Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

http://www.insideline.com/alfa-romeo/gi ... drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-Matti-

MHJ
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Tammi 2012, 11:21
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MHJ »

^^ Jep, ketjukolari on mielessä, olen varmaan katsellut liikaa noita Lahdentien kolarikuvia... :P

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Oma Giulietta teki temput la-su-yönä. Pakkasta oli vajaat 30 astetta.

Auto oli ollut reilun tunnin parkissa pihalla ja heitin sen käymään tyhjää enempää mittaristoa vilkuilematta. Kun 10 minuutin päästä lähdin ajamaan, paloivat mittaristossa kai kaikki mahdolliset varoitusvalot öljynpainetta lukuun ottamatta. Nopeasti myös selvisi, että puhallin ja vilkutkin ovat pimeänä.

Koska auto oli täynnä porukkaa, menivät ikkunat sisältä jäähän noin 20 km ajon jälkeen. Sammutin moottorin skrapauksen ajaksi – ja katso – uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimi.

Kun sain auton tyhjäksi, päätin heittää kunnon kosteudenpoistolenkin. Kotiinpäin tullessa alkoi kulku tuntua tahmealta ja kabiiniin tulla katkua. Konehuoneessa näkyi öljyroiskeita.

Giulietta lähti sunnuntaina lavetilla Sveitsinporttiin. Tänään aamulla hain pois. Sähköistä ei löytynyt vikakoodeja. Huohotin oli jäätynyt oikein kunnolla.

Ensi viikolla mennään taas samalle pajalle selvittämään, miksei yön yli levänneen Alfan radiossa pala edes merkkivalo kuin 20 km ajon jälkeen.

Pohjoisemman Suomen pakkasia ajatellen, soisi maahantuojan tekevän jotain tuolle huohotinongelmalle!
Ei surkutella vaan tehdään.

phnts
Viestit: 205
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

MHJ kirjoitti: Meillä on muuten pelittänyt hyvin, mutta lauantain -25 C oli kaiketi Giulietalle liikaa, sillä matkustajan turvatyynyjen häiriöstä kertova varoitusvalo jämähti päälle, samoin se painike, josta saa halutessaan S&S:n pois päältä. Huomenna mennään AK:n huoltoon, kun ei näillä peräänajokeleillä uskalla ottaa sitä riskiä, että turvatyynyissä oikeasti olisikin jotain vikaa...
Käsittääkseni auto kytkee S&S:n pois päältä ihan oma-aloitteisesti, kun on riittävän kylmä. Näin ainakin oma yksilö tekee. Samassa yhtälössä auto kytkee myös matkustajan turvatyynyn pois päältä, ja jonka saa siis kytkettyä takaisin päälle valikon kautta. Yhtälö on sinänsä aika mielenkiintoinen, että miten se turvatyyny tähän liittyy, enkä ole saanut tähän vahvistusta huollon tiskin takaa.

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Kekki kirjoitti: ...
Pohjoisemman Suomen pakkasia ajatellen, soisi maahantuojan tekevän jotain tuolle huohotinongelmalle!
Todellakin. Vastuuta asiasta sysätään tehtaalle tai vielä pahempaa asiakkaalle. Ollaankohan Autokeskuksessa kuulolla?

Mitäs tuolle käytännössä tehtiin? Sulateltiin valohoidossa pari tuntia ja siivottiin mömmöt pois huohottimesta? Seuraavilla pakkasilla sitten uusiksi.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Sulateltiin ja putsattiin. Toisaalta paha on huollon lähteä asentelemaan omia virityksiä ilman maahantuojan ohjeistusta.
Jospa nyt maahantuoja ymmärtäisi yskän...
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Tiige
Viestit: 2935
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Huohottimen eristys nyt yleisesti ottaen ole mikään kummoinen temppu. Ilmeisesti sitäkään nykyään uskalleta tehdä ihan maalaisjärkeä käyttäen. :crazyeyes: Vai pyritäänkö tällä samaan vanha sanonta toteen "jos italialainen moottori ei vuoda öljyä, sitä ei siellä ole tai se ei toimi." :mrgreen:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
VMTD
Viestit: 3367
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Laittakaa kunnon pahvit keulalle silloin ei ilmavirta pääse jäädyttämään putkia. Mikäli lämmöt nousee niin flektihän käynnistyy ja ilmaa virtaa sivulta puhaltimen imiessä. Ilmojen lauhtuessa pahvit veks. Näinhän sitä on pärjätty vuosia.

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Näin kuukauden yhteisen taipaleen jälkeen voinkin alkaa tässä listata omalle kohdalle sattuneita ominaisuuksia :mrgreen:
-Räminää ja natinaa oikean etuoven ja hattuhyllyn paikkeilta. Tälle ei huollossa osattu vielä mitään tehdä
-Molemmat ajovalonpesimet rikki. Korjattu huollossa kahden käyntikerran jälkeen.
Sitten sähköongelmia jotka tulevat ja menevät päivästä riippuen;
-Humppalaitteet eivät löydä aina muistitikkua
-Sisävalot jäävät automaattiasennossa joskus päälle
-Start&Stop -systeemi on lähinnä stop-systeemi. Ei nimittäin aina käynnisty enää uudelleen. Enpä siis käytä mokomaa turhaketta.
-Sisäilmanpuhallin ei aina välttämättä toimi ollenkaan
-Vakionopeudensäädin toimii joskus, jos toimii.

Siinä nyt ensimmäisiä mitä tuli mieleen. Noh, lähteepähän sentään käyntiin ja kiva ajaa kuitenkin. :lol:
Nyt on onneksi lomaviikko niin voinkin huomenna mennä taas vierailemaan huollossa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6715
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Rauta kirjoitti:Näin kuukauden yhteisen taipaleen jälkeen voinkin alkaa tässä listata omalle kohdalle sattuneita ominaisuuksia :mrgreen:
-Räminää ja natinaa oikean etuoven ja hattuhyllyn paikkeilta. Tälle ei huollossa osattu vielä mitään tehdä
Sitten sähköongelmia jotka tulevat ja menevät päivästä riippuen;
-Humppalaitteet eivät löydä aina muistitikkua
- Bassoa pienemmälle? :-D
- Tikunhaisto-ongelmia minullakin. Talvella vissiin on sen verran kosteampaa, että toistaiseksi on löytynyt joka kerta, kesällä meinasi mennä usko.

Niin ja mullahan siis on väärän mallinen auto tähän ketjuun, mutta kai soitin on vielä saman suuntaisesti toteutettu.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^^ Kehitys kehittyy, mutta näköjään johonkin voi aina voi luottaa ja se on Alfa-laatu. :lol:

MHJ
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Tammi 2012, 11:21
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MHJ »

phnts kirjoitti:
MHJ kirjoitti: Meillä on muuten pelittänyt hyvin, mutta lauantain -25 C oli kaiketi Giulietalle liikaa, sillä matkustajan turvatyynyjen häiriöstä kertova varoitusvalo jämähti päälle, samoin se painike, josta saa halutessaan S&S:n pois päältä.
Käsittääkseni auto kytkee S&S:n pois päältä ihan oma-aloitteisesti, kun on riittävän kylmä. Näin ainakin oma yksilö tekee. Samassa yhtälössä auto kytkee myös matkustajan turvatyynyn pois päältä, ja jonka saa siis kytkettyä takaisin päälle valikon kautta. Yhtälö on sinänsä aika mielenkiintoinen, että miten se turvatyyny tähän liittyy, enkä ole saanut tähän vahvistusta huollon tiskin takaa.
Kiitos! Sieltä valikostahan sen turvatyynyn sai takaisin päälle. Eipä vaan jostain syystä tullut mieleen kokeilla, sillä S&S on näillä keleillä kroonisesti "unavailable", joten en osannut yhdistää näitä asioita toisiinsa. :o:

peksu
Viestit: 624
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Huh; täytyykin katsoa vähän tarkemmin seuraavalla ajokerralla, että tuo matkustajan turvatyyny on toiminnassa :shock: . Näillä keleillä on ainakin tässä nurkissa pyörittäessä tuo S&S-systeemi koko ajan "unavailable".

phnts
Viestit: 205
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

peksu kirjoitti:Huh; täytyykin katsoa vähän tarkemmin seuraavalla ajokerralla, että tuo matkustajan turvatyyny on toiminnassa :shock: . Näillä keleillä on ainakin tässä nurkissa pyörittäessä tuo S&S-systeemi koko ajan "unavailable".
Niin tuo "unavailable" toki näkyy melko usein näytössä. Riittävän kylmällä S&S kytkeytyy kokonaan pois, jolloin S&S:n napin alle syttyy oranssi valo, eikä sitä saa päälle.. ehkä ihan hyvä niin. Startissa se matkustajan turvatyynyn valo jää mittaristoon palamaan, joten ei pitäisi jäädä huomaamatta, jos näin on käynyt.

spectroliitti
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja spectroliitti »

Huomenna saan hakea auton pois Megasta. Auto oli hyrähtänyt käyntiin huollon pihassa ihan kiltisti ja vähän jutuista päättelin että mitään sieltä ei olis löytynyt, ovat kuitanneet lähinnä vikailmoitukset pois. Niin että siis seuraavia pakkasia ja Luigin yllätyksiä odotellessa :roll: . Onhan se kiva, että elämässä on jännitystä!
-Osta uusi Alfa, niin sitä tulee elämässäsi riittämään :mrgreen: .-

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

spectroliitti kirjoitti:Huomenna saan hakea auton pois Megasta. Auto oli hyrähtänyt käyntiin huollon pihassa ihan kiltisti ja vähän jutuista päättelin että mitään sieltä ei olis löytynyt, ovat kuitanneet lähinnä vikailmoitukset pois. Niin että siis seuraavia pakkasia ja Luigin yllätyksiä odotellessa :roll: . Onhan se kiva, että elämässä on jännitystä!
-Osta uusi Alfa, niin sitä tulee elämässäsi riittämään :mrgreen: .-
Kai tää hieman hullun luonteen vaatii. Joku normaalimpi kaveri vetäisi itsensä jojoon hyvinkin pian :mrgreen:

palletoni
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Syys 2011, 07:13
Car(s): Giulietta MA X2
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja palletoni »

Pakko kyllä sen verran kommentoida tähän, ettei mene pelkäksi vikalistailuksi.
Omissa nuo viat jääneet pelkästään noihin aikaisemmin mainitsemiiini imusarjan anturi-kosteusongelmiin toisessa yksilössä ja tässä toisessa taas ei ainuttakaan vikaa tai vaikka ominaisuudeksikaan laskettavaa ei ole ollut, ainoastaan samanlaisia kaiutin räminöitä toisessa, niinkuin muillakin näyttää olleen.
Jännä homma, että kun omassa on tuo Bose, niin siinä ei kaiuttimet rämise ja tuntuu muutenkin korvakuulolla huomattavasti hiljaisemmalta yksilöltä.
Täytyy tuohon muutenkin ihmetellä sitä, että kovin on erilaiset autot keskenään ollakseen samanlaiset, vaihdelaatikon toiminta, moottorin luonne jne. kuitenkin molemmissa esim. täysin samat varusteet lukuunottamatta tuota bose-sarjaa? ei taida luigit osata tehdä kahta samalaista autoa ja siitä varmaan nämä eri yksilöissä olevat "ominaisuudetkin "johtuvat.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Rauta kirjoitti:
spectroliitti kirjoitti:Huomenna saan hakea auton pois Megasta. Auto oli hyrähtänyt käyntiin huollon pihassa ihan kiltisti ja vähän jutuista päättelin että mitään sieltä ei olis löytynyt, ovat kuitanneet lähinnä vikailmoitukset pois. Niin että siis seuraavia pakkasia ja Luigin yllätyksiä odotellessa :roll: . Onhan se kiva, että elämässä on jännitystä!
-Osta uusi Alfa, niin sitä tulee elämässäsi riittämään :mrgreen: .-
Kai tää hieman hullun luonteen vaatii. Joku normaalimpi kaveri vetäisi itsensä jojoon hyvinkin pian :mrgreen:
Ei se autoa vaihtamalla parane. Uudenkarhea 530d Bemu (ovh. n.70 tonnia) oli myös jättänyt tässä tutut viikonloppureissulla aamulla pihaan. Ei inahdustakaan, apuvirtaakin kokeiltu. Huollossa lämmettyään oli herännyt, ja siinäpä ne vianetsinnät oli sitten olleetkin. Ei muuta kuin luottavaisin mielin lapin reissulle!
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Streider »

^ Kaverilla on nyt omistuksessa toista talvea muutaman vuoden vanha 525d, eikä ole ihan hirveästi liikenteessä näkynyt kumpanakaan kyseisenä ajankohtana. Nollakelistä eteenpäin alkaa olemaan käynnistyminen vaivalloista vaikka on ilmeisesti "kaikki tehty mitä voi" webastoa lukuunottamatta. Että onhan ne laadukkaita jos on kesä, talvella onkin edullista kun baijerin ihme seisoo vain pihassa.

spectroliitti
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja spectroliitti »

