Kokemuksia 166hv 2.0JTS myllystä ??
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Kokemuksia 166hv 2.0JTS myllystä ??
Eli minkälainen on tehoiltaan, väännöltään, eli se ajo tuntuma ?
Eikös se 156 jts ole pikkuisen pienemmillä tehoilla, joten mahtaa olla erimoinen tuntumaltaan !
Eikös se 156 jts ole pikkuisen pienemmillä tehoilla, joten mahtaa olla erimoinen tuntumaltaan !
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
Ahaa! No, tuo puoltaisi myös sitä tietoa minkä täältä löysin, että nokka-akselin osanumero olis vaihtunut aikalailla alkumetreillä.
Ei liene mahdollisuutta tietää autosta päältäpäin, valmistenumeroista vaikkapa, onko moottori varustettu pehmeällä nokalla? Jos siis koko pollelauma ei vielä ole ehtinyt karata laitumille ja persdyno ei ole niin tarkassa kalibroinnissa, että huomaisi pienen hävikin. Harvemmin sattuu näillä leveysasteilla samanlaisia niin lähekkäin, että voisi testailla useampaa samalla koneella.
Onko tuota karkaisuvikaa ollut jollakulla vielä facelift-mallissa vai rajoittuuko kaikki huonot kokemukset noihin "boselifteihin"? Ketjut mistä noita tietoja koitin tonkia oli kovin vanhoja ja faceliftit oli vielä tuolloin niin uusia, ettei olisi edes ehtinyt kulua piloille vaikka olisikin ollut nokissa sanomista.
Ei liene mahdollisuutta tietää autosta päältäpäin, valmistenumeroista vaikkapa, onko moottori varustettu pehmeällä nokalla? Jos siis koko pollelauma ei vielä ole ehtinyt karata laitumille ja persdyno ei ole niin tarkassa kalibroinnissa, että huomaisi pienen hävikin. Harvemmin sattuu näillä leveysasteilla samanlaisia niin lähekkäin, että voisi testailla useampaa samalla koneella.

Onko tuota karkaisuvikaa ollut jollakulla vielä facelift-mallissa vai rajoittuuko kaikki huonot kokemukset noihin "boselifteihin"? Ketjut mistä noita tietoja koitin tonkia oli kovin vanhoja ja faceliftit oli vielä tuolloin niin uusia, ettei olisi edes ehtinyt kulua piloille vaikka olisikin ollut nokissa sanomista.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kärsi vääristä öljyistä, kampi-askelin laakerit vaihdettiin onneksi siinä määrin pian, ettei kerennyt tehdä lisätuhoja, mutta muuten oli ongelmaton peli, päivääkään en vaihtaisi, enkä yhtäkään syytä miksi olisin vaihtannut twin sparkiin
Onhan tätä täälläkin väännetty ja parikin aihetta löytyy
Onhan tätä täälläkin väännetty ja parikin aihetta löytyy
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Tuohon ihan ensimmäiseen kysymykseen vastaan omalla parin viikon kokemuksella...
Teholtaan ihan napakka peli, vetää tasaisesti heti tyhjäkäynniltä mutta koska vääntö on vapariksi todella pontevaa alle 3000 kierroksella, niin kierrosten myötä ei kicksejä enää oikeastaan tule kuten ehkä Alfalta odottaisi. Puurtaa työnsä kyllä kivasti ja kauniisti punaviivalle, mutta murhaava (jopa ahdettuun verrattava persdynolla, edellinen ajokki oli RS Octavia 2.0 TFSI) alavääntö antaa odottaa enemmän.
Esmes ohitus satasesta sujuu kolmosella... nooh, kaunista laulua kuunnellen ja maisemia katsellen, nelosella ripeähköön perheautotahtiin ja viitosella turbomaisen reippaasti. En ole mittaillut, mutta epäilen nelosvaihteella olevan paras aika esim. välillä 100-140 km/h.
Teholtaan ihan napakka peli, vetää tasaisesti heti tyhjäkäynniltä mutta koska vääntö on vapariksi todella pontevaa alle 3000 kierroksella, niin kierrosten myötä ei kicksejä enää oikeastaan tule kuten ehkä Alfalta odottaisi. Puurtaa työnsä kyllä kivasti ja kauniisti punaviivalle, mutta murhaava (jopa ahdettuun verrattava persdynolla, edellinen ajokki oli RS Octavia 2.0 TFSI) alavääntö antaa odottaa enemmän.
Esmes ohitus satasesta sujuu kolmosella... nooh, kaunista laulua kuunnellen ja maisemia katsellen, nelosella ripeähköön perheautotahtiin ja viitosella turbomaisen reippaasti. En ole mittaillut, mutta epäilen nelosvaihteella olevan paras aika esim. välillä 100-140 km/h.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ja minäkun olen aina ollut siinä mielessä, että juuri 3000 jälkeen ruvetaan lentämäänUotinen kirjoitti:vääntö on vapariksi todella pontevaa alle 3000 kierroksella, niin kierrosten myötä ei kicksejä enää oikeastaan tule kuten ehkä Alfalta odottaisi

