Gran Turismo 5 ps3

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

KauGoH kirjoitti:
routasydän kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti: No ei toi Gillet ihan turha ollut. Ansaitsin sillä Indy 500 radalta 111 metriä sekunnissa (400 km/h) trophyn joka oli jäänyt Toyotoilla hankkimatta :) Gilletissä oli vielä täydet downforcet kisassa. Paljon lujempaa se menee suorilla kuin Toyota 7 mutta hitaampi ja levottomampi kokonaisuudessaan kuin Minolta. Sen sijaan Vertigo on hemmetin hauska esim. sillä mountain trial radalla kun joka mutkaan menee kahva edellä vaikka pehmeät kisaslicksit on alla. Siihen sai vielä turbon päivitettyä, mutta eipä juuri muuta. 900+ hv Alfa V6 on ihan pakko olla tallissa :-D Yhtään nopeampia autoja en enää oikeastaan tarvitse kun on toi Formula GT. Se alkaa olla jo sellanen ettei vanhan silmät ja refleksit tahdo pysyä enää perässä.


Joku bugi on tossa GT5:N BHP/kg laskukaavassa kun luvut ei päivity autoa säätäessä ja lukemat on muutenkin yleensä vaan vähän sinnepäin. Tehot ja painot päivittyy, miksei siis tehopainosuhteet. Hevosvoimalukematkin seilaa ihmeellisesti tallin yleisvalikossa ja autoja lähemmin tsekatessa.



edit. Tietääkö joku syyn sille miksei pelissä ole Porscheja? Joku sopimustekninen juttu ? Onhan tuolla jotain Ruffeja standardimalleina, mutta ei se ihan riitä. Porschella on niitä legendaarisia autoja sen verran paljon, että yksi ihan olennaisimmista GT autojen valmistajista puuttuu pelistä nyt kokonaan.
Kyllä mää ajelin sen 411kmh sillä minolta tojolla. Säätää ne vaihdelaatikkoasetukset ja sitten kaverin imusta jelppiä niin menee keveästi yli tuon 400. Ja ilman kaveriakin 390 kun nurtsilla ajaa :)
Veyron menee ilman imujakii :wink:
Ajelin GT4 Supra RZ:lla 473km/H miten hankalaa voi muka olla 111m/sec GT5 :lol:

Noh, olihan tuossa Test track ja nitrot...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ No tuskin on hankalaa kun suoraa vaan riittää. On toi 400 mennyt mielestäni rikki monta kertaa esim. sarthen suorilla ja daytonassa, mutta toi 111m/s trophy vilahti nyt vaan indyn ovaalikisassa. Test trackia en ole edes kokeillut. Vois huvikseen testatakin mitä mikin kulkee. Suoraan ajamisessa ei oo vaan mitään hauskaa..

Edit. Ei noi trophyt olleetkaan ratakohtaisia, eli eka kertaa sit se 111 m/s meni rikki vasta tossa vaiheessa. Hiljaapa on tullut ajeltua :mrgreen: :oops: Mutta kilometrejä oli kertynyt jo aika huimat päälle 22 000! Onneks ei oo tarttenut bensoja maksella :lol:

Testailinpa huvikseni SS route 7:lla huippuja muutamilla kärryillä joihin oli kaikki tuning shopin tilpehöörit laitettu. Kisarenkaat alle, vaihteiston välitys tappiin ja downforcet minimiin jos niitä pystyi säätämään. Viperista ei jostain syystä pystynyt vaikka siinä oli iso takasiipi. Öljyt vaihdatin kaikkiin ennen testiä.Mistään ilkokaasuvirityksistä mulla ei ole hajuakaan mistä sellaisia saa. Nää on vaan suuntaa antavia ja ilman vetoapuja ajettuja. Hienosäätöjä en alkanut hakemaankaan.

Bugatti Veyron 432
Toyota Minolta 412
Cadillac Cien 411
Ferrari Enzo 410
Dodge Viper SRT ACR '08 401
Gillet Vertigo '04 395
Ford GT '06 395
McLaren F1 '04 395
Formula GT 390
TVR Cerbera Speed 12 388
Zonda R '09 382
Corvette ZR1 C6 race mod 377
Lamborghini Gallardo 375
Ferrari 599 373
Chevy Impala Nascar 363
Ferrari 458 361
Mazda Furai 358
Toyota 7 345
Jay Leno tank 262

Muutamia huomiota. Veyron oli melko odotetusti nopein viritettynä ja laihdutettuna. Cien on yllättävän nopea, jopa nopeampi kuin Enzo, Formula GT:hen ei ole tehty koneremppaa joka voisi parantaa kulkua. Tai sitten ei. Zonda R oli hitaampi kuin odotin. Toyota 7 kulkee suhteessa lujempaa mutkissa kuin suorilla ja TVR Cerbera on päinvastainen tapaus. Ford GT on hämäävän nopea , ääni on kuin vanhassa transitissa mikä hämää luulemaan autoa hitaammaksi mitä se onkaan. Ratakierroksella järjestys on taas radasta riippuen jotain muuta. Formula GT kuitenkin radasta riippumatta luultavasti nopein, tosin tolla route 7:lla Veyron vienee voiton.
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 09 Tammi 2011, 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Ilokaasu vermeitä sai Gran Turismo 4:ään. Eikä tosin ole GT5 sitä Test Trackiakaan joka oli kyllä sellainen ovaali rata että oksat pois :-D

Onkos kukaan kokeillut että saako sillä Course makerilla tehtyä ovaali rataa?
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2491
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

KauGoH kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut että saako sillä Course makerilla tehtyä ovaali rataa?
Yritetty eikä onnistu. Tai en ainakaan itse siinä onnistunut.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Course maker oli hienoinen pettymys. Vähän randomilla ratojen suunnittelu sujuu noilla vähillä parametreilla mihin pääsee vaikuttamaan. Toki ihan mielenkiintoisia teknisiä ratoja noillakin eväillä on mahdollista tehdä. Ovaali voi olla hankala tehdä. Sokkomutkia, mäkistä maastoa ja kinkkisiä kallistuksia tuli pariin Eifel maastoon kokeilemaani rataan. Tuulimyllymaasto oli myös polveilevaa mäkistä maastoa ja siinä sai myös pahoja mutkia ihan randomilla aikaiseksi. Paras oli just ennen mutkaa pitkässä ylämäessä oleva hyppyri josta lensi aidan yli jos unohti jarruttaa :)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

V***n formularalli prkl!!!!!!!!!!!!

