Töyssyyn ajettaessa kuuluu oikeasta etukulmasta miehekäs "PPDOJOIING", ikäänkuin jousi päästettäisiin pantteesta. Alkaa nimittäin jalankulkijat kaipaamaan pikkuhousujen vaihtoa kun meikis kaahaa Alhvalla paikalle
Alusta probleemia
Valvoja: Moderators
Alusta probleemia
Elikkäs murhe on seuraavanlainen:
Töyssyyn ajettaessa kuuluu oikeasta etukulmasta miehekäs "PPDOJOIING", ikäänkuin jousi päästettäisiin pantteesta. Alkaa nimittäin jalankulkijat kaipaamaan pikkuhousujen vaihtoa kun meikis kaahaa Alhvalla paikalle
Mikäs piru tuolla nyt luuraa. Onkos jossain kakkaa vai onko jokin pa..kana. Onni onnettomuudessa lienee että takuuta on jäljellä suurin piirtein 1 v 11 kk
Varmaan arvaatte perussyyksi laiskuuden etten viitti D-A:han raahautua.
Töyssyyn ajettaessa kuuluu oikeasta etukulmasta miehekäs "PPDOJOIING", ikäänkuin jousi päästettäisiin pantteesta. Alkaa nimittäin jalankulkijat kaipaamaan pikkuhousujen vaihtoa kun meikis kaahaa Alhvalla paikalle
- MKT
- Viestit: 692
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Pitänee liittyä tähän samaan joukkoon. Eli toisinaan sama pjoing kuuluu JTS SW:takin. En myöskään ole toistaiseksi viitsinyt asiaa tarkemmin tutkia sillä tuo on tapahtunut ehkä vain kymmenen kertaa koko auton eliniän aikana. Useimmiten ääni ilmenee hidastustöyssyn jälkeen, joskus myös kaarettaessa. Mahtaakohan jousi liikkua jotenkin lautasta vasten?
Jaa-a, tuota takuuta ei ole kuin neljä kuukautta jäljellä....
Heh, mahtaakohan tämä vaivata vain Jkl:n yksviiskutosia....
Jaa-a, tuota takuuta ei ole kuin neljä kuukautta jäljellä....
Heh, mahtaakohan tämä vaivata vain Jkl:n yksviiskutosia....
On sitten perskules asennettu Jyväskyläläisiä hidasteita tänne Turkuunkin
Saakeli, hakekaas omanne pois niin saa rauhassa ajella
Ei vaisinkan, just tollasen hidasteen kohdalla tuo ääni tuloo. Meinas eilenkin lippalakin lipat leikata kauloja poikki kun koululaiset jutteli hidasteen vieressä. Alko meinaan päät siihen malliin pyöriä. Ärsyttävintähän tuossa on se epäsäännöllisyys. Meikäläinen kun raahautuu paikalliseen Lada-myymälään niin eiköhän se ääni joteskiin mystisesti oo menny piiloon
Selitäpä siinä huoltomiehelle mikä ja missä vika. Vaikuttaa todella asiantuntevalle ja rennolle Alfa-omistajalle kun menee olemattomista vioista valittamaan. Alkavat vielä luulla, että tahallani lastani raahaan lääkäriin jotta vois korjaamosetien kanssa jutella.
Ei vaisinkan, just tollasen hidasteen kohdalla tuo ääni tuloo. Meinas eilenkin lippalakin lipat leikata kauloja poikki kun koululaiset jutteli hidasteen vieressä. Alko meinaan päät siihen malliin pyöriä. Ärsyttävintähän tuossa on se epäsäännöllisyys. Meikäläinen kun raahautuu paikalliseen Lada-myymälään niin eiköhän se ääni joteskiin mystisesti oo menny piiloon
Itse itselleni vastaten. Ajelin paikallisen D-A:n likeltä ja pakkohan siellä oli pysähtyä. Oli muuten miehekäs rivi uusinokkaisia Alfoja koeajajaa odottamassa. Hetken jo aatelin että oiskohan GT , mutta ei.
Menin sitten pirruuttani kyselemään mikähän iänen vois aiheuttaa ja selitys kuulosti jos ei nyt ihan rakettitekniikalta niin ainakin aivokirurgialta. Elikkäs:
Jousen ylä/alapäässä on jousilautanen jonka laakerointi on kenties jumahtanut ja jousi jää kurvailujen jälkeen pantteeseen. Vapautumisesta siis seuraa tuo niskat nyrjäyttävä ääni. Näinköhän on tuo lautanen peräti laakeroitu
Kuulosti hiharavistus-selitykseltä. Kaippa se on tuo ratinkin nahka lehmän häntänahkaa kun niin nätisti istuu pyöreessä kehässä.
