Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 2010
http://www.insideline.com/alfa-romeo/gi ... drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-Matti-
Re: Giulietta 2010
^^ Jep, ketjukolari on mielessä, olen varmaan katsellut liikaa noita Lahdentien kolarikuvia...
- Kekki
- Viestit: 68
- Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
- Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)
Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)
Triumph Spitfire 1500
Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso) - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 2010
Oma Giulietta teki temput la-su-yönä. Pakkasta oli vajaat 30 astetta.
Auto oli ollut reilun tunnin parkissa pihalla ja heitin sen käymään tyhjää enempää mittaristoa vilkuilematta. Kun 10 minuutin päästä lähdin ajamaan, paloivat mittaristossa kai kaikki mahdolliset varoitusvalot öljynpainetta lukuun ottamatta. Nopeasti myös selvisi, että puhallin ja vilkutkin ovat pimeänä.
Koska auto oli täynnä porukkaa, menivät ikkunat sisältä jäähän noin 20 km ajon jälkeen. Sammutin moottorin skrapauksen ajaksi – ja katso – uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimi.
Kun sain auton tyhjäksi, päätin heittää kunnon kosteudenpoistolenkin. Kotiinpäin tullessa alkoi kulku tuntua tahmealta ja kabiiniin tulla katkua. Konehuoneessa näkyi öljyroiskeita.
Giulietta lähti sunnuntaina lavetilla Sveitsinporttiin. Tänään aamulla hain pois. Sähköistä ei löytynyt vikakoodeja. Huohotin oli jäätynyt oikein kunnolla.
Ensi viikolla mennään taas samalle pajalle selvittämään, miksei yön yli levänneen Alfan radiossa pala edes merkkivalo kuin 20 km ajon jälkeen.
Pohjoisemman Suomen pakkasia ajatellen, soisi maahantuojan tekevän jotain tuolle huohotinongelmalle!
Auto oli ollut reilun tunnin parkissa pihalla ja heitin sen käymään tyhjää enempää mittaristoa vilkuilematta. Kun 10 minuutin päästä lähdin ajamaan, paloivat mittaristossa kai kaikki mahdolliset varoitusvalot öljynpainetta lukuun ottamatta. Nopeasti myös selvisi, että puhallin ja vilkutkin ovat pimeänä.
Koska auto oli täynnä porukkaa, menivät ikkunat sisältä jäähän noin 20 km ajon jälkeen. Sammutin moottorin skrapauksen ajaksi – ja katso – uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimi.
Kun sain auton tyhjäksi, päätin heittää kunnon kosteudenpoistolenkin. Kotiinpäin tullessa alkoi kulku tuntua tahmealta ja kabiiniin tulla katkua. Konehuoneessa näkyi öljyroiskeita.
Giulietta lähti sunnuntaina lavetilla Sveitsinporttiin. Tänään aamulla hain pois. Sähköistä ei löytynyt vikakoodeja. Huohotin oli jäätynyt oikein kunnolla.
Ensi viikolla mennään taas samalle pajalle selvittämään, miksei yön yli levänneen Alfan radiossa pala edes merkkivalo kuin 20 km ajon jälkeen.
Pohjoisemman Suomen pakkasia ajatellen, soisi maahantuojan tekevän jotain tuolle huohotinongelmalle!
Ei surkutella vaan tehdään.
Re: Giulietta 2010
Käsittääkseni auto kytkee S&S:n pois päältä ihan oma-aloitteisesti, kun on riittävän kylmä. Näin ainakin oma yksilö tekee. Samassa yhtälössä auto kytkee myös matkustajan turvatyynyn pois päältä, ja jonka saa siis kytkettyä takaisin päälle valikon kautta. Yhtälö on sinänsä aika mielenkiintoinen, että miten se turvatyyny tähän liittyy, enkä ole saanut tähän vahvistusta huollon tiskin takaa.MHJ kirjoitti: Meillä on muuten pelittänyt hyvin, mutta lauantain -25 C oli kaiketi Giulietalle liikaa, sillä matkustajan turvatyynyjen häiriöstä kertova varoitusvalo jämähti päälle, samoin se painike, josta saa halutessaan S&S:n pois päältä. Huomenna mennään AK:n huoltoon, kun ei näillä peräänajokeleillä uskalla ottaa sitä riskiä, että turvatyynyissä oikeasti olisikin jotain vikaa...
- Jurin
- Viestit: 358
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 2010
Todellakin. Vastuuta asiasta sysätään tehtaalle tai vielä pahempaa asiakkaalle. Ollaankohan Autokeskuksessa kuulolla?Kekki kirjoitti: ...
Pohjoisemman Suomen pakkasia ajatellen, soisi maahantuojan tekevän jotain tuolle huohotinongelmalle!
Mitäs tuolle käytännössä tehtiin? Sulateltiin valohoidossa pari tuntia ja siivottiin mömmöt pois huohottimesta? Seuraavilla pakkasilla sitten uusiksi.
- Kekki
- Viestit: 68
- Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
- Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)
Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)
Triumph Spitfire 1500
Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso) - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Giulietta 2010
Sulateltiin ja putsattiin. Toisaalta paha on huollon lähteä asentelemaan omia virityksiä ilman maahantuojan ohjeistusta.
Jospa nyt maahantuoja ymmärtäisi yskän...
Jospa nyt maahantuoja ymmärtäisi yskän...
Ei surkutella vaan tehdään.
- Tiige
- Viestit: 2935
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 2010
Huohottimen eristys nyt yleisesti ottaen ole mikään kummoinen temppu. Ilmeisesti sitäkään nykyään uskalleta tehdä ihan maalaisjärkeä käyttäen. Vai pyritäänkö tällä samaan vanha sanonta toteen "jos italialainen moottori ei vuoda öljyä, sitä ei siellä ole tai se ei toimi."
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Giulietta 2010
Laittakaa kunnon pahvit keulalle silloin ei ilmavirta pääse jäädyttämään putkia. Mikäli lämmöt nousee niin flektihän käynnistyy ja ilmaa virtaa sivulta puhaltimen imiessä. Ilmojen lauhtuessa pahvit veks. Näinhän sitä on pärjätty vuosia.
- Rauta
- Viestit: 432
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 2010
Näin kuukauden yhteisen taipaleen jälkeen voinkin alkaa tässä listata omalle kohdalle sattuneita ominaisuuksia
-Räminää ja natinaa oikean etuoven ja hattuhyllyn paikkeilta. Tälle ei huollossa osattu vielä mitään tehdä
-Molemmat ajovalonpesimet rikki. Korjattu huollossa kahden käyntikerran jälkeen.
Sitten sähköongelmia jotka tulevat ja menevät päivästä riippuen;
-Humppalaitteet eivät löydä aina muistitikkua
-Sisävalot jäävät automaattiasennossa joskus päälle
-Start&Stop -systeemi on lähinnä stop-systeemi. Ei nimittäin aina käynnisty enää uudelleen. Enpä siis käytä mokomaa turhaketta.
-Sisäilmanpuhallin ei aina välttämättä toimi ollenkaan
-Vakionopeudensäädin toimii joskus, jos toimii.
Siinä nyt ensimmäisiä mitä tuli mieleen. Noh, lähteepähän sentään käyntiin ja kiva ajaa kuitenkin.
Nyt on onneksi lomaviikko niin voinkin huomenna mennä taas vierailemaan huollossa.
-Räminää ja natinaa oikean etuoven ja hattuhyllyn paikkeilta. Tälle ei huollossa osattu vielä mitään tehdä
-Molemmat ajovalonpesimet rikki. Korjattu huollossa kahden käyntikerran jälkeen.
Sitten sähköongelmia jotka tulevat ja menevät päivästä riippuen;
-Humppalaitteet eivät löydä aina muistitikkua
-Sisävalot jäävät automaattiasennossa joskus päälle
-Start&Stop -systeemi on lähinnä stop-systeemi. Ei nimittäin aina käynnisty enää uudelleen. Enpä siis käytä mokomaa turhaketta.
-Sisäilmanpuhallin ei aina välttämättä toimi ollenkaan
-Vakionopeudensäädin toimii joskus, jos toimii.
Siinä nyt ensimmäisiä mitä tuli mieleen. Noh, lähteepähän sentään käyntiin ja kiva ajaa kuitenkin.
Nyt on onneksi lomaviikko niin voinkin huomenna mennä taas vierailemaan huollossa.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 2010
- Bassoa pienemmälle?Rauta kirjoitti:Näin kuukauden yhteisen taipaleen jälkeen voinkin alkaa tässä listata omalle kohdalle sattuneita ominaisuuksia
-Räminää ja natinaa oikean etuoven ja hattuhyllyn paikkeilta. Tälle ei huollossa osattu vielä mitään tehdä
Sitten sähköongelmia jotka tulevat ja menevät päivästä riippuen;
-Humppalaitteet eivät löydä aina muistitikkua
- Tikunhaisto-ongelmia minullakin. Talvella vissiin on sen verran kosteampaa, että toistaiseksi on löytynyt joka kerta, kesällä meinasi mennä usko.
Niin ja mullahan siis on väärän mallinen auto tähän ketjuun, mutta kai soitin on vielä saman suuntaisesti toteutettu.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Giulietta 2010
^^ Kehitys kehittyy, mutta näköjään johonkin voi aina voi luottaa ja se on Alfa-laatu.
Re: Giulietta 2010
Kiitos! Sieltä valikostahan sen turvatyynyn sai takaisin päälle. Eipä vaan jostain syystä tullut mieleen kokeilla, sillä S&S on näillä keleillä kroonisesti "unavailable", joten en osannut yhdistää näitä asioita toisiinsa.phnts kirjoitti:Käsittääkseni auto kytkee S&S:n pois päältä ihan oma-aloitteisesti, kun on riittävän kylmä. Näin ainakin oma yksilö tekee. Samassa yhtälössä auto kytkee myös matkustajan turvatyynyn pois päältä, ja jonka saa siis kytkettyä takaisin päälle valikon kautta. Yhtälö on sinänsä aika mielenkiintoinen, että miten se turvatyyny tähän liittyy, enkä ole saanut tähän vahvistusta huollon tiskin takaa.MHJ kirjoitti: Meillä on muuten pelittänyt hyvin, mutta lauantain -25 C oli kaiketi Giulietalle liikaa, sillä matkustajan turvatyynyjen häiriöstä kertova varoitusvalo jämähti päälle, samoin se painike, josta saa halutessaan S&S:n pois päältä.
-
- Viestit: 624
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 2010
Huh; täytyykin katsoa vähän tarkemmin seuraavalla ajokerralla, että tuo matkustajan turvatyyny on toiminnassa . Näillä keleillä on ainakin tässä nurkissa pyörittäessä tuo S&S-systeemi koko ajan "unavailable".
Re: Giulietta 2010
Niin tuo "unavailable" toki näkyy melko usein näytössä. Riittävän kylmällä S&S kytkeytyy kokonaan pois, jolloin S&S:n napin alle syttyy oranssi valo, eikä sitä saa päälle.. ehkä ihan hyvä niin. Startissa se matkustajan turvatyynyn valo jää mittaristoon palamaan, joten ei pitäisi jäädä huomaamatta, jos näin on käynyt.peksu kirjoitti:Huh; täytyykin katsoa vähän tarkemmin seuraavalla ajokerralla, että tuo matkustajan turvatyyny on toiminnassa . Näillä keleillä on ainakin tässä nurkissa pyörittäessä tuo S&S-systeemi koko ajan "unavailable".
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Giulietta 2010
Huomenna saan hakea auton pois Megasta. Auto oli hyrähtänyt käyntiin huollon pihassa ihan kiltisti ja vähän jutuista päättelin että mitään sieltä ei olis löytynyt, ovat kuitanneet lähinnä vikailmoitukset pois. Niin että siis seuraavia pakkasia ja Luigin yllätyksiä odotellessa . Onhan se kiva, että elämässä on jännitystä!
-Osta uusi Alfa, niin sitä tulee elämässäsi riittämään .-
-Osta uusi Alfa, niin sitä tulee elämässäsi riittämään .-
- Rauta
- Viestit: 432
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 2010
Kai tää hieman hullun luonteen vaatii. Joku normaalimpi kaveri vetäisi itsensä jojoon hyvinkin pianspectroliitti kirjoitti:Huomenna saan hakea auton pois Megasta. Auto oli hyrähtänyt käyntiin huollon pihassa ihan kiltisti ja vähän jutuista päättelin että mitään sieltä ei olis löytynyt, ovat kuitanneet lähinnä vikailmoitukset pois. Niin että siis seuraavia pakkasia ja Luigin yllätyksiä odotellessa . Onhan se kiva, että elämässä on jännitystä!
-Osta uusi Alfa, niin sitä tulee elämässäsi riittämään .-
Re: Giulietta 2010
Pakko kyllä sen verran kommentoida tähän, ettei mene pelkäksi vikalistailuksi.
Omissa nuo viat jääneet pelkästään noihin aikaisemmin mainitsemiiini imusarjan anturi-kosteusongelmiin toisessa yksilössä ja tässä toisessa taas ei ainuttakaan vikaa tai vaikka ominaisuudeksikaan laskettavaa ei ole ollut, ainoastaan samanlaisia kaiutin räminöitä toisessa, niinkuin muillakin näyttää olleen.
Jännä homma, että kun omassa on tuo Bose, niin siinä ei kaiuttimet rämise ja tuntuu muutenkin korvakuulolla huomattavasti hiljaisemmalta yksilöltä.
Täytyy tuohon muutenkin ihmetellä sitä, että kovin on erilaiset autot keskenään ollakseen samanlaiset, vaihdelaatikon toiminta, moottorin luonne jne. kuitenkin molemmissa esim. täysin samat varusteet lukuunottamatta tuota bose-sarjaa? ei taida luigit osata tehdä kahta samalaista autoa ja siitä varmaan nämä eri yksilöissä olevat "ominaisuudetkin "johtuvat.
Omissa nuo viat jääneet pelkästään noihin aikaisemmin mainitsemiiini imusarjan anturi-kosteusongelmiin toisessa yksilössä ja tässä toisessa taas ei ainuttakaan vikaa tai vaikka ominaisuudeksikaan laskettavaa ei ole ollut, ainoastaan samanlaisia kaiutin räminöitä toisessa, niinkuin muillakin näyttää olleen.
Jännä homma, että kun omassa on tuo Bose, niin siinä ei kaiuttimet rämise ja tuntuu muutenkin korvakuulolla huomattavasti hiljaisemmalta yksilöltä.
Täytyy tuohon muutenkin ihmetellä sitä, että kovin on erilaiset autot keskenään ollakseen samanlaiset, vaihdelaatikon toiminta, moottorin luonne jne. kuitenkin molemmissa esim. täysin samat varusteet lukuunottamatta tuota bose-sarjaa? ei taida luigit osata tehdä kahta samalaista autoa ja siitä varmaan nämä eri yksilöissä olevat "ominaisuudetkin "johtuvat.
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Giulietta 2010
Ei se autoa vaihtamalla parane. Uudenkarhea 530d Bemu (ovh. n.70 tonnia) oli myös jättänyt tässä tutut viikonloppureissulla aamulla pihaan. Ei inahdustakaan, apuvirtaakin kokeiltu. Huollossa lämmettyään oli herännyt, ja siinäpä ne vianetsinnät oli sitten olleetkin. Ei muuta kuin luottavaisin mielin lapin reissulle!Rauta kirjoitti:Kai tää hieman hullun luonteen vaatii. Joku normaalimpi kaveri vetäisi itsensä jojoon hyvinkin pianspectroliitti kirjoitti:Huomenna saan hakea auton pois Megasta. Auto oli hyrähtänyt käyntiin huollon pihassa ihan kiltisti ja vähän jutuista päättelin että mitään sieltä ei olis löytynyt, ovat kuitanneet lähinnä vikailmoitukset pois. Niin että siis seuraavia pakkasia ja Luigin yllätyksiä odotellessa . Onhan se kiva, että elämässä on jännitystä!
-Osta uusi Alfa, niin sitä tulee elämässäsi riittämään .-
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Giulietta 2010
^ Kaverilla on nyt omistuksessa toista talvea muutaman vuoden vanha 525d, eikä ole ihan hirveästi liikenteessä näkynyt kumpanakaan kyseisenä ajankohtana. Nollakelistä eteenpäin alkaa olemaan käynnistyminen vaivalloista vaikka on ilmeisesti "kaikki tehty mitä voi" webastoa lukuunottamatta. Että onhan ne laadukkaita jos on kesä, talvella onkin edullista kun baijerin ihme seisoo vain pihassa.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Giulietta 2010
Eilen tuli auto huollosta. Oli sitten pakkasta tänä aamuna kolmisenkymmentä, ja yllätys, Luigi suostui käynnistymään . Siitä sitten lähdettiin toiveikkaana ajamaan kohti työpaikkaa, mutta matka rupesi tyssähtelemään sitten siinä reilun kymmenen kilometrin päässä. Ensin syttyi moottorin varoitusvalo, sitten viisi muutakin valoa ja tehot hävisi kokonaan. Hmmm... . Sammutus, startti ja taas päästiin eteenpäin puoli kilsaa kunnes sama toistui. Ja koko repertuaari tapahtui nelisen kertaa. Kaupunkiin en tohtinut lähteä moisella vehkeellä ajamaan joten suosiolla parkkiin ja tiepalvelua kutsumaan. Hinuria odotellessa sammuttelin, starttailin ja volaa... kaikki vikavalot katosi ja aurinko paistoi italiaanoon taas kun aikaa oli tuhlaantunut puolisen tuntia. Peruin sitten kaikki hinurit ja vara-autot ja matka jatkui Luigin kyydissä. Voi hevon p... Vikaa ei löydy, joten en viitsi edes huoltoon viedä, kyse on siis ominaisuudesta? Alkaa pikkuhiljaa hiipumaan usko tähän automobiiliin, suorastaan houkuttelee lähtemään pidempäänkin matkaan ja varsinkin pakkasella. Olisivat tehneet samantien avomallin, niin ei olis tarvinnut kuvitella että tästä on talvikäyttöön....
-Jos joku sanoo naisia oikukkaiksi, niin on hyvä ja vaihtaa Alfan alle -
-Jos joku sanoo naisia oikukkaiksi, niin on hyvä ja vaihtaa Alfan alle -
- Tiige
- Viestit: 2935
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 2010
^ Ei se nyt varmasti mikään ominaisuus ole. Takuu kun on voimassa niin ei muuta kun pajalle ja vaadit että laittavat kuntoon.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 2010
^
Toi kuulostaa niin selvästi "jonkun" jäätymiseltä. Huohotin ei ilmeisesti prakaile, koska ei öljyjä työnnä pihalle tai muuta mukavaa... Onko maskipeittoa? Onko kaikki nesteet takuulla juoksevia? + onko joku rele/sulakeboksi jossakin jäätymisvaarassa konehuoneen puolella - tai jotain muuta...
Oletko kokeillut ajaa pikkusen pienemmillä vaihteilla kuin normaalisti, pitäen ajokierrokset 2500+ jatkuvana ja onko tuolla vaikutusta, jne.. Myös akku voi aiheuttaa ongelmia; akun jännite laskee tarpeeksi, niin alkaa erinäiset lisälelut sammuilla yks toisensa jälkeen ja vikavalot tottakai siitä syttyy. En tiedä, minkälaiset akut noissa mukana on, mutta arvata voipi, ettei ainakaan talveen soveltuvat... Tämän kyllä luulis sytyttelevän tai vilkuttelevan akun valoa toisinaan.
Toi kuulostaa niin selvästi "jonkun" jäätymiseltä. Huohotin ei ilmeisesti prakaile, koska ei öljyjä työnnä pihalle tai muuta mukavaa... Onko maskipeittoa? Onko kaikki nesteet takuulla juoksevia? + onko joku rele/sulakeboksi jossakin jäätymisvaarassa konehuoneen puolella - tai jotain muuta...
Oletko kokeillut ajaa pikkusen pienemmillä vaihteilla kuin normaalisti, pitäen ajokierrokset 2500+ jatkuvana ja onko tuolla vaikutusta, jne.. Myös akku voi aiheuttaa ongelmia; akun jännite laskee tarpeeksi, niin alkaa erinäiset lisälelut sammuilla yks toisensa jälkeen ja vikavalot tottakai siitä syttyy. En tiedä, minkälaiset akut noissa mukana on, mutta arvata voipi, ettei ainakaan talveen soveltuvat... Tämän kyllä luulis sytyttelevän tai vilkuttelevan akun valoa toisinaan.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 2010
^ Eihan toi akun valo syty muuten kuin silloin kun akku ei lataa esim. generaattorin ollesa viallinen.
Spectroliitti millaisia reissuja teet paivittain? Onkohan ne tarpeeksi pitkia jotta akku ehtii lataa enemman kuin mita se menettaa kaynnistyksien kanssa jos akku on nyt tassa syyna?
Spectroliitti millaisia reissuja teet paivittain? Onkohan ne tarpeeksi pitkia jotta akku ehtii lataa enemman kuin mita se menettaa kaynnistyksien kanssa jos akku on nyt tassa syyna?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1213
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Giulietta 2010
Kyllä noita "pakkasvikoja" tulee autoon kun autoon, varsinkin uusiin kun koneet on laitettu koville kaikenmaan saasteenestolaitteilla ym. Se on vaan karu totuus ettei sitä vikaa taikka oireen aiheuttajaa aina löydy ihan tosta vaan. Varsinkin kun hallissa on +20 ja ulkona -30 ja viimassa vielä kylmempi,on aika vaikea välillä saada vikaa edes päälle. Moni luulee et se "tietokone" tekee kaiken työn ja kertoo sen vian ja melkein korjaakin sen-väärin. Vikakoodi on monesti suuntaa antava ja koodi saattaa aiheutua ihan jostain muusta kun mitä itse koodi herjaa. Tämä lievä avautuminen ihan siksi että välillä särähtää korvaan kun solvataan italoautoja vaikka niitä samoja vaivoja on japseissa ja niissä niin ylistetyissä saksalaisissakin näillä erittäin kylmillä keleillä. Hyvin pitkälti moottorinohjausten osat tulee samoilta valmistajilta kuitenkin. Sitten pitää vielä huomioida sellanen asia että kuinka "herkälle" ecu on säädetty. Vikakoodi ei aina tarkoita vikaa,jossain tapauksissa valmistaja saattaa muuttaa ecun itsediagnosoinnin arvoja,koska ne ylittyvät/alittuvat ääriolosuhteissa kelin ollessa erittäin kylmä/kuuma. Tällöin vika on entistä vaikeampi löytää koska "vika" on ohjelmassa. Jos sama vika toistuu,tulee siihen varata kunnolla aikaa ja antaa ammattilaisten tutkia rauhassa.Joskus se vaatii yli päivän kun asia tutkitaan kunnolla. Jokaista hetkellistä häiriötä ei välttämättä edes pysty eikä kannata korjata,jos se ilmaantuu auton eliniän aikana kerran. Sen takia monesti auto annetaan asiakkaalle takaisin "kokeiluun" tai sit liike ajaa autolla ite viikon ja kattoo tuliko kuntoon. Ajat muuttuu ja koko ajan tekniikka menee hienommaksi=vika paikkoja tulee lisää=asentajalle enemmän pään vaivaa=asiakkailta vaaditaan enemmän ymmärrystä.
