164 3.0 12v vs. QV, päivitystä ja eroja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

164 3.0 12v vs. QV, päivitystä ja eroja

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Noniin, lähtee etenemään.
Avaan ihan uuden vaikka aihetta aiemminkin sivuttu.

Mitä kaikkea voi käyttää QV-motista tavalliseen ja päinvastoin. Nyt on venttiilivammainen QV näpeissä ja olen ymmärtänyt, että tavallisen venttiilit menee päikseen paikalleen.
Nokat menee suoraan vanhaan koneeseen.

QV:n koneessa oli männät ruostunut putkiin, kun availin. Käykö tavallisen koneen putket/männät QV-lohkoon? Käykö QV-männät tavallisen putkiin ym.

Vanhemman koneen alakerrasta ei ole vielä tarkkaa kuvaa, niin ei tiedä mitä noista kannattaa lähteä ristiin vetämään. QV-kone saattaisi olla ok putkien hoonauksella ja uusilla venttileillä.

Kahdesta koneesta siis tarkoitus saada yksi hyvä mahd. pienellä budjetilla. Mieluumminhan tuon QV-koneen nokalle nostaisi terveenä.

Nyt kaikki tietämys ja vaikka hyviä arvauksia tiskiin, mitä kaikkea pystyy heittämään ristiin.

Kiitos!
Viimeksi muokannut Alfissimo, 05 Loka 2011, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

QV:ssa taitaa olla nostettu puristuksia erilaisilla männillä mutta käsittääkseni nikaleet ovat muuten vaihtokelpoisia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

QV:n männät ja nokat kannattaa laittaa. Kaiken muun voi ottaa kummasta tahansa, eli ne parempikuntoiset. Näin mun käsityksen mukaan.
Kimmo

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin tosiaan ne nokathan on erilaiset.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuossa ePeriä katselin, niin antaa QV:lle eri varaosanumeron kohdassa PISTON & LINERASSY . Osanumero on muuttunut matkan varrella useampaan kertaan.
Eipä vaan selviä minulle, voinko yhdistää eri koneista putket ja männät.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Voi käyttää putkia ja mäntiä sekaisin.
Kimmo

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sehän vaan kuulostaa hyvältä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Siis tietenkin niin että männät joko tai koneesta, mutta putket mistä tahansa, yksitellenkin..
Kimmo

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nimenomaan näin. Putkia voi sekoittaa, mutta männät oltava kaikki samaa sarjaa, luonnollisesti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

QV:n männät ja nokat kannattaa laittaa.
Olikos QV:ssa, 12Vkoneessa myös isommat imutorvet näiden lisäksi uudempien tapaan...?

Avatar
90
Viestit: 8060
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei ole.. noita isompia imutorvia löytyy vain 24v koneisista 164 QV ja Q4 malleista

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jatkan myös tähän, vaikka projektiketjuakin pitäisi päivittää. Tuossa eilen iltasella kansia pyöriteltiin käsissä ja rupesin kovin imukanavia ihmettelemään. Tönärin kanssa hetki sohittuna ja useampaan kertaan kahdella silmäparilla tarkistettuna perus kannen imukanava on 37mm halkaisijalla ja QV:n imukanava 39mm halkaisijalla. Lisäksi QV-kannessa vaikuttaisi kanava olevan myös selkeästi suorempi, kun tavallinen kansi tekee männän päälle jyrkemmän mutkan.

Lisäksi aiheutti kovin ihmetystä nokkia tutkaillessa, että peruskansissa kiinni olevat pakonokat ovat huomattavasti jyrkemmät vaikkakin saman korkuiset verrattuna QV-kansien pakonokkiin. Imunokka QV:ssä selkeästi jyrkempi ja korkeampi, mutta tuosta pakonokasta tuli pieni "mitä vit#ua" efekti. Silmämääräinen arvio myös on, että tuossa peruskannessa olevan nokka-akselin pakonokka alkaisi myös aukeamaan aikaisemmin. Kenelläkään hyviä arvauksia, mitä tarkoittaa? Voiko tuo peruskannessa oleva nokka olla vakio, kun QV-nokat ei näytä siltä, että olisivat kuluneet. Tämän perusteella QV:n pakoventtiili siis aukeaisi myöhemmin ja olisi kauemmin auki.

Hyviä arvauksia, mitä mahtaa tarkoittaa? Onko tuossa vihreän vakiokannessa jotkin speciaalinokat kiinni? Nyt ei mene omaan jakeluun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Muistaakseni QV:n nenujen pitäisi kyllä olla ne jyrkemmät kaverit. Ehkä siellä vakkarikannessa on sitten hiottu nokka tjsp kiinni?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tämä juuri ihmetytti, kun QV:n imunokka on kyllä jyrkkä/jyrkempi kuten kuuluukin, mutta pakonokka oli loivempi verrattuna peruskannessa kiinni olevaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Taitaakin tarkemmin ajateltuna sittenkin QV-pakoventtili alkaa aukeamaan aikaisemmin nokan pyöreydestä johtuen. Katselin tuossa kuvia ja on eilisiltana tainnut peilikuva vain tehdä ajatukseen tepposet. Ei se olisi oikein järkeen käynyt muutenkaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin