156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Valvoja: Moderators
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
minkäs takia tuo vaihtiväli on tipputettu 3 vuoteen,
olisiko yksi syy ilmaston vaihtelut?
Tietysi jos auto seisoo lämmitetyssä tallaissa asiaa voi miettiä.
Minä en kyllä lähtisi riskeeraamaan, koska vaihto maksaa 300-1000€ liikkeestä ja autosta riippuen.
Katkeamisen jälkeen korjaus ehkä 500-3000€.
HINNAT ARVIOITA EI TODELLISIA!
EDIT: Kuuluuko jokaiseen hihnanvaihtoon vesipumppu, ohjuri ja kiristin?
olisiko yksi syy ilmaston vaihtelut?
Tietysi jos auto seisoo lämmitetyssä tallaissa asiaa voi miettiä.
Minä en kyllä lähtisi riskeeraamaan, koska vaihto maksaa 300-1000€ liikkeestä ja autosta riippuen.
Katkeamisen jälkeen korjaus ehkä 500-3000€.
HINNAT ARVIOITA EI TODELLISIA!
EDIT: Kuuluuko jokaiseen hihnanvaihtoon vesipumppu, ohjuri ja kiristin?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Syy lienee kuitenkin suunnitteluvirheessä joka on tehty kun on yritetty säästää likaa valmistuskustannuksissa... ilmaston "muutoksen" piikkiin koitetaan vaan pistää nykyään kaikki negatiiviset ilmiötbeetta julia kirjoitti:minkäs takia tuo vaihtiväli on tipputettu 3 vuoteen,
olisiko yksi syy ilmaston vaihtelut?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
En todellakaan tarkoittanut mitään ilmastonmuutosta, vaan että suomessa on kesällä lämmin talvella kylmä.
Muistan joskus lukeneeni että nämä vaihtovälien puolitus koski vain pohjoismaita. Alfa ei ole ainut merkki joka ne puolitti.
EDIT:Tietysti se on suunnitteluvirhe, kun ei oteta kaikkea huomioon!
Muistan joskus lukeneeni että nämä vaihtovälien puolitus koski vain pohjoismaita. Alfa ei ole ainut merkki joka ne puolitti.
EDIT:Tietysti se on suunnitteluvirhe, kun ei oteta kaikkea huomioon!
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Kone on 2.5 V6 mut samaa tavaraa taitaapi ollamattijus kirjoitti:Mitä suotta, vaihtovälihän on 3v/60tkm ja kestävähän tuo twin sparkin jakopää onquppe kirjoitti:kannattaako vaihtaa kun edellisestä vaihto kerrasta on miltein 4v ja sen jälkeen ajettu 30tkm? seissyt noin nuoden käyttämättömänä tuntemattomissa olosuhteissa
(viestini on tarkoitus olla sarkastinen)
V6 ei ole niin tarkka kilsoista/vuosista. Tuo nyt on siinä ja siinä vaihtaisinko itse heti vai ehkä vuoden päästä? Voipi olla että vaihtaisin heti, mutta vain hihnan ja kiristimen, rullat kestää kyllä. Ja vesipumppu ellei ole viimeksi vaihdettu?quppe kirjoitti:Kone on 2.5 V6 mut samaa tavaraa taitaapi ollamattijus kirjoitti:Mitä suotta, vaihtovälihän on 3v/60tkm ja kestävähän tuo twin sparkin jakopää onquppe kirjoitti:kannattaako vaihtaa kun edellisestä vaihto kerrasta on miltein 4v ja sen jälkeen ajettu 30tkm? seissyt noin nuoden käyttämättömänä tuntemattomissa olosuhteissa
(viestini on tarkoitus olla sarkastinen)
[
Kone on 2.5 V6 mut samaa tavaraa taitaapi olla[/quote]
V6 ei ole niin tarkka kilsoista/vuosista. Tuo nyt on siinä ja siinä vaihtaisinko itse heti vai ehkä vuoden päästä? Voipi olla että vaihtaisin heti, mutta vain hihnan ja kiristimen, rullat kestää kyllä. Ja vesipumppu ellei ole viimeksi vaihdettu?[/quote]
Kiva kuulla. Huoltokirjassa ei ollut sen suurempaa selitystä kun että jakohihna vaihdettu
Paljonkos tämä operaatio maksaisi suunnilleen?
Kone on 2.5 V6 mut samaa tavaraa taitaapi olla[/quote]
V6 ei ole niin tarkka kilsoista/vuosista. Tuo nyt on siinä ja siinä vaihtaisinko itse heti vai ehkä vuoden päästä? Voipi olla että vaihtaisin heti, mutta vain hihnan ja kiristimen, rullat kestää kyllä. Ja vesipumppu ellei ole viimeksi vaihdettu?[/quote]
Kiva kuulla. Huoltokirjassa ei ollut sen suurempaa selitystä kun että jakohihna vaihdettu
Paljonkos tämä operaatio maksaisi suunnilleen?
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Tarttiskohan sitä itsekin ruveta jo sitä hihnaa 156:seen vaihtamaan. Noin 20tkm on venttiilikopan tiiviste vuotanut öljyä hihnalle, nyt eilen ja tänään on tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista ja moottori tehoton yli 5000rpm. Kait se on jo hampaan hypännyt
Kestäis nyt vielä viikon niin pääsisi sitten lomalla näperteleen (todennäköisesti kirjoitan viikon päästä avautumisketjuun)
Kestäis nyt vielä viikon niin pääsisi sitten lomalla näperteleen (todennäköisesti kirjoitan viikon päästä avautumisketjuun)
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
^päivä tuon jälkeen vikavalo syttyi ja ilmoitteli viallisesta nokka-akselin asentoanturista. No minähän vielä ajelin kaikesta huolimatta.
Tänään sain uuden anturin ja hihnan paikalleen, sekä korjattua öljyvuodot.
Onneksi noi alfan jakopäät on tunnetusti kestäviä, hyvin pelitti hihna öljyttynä vetoja rajoittajalle asti.
Tänään sain uuden anturin ja hihnan paikalleen, sekä korjattua öljyvuodot.
Onneksi noi alfan jakopäät on tunnetusti kestäviä, hyvin pelitti hihna öljyttynä vetoja rajoittajalle asti.
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Pelimies ajaa vaikka jakopää ois vähän roiskeissaEpezi kirjoitti:^päivä tuon jälkeen vikavalo syttyi ja ilmoitteli viallisesta nokka-akselin asentoanturista. No minähän vielä ajelin kaikesta huolimatta.
Tänään sain uuden anturin ja hihnan paikalleen, sekä korjattua öljyvuodot.
Onneksi noi alfan jakopäät on tunnetusti kestäviä, hyvin pelitti hihna öljyttynä vetoja rajoittajalle asti.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Mä en tiedä meidän jakopään kunnosta. Tiedän, että nokka-akselin asentoanturi on huutanut vikakoodia kohta 8tkm Toki ekat 4tkm tms. oli hyvin satunnaista; nyt ei ole valo sammunut pariin kuukauteen kertaakaan muutamaa sekuntia pidemmäksi ajaksi. Tyhjäkäynti ei ole ollut aikoihin paras, eikä enää "lähe kuin palmun alta", kuten vuonna 2010 kovilla pakkasilla vielä... Muistan, että joskus tuolloin kävi hassusti. Eli pari kuukautta pakkasilla lähti aina kuin palmun alta. Sit yhden yön jälkeen seuraavana päivänä olikin jo selvästi hankalampaa. Se jäi siihen, noin vuodeksi. Nyt syksyllä tuntui muuttuvan taas aavistuksen hankalammaksi (eli siis eka startti ja no problemos, ajelua ja sitten seuraavana aamuna olikin taas astetta hankalampi). Mikähän vois tuon aiheuttaa; hyppivä jakohihna? =P Ja se ei heikkene ajon aikana - ainakaan vaikutusta ei huomaa. Se vaan on että yksi startti ja OK, seuraavalla onkin sit hankalampaa. Ja sit se ei koskaan myöskään parannu...
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
^^ sopis tuo lausuma hyvin tonne vaalikoneen puolelle
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Meikäläisellä tais tuo asentoanturi mennä ihan täysin rikki, sillä vikavalo paloi jatkuvasti ja moottorintehot oli todella alhaiset niin ala kuin yläkierroksella, keksialueella jotakuinkin siedettävä.
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Epezi, tuleppas käymään joskus täällä. Kokeilet tuota varttikutosta ja sanot, onko tehot tallella vai ei. Nimittäin kyllä tuo lähtee kun käskee, vaikka jo viimesen vuoden tuntunutkin.... jotenkin, epämääräisen vaisulta =D
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Eiköhän sieltä lähempääkin löydy joku tessun omistaja
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Täytyy pistää lauantaina lotto vetämään.
Ihmettelin eilen auton käydessä pientä kihnutusta, kurkkasin pellin alle ja huomasin että moniurahihnan hihnapyörä vemputti ja otti kiinni jakohihnan koteloon.
Ajelin hissuksiin pajalle ja irrotin hihnapyörän, aattelin että on varmaan kumivulkanointi pettänyt. Pistin toisen hihnapyörän ja edelleen vemputti. Ajattelin kokeilla että onhan jakohihnan hihnapyörä kunnolla kiinni ja sehän oli löysällä. Auto jäi siihen ja tänään purin jakopään. Ajotus oli pielessä ja hihnapyörän kiila rikki.
Ilmeisesti kiilanpalaset oli sen verta jumittanut hihnapyörää ettei ollut päässyt kokonaan pyörähtään, hitto mikä munkki!!
Uusin kaikki kampiakselinhihnapyörät ja ajotin nokat uudelleen. Hyvin tuntus toimivan, en kuitenkaan tehnyt ohivuotomittausta vielä. Tehdään sitten jos alkaa kone oireileen.
Ihmettelin eilen auton käydessä pientä kihnutusta, kurkkasin pellin alle ja huomasin että moniurahihnan hihnapyörä vemputti ja otti kiinni jakohihnan koteloon.
Ajelin hissuksiin pajalle ja irrotin hihnapyörän, aattelin että on varmaan kumivulkanointi pettänyt. Pistin toisen hihnapyörän ja edelleen vemputti. Ajattelin kokeilla että onhan jakohihnan hihnapyörä kunnolla kiinni ja sehän oli löysällä. Auto jäi siihen ja tänään purin jakopään. Ajotus oli pielessä ja hihnapyörän kiila rikki.
Ilmeisesti kiilanpalaset oli sen verta jumittanut hihnapyörää ettei ollut päässyt kokonaan pyörähtään, hitto mikä munkki!!
Uusin kaikki kampiakselinhihnapyörät ja ajotin nokat uudelleen. Hyvin tuntus toimivan, en kuitenkaan tehnyt ohivuotomittausta vielä. Tehdään sitten jos alkaa kone oireileen.
- Liitteet
-
- Tän verta oli hihnapyörä siirtynyt
- ajotus.jpg (31.37 KiB) Katsottu 5568 kertaa
-
- Jakohihnan hammaspyörän kiila rikki
- hihnapyörä.jpg (36.49 KiB) Katsottu 5568 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 15116
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Taisi se 7-oikein mennä tuossa! Mutta julmettu tuuri. Moni olis varmaan ajatellut tuostakin vaan että "jaa, taas se pitää jotaan outoo ääntä... antaa pitää..."
Täälläkin kone pitänyt jo about "aina" omituista vikerrystä, mitä asiasta paljon tietämättömät on yksioikoon epäilleet vesipumppua. Litkut kyllä kulkee hyvin, notta tiedä sit. "Onneksi" kohta tiedossa jakopään täyshuolto kun kuulemma mennyt jo yliajalle... Kiitos Delta, kun viitsitte antaa tiedot tuostakin vasta 2vuotta kyselyn jälkeen!
Täälläkin kone pitänyt jo about "aina" omituista vikerrystä, mitä asiasta paljon tietämättömät on yksioikoon epäilleet vesipumppua. Litkut kyllä kulkee hyvin, notta tiedä sit. "Onneksi" kohta tiedossa jakopään täyshuolto kun kuulemma mennyt jo yliajalle... Kiitos Delta, kun viitsitte antaa tiedot tuostakin vasta 2vuotta kyselyn jälkeen!
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Itselle kävi Stilossa ihan sama, alkoi vedot katoamaan ja ihmeellistä kolkotusta kuulumaan konehuoneesta, hihnalla oli ajettu 59 500km. Alahihnapyörä oli osittain irronnut ja jako hypännyt yhden hampaan. Joskus elämässä käy jopa tuuria.
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92
-
- Viestit: 426
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Mikäs on nyt se tällä hetkellä paras paikka hinta/laatua ajatellen (erityisesti laatua ja osaamista) jakohihnan vaihtoon? Mieluummin Hesan alueella.
Pitääkö vesipumppu vaihtaa joka kerta (V6)? Onko jotain rullia tms. joita kannattaa pyytää vaihtamaan?
Pitääkö vesipumppu vaihtaa joka kerta (V6)? Onko jotain rullia tms. joita kannattaa pyytää vaihtamaan?
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
^^^^Eipä ollut itselläkään liian kaukana mennä kansiremppa uusiksi heti ekalla startilla. Totuus selvisi tosin vasta 1.5kk ajelun jälkeen. Siinä heti kampiakselin päällä oleva muovikoteloiden pultin kiinnikekorva oli murtunut ja tipahtanut kampuran hammashihnapyörän viereen, vielä sille puolelle josta se olisi voinut imeytyä hihnan ja rattaan väliin. Öljyvuotoa korjaillessani huomasin että jakohihna oli hankautuneen näköinen ja kun mittasin niin oli ehtinyt jo vajaan millin kaventua. Siellä se noppakuution kokoinen kevytmetallin pala oli hihnaa pikkuhiljaa kihnuttanut...
Jos ei olisi ollut öljyvuotoa niin siellä olisi vieläkin. En lottoa mutta ei tullut ässäarvasta mitään.
Jos ei olisi ollut öljyvuotoa niin siellä olisi vieläkin. En lottoa mutta ei tullut ässäarvasta mitään.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
ja hihna kestää 60tuhatta tai 2VUOTTA Aika hyvin 9 vuotta kumminkinRoach kirjoitti:Taidanpa liittyä joukkoon iloiseen. Tänään hyytyi meno vaihde päällä. Työnnettiin auto parkkikselle. Eipä siinä työntäessä montaa muuta asiaa mielessä pyörinyt kuin jakohihna.
Noh, pelti auki, öljykorkki pois ja starttia. Ei mitään toimintaa yläkerrassa. Sentin verran saimme raotettua hihankoteloa ja sama operaatio. Ei mitään liikettä.
Hinausauto paikalle ja itse taksilla takaisin töihin. Hohhoijjaa...
Hihna vaihdettu 21.8.2003, kilometrejä tullut sen jälkeen 30 000 kpl. Vaihdettu Auto Milanossa. Huomenna varmistuu vika, jonka jälkeen alkaa puhelinsoittorumba.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
^khöh, Roachin viesti kirjoitettu Ti 22.3.2005 18:09
vaihtoväli on 60tkm/3vuotta.
vaihtoväli on 60tkm/3vuotta.
- hattoori
- Viestit: 245
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Eilen porsi omasta -98 tessusta jako. Ajettu 266tkm ja 50tkm ajettu edellisestä vaihdosta. Hihna ehjä, mutta suurella todennäköisyydellä jako pääs hieman hyppäämään. Koneesta kuului metallin kalsketta, mutta kävi lähes normaalisti, kunnes löysin pysäkille. Ja siitä hinurilla.. Onneks oli hinausvakuutus.
Vituttaa ku ei nyt osaa päättää mitä tolle tekis.. Eka tietty kansi auki ja tutkia vauriot. Perjantain hommia. Auto leimattu kesäkuun alussa ja hyväkuntoinen. Jos kansi menee pajoitukseen, niin näettekö järkeväksi enää kunnostaa? Tietty jos autoa pitäisi rempan jälkeen pari vuotta, niin voisi kannattaa. Kyllä nää romut välillä vituttaa raskaasti! Kesäloman eka viikko alkoi mahtawasti. Nyt ajonautintoa suo kaverin Clio 1.4
Vituttaa ku ei nyt osaa päättää mitä tolle tekis.. Eka tietty kansi auki ja tutkia vauriot. Perjantain hommia. Auto leimattu kesäkuun alussa ja hyväkuntoinen. Jos kansi menee pajoitukseen, niin näettekö järkeväksi enää kunnostaa? Tietty jos autoa pitäisi rempan jälkeen pari vuotta, niin voisi kannattaa. Kyllä nää romut välillä vituttaa raskaasti! Kesäloman eka viikko alkoi mahtawasti. Nyt ajonautintoa suo kaverin Clio 1.4
- hattoori
- Viestit: 245
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Missähän mahtaa olla edullisimmat hinnat tuohon kansiremppaan tarvittaville osille? Tilaanko suoraan heikalta vai löytyiskö ulkomailta edullisempia paikkoja? Jos jollain ois tietoa, niin ei tarvitsisi kaikki verkkokauppoja käydä läpi.
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Laita ostetaan ilmoitus kokonaisesta kannesta tänne palstalle, saat kannen pelkkien koneistuskulujen hinnalla. Halvin mulle tarjottu kansi tais olla 250€.
Tuon verran ajetussa koneessa alkaa varmaan hammashihna pyörät melko kuluneet, siksi se hihna varmaan nyt meni ennen aikojaan. Eli jos saat paremmat rattaat vaikka uuden kannen mukana, niin vaihda se kampiakselin ratas itse vielä lisäksi.
Tuon verran ajetussa koneessa alkaa varmaan hammashihna pyörät melko kuluneet, siksi se hihna varmaan nyt meni ennen aikojaan. Eli jos saat paremmat rattaat vaikka uuden kannen mukana, niin vaihda se kampiakselin ratas itse vielä lisäksi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Kannet on edullisia
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=18357" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=18357" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimmo
- hattoori
- Viestit: 245
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
niinhän ne on. Muut osat maksaakin sit 4hunttia.kterkkila kirjoitti:Kannet on edullisia
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=18357" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Tiivistesarjaa välttämättä ei tarvita, eli ostoslistalla kannentiiviste, mieluiten ohjurinkumit ja jakohihnasetti. Mitäs muuta?
Kimmo
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
vesipumppu ja ajoituksenmuunnin jos tarpeellista?
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Vesipumppu kyllä, sen ajattelin jakohihnasettiin, mutta ajoitusmuunninta en, ellei oiri.
Kimmo
- hattoori
- Viestit: 245
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Vesipumppu, jakopään hihnasetti (myös tasapainoakselin hilut, vai otanko tphihnan kokonaan pois?), yläpääntiivistesarja (edellisellä kerralla ei ainakaan venakopan tiivistettä ollu, tiivisteliimasta päätellen, vaihdettu). Kannenpultit menee varmaan vielä? Ja sit ehkäpä se kansi... Heikalta toi setti karvan alle 400€
- hattoori
- Viestit: 245
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Kansi irroitettu. Ei ollutkaan jako pompannu. Kannessa kaikki kunnossa ja männät päältä päin koskemattomat. Jakopään puoleinen mäntä pyöriii jonkin verran. Liekkö liuskat paskana..? Ei painu alaspäin kuitenkaan. Paska nakki. Ostakee pois
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Eli sitten myös kampi paskana. Onkin heti hankalampi projeki..
Kimmo
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: 156 jakohihna... työkalu
Ns. pikaratkaisu, vanhasta hihnanpätkästä, kuumaliimasta ja pitkästä mutterista tehty "erikoistyökalu" nokka-akseleiden lukitusta varten. Laitetaan siis nokkapyörien väliin ja ruuvi välissä olevaan kopan kiinnitysreikään. Käytettäväksi tietenkin vain silloin, kun voi luottaa ajoituksen olevan ennestään kohdallaan. Liimaa valaessa oli pahvi takana ja teippiä etureunassa.
- Liitteet
-
- WP_20130130_001b.jpg (62.28 KiB) Katsottu 4621 kertaa
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 19 Marras 2012, 19:20
- Car(s): 156 2.0 TS -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Mihinkäs hintaan porukka on jyvässeudulla saanut jakohihnan vaihdatettua? Autopalen hinta-arvio oli 1500€, en ihan hetjust välttämättä ole maksamassa Kampiakselin taempi stefa korkkasi ja auto vuotaa öljyä, joten jakohihna on sama vaihdattaa samalla reissulla, vaikkei kilsat vielä olekaan täynnä, aikakin tulee täyteen vasta joskus syksyllä.
- Dio Natale
- Viestit: 864
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
1500E? kullastako se hihna on kyllästetty?nyt jotain toista paikkaa niinkuin ehdotit.
molex to sata, lose all your data.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
niin, pitikö toi 1500 sisällään sen kampuran takastefan vaihdon, jos piti niin hinta kuulostaa jokseenkin normaalilta.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 19 Marras 2012, 19:20
- Car(s): 156 2.0 TS -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Juu. Pistin nyt muutaman tarjouspyynnön liikkeelle, saa nähdä mitä tulee. Voipi olla että pistän koslan varaosiksi myyntiin, jos alle tonnilla ei tuosta rempasta selviä.Epezi kirjoitti:niin, pitikö toi 1500 sisällään sen kampuran takastefan vaihdon, jos piti niin hinta kuulostaa jokseenkin normaalilta.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Et tule selviämään kuin itsetehtynä.
- Auristo
- Viestit: 390
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Tänään vaihdettiin jakohihna, edellisestä vaihdosta olikin kulunut 6 vuotta
Vanha hihna oli vielä ihan kelvollisen näköisessä kunnossa mutta nyt ei tarvitse ajaa peläten täystuhoa...
Auto käynnistetty lähes aina lämpöisestä tai lohkolämmitys ollut käytössä, enintään muutama kymmenen "kylmäkäynnistystä"
Kyseessä siis 156 2.5 V6, samassa rempassa vaihdettiin käsijarruvaijerit ja apulaitehihna.
Kaikkineen maksoi melkein 900€, ihanan kallista
Vanha hihna oli vielä ihan kelvollisen näköisessä kunnossa mutta nyt ei tarvitse ajaa peläten täystuhoa...
Auto käynnistetty lähes aina lämpöisestä tai lohkolämmitys ollut käytössä, enintään muutama kymmenen "kylmäkäynnistystä"
Kyseessä siis 156 2.5 V6, samassa rempassa vaihdettiin käsijarruvaijerit ja apulaitehihna.
Kaikkineen maksoi melkein 900€, ihanan kallista
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Mikä mahtaa aiheuttaa jakohihnaan tuollaisen jäljen? Vain tuossa kohdin ja hihnalla ajettu 16 tkm.
- Liitteet
-
- P1050997.JPG (254.31 KiB) Katsottu 3942 kertaa
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Mitä mieltä työ ootte siitä, että itsellä tuo GTV 2.0 ts ja huoltokirjasta katsoin että jakohihna vaihdettu vuonna 2011. Kilometrejä sen jälkeen tullut n.20 000, auton ostin syksyllä. Viime talven auto oli omassa omistuksessani ja seisonnassa. Pitäisikö jo vaihtaa? Eikö tuo kone kun ole käytännössä sama mitä 156 ja näin ollen vaihtovälikin. Vai vieläkö kiusaisi edellistä omistajaa ja kysyisi onko talvisin kuinka ajettu?