Tänään ajanu kahesti koko paskan läpi ja tulokset 5. ja 3. Siinä kolmannessa rallissa en pärjää millään ja sadekeli ongelmainen myös. 1., 2. ja 4. voitin, 5. sadekisassa olin lopulta viides, kolmannen keskeytin, ja viimesessä spinnas kierroksella 18. ja jäin körjestä puol minuuttia. Eihän noissa meekään ku puol tuntia per ralli...

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

^Laiha lohtu tietty, mutta mä en pääse niistä läpi ees yhtäkään. Aika pro saa olla, jos vetää ne ilman rattia

Noi eilen ilmestyneet seasonal eventit on ihan haastavia jos ei tee autosta ihan niin tykkiä, vaikkei se toisaalta ole kiellettykään. Esim se Lotus skaba on mahdollinen vakiona, ajolinjojen ollessa kohillaan.
Hieman on myös tekemistä siinä Fordilla veivattavassa Madridin radassa. Täytyy nakutella tasasia 1.42 kierrosaikoja jos aikoo saada sen Focus RS:n kiinni.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Menihän se formulahässäkkäkin lopulta, tosin hieman huijata piti. Eli luistonesot vitoselle, samoin abs, automaatti ja stability management päälle. Näilläkin teki tiukkaa ja vain 2. rallissa oli ajamalla mahdollista vetää kaulaa muihin. Muutenkin ihme tekoäly tuossa turneessa. Jos vedät pariin otteeseen ympäri ja jäät puoli minuuttia, niin tämän jälkeen hyvällä perusajolla saat 5s per kierros kiinni. Pääset taa johtoon, niin kavereiden vauhti nousee niin, ettei ne perästä mihinkään jää. Tai toinen esimerkki on, kun keli vaihtuu, ja ite vaihtaa sadekelirenkaat ennen rallia, niin kaikki kilpakumppanit ajaa täydellisen kierroksen kuivan kelin renkailla ja menevät heti ekan kiekan jälkeen varikolle. tästä saat 20s kaulan, josta 10s on kurottu kiinni parin kiekan jälken riippumatta siitä kuinka hyvin ajat...


Niin ja palkinnoksihan tosta formulakisasta tuli joku halpa paska seven jotain...

Miten muuten nuo gift cardit, onko siis niin, että sitä ei tosiaan voi vapaavalintaisesti käyttää, vaan sieltä tosiaan tulee sitten vaan joku auto kun sen hyväksyt. Tosta extremestäkin tuli hienosti joku nascar auto, jolla nyt ei oikein tee mitään ku nascar kisa on jo ajettu, jollei tuo ole jotenkin parempi kuin ite ostamani, näin niin kuin b-spec sarjaa ajatellen...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

hamppi kirjoitti:Noi eilen ilmestyneet seasonal eventit on ihan haastavia jos ei tee autosta ihan niin tykkiä, vaikkei se toisaalta ole kiellettykään. Esim se Lotus skaba on mahdollinen vakiona, ajolinjojen ollessa kohillaan.
Hieman on myös tekemistä siinä Fordilla veivattavassa Madridin radassa. Täytyy nakutella tasasia 1.42 kierrosaikoja jos aikoo saada sen Focus RS:n kiinni.
Tallissa oli valmiiksi viritetyt Ford GT ja Elise R. Uudet kisat oli noilla ihan turhan helppoja, mutta ei saanut enää kaikkia virityksiä poiskaan. Kaikki kisat oli pulkassa jo kolmannella kierroksella. Prius skaba oli noista tuskaisin aika tiukkaa on tota vakioautolla voittaa eikä sitä ääntä kestä pitkään kuunnella. Elise R:ssä on yhdet pelin parhaista äänistä ainakin viritettynä. Oli näköjään helpotettu niitä aiemmin julkaistuja skabojakin niin ettei rengas ja muitakaan rajoituksia enää ole. Nascar skaba nürburgringillä on kyllä haastava pehmeillä renkaillakin. Turhankin helpolla kassa karttui muutamalla miljoonalla noissa uusissa skaboissa kun vertaa että esim B-specin endurancekisoista saa vain jotain 72000 krediittiä kun vääntää 4 tuntia jotain MX-5 kisaa. :crazyeyes:


^ Nascar autot on käsittääkseni kaikki ihan samanlaisia ominaisuuksiltaa mallista riippumatta. Mullakin on kaksi Impalaa, toinen "Montoya" tuli palkinnoksi, "Tony Stewart" oli entuudestaan. Samanlaisia molemmat.

Gift Cardien sisältöön ei pystyne vaikuttamaan. Joku japsi sieltä yleensä tulee :lol: Pari kertaa on kyllä ollut mukava yllärikin.

Sain viimein hankittua sen 155 V6 TI:n. Alkaiskohan jo olemaan kaikki Alfat kerättynä. Chaparral 2J:n vois ostaa kun tuli dealer's networkiin mutta kun on niin tajuttoman kallis. Himoitusta autoista enää puuttuu se 330P4, tuliskohan se joltain lv40:ltä gift cardina?

Avatar
Grendel
Viestit: 600
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Vihdoin saatiin ratti postista.

Ei tuo ajaminen vieläkään helppoa ole. Tajuttomasti vaikeampaa kuin oikealla autolla. Ringillä myös pari paikkaa joissa vauhdin tuntua aivan liikaa.

Mutta verrattuna kapulaan niin fiilis on vähintään 12 dB parempi. Tuolla viitsii ajaa ja jos oppisi jotain niin voisi mennä hyvinkin.

Seuraavaksi pitäisi kyhätä penkki/teline jotta saisi järkevän ajoasennon.

Kun broidi kävi kääntymässä ja demosin peliä niin tuli kokeiltua jaettua ruutua arcade moodissa. Ihan kiva kerran ajaa fiiu 500 mutta muuten aivan turha moodi.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eihän ratilla ruveta opettelemaan ringillä :mrgreen: pikkuautoja helpolla radalla, pikku hiljaa nostaa sitten tehoa ja vaikeuttaa rataa... hyvin pärjää, kunhan ei tee niinkuin jokainen aloittelija jossain vaiheessa, eli rupee riuhtomaan nopesti ja terävästi, Mitä vähemmän ohjaa, sen parempi.

Itsekkin sain talliin vihdoin viimein 155 V6 Ti :-D

Palkintoautoja ei voi enään voittaa uudeleen? vaikka ajaisi kisasarjan? ainakaan yksittäisiä kisoja en ole vielä saannut nollattua samallalailla kun GT4:ssa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Hah, GT5 muisti synttärien johdosta syntymävuoden, eli -85 nissanin ralliautolla :-D

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Kapirex kirjoitti:
routasydän kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Ostin Fiat 500:n, ison turbokitin, moottorinohjauksen, kalleimman pakoputkiston, säädettävän alustasarjan, katuslicksit ym.
Tarkoituksena oli osallistua aloittelijatason historic-luokkaan (tjsp.), mutta kaikki luokan autot pyyhkivät Fiiulla lattioita heti lähdössä.
Yritin käyttää auton keveyttä hyväksi ja ajaa mutkat lujempaa kuin muut, mutta ensimmäisen reunakorokkeen kosketuksen jälkeen auto oli katollaan... :silly:


Missä luokassa tolla pitäisi oikein pärjätä? :roll:
Ei tod näk missään, hukkaan heitetyt creditit. Ite tein saman virheen jonkun hondan kans, jota virittelin jaappanin historicia varten. Muistaakseni jostain sai palkinnoksi vanhan gta alfan, sen ku viritti ja kevensi niin sillä pärjäs hyvin sekä eurooppa, että maailman historicit siitä alusta.
Juu vanha GTA on kyllä kingi, suosittelen!
Uusi historickunkku pikkuluokkaan on Ginetta G4 '64. Viritettynä 255hv/416kg :crazyeyes: Siinä jää jo TZ2 toiseksi. Ainoa huono puoli, että tahtoo lähteä lentoon yli 200 km/h nopeuksissa :lol:

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vähän OT, mutta tuli testattua ratilla NFS shiftiä ja oli kyllä niin monta askelta taaksepäin että huh huh. Toki NFS ei pyri simulaattori olemaankaan, mutta oli se silti järkytys. Sama melkein sitä pelata normi ohjaimella...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

routasydän kirjoitti:Vähän OT, mutta tuli testattua ratilla NFS shiftiä ja oli kyllä niin monta askelta taaksepäin että huh huh. Toki NFS ei pyri simulaattori olemaankaan, mutta oli se silti järkytys. Sama melkein sitä pelata normi ohjaimella...
Itsehän en ole nyt kokeillut Shiftiä sen jälkeen kun GT5 tuli mutta minusta se on kyllä todella hyvä ollut ajaa...

Täytyykin kokeilla nyt kun on hangannut tuota turismoa että miltä se tuntuu, toivottavasti ei tarvitse pettyä :roll:

Asiasta näkkileipään, NFS Shift 2 pitäisi ilmeisesti tulla vielä tänä vuonna ja siitähän on lupailtu todellista kilpailijaa Turismolle, tiedä sitten.

Ja aiheeseen liittyen, ei ole vieläkään formulaa mutta kohta on mahdollista hankkia ja sitten pitäisi hangata läpi ne kilpailut. Lacuna secaendurance olisi myös mahdollista ajaa ja meinasinkin tänään hangata sen läpi 8)
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

KauGoH kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Vähän OT, mutta tuli testattua ratilla NFS shiftiä ja oli kyllä niin monta askelta taaksepäin että huh huh. Toki NFS ei pyri simulaattori olemaankaan, mutta oli se silti järkytys. Sama melkein sitä pelata normi ohjaimella...
Itsehän en ole nyt kokeillut Shiftiä sen jälkeen kun GT5 tuli mutta minusta se on kyllä todella hyvä ollut ajaa...

Täytyykin kokeilla nyt kun on hangannut tuota turismoa että miltä se tuntuu, toivottavasti ei tarvitse pettyä :roll:

Asiasta näkkileipään, NFS Shift 2 pitäisi ilmeisesti tulla vielä tänä vuonna ja siitähän on lupailtu todellista kilpailijaa Turismolle, tiedä sitten.

Ja aiheeseen liittyen, ei ole vieläkään formulaa mutta kohta on mahdollista hankkia ja sitten pitäisi hangata läpi ne kilpailut. Lacuna secaendurance olisi myös mahdollista ajaa ja meinasinkin tänään hangata sen läpi 8)
Niin, mites sen Shift 2:n mainostus menikään.... "Me ei haluta ajaa mopoilla, turha luulla et surkeita kauppakasseja tulis tähän!" ja "pelaajat ajaa autopelejä nopeuden vuoksi - siksi me panostamme muutamiin superautoihin". Näin siis pelin tekijätiimin vetäjä. =P Oli siinä sit jotain polttoaineen kulumisista ja vastaavista kanssa, että "triviaalia" eikä "simulle oleellista", äänien "pitää kuulostaa hyvältä, vaikkei oliskaan oikeat".

Eli kilpailijaa siitä tuskin tulee koskaan olemaan millekään muulle kuin itselleen ja perus arkaderalleille, toisaalta eipä se siitä sen vähempi viihdyttävämpää tee :)

Ja tuosta Shiftistä vielä: kannattaa ne ratin asetukset pistää kuntoon (googlella varmaankin löytyy sopivat) jos ei ole jo. Huomasin, että helpottaa ihmeesti ajotuntuman kanssa kun herkkyydet ymv. on kohillaan, mutta eipä se simu ole olevinaankaan (muiden kuin tekijän mielestä).

Voi kun olis rahaa ja aikaa =P

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eräänkin NFS pelannut, mitä on jäännyt sitten käteen? 1. underground oli hyvä, 2. oli ihan OK, mutta sitten alamäkeä isolla kädellä.

Oma viimeinen kokemus on Shiftistä (sen jälkeen luovutin sarjan osalta), pelillä on omat hetkensä, mutta ajettavuus on jopa arcadeksi karmea, siinä missä vastustajat vetävät mutkat kovempaa ja nätisti, menee oma auto aina luisussa, tehokkaimmat autot kulkevat kovaa vain suoraa, muuten kun mitäkin lentomatto BX:ä :lol:

Shiftin valikot... Ja joki vielä sanoo GT;n valikkoa oudoksi... Shiftin valikoissa musiikki vaihtuu joka ruudussa, tavaraa on sotkettu järjettömästi... Kun olisi tripillä...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

DaViega kirjoitti:Eräänkin NFS pelannut, mitä on jäännyt sitten käteen? 1. underground oli hyvä, 2. oli ihan OK, mutta sitten alamäkeä isolla kädellä.

Oma viimeinen kokemus on Shiftistä (sen jälkeen luovutin sarjan osalta), pelillä on omat hetkensä, mutta ajettavuus on jopa arcadeksi karmea, siinä missä vastustajat vetävät mutkat kovempaa ja nätisti, menee oma auto aina luisussa, tehokkaimmat autot kulkevat kovaa vain suoraa, muuten kun mitäkin lentomatto BX:ä :lol:

Shiftin valikot... Ja joki vielä sanoo GT;n valikkoa oudoksi... Shiftin valikoissa musiikki vaihtuu joka ruudussa, tavaraa on sotkettu järjettömästi... Kun olisi tripillä...
No valikko asia on tietty aina sellainen ettei miellytä kaikkia. Kaikki valikot on hyviä kun pelaa tarpeeksi ja räpeltää joka valikkoa, tottumis kysymys siis.

Mutta nyt on Vormula ja vaatii kyllä harjottelua että oppii ajamaan hyvin. Kolme ensimäistä endurancea ajettu ja pakarat puutuneet.

Onkos muut ajellu noita endurance kisoja minkä verran?

Eilen ajelin ekaa kertaa niitä Seasonal eventsejä ja huomasin että niistähän saa pirusti rahaa ja XP:tä, en tosin kokeillut että saako useammin kuin kerran?
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

No niin, se ekä endurance ajettu läpi giulia sprint gta:lla. Reilu pari tuntia meni ja muutamasta pyörähdyksestä huolimatta 4 kierroksen kaula kakkoseksi ajaneeseen rx7:aan.

Kokeilin ensin muutama päivä sitten jokusen kierroksen täysin viritetyllä getvosella, mutta sillä oli paljon hankalampi.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ferrari F2007 kuvauksessa väitetään, että Räikkönen voitti maailmanmestaruuden ensimmäisellä kaudelaan F1:ssä... No jos kuitenkin ensimmäisellä kaudella Ferrarilla... :lol:

En ole edes koskennut Endurance kisoihin :lol: ensiksi pitäisi mennä Like the wind ja Formula GT
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Nohuhhuh mitä vääntöä. Formulakisa viimein paketissa. Neljä voittoa ja yks kolmossija (Monaco). Viimeinen kisa kaatosateella Monzassa oli melkoista luistelua. Putosin pariinkin otteeseen vikaksi spinnattuani ulos radalta, mutta herkällä kaasun annostelulla sija kerrallaan sai hivuttauduttua takaisin kärkeen. Tietty kiekalla 18 vielä lipes kerran hiekalle, mutta etumatka riitti juuri ja juuri kärkipaikan pitämiseen. :-D

Edit: niin siis Monza tietty tokavika ja vika kisa oli Suzuka. Kämmäsin Suzukankin lähdössä ja lisäksi välikelin renkaat vaikka keli ehti ruokatauon aikana (?!) ennen starttia kuivua ennen kuin painoin pelin alkamaan. Noh, hirveellä puristuksella kakkostila Suzukasta.
Viimeksi muokannut tmv, 16 Tammi 2011, 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

tmv kirjoitti:Nohuhhuh mitä vääntöä. Formulakisa viimein paketissa. Neljä voittoa ja yks kolmossija (Monaco). Viimeinen kisa kaatosateella Monzassa oli melkoista luistelua. Putosin pariinkin otteeseen vikaksi spinnattuani ulos radalta, mutta herkällä kaasun annostelulla sija kerrallaan sai hivuttauduttua takaisin kärkeen. Tietty kiekalla 18 vielä lipes kerran hiekalle, mutta etumatka riitti juuri ja juuri kärkipaikan pitämiseen. :-D
Tuo formula turnaus oli kyllä ihan ihmeellinen. Kokeilepa niitä kisoja ihan yksitellen, niin ihan eri meininki. En tosin koko kisaa enää erikseen jaksanu ajaa, mutta kokeilin sitä toiseksi viimeistä sadekelillä samoilla asetuksilla ja parin kiekan jälkeen oli jo 5-6s johto, eivätkä yhtäkkiä kirineet

Nyt mx5 endurance menossa, piti laittaa pauselle, sata kierrosta ajettu ja vajaa pari tuntia, vielä reilut pari tuntia pitäis vääntää

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Kerkiää vetää jonkuu 220-230 kiekkaa

:wink:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Aika kova jantteri saa olla että voittaa ton tänään ilmestyneen Scwimmwagen season event skaban vakiokuntoisella wagenilla. Ajoin eka kierroksen kaasua kertaakaan hölläämättä ja jarrupoljinta hipaisematta, silti tuli minuutti kierroksella takkiin.

Heh, ei kovin järkevä skaba ajaa ellei sattumalta schwimmwagen löydy jo entuudestaan tallista. Kosla kustantaa 650 000 ja sitä pitää viritellä kutakuinkin 150 000:lla ja palkinnoksi saa sitten sijoituksensa takaisin :lol:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kovasti on tullut (ainakin vaimon mielestä) tahkottua gt5sta. Taso 26 ja bspecillä 20. Historic on toistaiseksi b-specille ylivoimainen voitettava kun ei ole countachia parempaa sille antaa. Sai itsekin antaa kaikkensa! Mistäs tuollaisen historic kilpurin oikein voi voittaa vai pitääkö ihan oikeasti 20miljoonaa kerätä kasaan? Käytettyjen kaupassakaan ei ole vaikka ahkerasti siellä käyn. Sekin jäi kaivelemaan että kun se 155 kilpuri tuli myyntiin ja creditsejä oli 1,2miljoonaa niin ajattelin että no problem. Ajetaan äkkiä pari kisaa polyphony digitalia ja ostoksille. Ei vaan ole enää koskaan näkynyt kaupassa sitä autoa :( :x :roll:

Se kahtia jaettu moodi missä pääsee kaverin kanssa kisaamaan on omasta mielestä tosi hauska mutta miksi ihmeessä niitä autoja ei saa säätää tai viritellä?

Ja miksi kisan jälkeen ei pääse katsomaan omia väli-, ja kierrosaikoja? Ei niitä tiukan kisan aikana ehdi analysoida.

Licence testeissä ihmetytti alusta saakka kun osan veti kylmiltään hopealle tai jopa kullalle. Pronssiahan useimmissa saa silmät kiinni. Joskus pienen treenin jälkeen jopa selkeästi kultaa. Joissakin taas on todella haasteellista saada se hopeinen kannu eikä jaksanut jäädä hinkkaamaan. Samaa vikaa mielestäni myös niissä special eventseissä.

Ja yksi iso kysymysmerkki itselle on se "racing modification" nappula. Ihanko niitä johonkin autoon tulee joskus saamaankin???? tallissa 120 autoa mutta yhteenkään niitä ei saa

Paljon hyvää, mutta paljon on pikkupuutteitakin :?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Turre
Viestit: 336
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Turre »

Wile E. Coyote kirjoitti: Licence testeissä ihmetytti alusta saakka kun osan veti kylmiltään hopealle tai jopa kullalle. Pronssiahan useimmissa saa silmät kiinni. Joskus pienen treenin jälkeen jopa selkeästi kultaa. Joissakin taas on todella haasteellista saada se hopeinen kannu eikä jaksanut jäädä hinkkaamaan. Samaa vikaa mielestäni myös niissä special eventseissä.
Samaa ällistelin minäkin (joulupukki toi GT5:n mutta kovin paljoa ei ole pelaamaan ehtinyt vielä). Pronssin tosiaan ajaa melkein silmät kiinni, mutta hopea- ja kultataso vaihtelee hirveästi - parista testistä tuli kultaa ekalla puolihuolimattomalla "katotaas minkälainen tää on"-yrityksellä, ja jossain tosiaan sitä hopeaakin sai tahkota hampaat irvessä. GT4:ssä oli ainakin oman mielikuvan mukaan tasaisempi vaativuustaso noissa.

Tai sitten sitä on jotakin oppinut sitten GT4:n aloituksen (ja jotakin jäänyt oppimatta), ja vaikeustason vaihtelu johtuukin siitä. :lol:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Wile E. Coyote kirjoitti:Kovasti on tullut (ainakin vaimon mielestä) tahkottua gt5sta. Taso 26 ja bspecillä 20. Historic on toistaiseksi b-specille ylivoimainen voitettava kun ei ole countachia parempaa sille antaa. Sai itsekin antaa kaikkensa! Mistäs tuollaisen historic kilpurin oikein voi voittaa vai pitääkö ihan oikeasti 20miljoonaa kerätä kasaan? Käytettyjen kaupassakaan ei ole vaikka ahkerasti siellä käyn. Sekin jäi kaivelemaan että kun se 155 kilpuri tuli myyntiin ja creditsejä oli 1,2miljoonaa niin ajattelin että no problem. Ajetaan äkkiä pari kisaa polyphony digitalia ja ostoksille. Ei vaan ole enää koskaan näkynyt kaupassa sitä autoa :( :x :roll:

Se kahtia jaettu moodi missä pääsee kaverin kanssa kisaamaan on omasta mielestä tosi hauska mutta miksi ihmeessä niitä autoja ei saa säätää tai viritellä?

Ja miksi kisan jälkeen ei pääse katsomaan omia väli-, ja kierrosaikoja? Ei niitä tiukan kisan aikana ehdi analysoida.

Licence testeissä ihmetytti alusta saakka kun osan veti kylmiltään hopealle tai jopa kullalle. Pronssiahan useimmissa saa silmät kiinni. Joskus pienen treenin jälkeen jopa selkeästi kultaa. Joissakin taas on todella haasteellista saada se hopeinen kannu eikä jaksanut jäädä hinkkaamaan. Samaa vikaa mielestäni myös niissä special eventseissä.

Ja yksi iso kysymysmerkki itselle on se "racing modification" nappula. Ihanko niitä johonkin autoon tulee joskus saamaankin???? tallissa 120 autoa mutta yhteenkään niitä ei saa

Paljon hyvää, mutta paljon on pikkupuutteitakin :?
Mun käsittääkseni Racing Modificationin saa autoihin, joista on olemassa kilpuriversio - esim. Viperiin pitäis saada, samoin ylipäänsä noihin ns. perusautoista tehtyihin kilpureihin (DTM, WTCC yms. sarjat). Eli ei todellakaan jokaiseen sillipurkkiin niitä saa =)

Yritettiin tuossa kaverin kanssa eilen padilla ajaa Sebastian Vettelin Formula X10-special eventti läpi. Aivan julmetun sairas auto, sitäkin sairaammat kierrosaikavaatimukset o_O 2:14 yhteensä 2kierrokselta Nurburgring GP/F:lle, eikä me päästy ku 20sekunnin päähän tuosta - pronssiajasta, siis...