Elikkä lopuksi voisin vielä todeta,jos jatkuvaa oireilua-> perusteellinen tutkinta. Jos oireili kerran->katotaan ne yleiset paikat jotka antautuu,muuten ei välttämättä aiheuta vielä sen isompia toimempiteitä. Ominaisuus on esim. jos sähkötoiminen kaasuläppä on säädetty vastaamaan polkimen painalluksiin maltillisesti eikä agressiivisesti ja asiakas valittelee kun kaasu vastaa laiskasti. Tällöin tulee tietenkin tietää että vastaava reagointi on kaikissa samanlaisissa vehkeissä.
Elikkä lopuksi voisin vielä todeta,jos jatkuvaa oireilua-> perusteellinen tutkinta. Jos oireili kerran->katotaan ne yleiset paikat jotka antautuu,muuten ei välttämättä aiheuta vielä sen isompia toimempiteitä. Ominaisuus on esim. jos sähkötoiminen kaasuläppä on säädetty vastaamaan polkimen painalluksiin maltillisesti eikä agressiivisesti ja asiakas valittelee kun kaasu vastaa laiskasti. Tällöin tulee tietenkin tietää että vastaava reagointi on kaikissa samanlaisissa vehkeissä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 2010
Asiasta uusien autojen kohdalla tietämättä; muistan kuulleeni jonkun uudemman auton ilmoittavan akkuvalolla myös alhaisesta akun jännitteestä - mikä meni ohi startin jälkeen hetken kun latasi (akku heikossa hapessa). Tietty se voi olla myös siitä, että startin jälkeen ei laturi jaksanut heti puskea oletettua määrää virtaa kylmänä, ennen kuin lämpeni vähäsen... Mene ja tiedä. Mutta jos auto starttasi nätisti ja kävi nätisti, valon sammuessa hieman odoteltua, voisin kuvitella tuon olevan noin? Lisäksi jos k.o akku viimetalven kylmien jälkeen toimi taas normaalisti kesälämmössä ilman valojen polttoa... Noh, en tiedäPujazuba kirjoitti:^ Eihan toi akun valo syty muuten kuin silloin kun akku ei lataa esim. generaattorin ollesa viallinen.
Spectroliitti millaisia reissuja teet paivittain? Onkohan ne tarpeeksi pitkia jotta akku ehtii lataa enemman kuin mita se menettaa kaynnistyksien kanssa jos akku on nyt tassa syyna?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 2010
Mitä seuraavaksi? Pikät kalsarit jalkaan?VMTD kirjoitti:Laittakaa kunnon pahvit keulalle silloin ei ilmavirta pääse jäädyttämään putkia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 2010
Pidetaan mielessa etta pakkaskeleissa akun latauskyky heikkenee huomattavasti!
Tassa vahan luettavaa. http://batteryuniversity.com/learn/arti ... mperatures
Tassa vahan luettavaa. http://batteryuniversity.com/learn/arti ... mperatures
Re: Giulietta 2010
Mites dieselit ovat toimineet kovilla pakkasilla, koskeeko jäätymisongelmat vain bensaversioita? Oma riisseli on seissyt tarpeettomana jo kuukauden lämpimässä tallissa, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole. Voi olla että aloitan ajelut vasta huhtikuussa.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Giulietta 2010
Ei nyt sentään liioitella.
Vittorio Jano kirjoitti:Mitä seuraavaksi? Pikät kalsarit jalkaan?
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Giulietta 2010
No totta helv...ssä, pitkät kalsarit ja vielä hellyhansenin turkisvälihousut. Hullu saa olla muttei tyhmä. Mukana seuraa myös pilkkihaalari ja reilut saappaat.Vittorio Jano kirjoitti:Mitä seuraavaksi? Pikät kalsarit jalkaan?VMTD kirjoitti:Laittakaa kunnon pahvit keulalle silloin ei ilmavirta pääse jäädyttämään putkia.
Re: Giulietta 2010
Hyvin on toiminut ainakin meillä: käyntiin lähtee sekä tolpan nokasta että ilman ensi kerrasta, kulkee kiltisti eteenpäin ja lämpöäkin piisaa. Kymmenisen minuuttia kun ajaa, niin penkinlämmitin kuumottaa pyrstössä niin, että ilman villakalsonkejakin kyllä pärjäilee... Eli ei muuta kuin baanalle vaan!Muftak kirjoitti:Mites dieselit ovat toimineet kovilla pakkasilla, koskeeko jäätymisongelmat vain bensaversioita? Oma riisseli on seissyt tarpeettomana jo kuukauden lämpimässä tallissa, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole. Voi olla että aloitan ajelut vasta huhtikuussa.
Re: Giulietta 2010
^^ Toihan on ihan perusvarustus kaikille merkistä riippumatta.
Tietysti, jos metro kulkee oikeanpuoleista kaistaa, voi vähän keventää.
Tietysti, jos metro kulkee oikeanpuoleista kaistaa, voi vähän keventää.
Ride on!
- VMTD
- Viestit: 3367
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Giulietta 2010
^Totta turiset.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Giulietta 2010
Kyllä mä ajelen vähän pidemmälle kun lähikauppaan ja veikkaan, että akusta ei ole kyse kun auto hyrähtää käyntiin kiltisti kun sulaa. Auto tönöttää päivät lämpimässä parkkihallissa ja yöt kotipihan katoksessa jossa sitten pääsee jäätymään kunnolla jos sattuu olemaan kipakkaa pakkasta. Se mikä tässä on outoa, että auto käynnistyy, liikkeelle lähdetään lämpimällä autolla ihan ok, ja sitten noin 10-15 km ajon jälkeen alkaa temppuilu. Onko hyviä veikkauksia ? Maskipeittoja ei vielä ole, materiaalit on kyllä tilattu ja askartelu odottaa kun roinat vaan tulee. On meinaan ne merkkikohtaiset maskit loppu myyjältä.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Giulietta 2010
Ei lohkoa, ei webastoa eikä pahveja keulalla - ja hyvin pelaa! Ainoa mikä tuossa torstaina kävi, niin vakkari putosi kokonaan pelistä töihin mennessä. Päälle sen sai taas uudestaan, kun sammutti ja käynnisti auton.
Lämpenee toi G aika nopeasti, kun ottaa 'Auto' toiminnon pois lämppäristä. Kun lämmöt ovat riittävän korkeat niin sitten tarkenee. Tähän menee joku 10 min.
Lämpenee toi G aika nopeasti, kun ottaa 'Auto' toiminnon pois lämppäristä. Kun lämmöt ovat riittävän korkeat niin sitten tarkenee. Tähän menee joku 10 min.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.
Re: Giulietta 2010
Minkälaisia kokemuksia on Giulietasta 120 hv bensakoneella varustettuna?
Turismo = karsittu varustelutaso, mutta oliko siinä jotain merkittäviä puutteita verrattuna 170 hv MultiAirin perusversioon? Ilmastointi lienee se tärkein vaatimus.
Turismo = karsittu varustelutaso, mutta oliko siinä jotain merkittäviä puutteita verrattuna 170 hv MultiAirin perusversioon? Ilmastointi lienee se tärkein vaatimus.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Re: Giulietta 2010
Mulla on ainakin toiminut oikein hyvin, ei ole ilmennyt vikailmoituksia ja kovillakin pakkasilla on menty mukavasti ilman maskipeitettä. Lämmöt nousee dieselissä yllättävänkin nopeasti kohdalleen, vaikkakin puhellin alkaa höökimään "auto" asennossa viileää ilmaa. Muistan lukeneeni että puhallin käyttää "auto" asennossa kosteusanturia, eli sen pitäiskin alkaa puhaltamaan jos tuulilasille alkaa kertyä kosteutta, ainakin itsellä tämä on toiminut hyvin, enkä ole säätänyt muuta kuin lämpötilaa viimeisen kuukauden aikana.Muftak kirjoitti:Mites dieselit ovat toimineet kovilla pakkasilla, koskeeko jäätymisongelmat vain bensaversioita?
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 2010
Sama juttu GT:n kanssa. 22 autoa ajokorttia myöhemmin yhdessäkään ei ole ollut ylimääräisiä pahvinpalasia moottoritilassa. Olen ollut myös pitkäkalsarivapaa vuodesta '99.HopeinenQ kirjoitti:Ei lohkoa, ei webastoa eikä pahveja keulalla - ja hyvin pelaa! Ainoa mikä tuossa torstaina kävi, niin vakkari putosi kokonaan pelistä töihin mennessä. Päälle sen sai taas uudestaan, kun sammutti ja käynnisti auton.
Lämpenee toi G aika nopeasti, kun ottaa 'Auto' toiminnon pois lämppäristä. Kun lämmöt ovat riittävän korkeat niin sitten tarkenee. Tähän menee joku 10 min.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Re: Giulietta 2010
Niinjuu. Piti raportoida takaisin. Auto on nyt ollut pari viikkoa ajossa sen jälkeen kun tulin reissusta. Huollossa eivät löytäneet mitään varsinaista vikaa ja resetoivat vikakoodit pois. Vekotin toimii toistaiseksi normaalisti. Jos jotain positiivista haetaan niin viimein saivat suoristettua katsettani piinanneen pelkääjän puolen oven yläpuolisen koristelistan. Tehtaalta tullessa oli niin vinossa että ei voinut kuin nauraa Luigin asennustoleranssille...tmv kirjoitti:Giulietan ekat ongelmat koettu ja auto on nyt huollossa tutkittavana .
<snip> ... Noin 30 kilsan ajon jälkeen varoitusvalot syttyvät yksi kerrallaan (VDC, ABS, check engine, start&stop jne jne) ja auto jää virhetilaan. Ajaminen onnistuu mutta tyhjäkäynti on vaivalloista ja eteneminen tahmeaa. Tien sivuun, virrat pois ja uusi startti > ei vaikutusta. Nilkutus liikkeeseen ja siellä lepää. ... <snip>
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 2010
Luin uutta Moottori lehteä 2/2012, siellä oli vertailu milloin kannattaa ostaa dieseli. Giuliettan kohdalla 1.4 multiair tct vs 2.0 jtdm tct. Lopputuloksena saatiin, että diesel olisi euroissa mitattuna kannattavampi vasta 91 200 km vuodessa ajavalle! Yllättävän paljon tarvisi siis ajella nakulla.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 2010
Siinähän lienee otettiin arvonalenema, vakuutukset ja osamaksuhinta huomioon. Oli siellä pari muutakin yli 70tkm/vuositasolle joutuvia; Giuliettan osalta en vaan kerpeleelläkään keksinyt, mistä tuo hinta oli revitty. Lähtöhinta alhaisempi, arvonalenema sama, vakuutukset samaa tasoa ymv. kuin tällä toisella, millä oli "vain" 60tkm vuositasolla se - en nyt muista, mikä oli kyseessä...