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
^ Itse vaihtaisin vasta vuoden päästä, jos kerran on talven seissyt.
Alla kuva nokka-akselin lukituspalojen käytöstä. Onko nokka-akseli niin kulunut, vai miksi nokan ja lukituspalan toisella puolen on tyhjää tilaa? Omassani oli vastaava tilanne pakonokan tapauksessa kuin esimerkkikuvassa.
Alla kuva nokka-akselin lukituspalojen käytöstä. Onko nokka-akseli niin kulunut, vai miksi nokan ja lukituspalan toisella puolen on tyhjää tilaa? Omassani oli vastaava tilanne pakonokan tapauksessa kuin esimerkkikuvassa.
- Liitteet
-
- ajotus.jpg (31.37 KiB) Katsottu 3838 kertaa
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
^ Noiden palojen laatu vaihtelee jonkin verran valmistajasta riippuen. Halvemmat eivät välttämättä istu paikalleen ihan täydellisesti.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
^^ onko pala tosiaan pohjassa?
Onko oikeat palat? TS:ssä ja JTS:ssä on omansa, ja 1.6:sessa on vielä kaksi eri vaihtoehtoa.
Edit: kuvasta tihrustamalla näyttäisi ainakin tuo oikeanpuoleinen pala oleman irti, eli ajoitus väärin.
Onko oikeat palat? TS:ssä ja JTS:ssä on omansa, ja 1.6:sessa on vielä kaksi eri vaihtoehtoa.
Edit: kuvasta tihrustamalla näyttäisi ainakin tuo oikeanpuoleinen pala oleman irti, eli ajoitus väärin.
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Samaa kattelin myös.Epezi kirjoitti:kuvasta tihrustamalla näyttäisi ainakin tuo oikeanpuoleinen pala oleman irti, eli ajoitus väärin.
Jos pala on pohjassa ja siltikin noin suuri väli jää, niin alkaisin epäillä vääriä lukkopaloja.
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
En myöskään ole nähnyt missään kulkineessani ajoituspaloissa noin isoja välyksiä.
Kaikki ovat sopineet "just" paikoilleen, nokka-akseli on jumissa kun pala on kiristetty paikoilleen, muutenhan tuo vaihto on tarkempaa arpomalla.
Kaikki ovat sopineet "just" paikoilleen, nokka-akseli on jumissa kun pala on kiristetty paikoilleen, muutenhan tuo vaihto on tarkempaa arpomalla.
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Betan lukituspaloissa myöskin pakopuolen lukituspala suurpiirteinen, annoin palautetta myös maahantuojalle, mutta eipä ole mitään kuulunut. Saahan tuon keskelle kun laittaa rakotulkin väliin ja niin olen tehnytkin.
- Liitteet
-
- pakonokka.jpg (314.43 KiB) Katsottu 3731 kertaa
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Jos kattoo silimillä niin tossa kuvassa ei ole etes pultit paikoillaan palikoissa.heme kirjoitti:^ Itse vaihtaisin vasta vuoden päästä, jos kerran on talven seissyt.
Alla kuva nokka-akselin lukituspalojen käytöstä. Onko nokka-akseli niin kulunut, vai miksi nokan ja lukituspalan toisella puolen on tyhjää tilaa? Omassani oli vastaava tilanne pakonokan tapauksessa kuin esimerkkikuvassa.
Re: 156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Mitenhän kun olisi jäänyt sellainen muistikuva, että olis myös kahdet lukkopalat 2 litrasellekin tessulle? JTS:lle on toki omansa, vaikka niihinhän ei paljoa paloja tarvi, kun nokat näyttää kuitenkin tältä.Epezi kirjoitti:TS:ssä ja JTS:ssä on omansa, ja 1.6:sessa on vielä kaksi eri vaihtoehtoa.
- Liitteet
-
- JTS nokka.jpg (125.77 KiB) Katsottu 3618 kertaa