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Wile E. Coyote kirjoitti:Kovasti on tullut (ainakin vaimon mielestä) tahkottua gt5sta. Taso 26 ja bspecillä 20. Historic on toistaiseksi b-specille ylivoimainen voitettava kun ei ole countachia parempaa sille antaa. Sai itsekin antaa kaikkensa! Mistäs tuollaisen historic kilpurin oikein voi voittaa vai pitääkö ihan oikeasti 20miljoonaa kerätä kasaan? Käytettyjen kaupassakaan ei ole vaikka ahkerasti siellä käyn. Sekin jäi kaivelemaan että kun se 155 kilpuri tuli myyntiin ja creditsejä oli 1,2miljoonaa niin ajattelin että no problem. Ajetaan äkkiä pari kisaa polyphony digitalia ja ostoksille. Ei vaan ole enää koskaan näkynyt kaupassa sitä autoa :( :x :roll:

Se kahtia jaettu moodi missä pääsee kaverin kanssa kisaamaan on omasta mielestä tosi hauska mutta miksi ihmeessä niitä autoja ei saa säätää tai viritellä?

Ja miksi kisan jälkeen ei pääse katsomaan omia väli-, ja kierrosaikoja? Ei niitä tiukan kisan aikana ehdi analysoida.

Licence testeissä ihmetytti alusta saakka kun osan veti kylmiltään hopealle tai jopa kullalle. Pronssiahan useimmissa saa silmät kiinni. Joskus pienen treenin jälkeen jopa selkeästi kultaa. Joissakin taas on todella haasteellista saada se hopeinen kannu eikä jaksanut jäädä hinkkaamaan. Samaa vikaa mielestäni myös niissä special eventseissä.

Ja yksi iso kysymysmerkki itselle on se "racing modification" nappula. Ihanko niitä johonkin autoon tulee joskus saamaankin???? tallissa 120 autoa mutta yhteenkään niitä ei saa

Paljon hyvää, mutta paljon on pikkupuutteitakin :?
Se tojon 77 tuli palkinnoksi jotain ja on ylivoimainen, eli sillä menee helposti valvomatta toi historic

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Aquatica kirjoitti:Yritettiin tuossa kaverin kanssa eilen padilla ajaa Sebastian Vettelin Formula X10-special eventti läpi. Aivan julmetun sairas auto, sitäkin sairaammat kierrosaikavaatimukset o_O 2:14 yhteensä 2kierrokselta Nurburgring GP/F:lle, eikä me päästy ku 20sekunnin päähän tuosta - pronssiajasta, siis...


Yritin kans tota ratilla ja jäin jotain 30 sekkaa :crazyeyes: Yksinkertaisesti ei ehdi kääntää 720 astetta kääntyvää rattia tarpeeksi nopeasti tai sitten ei vaan silmät enää yksinkertaisesti pysy perässä. Ratti tosta tempomisesta jää käteen vähän samoin kuin niissä Formula gt kisoista. Pitohan tossa on aivan luonnoton - ongelma on vaan pitää se kanttareiden välissä mutkissa. Monzassa jäin "vain" 12 s . Suzukaa en viitsinyt edes kokeilla. Aktiiviohjauksestakaan ei ollut paljon apuja - mild jeesasi kyllä vähän mutta strong kuulosti siltä että kohta menee ratti rikki kun sellaista ruminaa kuului koko ajan.

Edit. Laitoin vielä automaattivaihteet päälle niin jäi enää 4.5s pronssista Monzassa. Ei edes läppävaihteita ehdi takoa niin nopeasti ylös ja alas manuaalisesti kun toi edellyttäisi. Siinä mielessä toi Vettel X1 red bull special on hyvä ettei noi Formula GT skabat tunnu enää niin ylivoimaisilta. Hyvää treeniä niitä kisoja varten.


Aikaisempaan kommennttiin: viritin Fiat 500 vm 68 kaikilla kilkkareilla ja kyllä sillä voitot napsahti sekä Eiger Nordwandin että Sarthen amatööri sarjan historickisoista. Oli aika tuskasen hidas lähtemään lähtöruudusta, mutta suoralla meni parhaimmillaan 220 :D

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Ensimmäinen Endurance ajettu, about 1h 30min siinä meni 60 kiekan siivuttamiseen. Aika puuduttavaa ajamista kun ainoa tavoite on hoitaa kisa pois alta ja ei jaksanu alkaa ajelemaan riittävän hitaalla autolla että ko. hommasta tulis kilpailun tuntunen. Ainoa syy ajaa skaba oli hakea xp-pisteitä lisää. Vielä puuttuu jonnin verran lvl30:een (nyt 29 ja risat) ja tuon Vettel-haasteen unlockaamiseen. Täytyy vissiin odottaa seuraava online bonus race josta tulee riittävästi pisteitä. Pari ekaa jäi väliin, joten pientä takamatkaa pisteissä sitä kautta.

Oletteko ajelleet enduranceja kaveriporukassa? Siinä ois varmaan ihan mukava iltaohjelma: muutama kaveri, 4h kisa ja varikon kautta kuskia vaihtaen?

Ja voi urpo että toi bspec on turhake. Kukahan ton on suunnitellu noin onnettomaksi? Koko hommassa ei ole kunnollista haastetta ja valvomaton kuski koomailee mitä sattuu. Sitten vielä neppailu on suunniteltu niin että joudut ajattamaan kuskilla samoja kisoja kun voittamalla jokaisen eventin ei edes kerää riittävästi kokemuspisteitä seuraaville tasoille suoraan menemiseen ja uuteen kisaan pääsemiseksi... tosi jännää ajattaa uudelleen sama tylsä kisa. Mun bspec on vissiin lvl11 ja ei kyllä kiinnosta edelleenkään koko ajattaminen. Harmi että ovat tehneet tuon osion noin köpösti. Luulisi että jonkinlaisen haasteen ja onnistumisen fiiliksen rakentaminen ei olisi ollut ylitsepääsemätön este.

Muuten täytyy sanoa että ensifiilis on muuttunut paljon positiiviseen suuntaan. Ajaminen on ainakin ratilla hauskaa puuhaa. Eri kisoissa pelin haastavuus tosin vaihtelee liikaa, tasaisemmin etenevä vaikeusasteen kiristyminen olisi ollut paikallaan esim. rajoittamalla moniin kisoihin tietty auto/autot ja viritysaste. Valikoissa pomppiminen edes takas ottaa edelleen päähän, turhaa klikkailua on todella paljon.