Menin sitten pirruuttani kyselemään mikähän iänen vois aiheuttaa ja selitys kuulosti jos ei nyt ihan rakettitekniikalta niin ainakin aivokirurgialta. Elikkäs:
Jousen ylä/alapäässä on jousilautanen jonka laakerointi on kenties jumahtanut ja jousi jää kurvailujen jälkeen pantteeseen. Vapautumisesta siis seuraa tuo niskat nyrjäyttävä ääni. Näinköhän on tuo lautanen peräti laakeroitu
- MKT
- Viestit: 692
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Ei ole hiharavistusta. Kävi kerran aikaisemminkin mielessä että mahtaakohan tässä syypäänä olla juuri tuo vaimentimen alapään laakeri. Ainakin 33ssa ja 164ssa tuo muovikuorinen made_in_canada-rinkula on herkkä rikkoutumaan (muistaako joku löytyykö Alfoista muita rikkoutumisherkkiä kanadalaisia osiapietro kirjoitti: Jousen ylä/alapäässä on jousilautanen jonka laakerointi on kenties jumahtanut ja jousi jää kurvailujen jälkeen pantteeseen. Vapautumisesta siis seuraa tuo niskat nyrjäyttävä ääni. Näinköhän on tuo lautanen peräti laakeroituKuulosti hiharavistus-selitykseltä. Kaippa se on tuo ratinkin nahka lehmän häntänahkaa kun niin nätisti istuu pyöreessä kehässä.
Mitä Teltta-autossa ehdotettiin - eli onko se ominaisuus vai onko vika? Tosin jos se vaivaa uudessakin autossa niin taitaa kääntyä ominaisuuden puolelle....
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Ei se kyllä tuosta voi olla kiinni, nääs jousihan ei käänny ollenkaan vaikka miten kurvailee ja mitään laakerointeja ei siellä ole (toisin kuin esim. 164:ssa)... Eli ne kyllä pehmosia puhui Deltassa.MKT kirjoitti:Ei ole hiharavistusta.pietro kirjoitti: Jousen ylä/alapäässä on jousilautanen jonka laakerointi on kenties jumahtanut ja jousi jää kurvailujen jälkeen pantteeseen. Vapautumisesta siis seuraa tuo niskat nyrjäyttävä ääni.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5115
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- MKT
- Viestit: 692
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Nyt kun tarkemmin muistelee niin näinhän se taitaa olla. Vetari taitaa tulla iskarin kiinnityspisteen alta eikä se ole todellakkaan perinteinen macpherssoni. Sorry vaan, wanha innostuu kun muistaa jotain menneisyydestäalfa 156 v6 kirjoitti:
Ei se kyllä tuosta voi olla kiinni, nääs jousihan ei käänny ollenkaan vaikka miten kurvailee ja mitään laakerointeja ei siellä ole (toisin kuin esim. 164:ssa)... Eli ne kyllä pehmosia puhui Deltassa.
Ja Pietro; kyllä minä tiedän että minulla on samanlainen auto - kts. ketjua ylempää.
Viimeksi muokannut MKT, 28 Huhti 2004, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5115
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- pal
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
- Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
- Paikkakunta: Espoo
Vanha ketju, mutta omakin SW alkoi kuulostamaan juuri tässä kuvatulta...
Noin kuukausi takaperin kuului kuulosuuntaukseni mukaan edestä vasemmalta juuri tässä ketjussa kuullun kaltainen kumahdus loivassa kaarteessa oikealle. Tänään sitten samanlaisessa tilanteessa kuului taas samanlainen ääni uudelleen. Sitten tuota alkoi kuulumaan myös hidastetöyssyissä. Ainakaan pikaisella auton alle kurkkimisella ei mitään ihmeellistä näy.
Miten on ketjun kirjoittajat: onko aika tuonut viisautta ja korjannut kumahteluja?
Noin kuukausi takaperin kuului kuulosuuntaukseni mukaan edestä vasemmalta juuri tässä ketjussa kuullun kaltainen kumahdus loivassa kaarteessa oikealle. Tänään sitten samanlaisessa tilanteessa kuului taas samanlainen ääni uudelleen. Sitten tuota alkoi kuulumaan myös hidastetöyssyissä. Ainakaan pikaisella auton alle kurkkimisella ei mitään ihmeellistä näy.
Miten on ketjun kirjoittajat: onko aika tuonut viisautta ja korjannut kumahteluja?