takajarru satulan toiminta?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

takajarru satulan toiminta?

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuli hylsy 166:sen käsijarrusta.toinen puoli ok,ja toisessa liian vähän tehoa.Muistan kun palat vaihdoin,niin männän kun kiersi pohjaan,niin se pyöri siellä pohjassa "tyhjää" Kuuluuko sen noin tehdä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mäntähän pyörii tyhjää, jos ei samalla työnnä satulaa sisään, kaikki männät jotka olen asianmukaisilla jarrumäntäpusristimilla työntännyt sisään, ovat lopettaneet pyörimisen lopussa. en kylä ole ikinään kokeilut voiko niitä pyörittää pohjassa ilman puristusta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jaa,ootko tuosta nyt ihan varma,että mäntää tarvitsee samalla painaa sisälle,kun pyörittää kiinni tai auki ?kierre siellä minun tietääkseni on :roll:

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Liikkuuko vaijerit? Liikkuukko palat paikoillaan?
Itsellä käsijarru ei toiminut kunnolla sen takia kun se osio missä palat "lepää" oli ruosteessa ja toiselta puolelta jo jumissa.

Jos olet saanut satulat/levyt/palat paikoilleen niin eiköhän se mäntä ole paikalleen mennyt...

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Ai niin ja liikkuuko satulat vai oliko tapit jo ruostuneet?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Joo ja kyllä sitä pitää painaa jos meinaa että se mäntä menee paikoilleen - tietysti jos se on jotenkin jumissa niin voi kai se mennä ilmankin painamista. Sitä pitää itseasiassa painaa melkein "hartiavoimin".

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

alfa164 kirjoitti:Jaa,ootko tuosta nyt ihan varma,että mäntää tarvitsee samalla painaa sisälle,kun pyörittää kiinni tai auki ?kierre siellä minun tietääkseni on :roll:
On siellä kierre, olet ihan oikeassa, mutta jos väkisin olet nyt painannut sen sisään ilman pyöritystä, niin sen takia ei käsijarru toimi, se on rikki nyt. luultavasti se kierre on painunnut sisään ja rikkonnut jotain muuta. Sitä pitää aina pyörittää samalla kuin painaa.

Se mikä siellä sitten on rikki on eri asia, kertaakaan en ole tuollaista purkannut, todennäköisimmin työntötanko sieltä käsijarrun satulanpään vivunvarresta on mennyt rikki, eli vaijerin vetoliike ei välity mäntään asti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Olen siis pyörittänyt sen kiinni,en painanut,kuten kirjoitin,mutta kun mäntä oli pohjassa,niin se pyöri pohjassa tyhjää,eikä siis stopannut,niinkuin toisen puolen vastaava.Onkohan tuossa siis syyllinen,kun käsäri vika puolella heikkotehoinen.
0,5&1,8 oli siis käsärin arvot

Toisella puolella oli lähes kaikki osat jumissa mäntää myöden ennen herkistelyjä.Tämä hylkypuoli sen sijaan toimi hienosti,kun palat vaihdoin,ainut mikä ihmetytti oli tosiaan,kun mäntä vaan pyöri,kun sen oli kiertänyt pohjaan.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

DaViega kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Jaa,ootko tuosta nyt ihan varma,että mäntää tarvitsee samalla painaa sisälle,kun pyörittää kiinni tai auki ?kierre siellä minun tietääkseni on :roll:
On siellä kierre, olet ihan oikeassa, mutta jos väkisin olet nyt painannut sen sisään ilman pyöritystä, niin sen takia ei käsijarru toimi, se on rikki nyt. luultavasti se kierre on painunnut sisään ja rikkonnut jotain muuta. Sitä pitää aina pyörittää samalla kuin painaa.

Se mikä siellä sitten on rikki on eri asia, kertaakaan en ole tuollaista purkannut, todennäköisimmin työntötanko sieltä käsijarrun satulanpään vivunvarresta on mennyt rikki, eli vaijerin vetoliike ei välity mäntään asti
Vaijerin vetoliike varmaan välittyy mäntään asti mutta se systeemi ei kehi, joten vaijeri on löysällä sillä puolella mistä tuo kierrehommeli on rikki...

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

156:sessa on siis se satula samanlainen kuin 166:sessa joten varmaan helpoimmalla pääsee kun vaihtaa koko p***kan... Varmaan motonetistäkin saa...

Vastaa Viestiin