Online time trial ja drift -haasteissa taitaa olla melkoisia tuunailijoita ajamassa. Kokeilin huvikseen viimeisintä time trialia Laguna Secan radalla ja useammalla ajetulla kierroksella pääsin 1.32.xx -aikaan samalla autolla kun johtoaika oli tehty - jotain 1.28.5x. Taitaa vaatia auton tarkkaan oikein säätämisen ja viriosien optimoinnin + täydellinen kierros päälle oikaisten juuri oikeista kohdista.

Mutta kaiken kaikkiaan mukava pelihän tämä GT5 on ja sen parissa viihtyy ensifiiliksiä selvästi paremmin. Parannnettavaa toki on sitäkin kosolti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ei meinaa löytyä Historicciin sopivaa autoa. Countachilla (400hv/1000kg.) en vaan pärjää. Mistähän sen Tojo 7:n sai? Tai jonkun hieman nopeamman ilman 20 miltsin panostusta.

Oli muuten se kakkostason natsiautokisa yllättävän helppo voittaa MB 190 EVO 2:lla. Se on varmaan paras/hauskin auto ajaa mitä mulla on. Tehoja 330hv, painoa rapiat 1200kg, ja lähes kaikki tuningosat säädettävää lukkoperää ja kalliimpaa alustaa lukuunottamatta. Numeroiden mukaan aika vaatimaton, mutta tosi hyvä ajaa. Muista autoistani olen varmaan virittänyt alustan ihan itse huonoksi :P

"Vihreä helvetti" on ollut mulle aikaisemmin kauhun paikka, mutta Mersulla se oli jopa ihan kivaa. Pitkällä suoralla tosin loppui välitykset kesken ja M3 GTR ja M5 puskivat estoyrityksistä huolimatta ohi. No niistä mentiin sitten ohi seuraavissa (viimeisissä)mutkissa 8)

Ratti+polkimet kun olisi vielä niin avot!

Oma leveli nyt 20. B-specci ja Special eventit ovat saanet olla koskematta mikroautokisoja lukuunottamatta.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Abarth kirjoitti:Ei meinaa löytyä Historicciin sopivaa autoa. Countachilla (400hv/1000kg.) en vaan pärjää. Mistähän sen Tojo 7:n sai? Tai jonkun hieman nopeamman ilman 20 miltsin panostusta.
Toyota 7:n saa voittamalla vastaavan B-specin kisan. Sen kisan voi voittaa viritetyllä Cobralla tai Corvetella. Olikohan se '63 vai '64 vuosimallinen Corvette joka joskus on tarjolla käytetyissä autoissa.

Toi Sauber-Mercedes C9, millä Schumacherkin tais aloitella uraansa on hyvä. Ainoa miinus siitä että on vain 5-pykäläinen laatikko eikä sitä saa päivitettyä 6-pykäläiseksi.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Voi jessus, nyt näitä autoja saa jo Ebaysta. Oliko Toyota 7:lle tarvetta?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Bläh! Rattimies ajoi kisan Buick Specialilla 8) Venkula ajettava viritysten jälkeen (Kiskoo jarrutuksissa suoraa, pystyy aurausta/haritusta säätämäälä kompesoimaan, mutta paino tuntuu...), vastustajat - etenkin monacossa - hiostavat niskaan, mutta ohi eivät pääse....

Ajoin Grand Valley 300, meni 2h ja jotain 10 minuuttia vakio kuntosella R34 Skylinella... 2h menee helposti, 4h kisat saattaakin vaatia jo sitten paussia
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Buick Specialilla on kyllä piesty monet Enzot, Zondat ja Cienit. Buicki kuuluu myös lemppareihin, ja sillä yritin heti ensinmäisenä historicciä, mutta olen säätänyt alustan ilmeisesti niin huonoksi, että sillä ajamisesta ei meinannut tulla mitään Deep Forestissa.
Täytynee hieroa alustaa uudelleen nyt kun alkaa olemaan edes jotain hajua säädöistä.

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Nyt täytyy myöntää että tuli ebayn kautta hankittua Toyota 7. Hermot ei anna myöden bspecin suhteen, joten onneksi sai muualta. Taitaa olla tuo kaara palkintona siis jostain bspec kilpailusta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pitäisi viikonlopun aikana koekeilla Formula GT:ä uudeleen... Monacossa palo käämi ekalla yrityksellä.

Fuji tuntu siltä, että kuski ei pysy auton ominaisuuksien perässä, Indyssä olin jo tottunnut ja huidon pääsuoralla 111m/s trophyn, 420 oli parahaillaan. Monacossa sitten ei toiminnu ollenkaan, keula lähti alta kun kuski oli oppinnut autoa nopeammaksi :lol: Pitänee kokeilla pikkusen pehmosemmalla keulalla, jos jotenkin saisi aliohjausta karsittua.

Olin alkuviikosta muutenkin noita Tropheja metsästämässä, oli rahaa
2 000 001, ostin sitten Enzon ja McLaren F1, jäljellä tasan 1 kreditti eikä tullu vieläkään Pennyless (vai mikä sen nimi nyt olikaan...) ketutti :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

AAW
Viestit: 1039
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Abarth kirjoitti:Ei meinaa löytyä Historicciin sopivaa autoa. Countachilla (400hv/1000kg.) en vaan pärjää.
Lambollakin pärjää, kaikki viritykset ja pehmeimmät gummit alle. Sitten pitää vain olla ennen Chapparalleja ja Tojoja ulos ekasta mutkasta niin virheettömällä ajolla voittaa.

AAW
Viestit: 1039
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ja XJ13 Jaggellakin pystyy voittamaan noi historicit, taisi vain tulla palkintona noista. :twisted:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

AAW kirjoitti:Ja XJ13 Jaggellakin pystyy voittamaan noi historicit, taisi vain tulla palkintona noista. :twisted:
Jaguar tulee vasta Indyendurancekisan palkintona:
Level 28 : Indianapolis 500 miles: XJ13 Race Car '66 (P)
http://boards.ign.com/gran_turismo/b5208/197903245/p1/

AAW
Viestit: 1039
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

AAW kirjoitti:
Lambollakin pärjää, kaikki viritykset ja pehmeimmät gummit alle. Sitten pitää vain olla ennen Chapparalleja ja Tojoja ulos ekasta mutkasta niin virheettömällä ajolla voittaa.
512 BB samoilla kriteereillä toimii myös, on vain vähän herkempi mutkissa eli kahva edellä pitää mennä.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Pitkästä aikaa tullut vähän pelailtuakin. Onkos kukaan ajanut seasonal eventseissä sitä Tsukuban time attackia (295hv/1100kg) ja millä autolla minkälaisia aikoja? Itse tänään yrittänyt päästä sen radan ympäri Opera S2000:lla ja kovasti on vaikeaa. Ei meinaa oikein löytyä hyviä säätöjä. Tähän mennessä paras kierros 1:03.986.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

mattijus kirjoitti: Ainakin G27:n edeltäjän perusteella uskaltaisi tuota G27 suositella.
Oli G27:n edeltäjä millainen tahansa, niin viime aikoina toimitetut G27 ovat olleet pääsääntöisesti kuraa. Toki takuuseen menee mukisematta mutta ei se lohduta jos mieli tekisi ajaa. (hukkaavat keskityksen ja ratti jää vinoon)
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

mattijus kirjoitti:
mattijus kirjoitti: Ainakin G27:n edeltäjän perusteella uskaltaisi tuota G27 suositella.
Oli G27:n edeltäjä millainen tahansa, niin viime aikoina toimitetut G27 ovat olleet pääsääntöisesti kuraa. Toki takuuseen menee mukisematta mutta ei se lohduta jos mieli tekisi ajaa. (hukkaavat keskityksen ja ratti jää vinoon)
Oman ostin vähän ennen joulua ja melko pitkälle tuota GT5:sta oon sillä pelannu, en tosin yhtään viimeseen kuukauteen. Hyvin on pelittäny ja tyytyväinen oon ollu. Hintavahan se tietysti on ja itellä ei oikein vertailukohtia ole, kun aattelin ostaa kerralla hyvän enkä siis muilla rateilla ole ajanu.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Pausaa ja käännä laidasta laitaan? Omalla PS2 ostetulla Logitech driving forcella tuo toimii
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei minulla ole G27:aa vaan loppuunhinkattu G25. Useamman (3kpl) kuitenkin tiedän, mitkä ovat porsineet (tämän vuoden puolella).

Kyseessä käsittääkseni mekaaninen vika, joten korjautuu vaihtamalla laite takuun piikkiin.
VMP

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Harmittaa kun olin juuri henkisesti varautunut ratin ja polkimien ostoon, ja alkanut miettiä vaihtoehtoja ja budjettia. Ja tietenkin pleikka porsi. Osia odotellaan edelleen, hintaa tulee noin 150€ :(

Olenko muuten ainut joka on ihmetellyt joidenkin seasonal eventsien kierrosaikoja? Miten voi Roman radalla hävitä 4-5 sekuntia autolla joka on juuri teho ja painorajalla ja omasta mielestä hyvissä säädöissä? Onko vain niin paljon siitä kiinni että keksii oikean auton vai pystyykö noissa jotenkin "huijaamaan". En oikein jaksa uskoa että niin hidas olen... Jahka saan pleikan takaisin niin täytyy kertoa jotain omia aikoja ja saatte sitten kertoa olenko vain todella käsi vai mistä homma on kiinni. Muuten pelissä pärjää hyvin eikä ajamatta ole kuin jotain endurance kisoja. Paras loppusijoitus seasonal kisoissa on ollut joku 167. Mutta yleensä paaaaaaljon huonompi.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Taitaa noissa seasonal eventseissä olla jossakin määrin kiinni siitä juuri oikeasta autosta. Muutaman kierroksen tahkosin Tsukubaa tänään ja jäin enkasta noin neljä sekuntia. Ihan unelmakierroksella voisi tiputtaa pari sekuntia muttei enempää.
mattijus kirjoitti:Ei minulla ole G27:aa vaan loppuunhinkattu G25. Useamman (3kpl) kuitenkin tiedän, mitkä ovat porsineet (tämän vuoden puolella).

Kyseessä käsittääkseni mekaaninen vika, joten korjautuu vaihtamalla laite takuun piikkiin.
Mikähän noista on sitten lauennut? T: Vielä tyytyväinen G27:n vääntäjä
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jknracing kirjoitti: Mikähän noista on sitten lauennut? T: Vielä tyytyväinen G27:n vääntäjä
harmalankolli -nimimerkki osaa kertoa tarkalleen.
VMP

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Joo. G27 ratissa saattaa ilmetä ongelma, jossa se "kadottaa" keskityksensä. Ongelma ratkeaa soittamalla Logitechin asiakaspalveluun ja uusi ratti lähtee tulemaan, vanha jää itselle, sitä ei haluta takaisin. Ongelmana siis tämä: http://harmalankolli.kuvat.fi/kuvat/GTA/IMG_0598.JPG
Tämä vika johtunee toisen moottorin päässä olevasta asento/liiketunnistimesta, joka on kovaa muovia oleva osa, liukkaan akselin päässä ja se saattaa nopeassa liikkeessä siirtyä paikaltaan. Myös lämmön vaikutus voi aiheuttaa sen liikkumiseen. Korjaus on helppo tehdä, koska uuden ratin tulo saattaa kestää ja ajaminen ei saa keskeytyä, laitan tähän oman rattini korjauksesta kuvia.
Tässä ensinnäkin ratin avaamisohjeet: http://www.jlvrh.de/G27_UK.htm
Projektista joitain kuvia tässä: http://harmalankolli.kuvat.fi/kuvat/G27+korjaustesti/
Eli kynsilakkaa tjs siihen akselin päähän korjasi asian ainakin minun vanhassa g27, joka oli puolisen vuotta vanha kun oireet alkoivat.

EDIT: Senverran selvennystä, ettei noita moottoreita tarvitse irroitella, kts kuvat.

Vastaa Viestiin