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
juuri sellainen kuin uotinen kuvaili, vähintään 200 hepoa olisi jos se motti jatkaisi kierroksille siten kuin alakierrokset lupaa. työkaveri ihmetteli kun kurvailin 5:sella laiskuuttani risteykset ja kaikki että onpa merkillinen motti kun laita yhtään vastaan. kyllä se 3 vaihteella nopeiten sen 100-140 ottaa mutta kellosta täyttyy katsoa kun takapuolidyno ei oikein meinaa erottaa 3-5 vaihteiden eroa. Ylämäessä tai kylmästöinnin kompuran päälle hypätessä eron sitten kyllä huomaa kuten kaikissa vajaa-moottorisissa. Nuo väärät öljyt on sitten se murha, korkea puristussuhde + alkupään suorasuihku huolehtivat siitä että esim 5w-50 mobil 1 meni sitten ihan vedeksi, voin vain kuvitella mitä joku konelankin harrastama 5w-40 nesteen munkkiöljy mahtaa tehdä/ on tehnyt. väärät/vanhat/vähät öljyt hajoittaa ensin ajoituksen muuntimen ja sitten loput. 7/2004 tuli vissiin viimeinen päivitys mottiin ja noin 2/2005 lambda päivitys viimeisiin + gt:seen
Mikä muuten olisi oikea öljy tuohon? 10W-60?
Itsellä tulee P0420 vikakoodia kera häiriövalon (katalysaattorin puhdistusaste liian alhainen) ja tuohan viittaa karstaan. Itsellä tulee pakosta aika paljon taajamapyörittelyä, liekkö kuinka tyypillistä ko. konetyypille? Pitäisi vissiin käydä säännöllisen epäsäännöllisesti laskemassa motaria kolmosella, jotta katti lämpeäisi...
Itsellä tulee P0420 vikakoodia kera häiriövalon (katalysaattorin puhdistusaste liian alhainen) ja tuohan viittaa karstaan. Itsellä tulee pakosta aika paljon taajamapyörittelyä, liekkö kuinka tyypillistä ko. konetyypille? Pitäisi vissiin käydä säännöllisen epäsäännöllisesti laskemassa motaria kolmosella, jotta katti lämpeäisi...
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
ja kesät talvet, yli 30 pakkasilla olen räjäytellyt käyntiin niin shellin kuin selenian 10w-60 olioilla eikä ole kilkatuksia kuulunut. tuttu on tuo p0420 koodi versiona p0430 eli lohko/katti vain toinen. tuohon on tarjolla myös lambdojen liitinvika, ecun väärin oppima sekä sitten katti paskana. jts:ssän katteja on vaihdettu, herkkä raakalle bensalle (kuten tietysti kaikki katit).
Nyt on ollut pisin jakso piitkään aikaan ilman herjausta ja olen oikein kiusaamalla kiusannut pahalla noin 2000rpm kierrosluvulla, koodia ei siis nyt ole tullut kertaakaan jakoremmin vaihdon jälkeen.
Nyt on ollut pisin jakso piitkään aikaan ilman herjausta ja olen oikein kiusaamalla kiusannut pahalla noin 2000rpm kierrosluvulla, koodia ei siis nyt ole tullut kertaakaan jakoremmin vaihdon jälkeen.
Tuosta liitinviasta täällä olikin jo keskusteltu ja jollekulle oli tehty "ohitusleikkaus" ja ongelma poistui. Seuraillaan tilannetta, pitää hommata tuo fiatecuscan toimimaan niin ei tarvitse testerimaksua maksaa jos herjan haluaa pois.
Herjan päällä ollessa en ainakaan persdynolla/korvalla erota mitään eroa normaaliin toimintaan.
Pari paikallista alfa -"tietäjää" toinen merkkiliikkeen ex-huoltopäällikkö ja toinen merkkihuollon nykyinen omistaja molemmat sanoivat samaa, kenkää vaan korkealta ja kovaa ja pitkään ja hartaasti (ei siis mitään räppäilyä vaan kierrokset yli 5000 puoli tuntia) niin karsta palaa ja herjat loppuu.
Herjan päällä ollessa en ainakaan persdynolla/korvalla erota mitään eroa normaaliin toimintaan.
Pari paikallista alfa -"tietäjää" toinen merkkiliikkeen ex-huoltopäällikkö ja toinen merkkihuollon nykyinen omistaja molemmat sanoivat samaa, kenkää vaan korkealta ja kovaa ja pitkään ja hartaasti (ei siis mitään räppäilyä vaan kierrokset yli 5000 puoli tuntia) niin karsta palaa ja herjat loppuu.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Niin ajatus oli kuulla tuosta väännöstä ja tehon tunteesta. Ongelma kun on se että haeskelin 3.2 getvosta mutta niitä ei ole koko pallolla tarjolla oikeen mitään, joten ajatus karkaa väkisin tuohon jts koneiseen getvoseen, niitä kun olis pari tarjolla.
Muutoin jää ilman autoa jos se ei kelpaa vaikka taitaa se loppu kesä mennä kumminkin ilman ajo alffaa
Muutoin jää ilman autoa jos se ei kelpaa vaikka taitaa se loppu kesä mennä kumminkin ilman ajo alffaa

Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi