvin startannut keväällä
-Jäähdytin nesteen riittävä pakkasen kestävyys
-ei käsijarrua päälle
Näillä on menty ja vehkeet toimineet myös keväällä kun kausi käynistetty
Itsellä aina ollut talvet katoksessa tai tallissa
Noista jarrunesteiden vaihdosta ennen seisontaa,niin joku viisaampi ja asiaan perehtynyt voisi kertoa,että kerääkö se talvella vettä yhtään sen enempää oli auto ajossa tai ei,tai jos kerää talven seisonta,niin mitä järkeä on vaihtaa talven ajaksi uudet litkut,jos keväällä on vaihtokunnossa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
tankki piripintaan, niin tankkikin pysyy puhtaana kokoajan ja jos siellä on jotain likaa, niin laimenee isoon määrään paremmin?
Noin ainakin minä olen asian aatellut, mutta yhtäkään autoa en ole säilönnyt - tuskinpa meikeläisen mielipide hirveästi painaa
Noin ainakin minä olen asian aatellut, mutta yhtäkään autoa en ole säilönnyt - tuskinpa meikeläisen mielipide hirveästi painaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Sopii hyvin tähän otsikkoon, niin kysytäänpä että mistäköhän voi johtua että käsijarrun merkkivalo palaa mulla välillä (ei aina) himmeästi vaikka jarru ei ole päällä. Onko se sama valo joka syttyy kun jarrupalat on liian kuluneet? Voisikohan liittyä siihen, vai johtuuko vain italialaisesta sähkötekniikasta?
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Millaisessa tilanteessa palaa himmeästi,kun ajat mutkiin tai kiihdytyksissä ?Laba kirjoitti:Sopii hyvin tähän otsikkoon, niin kysytäänpä että mistäköhän voi johtua että käsijarrun merkkivalo palaa mulla välillä (ei aina) himmeästi vaikka jarru ei ole päällä. Onko se sama valo joka syttyy kun jarrupalat on liian kuluneet? Voisikohan liittyä siihen, vai johtuuko vain italialaisesta sähkötekniikasta?
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Jätin nesteasiat talven iloksi, kun sainkin getvoselle tallipaikan
Uutena lisääntyvänä ongelmana on kytkimen luistatus, etenkin kylmänä. Ei meinaa esim 5. vaihdetta hyväksyä vaan nostattaa vaan kierroksia... Vaimolla myös 2 kertaa käynyt niin, ettei pakki ole mennyt päälle, kun alamäkeen parkkeerannut.
No, vaihtelen talven aikana nuo nuo jäähdytin- ja jarrunesteet. Mitä muuta voisin tehdä? Keväällä tarkotus sitten viedä suoraan katsastukseen ja sieltä öljyn ja suodattimien yms vaihtoon ja jakohihnan tarkistukseen.
Uutena lisääntyvänä ongelmana on kytkimen luistatus, etenkin kylmänä. Ei meinaa esim 5. vaihdetta hyväksyä vaan nostattaa vaan kierroksia... Vaimolla myös 2 kertaa käynyt niin, ettei pakki ole mennyt päälle, kun alamäkeen parkkeerannut.
No, vaihtelen talven aikana nuo nuo jäähdytin- ja jarrunesteet. Mitä muuta voisin tehdä? Keväällä tarkotus sitten viedä suoraan katsastukseen ja sieltä öljyn ja suodattimien yms vaihtoon ja jakohihnan tarkistukseen.
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Miksi? Kun öljyt on touko-kesäkuun vaihteessa vaihdettu ja tämän jälkeen ajettu noin 4000km. Ja kun tarkoituksena ne on taas heti vaihtaa kun auton ajoon otan.doublesix kirjoitti:Kannattaisi ainakin öljyt vaihtaa seisonnan ajaksi.
Siis vaihdan kyllä autoon öljyt jos siihen on hyvä perustelu, mutta mielellään ymmärtäisin miksi jotain autolle teen. Rahallisestihan on melko hölmöä vaihtaa autoon seisonnon ajaksi öljyt ja sitten kun ottaa auton taas ajoon niin uudestaan öljyt vaihtoon. Eli seisontaöljyillä ei sitten ajettaisi ollenkaan?