156 1.8 TS 2000 kampuran hihnapyörän pultin avaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

156 1.8 TS 2000 kampuran hihnapyörän pultin avaus

Viesti Kirjoittaja katiska »

Lupauduin vaihtamaan yhteen 156 1.8 tessuun kampuran etustefan ja ongelmana on että ei meinaa antautua tuo kampuran hihnapyörän pultti sitten millään.
eLearnin mukaan kyseessä on vasenkätisellä kierteellä oleva pultti.
Olen kokeillut antaa kuumia ja erikokoisia mutterimopoja sekä pitkällä jatkovarrella olevaa vääntiötä. 5-vaihde sisässä ja toinen kaveri seisoo jarrulla.

2.0 koneen pultin olen joskus muinoin avannut ja kohtuu tiukassa oli sekin.

Olisiko kellään hyviä ideoita?
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minä kyllä muistaisin että tuossa olisi ihan tavallinen oikeakätinen kierre. Tosin taitaa olla seitsemän-kahdeksan vuotta aikaa siitä kun sellaista piti avata joten voi muistikin pettää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Samanlainen mutu mullakin on, faktaa en tosin osaa heittää :roll:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Ei antaudu vieläkään vaikka rakentelin työkalun jolla hihnapyörän saa lukittua. Kokeilin myös huvikseni startilla avata, eli taitaa olla vasenkätinen kun ei startin avulla saanut hievahtamaankaan..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 249
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88, 164 TS -89, 75 2.0 -86

Kierre

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Vasenkätinen kierre siinä on.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

156 kampuran hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kampiakseli on lukittava tukevasti. Onko siinä hihnapyörässä 2 pultinreikää, jossa kierteet. Siihen 3-4 millisestä lattaraudasta työkalu,johon keskelle niin iso reikä, josta menee 3/4" vääntimellä hylsy. Sitten lattarautaan pienemmät reijät, joista pulttaat sen kiinni hihnapyörään tukevasti. Muista jättää lattarautaan niin paljon vartta että se ulottuu maata vasten. Sitten vaan hylsyyn niin paljon jatkovartta että lähtee. 1/2" varrella olevilla hylsyillä se ei ehkä lähde koska ne joustavat. Pulttiin käy muistaakseni 36mm hylsy.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Jep, antautuihan se viimein. Kävin ostamassa sellaisen järeähkön nivelletyn vääntimen jolla pääsi kääntämään suoraan konetilasta.
Hihnapyörän lukitus-käikäleen olinkin jo askarrellut.
Kierre on vasenkätinen kuten eLearn ja racealfa totesivatkin.
Niin siis tuohan on 19mm pultti, eikös se rasvanäpin 36mm mutteri löydy sieltä etunavasta vetarin päästä.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Täytyypä siis laittaa tämäkin muistiin eli vasenkätinen siis.

Vastaa Viestiin