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 2010
Kiinnostaisi vaihtaa tuo 147 uuteen Giuliettaan. Surffailin tuolla alfaowner sivuilla ja siellä oli pitkä ketju vaihdelaatikko-ongelmista. Ei kuulemma tahdo kakkonen mennä päälle. Ovat vaihtaneet vaihdelaatikkoja yms. mutta ei ole paljoa auttanut. Oletteko törmänneet moiseen ja onko tämä todellinen tyyppivika?
"I’m too old to drive boring cars"
-
- Viestit: 624
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 2010
Luin kanssa noista jutuista tuolta ja ongelmitta olen selvinnyt, kun lakkasin lukemasta Alfaowner-palstaa .
Omassani on pakkaskeleillä liikkeelle lähtiessä kakkoselle vaihtaminen vähän jäykkää, mutta tuon lukisin kyllä ominaisuudeksi. Öljyjen vaihto voisi auttaa tuohon.Ykkönen on muutaman kerran vastustanut niin, että on pitänyt painaa kytkin pohjaan ylimääräisen kerran. Toisaalta tuo viittaisi vahvoihin synkroneihin ja pieniin välyksiin. Mitään vonkumisia tai vastaavaa en ole huomannut autossani ja vaihteet menee hyvin päälle lämpimänä.
Edelliset autoni ovat olleet Subaruja ja niissähän on niin jäykät vaihteet kunnon pakkasilla, että kakkosta ei saa päälle ykkösen jälkeen ennenkuin auto on jo lähes pysähtynyt. Laatikkoöljyjen vaihto auttoi jonkin verran, mutta ei poistanut kokonaan ongelmaa. Paras konsti oli laittaa alennusvaihde päälle, niin silloin toimi hyvin ja laatikon vähän lämmettyä siirtyä normaalille alueelle. Alfan laatikko toimii kuin unelma Subaruihin verrattuna (pl. Sti, jossa on sujuvat vaihdot) ja kuutonenkin löytyy helposti ilman erillistä keskittymistä vaihtoon.
Ongelmitta olen tyytyväisenä ajellut nyt vuoden. Kilometrejä on tullut aika vähän eli n. 11000.
Omassani on pakkaskeleillä liikkeelle lähtiessä kakkoselle vaihtaminen vähän jäykkää, mutta tuon lukisin kyllä ominaisuudeksi. Öljyjen vaihto voisi auttaa tuohon.Ykkönen on muutaman kerran vastustanut niin, että on pitänyt painaa kytkin pohjaan ylimääräisen kerran. Toisaalta tuo viittaisi vahvoihin synkroneihin ja pieniin välyksiin. Mitään vonkumisia tai vastaavaa en ole huomannut autossani ja vaihteet menee hyvin päälle lämpimänä.
Edelliset autoni ovat olleet Subaruja ja niissähän on niin jäykät vaihteet kunnon pakkasilla, että kakkosta ei saa päälle ykkösen jälkeen ennenkuin auto on jo lähes pysähtynyt. Laatikkoöljyjen vaihto auttoi jonkin verran, mutta ei poistanut kokonaan ongelmaa. Paras konsti oli laittaa alennusvaihde päälle, niin silloin toimi hyvin ja laatikon vähän lämmettyä siirtyä normaalille alueelle. Alfan laatikko toimii kuin unelma Subaruihin verrattuna (pl. Sti, jossa on sujuvat vaihdot) ja kuutonenkin löytyy helposti ilman erillistä keskittymistä vaihtoon.
Ongelmitta olen tyytyväisenä ajellut nyt vuoden. Kilometrejä on tullut aika vähän eli n. 11000.
- flapjack
- Viestit: 474
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 2010
Pistetään hiukan omaakin vikalistaa:
Helmikuussa oli muistaakseni pari viikkoa hyvinkin alle -20 ja yksi päivä välissä lauhempi. Silloin tietysti armoton lumisade ja tuuli. Seuraavana aamuna tuli ensimmäistä kertaa outoja tekstejä tauluun ja jopa ECU valo syttyi. Auto palasi sitten tolppaan päiväksi ja illalla kotiin. Seuraavan päivän parin maisemareittiä ajetun matkan jälkeen palasi taas normaaliin vaikka pakkaset jatkui.
Toisina tuiskupäivinä on alkanut takajarru(t) jäätymään. Yleenä lähtee naksahtamalla irti peruuttaessa, mutta pari kertaa on vaatinut vettä.
Matkustajaovien ulkopuolen kahvat jää joskus ilmeisesti "auki" tilaan tms eikä ovi sitten reagoi niihin mitenkään. Takaoven kahvat toipuu painamalla vähän ikäänkuin kiinnipäin. Ilmeisesti jonnekin väliin pääsee vettä/lunta/jäätä. Keskuslukitus pelaa hyvin ja sisältä ovet aukeaa. Etuovi toipuu lämpimällä tai sattumalta.
Jos konepeiton reunoihin kertyy tarpeeksi jäätä, se ei jaksa pompata ylös niin että sitä pääsisi avaamaan.
Sähköikkunat ei tietenkään pelaa kun jäätä on tarpeeksi.
Ilmeisesti tuo kosteus ja lumipyry on pahinta myrkkyä, mutta kylmä ei sinänsä vaivaa muuten. Tuntuu kuitenkin siltä, että lähtee kyllä käyntiin ihan mistä vain, mikä on sinänsä positiivista. Ikkunat myös sulaa ja kuivuu vikkelästi jos ei ole oikein ilkeä sade-tuuli yhdistelmä joka jäätää pisarat välittömästi osumakohtaan.