Eilen tuli auto huollosta. Oli sitten pakkasta tänä aamuna kolmisenkymmentä, ja yllätys, Luigi suostui käynnistymään :mrgreen: . Siitä sitten lähdettiin toiveikkaana ajamaan kohti työpaikkaa, mutta matka rupesi tyssähtelemään sitten siinä reilun kymmenen kilometrin päässä. Ensin syttyi moottorin varoitusvalo, sitten viisi muutakin valoa ja tehot hävisi kokonaan. Hmmm... :shock: . Sammutus, startti ja taas päästiin eteenpäin puoli kilsaa kunnes sama toistui. Ja koko repertuaari tapahtui nelisen kertaa. Kaupunkiin en tohtinut lähteä moisella vehkeellä ajamaan joten suosiolla parkkiin ja tiepalvelua kutsumaan. Hinuria odotellessa sammuttelin, starttailin ja volaa... kaikki vikavalot katosi ja aurinko paistoi italiaanoon taas kun aikaa oli tuhlaantunut puolisen tuntia. Peruin sitten kaikki hinurit ja vara-autot ja matka jatkui Luigin kyydissä. Voi hevon p... Vikaa ei löydy, joten en viitsi edes huoltoon viedä, kyse on siis ominaisuudesta? Alkaa pikkuhiljaa hiipumaan usko tähän automobiiliin, suorastaan houkuttelee lähtemään pidempäänkin matkaan ja varsinkin pakkasella. Olisivat tehneet samantien avomallin, niin ei olis tarvinnut kuvitella että tästä on talvikäyttöön....
-Jos joku sanoo naisia oikukkaiksi, niin on hyvä ja vaihtaa Alfan alle :lol:-

Avatar
Tiige
Viestit: 2935
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Ei se nyt varmasti mikään ominaisuus ole. Takuu kun on voimassa niin ei muuta kun pajalle ja vaadit että laittavat kuntoon.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Toi kuulostaa niin selvästi "jonkun" jäätymiseltä. Huohotin ei ilmeisesti prakaile, koska ei öljyjä työnnä pihalle tai muuta mukavaa... Onko maskipeittoa? Onko kaikki nesteet takuulla juoksevia? :D + onko joku rele/sulakeboksi jossakin jäätymisvaarassa konehuoneen puolella - tai jotain muuta...
Oletko kokeillut ajaa pikkusen pienemmillä vaihteilla kuin normaalisti, pitäen ajokierrokset 2500+ jatkuvana ja onko tuolla vaikutusta, jne.. Myös akku voi aiheuttaa ongelmia; akun jännite laskee tarpeeksi, niin alkaa erinäiset lisälelut sammuilla yks toisensa jälkeen ja vikavalot tottakai siitä syttyy. En tiedä, minkälaiset akut noissa mukana on, mutta arvata voipi, ettei ainakaan talveen soveltuvat... Tämän kyllä luulis sytyttelevän tai vilkuttelevan akun valoa toisinaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Eihan toi akun valo syty muuten kuin silloin kun akku ei lataa esim. generaattorin ollesa viallinen.

Spectroliitti millaisia reissuja teet paivittain? Onkohan ne tarpeeksi pitkia jotta akku ehtii lataa enemman kuin mita se menettaa kaynnistyksien kanssa jos akku on nyt tassa syyna?
Kuva

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1213
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Kyllä noita "pakkasvikoja" tulee autoon kun autoon, varsinkin uusiin kun koneet on laitettu koville kaikenmaan saasteenestolaitteilla ym. Se on vaan karu totuus ettei sitä vikaa taikka oireen aiheuttajaa aina löydy ihan tosta vaan. Varsinkin kun hallissa on +20 ja ulkona -30 ja viimassa vielä kylmempi,on aika vaikea välillä saada vikaa edes päälle. Moni luulee et se "tietokone" tekee kaiken työn ja kertoo sen vian ja melkein korjaakin sen-väärin. Vikakoodi on monesti suuntaa antava ja koodi saattaa aiheutua ihan jostain muusta kun mitä itse koodi herjaa. Tämä lievä avautuminen ihan siksi että välillä särähtää korvaan kun solvataan italoautoja vaikka niitä samoja vaivoja on japseissa ja niissä niin ylistetyissä saksalaisissakin näillä erittäin kylmillä keleillä. Hyvin pitkälti moottorinohjausten osat tulee samoilta valmistajilta kuitenkin. Sitten pitää vielä huomioida sellanen asia että kuinka "herkälle" ecu on säädetty. Vikakoodi ei aina tarkoita vikaa,jossain tapauksissa valmistaja saattaa muuttaa ecun itsediagnosoinnin arvoja,koska ne ylittyvät/alittuvat ääriolosuhteissa kelin ollessa erittäin kylmä/kuuma. Tällöin vika on entistä vaikeampi löytää koska "vika" on ohjelmassa. Jos sama vika toistuu,tulee siihen varata kunnolla aikaa ja antaa ammattilaisten tutkia rauhassa.Joskus se vaatii yli päivän kun asia tutkitaan kunnolla. Jokaista hetkellistä häiriötä ei välttämättä edes pysty eikä kannata korjata,jos se ilmaantuu auton eliniän aikana kerran. Sen takia monesti auto annetaan asiakkaalle takaisin "kokeiluun" tai sit liike ajaa autolla ite viikon ja kattoo tuliko kuntoon. Ajat muuttuu ja koko ajan tekniikka menee hienommaksi=vika paikkoja tulee lisää=asentajalle enemmän pään vaivaa=asiakkailta vaaditaan enemmän ymmärrystä.
Elikkä lopuksi voisin vielä todeta,jos jatkuvaa oireilua-> perusteellinen tutkinta. Jos oireili kerran->katotaan ne yleiset paikat jotka antautuu,muuten ei välttämättä aiheuta vielä sen isompia toimempiteitä. Ominaisuus on esim. jos sähkötoiminen kaasuläppä on säädetty vastaamaan polkimen painalluksiin maltillisesti eikä agressiivisesti ja asiakas valittelee kun kaasu vastaa laiskasti. Tällöin tulee tietenkin tietää että vastaava reagointi on kaikissa samanlaisissa vehkeissä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pujazuba kirjoitti:^ Eihan toi akun valo syty muuten kuin silloin kun akku ei lataa esim. generaattorin ollesa viallinen.

Spectroliitti millaisia reissuja teet paivittain? Onkohan ne tarpeeksi pitkia jotta akku ehtii lataa enemman kuin mita se menettaa kaynnistyksien kanssa jos akku on nyt tassa syyna?
Asiasta uusien autojen kohdalla tietämättä; muistan kuulleeni jonkun uudemman auton ilmoittavan akkuvalolla myös alhaisesta akun jännitteestä - mikä meni ohi startin jälkeen hetken kun latasi (akku heikossa hapessa). Tietty se voi olla myös siitä, että startin jälkeen ei laturi jaksanut heti puskea oletettua määrää virtaa kylmänä, ennen kuin lämpeni vähäsen... Mene ja tiedä. Mutta jos auto starttasi nätisti ja kävi nätisti, valon sammuessa hieman odoteltua, voisin kuvitella tuon olevan noin? Lisäksi jos k.o akku viimetalven kylmien jälkeen toimi taas normaalisti kesälämmössä ilman valojen polttoa... Noh, en tiedä :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

VMTD kirjoitti:Laittakaa kunnon pahvit keulalle silloin ei ilmavirta pääse jäädyttämään putkia.
Mitä seuraavaksi? Pikät kalsarit jalkaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2366
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Pidetaan mielessa etta pakkaskeleissa akun latauskyky heikkenee huomattavasti!
Tassa vahan luettavaa. http://batteryuniversity.com/learn/arti ... mperatures
Kuva

Avatar
Muftak
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Marras 2007, 14:22

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Muftak »

Mites dieselit ovat toimineet kovilla pakkasilla, koskeeko jäätymisongelmat vain bensaversioita? Oma riisseli on seissyt tarpeettomana jo kuukauden lämpimässä tallissa, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole. Voi olla että aloitan ajelut vasta huhtikuussa. :mrgreen:

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Ei nyt sentään liioitella.
Vittorio Jano kirjoitti:Mitä seuraavaksi? Pikät kalsarit jalkaan?

Avatar
VMTD
Viestit: 3367
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vittorio Jano kirjoitti:
VMTD kirjoitti:Laittakaa kunnon pahvit keulalle silloin ei ilmavirta pääse jäädyttämään putkia.
Mitä seuraavaksi? Pikät kalsarit jalkaan?
No totta helv...ssä, pitkät kalsarit ja vielä hellyhansenin turkisvälihousut. Hullu saa olla muttei tyhmä. Mukana seuraa myös pilkkihaalari ja reilut saappaat.

MHJ
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Tammi 2012, 11:21
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MHJ »

Muftak kirjoitti:Mites dieselit ovat toimineet kovilla pakkasilla, koskeeko jäätymisongelmat vain bensaversioita? Oma riisseli on seissyt tarpeettomana jo kuukauden lämpimässä tallissa, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole. Voi olla että aloitan ajelut vasta huhtikuussa. :mrgreen:
Hyvin on toiminut ainakin meillä: käyntiin lähtee sekä tolpan nokasta että ilman ensi kerrasta, kulkee kiltisti eteenpäin ja lämpöäkin piisaa. Kymmenisen minuuttia kun ajaa, niin penkinlämmitin kuumottaa pyrstössä niin, että ilman villakalsonkejakin kyllä pärjäilee... Eli ei muuta kuin baanalle vaan! :-D

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^ Toihan on ihan perusvarustus kaikille merkistä riippumatta.
Tietysti, jos metro kulkee oikeanpuoleista kaistaa, voi vähän keventää.
Ride on!

Avatar
VMTD
Viestit: 3367
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Totta turiset.

spectroliitti
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja spectroliitti »

Kyllä mä ajelen vähän pidemmälle kun lähikauppaan ja veikkaan, että akusta ei ole kyse kun auto hyrähtää käyntiin kiltisti kun sulaa. Auto tönöttää päivät lämpimässä parkkihallissa ja yöt kotipihan katoksessa jossa sitten pääsee jäätymään kunnolla jos sattuu olemaan kipakkaa pakkasta. Se mikä tässä on outoa, että auto käynnistyy, liikkeelle lähdetään lämpimällä autolla ihan ok, ja sitten noin 10-15 km ajon jälkeen alkaa temppuilu. Onko hyviä veikkauksia :shock: ? Maskipeittoja ei vielä ole, materiaalit on kyllä tilattu ja askartelu odottaa kun roinat vaan tulee. On meinaan ne merkkikohtaiset maskit loppu myyjältä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

mitä niitä veikkailemaan , huoltoon vaan kun takuu päällä. :)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Ei lohkoa, ei webastoa eikä pahveja keulalla - ja hyvin pelaa! Ainoa mikä tuossa torstaina kävi, niin vakkari putosi kokonaan pelistä töihin mennessä. Päälle sen sai taas uudestaan, kun sammutti ja käynnisti auton.

Lämpenee toi G aika nopeasti, kun ottaa 'Auto' toiminnon pois lämppäristä. Kun lämmöt ovat riittävän korkeat niin sitten tarkenee. Tähän menee joku 10 min.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
liekki
Viestit: 1083
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): V60
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja liekki »

Minkälaisia kokemuksia on Giulietasta 120 hv bensakoneella varustettuna?

Turismo = karsittu varustelutaso, mutta oliko siinä jotain merkittäviä puutteita verrattuna 170 hv MultiAirin perusversioon? Ilmastointi lienee se tärkein vaatimus.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Muftak kirjoitti:Mites dieselit ovat toimineet kovilla pakkasilla, koskeeko jäätymisongelmat vain bensaversioita?
Mulla on ainakin toiminut oikein hyvin, ei ole ilmennyt vikailmoituksia ja kovillakin pakkasilla on menty mukavasti ilman maskipeitettä. Lämmöt nousee dieselissä yllättävänkin nopeasti kohdalleen, vaikkakin puhellin alkaa höökimään "auto" asennossa viileää ilmaa. Muistan lukeneeni että puhallin käyttää "auto" asennossa kosteusanturia, eli sen pitäiskin alkaa puhaltamaan jos tuulilasille alkaa kertyä kosteutta, ainakin itsellä tämä on toiminut hyvin, enkä ole säätänyt muuta kuin lämpötilaa viimeisen kuukauden aikana.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
lerppu
Viestit: 6155
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja lerppu »

HopeinenQ kirjoitti:Ei lohkoa, ei webastoa eikä pahveja keulalla - ja hyvin pelaa! Ainoa mikä tuossa torstaina kävi, niin vakkari putosi kokonaan pelistä töihin mennessä. Päälle sen sai taas uudestaan, kun sammutti ja käynnisti auton.

Lämpenee toi G aika nopeasti, kun ottaa 'Auto' toiminnon pois lämppäristä. Kun lämmöt ovat riittävän korkeat niin sitten tarkenee. Tähän menee joku 10 min.
Sama juttu GT:n kanssa. 22 autoa ajokorttia myöhemmin yhdessäkään ei ole ollut ylimääräisiä pahvinpalasia moottoritilassa. Olen ollut myös pitkäkalsarivapaa vuodesta '99. :mrgreen:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

tmv kirjoitti:Giulietan ekat ongelmat koettu ja auto on nyt huollossa tutkittavana :shock:.
<snip> ... Noin 30 kilsan ajon jälkeen varoitusvalot syttyvät yksi kerrallaan (VDC, ABS, check engine, start&stop jne jne) ja auto jää virhetilaan. Ajaminen onnistuu mutta tyhjäkäynti on vaivalloista ja eteneminen tahmeaa. Tien sivuun, virrat pois ja uusi startti > ei vaikutusta. Nilkutus liikkeeseen ja siellä lepää. ... <snip>
Niinjuu. Piti raportoida takaisin. Auto on nyt ollut pari viikkoa ajossa sen jälkeen kun tulin reissusta. Huollossa eivät löytäneet mitään varsinaista vikaa ja resetoivat vikakoodit pois. Vekotin toimii toistaiseksi normaalisti. Jos jotain positiivista haetaan niin viimein saivat suoristettua katsettani piinanneen pelkääjän puolen oven yläpuolisen koristelistan. Tehtaalta tullessa oli niin vinossa että ei voinut kuin nauraa Luigin asennustoleranssille...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Luin uutta Moottori lehteä 2/2012, siellä oli vertailu milloin kannattaa ostaa dieseli. Giuliettan kohdalla 1.4 multiair tct vs 2.0 jtdm tct. Lopputuloksena saatiin, että diesel olisi euroissa mitattuna kannattavampi vasta 91 200 km vuodessa ajavalle! Yllättävän paljon tarvisi siis ajella nakulla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15114
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Siinähän lienee otettiin arvonalenema, vakuutukset ja osamaksuhinta huomioon. Oli siellä pari muutakin yli 70tkm/vuositasolle joutuvia; Giuliettan osalta en vaan kerpeleelläkään keksinyt, mistä tuo hinta oli revitty. Lähtöhinta alhaisempi, arvonalenema sama, vakuutukset samaa tasoa ymv. kuin tällä toisella, millä oli "vain" 60tkm vuositasolla se - en nyt muista, mikä oli kyseessä...

Petteri
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Kiinnostaisi vaihtaa tuo 147 uuteen Giuliettaan. Surffailin tuolla alfaowner sivuilla ja siellä oli pitkä ketju vaihdelaatikko-ongelmista. Ei kuulemma tahdo kakkonen mennä päälle. Ovat vaihtaneet vaihdelaatikkoja yms. mutta ei ole paljoa auttanut. Oletteko törmänneet moiseen ja onko tämä todellinen tyyppivika?
"I’m too old to drive boring cars"

peksu
Viestit: 624
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Luin kanssa noista jutuista tuolta ja ongelmitta olen selvinnyt, kun lakkasin lukemasta Alfaowner-palstaa :mrgreen: .
Omassani on pakkaskeleillä liikkeelle lähtiessä kakkoselle vaihtaminen vähän jäykkää, mutta tuon lukisin kyllä ominaisuudeksi. Öljyjen vaihto voisi auttaa tuohon.Ykkönen on muutaman kerran vastustanut niin, että on pitänyt painaa kytkin pohjaan ylimääräisen kerran. Toisaalta tuo viittaisi vahvoihin synkroneihin ja pieniin välyksiin. Mitään vonkumisia tai vastaavaa en ole huomannut autossani ja vaihteet menee hyvin päälle lämpimänä.
Edelliset autoni ovat olleet Subaruja ja niissähän on niin jäykät vaihteet kunnon pakkasilla, että kakkosta ei saa päälle ykkösen jälkeen ennenkuin auto on jo lähes pysähtynyt. Laatikkoöljyjen vaihto auttoi jonkin verran, mutta ei poistanut kokonaan ongelmaa. Paras konsti oli laittaa alennusvaihde päälle, niin silloin toimi hyvin ja laatikon vähän lämmettyä siirtyä normaalille alueelle. Alfan laatikko toimii kuin unelma Subaruihin verrattuna (pl. Sti, jossa on sujuvat vaihdot) ja kuutonenkin löytyy helposti ilman erillistä keskittymistä vaihtoon.
Ongelmitta olen tyytyväisenä ajellut nyt vuoden. Kilometrejä on tullut aika vähän eli n. 11000.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Pistetään hiukan omaakin vikalistaa:

Helmikuussa oli muistaakseni pari viikkoa hyvinkin alle -20 ja yksi päivä välissä lauhempi. Silloin tietysti armoton lumisade ja tuuli. Seuraavana aamuna tuli ensimmäistä kertaa outoja tekstejä tauluun ja jopa ECU valo syttyi. Auto palasi sitten tolppaan päiväksi ja illalla kotiin. Seuraavan päivän parin maisemareittiä ajetun matkan jälkeen palasi taas normaaliin vaikka pakkaset jatkui.

Toisina tuiskupäivinä on alkanut takajarru(t) jäätymään. Yleenä lähtee naksahtamalla irti peruuttaessa, mutta pari kertaa on vaatinut vettä.

Matkustajaovien ulkopuolen kahvat jää joskus ilmeisesti "auki" tilaan tms eikä ovi sitten reagoi niihin mitenkään. Takaoven kahvat toipuu painamalla vähän ikäänkuin kiinnipäin. Ilmeisesti jonnekin väliin pääsee vettä/lunta/jäätä. Keskuslukitus pelaa hyvin ja sisältä ovet aukeaa. Etuovi toipuu lämpimällä tai sattumalta.

Jos konepeiton reunoihin kertyy tarpeeksi jäätä, se ei jaksa pompata ylös niin että sitä pääsisi avaamaan.

Sähköikkunat ei tietenkään pelaa kun jäätä on tarpeeksi.

Ilmeisesti tuo kosteus ja lumipyry on pahinta myrkkyä, mutta kylmä ei sinänsä vaivaa muuten. Tuntuu kuitenkin siltä, että lähtee kyllä käyntiin ihan mistä vain, mikä on sinänsä positiivista. Ikkunat myös sulaa ja kuivuu vikkelästi jos ei ole oikein ilkeä sade-tuuli yhdistelmä joka jäätää pisarat välittömästi osumakohtaan.

Vaihteen päälle saaminen on joskus, nähtävästi täysin tilanteesta riippumatta, vaikeaa. Ykkösen useammin kuin muiden.

Niin, ja tietysti se vaihdekepin nupin muovikupu lensi siitä jalkatilaan, mikä oli brittien kokemusten perusteella odotettavissa :)

Samojen valitusten perusteella olen odottanut sitä natisevaa verhoilua tai rätisevää kaiutinta. Kaikki uudet äänet on tähän mennessä kuitenkin paikalilstettu johonkin ovitaskussa kolisevaan parkkikiekkoon tai takapenkillä olevaan tavaraan.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

onko kukaan laittanut tai miettinyt laittavansa takaspoilerin Giuliettaan :roll: ? Kun vähän tuntuisi tuovan auton takaosaan jotenkin lisää "potkua". Ja valkoiseen autoon jossa musta katto niin voisi sopia musta spoileri.... :) siis yläspoileri. Tässä mallia...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
tai jopa hiilikuituisen kuviona...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Bramage »

Arcar kirjoitti:onko kukaan laittanut tai miettinyt laittavansa takaspoilerin Giuliettaan :roll: ? Kun vähän tuntuisi tuovan auton takaosaan jotenkin lisää "potkua". Ja valkoiseen autoon jossa musta katto niin voisi sopia musta spoileri.... :) siis yläspoileri. Tässä mallia...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
tai jopa hiilikuituisen kuviona...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulipa kokeiltua tuota takaspoilerirallia ihan pakon edessä, viallinen automaattipesulaite päätti repiä pränikän Giulietan takaspoilerin scheisseksi joululahjaksi. No, viime viikolla saatiin kuntoon (2,5 kk osaa odotellessa), tuo hiilikuituinen spoileri on muuten hiilikuituinen kuori, mikä vain liimataan alkuperäisen muovisen päälle, sekin kokeiltiin tilata kun lippaa ei kuulunut.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

noi automaattipesut tosiaan välillä ovat vähän jännittäviä käydä.... itsekin olen ymmärtänyt että kaikki spoikat kiinnitetään nykyisen "spoikan" päälle tarralla/liimalla eli uusi vähän pidentää spoikkaa taaksepäin. kun sanoit että tuli kokeiltua hiilikuorista niin onko se laitettu autoon ?

Avatar
Bramage
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Maalis 2012, 21:43
Car(s): Giulietta Multiair ex 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Bramage »

Ei kokeiltu asentaa, luulo oli silloin tilatessa että hiilikuituinen olisi ollut koko spoileri, kun tehdas ilmoitti jouluna että normiosan saatavuudesta ei ole tietoa. Vakuutusyhtiöt eivät sitten luonnollisesti suostuneet korvaamaan kuin alkuperäisen muovisen uuden maalauksen ja vaihdon.

Ihan tyylikkäältähän tuo näyttäisi, eturitilään, vaihdekepin nuppeliin ja sivupeilien kuoriin samanlaiset, hintaahan noilla on. :P

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »


Vastaa Viestiin