Vaihteen päälle saaminen on joskus, nähtävästi täysin tilanteesta riippumatta, vaikeaa. Ykkösen useammin kuin muiden.
Niin, ja tietysti se vaihdekepin nupin muovikupu lensi siitä jalkatilaan, mikä oli brittien kokemusten perusteella odotettavissa
Samojen valitusten perusteella olen odottanut sitä natisevaa verhoilua tai rätisevää kaiutinta. Kaikki uudet äänet on tähän mennessä kuitenkin paikalilstettu johonkin ovitaskussa kolisevaan parkkikiekkoon tai takapenkillä olevaan tavaraan.
Helmikuussa oli muistaakseni pari viikkoa hyvinkin alle -20 ja yksi päivä välissä lauhempi. Silloin tietysti armoton lumisade ja tuuli. Seuraavana aamuna tuli ensimmäistä kertaa outoja tekstejä tauluun ja jopa ECU valo syttyi. Auto palasi sitten tolppaan päiväksi ja illalla kotiin. Seuraavan päivän parin maisemareittiä ajetun matkan jälkeen palasi taas normaaliin vaikka pakkaset jatkui.
Toisina tuiskupäivinä on alkanut takajarru(t) jäätymään. Yleenä lähtee naksahtamalla irti peruuttaessa, mutta pari kertaa on vaatinut vettä.
Matkustajaovien ulkopuolen kahvat jää joskus ilmeisesti "auki" tilaan tms eikä ovi sitten reagoi niihin mitenkään. Takaoven kahvat toipuu painamalla vähän ikäänkuin kiinnipäin. Ilmeisesti jonnekin väliin pääsee vettä/lunta/jäätä. Keskuslukitus pelaa hyvin ja sisältä ovet aukeaa. Etuovi toipuu lämpimällä tai sattumalta.
Jos konepeiton reunoihin kertyy tarpeeksi jäätä, se ei jaksa pompata ylös niin että sitä pääsisi avaamaan.
Sähköikkunat ei tietenkään pelaa kun jäätä on tarpeeksi.
Ilmeisesti tuo kosteus ja lumipyry on pahinta myrkkyä, mutta kylmä ei sinänsä vaivaa muuten. Tuntuu kuitenkin siltä, että lähtee kyllä käyntiin ihan mistä vain, mikä on sinänsä positiivista. Ikkunat myös sulaa ja kuivuu vikkelästi jos ei ole oikein ilkeä sade-tuuli yhdistelmä joka jäätää pisarat välittömästi osumakohtaan.
Vaihteen päälle saaminen on joskus, nähtävästi täysin tilanteesta riippumatta, vaikeaa. Ykkösen useammin kuin muiden.
Niin, ja tietysti se vaihdekepin nupin muovikupu lensi siitä jalkatilaan, mikä oli brittien kokemusten perusteella odotettavissa
Samojen valitusten perusteella olen odottanut sitä natisevaa verhoilua tai rätisevää kaiutinta. Kaikki uudet äänet on tähän mennessä kuitenkin paikalilstettu johonkin ovitaskussa kolisevaan parkkikiekkoon tai takapenkillä olevaan tavaraan.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 2010
onko kukaan laittanut tai miettinyt laittavansa takaspoilerin Giuliettaan ? Kun vähän tuntuisi tuovan auton takaosaan jotenkin lisää "potkua". Ja valkoiseen autoon jossa musta katto niin voisi sopia musta spoileri.... siis yläspoileri. Tässä mallia...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
tai jopa hiilikuituisen kuviona...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
tai jopa hiilikuituisen kuviona...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Giulietta 2010
Tulipa kokeiltua tuota takaspoilerirallia ihan pakon edessä, viallinen automaattipesulaite päätti repiä pränikän Giulietan takaspoilerin scheisseksi joululahjaksi. No, viime viikolla saatiin kuntoon (2,5 kk osaa odotellessa), tuo hiilikuituinen spoileri on muuten hiilikuituinen kuori, mikä vain liimataan alkuperäisen muovisen päälle, sekin kokeiltiin tilata kun lippaa ei kuulunut.Arcar kirjoitti:onko kukaan laittanut tai miettinyt laittavansa takaspoilerin Giuliettaan ? Kun vähän tuntuisi tuovan auton takaosaan jotenkin lisää "potkua". Ja valkoiseen autoon jossa musta katto niin voisi sopia musta spoileri.... siis yläspoileri. Tässä mallia...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
tai jopa hiilikuituisen kuviona...
http://www.alfaaccessories.com/Alfa-Giu ... gory_id=66" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Giulietta 2010
noi automaattipesut tosiaan välillä ovat vähän jännittäviä käydä.... itsekin olen ymmärtänyt että kaikki spoikat kiinnitetään nykyisen "spoikan" päälle tarralla/liimalla eli uusi vähän pidentää spoikkaa taaksepäin. kun sanoit että tuli kokeiltua hiilikuorista niin onko se laitettu autoon ?
Re: Giulietta 2010
Ei kokeiltu asentaa, luulo oli silloin tilatessa että hiilikuituinen olisi ollut koko spoileri, kun tehdas ilmoitti jouluna että normiosan saatavuudesta ei ole tietoa. Vakuutusyhtiöt eivät sitten luonnollisesti suostuneet korvaamaan kuin alkuperäisen muovisen uuden maalauksen ja vaihdon.
Ihan tyylikkäältähän tuo näyttäisi, eturitilään, vaihdekepin nuppeliin ja sivupeilien kuoriin samanlaiset, hintaahan noilla on.
Ihan tyylikkäältähän tuo näyttäisi, eturitilään, vaihdekepin nuppeliin ja sivupeilien kuoriin samanlaiset, hintaahan noilla on.